Rabu, 30 Mac 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


jepun nak musnahkan reaktor nuklear....pemimpin haramjadah 1 malaysia nak bunuh rakyatnya dengan bina reaktor nuklear...!!!

Posted: 30 Mar 2011 11:37 AM PDT



di jepun reaktor wajar dimusnahkan akibat gempa dan tsunami....




di malaysia reaktor musnah kerana di rompak kroni......!!!

Jepun akan menghentikan operasi empat reaktor yang rosak di penjana elektrik nuklear Fu-kushima.

Langkah ini diumumkan oleh operator reaktor itu, Tokyo Electric Power atau Tepco, tiga minggu setelah gagal mengendalikan reaktor 1-4.

Pengarah utama Tepco Tsuneshisa Katumata (gambar) mengatakan reaktor 1-4 memang sepatutnya ditutup.

Warga sekitar reaktor akan diminta pendapat mengenai nasib reaktor 5 dan 6 yang berhasil ditutup dengan selamat.

Tingkat radioaktif yang membahayakan dikesan di sekitar lokasi penjana elektrik ini.
Lebih dari 11,000 orang dipastikan terkorban akibat gempa bumi dan tsunami yang terjadi pada 11 Mac 2011.

Gempa bumi dan tsunami ini merosakkan penjana elektrik tenaga nuklear ini sehingga sistem pendinginnya rosak.

Setiausaha Kabinet Jepun, Yukio Edano, mengatakan para pakar Jepun kini sedang mempertimbangkan apakah akan menutup bangunan-bangunan reaktor di reaktor Fu-kushima Daiichi dengan bahan khusus agar penyebaran bahan radioaktif dapat dihentikan.

Hari Rabu (30/03) pemerintah memerintahkan operator loji nuklear untuk memulakan menerapkan langkah-langkah keselamatan yang baru.

Langkah-langkah yang perlu selesai diterapkan akhir bulan April - ini meliputi menyiapkan elektrik cadangan jika bekalan elektrik terputus, kenderaan pemadam kebakaran perlu siap siaga setiap saat dan memastikan sistem pendingin bagi kedua reaktor dan kolam untuk sisa bahan bakar selalu dijaga.

Menteri Ekonomi, Perdagangan dan Industri Banri Kaieda menyatakan penerapan langkah-langkah keselamatan baru ini tidak harus membuat operasi reaktor nuklear perlu dihentikan.

Elektrik bergilir

Presiden Tepco Masataka Shimizu kini dirawat di rumah sakit kerana tekanan darah tinggi dan stress.

Beberapa jam sebelumnya, pengarah Tepco Tsunehisa Katsumata untuk pertama kali bercakap di hadapan wartawan.

Dia mengakui bahwa perusahaannya belum dapat mendinginkan reaktor itu, dan berjanji akan melakukan usaha secara maksimum untuk menstabilkannya.

Katsumata menyatakan perusahaannya siap membayar ganti rugi pada warga yang menderita kerugian akibat kebocoran radiasi.

Dia juga meminta maaf kerana rakyat terpaksa menderita akibat pemadaman elektrik secara bertahap setelah terjadi kekurangan bekalan elektrik. -BBC/GB



Bagi umno setiap projek yang di buat kepentingan untuk rakyat itu belakang kira. Yang penting FULUS masuk untuk diri dan kroni mereka dulu. Kroni diutamakan rakyat tanggung hutang....seperti juga projek banggunan dan jambatan runtuh....kalau logi nuklear yang pukimak UMNO nie nak bina jadi runtuh atau meletup....mereka peduli apa....yang mamposnya rakyat bukannya aku....kata mereka....

padan muka rakyat....undi lagi aku (UMNO).....!!!!

Bila 14 mufti di bawah telunjuk babi babi pukimak di persada negara....!!!

Posted: 30 Mar 2011 10:53 AM PDT

Kelucahan melampau dan 14 mufti yang bungkem



dalang pukimak ini perogol gadis bawah umur yang teramat berdendam dengan DSAI...



keling paria siam mari....ini pulak seekor lagi kepala datuk T...geng tamby kecik suka benda kecik kecik....lagi besar pukimak...juga pendendam dengan DSAI

kedua dua balaci UMNO ini memang tidak takut dengan balasan Allah SWT...tu pasal video seks yang mereka lakonkan anugerah dari Allah SWT....dia lupa...hanya yang baik dari Allah SWT tapi yang jahat datang dari bapak syaitan 1 malaysia....Najib altantuya.....!!!


Minggu ini hebohlah pula cerita video lucah versi terbaru itu. Ia sudah diangkat ke taraf tinggi dan mulia. (Carcosa Seri Negara. Enam bintang tu). Cuma mereka terlupa nak minta mana-mana mufti di negara kita ini supaya hadir sama untuk sahkan bahawa perbuatan itu tidak bersalahan dengan ajaran agama disebabkan ia bertujuan untuk menjaga kepentingan dan keselamatan para umarak yang sedang menunaikan fitnah di bumi bertuah ini.

Memang bertuah bumi kita ini. Tempat suburnya segala macam cerita pelik-pelik dan lucah-lucah begitu, walaupun tiap malam para ulamak dan ustaz menyampaikan kuliah dan tazkirah di masjid-masjid dan surau-surau seluruh negara, mengajak jemaah berbuat kebaikan dan mencegah kemungkaran. Para mufti pun seramai 14 orang (bukannya seorang dua) sibuklah ke sana ke mari memberi fatwa agar rakyat tidak dibiarkan dalam keadaan keliru dengan hukum-hakam yang nampaknya bertambah-tambah keliru dan mengelirukan itu.

Akhbar-akhbar pun terutama yang menggunakan saluran online berserta blog-blog penuhlah dengan cerita terbaru dan terhangat di pasaran ini. Ada yang mengatakan ia bertepatan dengan bubarnya Dewan Undangan Negeri Sarawak dan bermulanya kempen politik menjelang Pilihan Raya Negeri Sarawak tak lama lagi.

Ada pula yang mengatakan ia sebagai Plan B untuk bersedia kalau-kalau perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim yang sedang berlangsung di mahkamah sekarang ini gagal menyumbatkan pemimpin utama Pakatan Rakyat itu ke dalam penjara, sebelum diumumkan pembubaran Parlimen untuk Pilihan Raya Umum ke-13 yang Najib sudah berikrar kepada ahli-ahli Umno akan berjuang hingga ke titisan darah terakhir mempertahankan Putrajaya walaupun berkecai badan dan nyawa, (atau begitulah lebih kurang ikrarnya itu).

Apa-pun-lah cerita di sebaliknya itu, moral ceritanya ialah: negara kita sekali lagi sedang dimandikan dengan kelucahan yang melampau, dan para mufti-mufti kita pun buat ke sekian kalinya bungkem tanpa suara, memberi isyarat mereka merestui ikhtiar para pejuang yang berjuang atas nama moral dan akhlak itu, di mana Rahim Tamby Chik yang terkenal dengan cerita akhlaknya itu menjadi ketua atau salah seorang ketuanya.

Cerita lucah terbaru ini sedang menjalar dan menular ke segenap penjuru di bumi bertuah kita ini. Bertuah sungguhlah kita, bernaung di bawah payung raja-raja dan mufti-mufti yang mulia dan dimuliakan itu. Sampai ke tahap kelucahan itu diangkat ke taraf tinggi itu pun para mufti dan raja-raja kita tetap bertenang dan bersabar, istiqamah dengan status quo mereka itu. Amboi bertuah sungguhlah kita.

Nazri Aziz pula tiba-tiba membuat penafian Umno terlibat dengan tiga orang datuk T itu. Tambah menariklah jadinya plot cerita ini. Tidaklah straight forward saja, 'kan? Sekarang sudah ada saspens sikit. Apahal tiga datuk T bertindak di luar restu pimpinan Umno?

Tapi ada saspens atau tidak pun, kelucahan melampau itu tetap juga kelucahan melampau. Fitnah yang sudah jadi sebahagian daripada strategi politik kita itu pun tetap jugalah fitnah. "Maka apabila dua perkara ini menjadi begitu subur di negara kita, di manakah pula kedudukan kita?"

Persoalannya di mana kedudukan kita?  Apa maksudnya?  Kedudukan kita tentulah tetap macam biasa di mana kedudukan kita. Apa pula kena mengenanya dengan isu kelucahan melampau yang terbaru ini? Apakah kita perlu mengubah kedudukan disebabkan olehnya?

Oh,  rupa-rupanya maksudnya  adalah . mempersoalkan peranan kita masing-masing. Ya, setiap orang sememangnya patut berperanan mengikut kesesuaian masing-masing. Mufti dengan cara dan kuasa muftinya. Raja-raja dengan cara dan kuasa raja-rajanya. Kita semua pun mestilah – dengan cara dan kuasa atau kedudukan kita masing-masing.

Tetapi dalam hal ini kita  mempertahankan hujah bahawa para mufti kita 14 orang itu tidak sepatutnya bungkem. Fitnah dan kelucahan itu sudah sampai ke tahap yang sangat serius. Fatwa apakah yang digunapakai oleh para mufti kita maka mereka boleh terus bungkem, sedangkan bungkemnya mereka itu adalah diertikan sebagai mereka tidak berhalangan dengan perbuatan jahat tersebut.

Kita semua maklum ini semua adalah kerja politik. Di negara kita ini politik sudah merampas banyak perkara yang sepatutnya dihalang daripada dirampasnya. Tetapi oleh kerana kuasa dan pengaruh 'bukan-politik' tersangat lemah, maka politik bermaharajalela. Baru-baru ini dalam isu novel Interlok misalnya, sastera pun sudah dilanyak oleh politik. Politik tiba-tiba lebih arif mengenai sastera, sedangkan orang sastera sendiri pandangan mereka mengenai sastera pun tidak dipedulikan.

Dan sekarang soal fitnah-menfitnah menggunakan hal-hal yang lucah dan melanggar akhlak Islam. Hal-hal sulit yang mengaibkan yang sepatutnya ditutup, telah dibuka dan dibentangkan di depan khalayak, menggunakan segala media massa. Semua peringkat umur didedahkan dengan perkara yang tidak sepatutnya. Masyarakat sudah jadi tonggang langgang haru-biru dan hilang segala peraturan. Semuanya tidak lain semata-mata kerana orang politik mengejar kuasa dan pengaruh.

Hendak disalahkan orang politik tak ada gunanya, kerana memang itulah politik. Kuasa dan pengaruh. Teori Machiavelli atau entah teori gila apa pun mereka peduli apa! Yang penting mereka mahu berkuasa. Memang itu politik.

Yang salahnya ialah orang-orang agama dan orang-orang budaya dan orang-orang intelektual. Seperti para mufti kita 14 orang itu. Bungkem semuanya. Tak bersuara untuk mempertahan-kan apa yang sepatutnya dipertahankan. Dulu kita ada seorang Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang berani bersuara menjelaskan mana yang benar dan mana yang salah, mengikut pendapatnya, walaupun ada pihak yang tak suka.

Sekarang dia pun tidak menjadi mufti lagi. Sayang sekali, di umur yang semuda itu! Tetapi itulah dia, seorang mufti yang patut dicontohi. Mungkin ada tindakannya yang kita pun tak setuju. Itu biasa, sebagai manusia, tentulah ada juga tersilapnya. Tetapi yang lebih pentingnya dia menunaikan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya.

cuma bermain di benak kita....sifat pendendam tu ciri ciri orang islam ke...!!!!

JANGAN JEMPUT `WAKIL LIDAH SYAITAN' DI DALAM APA JUA SIDANG AKHBAR

Posted: 30 Mar 2011 06:16 AM PDT



UTUSAN Meloya sudah dikenalpasti sebagai `penyambung lidah syaitan' yang menjalankan kerja-kerja fitnah jahat serta kaki putar belit demi kepentingan Apco Yahudi Laknatullah. Telah beberapa kali akhbar pencacai taraf terendah ini terbukti melaporkan perkara yang tidak benar, fitnah dan putar belit.

Sebab itu, tidak menghairankan akhbar ini `dibuang' begitu sahaja oleh sebuah sekolah Cina walaupun diberikan percuma. Cuma, masih ada yang sedia bodoh atau sanggup diperbodohkan membeli dan membaca akhbar syaitan seperti ini.

Terbaru, kenyataan Ketua Pemuda PAS Us Nasruddin Hassan Tantawi telah diputarbelitkan oleh mereka. Akhbar jijik ini melaporkan bahawa Ketua Pemuda PAS tersebut bersetuju agar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat pita video lucah yang kununnya melibatkan seorang tokoh Pembangkang. Sebaliknya, Us Nasruddin tidak pernah berkata sedemikian. Memetik penjelasan daripada Ketua Pemuda PAS ini, beliau hanya berkata "Yang menuduh dan memfitnah kena bagi bukti saksi yang jelas dan pengadilan mesti diberikan," Beliau menegaskan, siasatan selepas video itu disebar kepada umum adalah tindakan yang salah.

"Tuduh merata-rata dulu selepas itu baru nak nak buat siasatan, ini tindakan tak betul," katanya. Tambahnya, Pakatan Rakyat tidak takut untuk disiasat namun keadilan mesti diutamakan. "Kita tidak takut pada siasatan tapi keadilan mesti ditegakkan. Suruhanjaya atau apa itu mekanisme. Prinsipnya keadilan dan ini mesti ditegakkan dulu," katanya (Harakahdaily)

Saya tidak tahu samada masih ada pimpinan di dalam PR yang masih berselera untuk memanggil wartawan akhbar jijik seperti ini di dalam sidang akhbar mereka. Mungkin kenyataan mereka dipetik oleh Utusan Meloya melalui akhbar lain tetapi diputar belitkan sesedap rasa. Tetapi jika benar wartawan akhbar ini sememangnya dipanggil di dalam sidang media, itu bermakna memang sengaja kita menjemput `wakil lidah Syaitan' untuk mendengar apa yang ingin kita perkatakan. Adakah `Syaitan' akan jujur kepada kita?


WFAUZDIN NS

kantoi dah...PARPUKIKARI di sangka KERBAU PENDEK DAN GEMUK TAKE BEER....muakakakaka....!!!

Posted: 30 Mar 2011 05:27 AM PDT




Parpukari cuba menafikan bahawa gambar diatas itu bukanlah dirinya dan cuba memperbodohkan orang ramai yang kononnya minuman yang terhidang didepannya itu bukan arak? Mamat ini ingat semua orang bengong macam dirinya.

Dia menulis : 1. Tolong buktikan ini adalah Parpukari dan juga buktikan yang didepan mamat ni adalah arak! Sekian, Terima kasih

Bangang punya orang! gambar menceritakan segalanya.Mungkin Parpukari sangka gambar diatas itu adalah seekor kerbau PENDEK DAN GEMUK EKOR BERPINTAL  ....Ha! ha! ha! Kerbau PENDEK tu dengan engkau tu serupalah!....muakakakaka....TAKE BEER....!!!!

Sambil Menghina Allah SWT...Datuk TONGGENG DAN GENG ugut Anwar dengan 5 soalan fitnah dan bodoh....!!!

Posted: 30 Mar 2011 05:12 AM PDT



 muka muka pukimak melayu UMNO lansung tak boleh di percayai ...seekor  peranakan keling+siam (eskay) =bapak putar alam sedunia....seekor lagi kaki kongkek gadis bawah umur =geng lubang jubor iblis di neraka jahanam

"Datuk T", Datuk Shazryl Eskay Abdullah mengemukakan lima persoalan untuk dijawab Datuk Seri Anwar Ibrahim sambil menyifatkan video seks didakwanya melibatkan ketua pembangkang itu sebagai "anugerah Allah."

Dalam tulisan terbaru blog Kickdefella hasil satu pertemuan semalam, ahli perniagaan itu berkata beliau yakin semua yang berlaku sekarang adalah petunjuk Allah s.w.t.

Shazryl Eskay merupakan salah seorang daripada tiga "Datuk T" mengakui terlibat dalam pendedahan rakaman video seks pada 21 Mac lalu.

Pertemuan semalam turut dihadiri seorang lagi "Datuk T" iaitu Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim dan ia disertai lima orang blogger dan seorang pengarang media alternatif.

Kata blog itu, Shazryl Eskay mengerjakan Haji pada tahun 2010 merasakan ini adalah "jawapan dari Allah s.w.t."

"Saya mahu semua orang tahu. Saya tidak minat politik dan saya rakan karib Anwar. (Dari satu sudut) Saya lihat kehadiran Anwar dalam politik Malaysia, bagus untuk 'check and balance'.

"Saya bukan ahli Umno dan mana-mana parti pun. Tetapi, saya suka bila pembangkang kuat supaya kepentingan rakyat terjaga," katanya.

Bagaimanapun blog itu memetik Shazryl Eskay berkata, "tetapi Anwar bukan manusia yang rakyat kenal. Cukuplah rakyat ditipu. Anwar kena berhenti dan letak jawatan."

Malah Eskay juga berkata, beliau tidak mahu penyokong-penyokong Anwar menyerangnya kerana jika mereka terus berbuat demikian, Eskay mendakwa dia akan bertindak balas.

"Jangan biar saya dedahkan lebih banyak," katanya.

Jumaat lalu, Mohamad Mahti Abdul Rahim, bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub berkata, Shazryl Eskay ada memberitahunya bahawa beliau akan menjatuhkan Anwar dari arena politik sebelum mempertontonkan satu rakaman video seks kepada media, 21 Mac lalu.

Rakaman video seks itu mendakwa seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur China.

Menurut Mohamad Mahti, Shazryl Eskay marah kerana Ahli Parlimen Permatang Pauh itu enggan menjadi saksi dalam kes samannya berkaitan projek jambatan bengkok yang diluluskan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad.

Kes itu sedang berlangsung di mahkamah dan Megat Junid pernah menjadi menteri dalam Kabinet Dr Mahathir.

"Selepas beliau bercakap dengan marah mengenai Anwar, beliau mula bercakap buruk mengenai beliau (Anwar), berkata 'saya akan menjatuhkan Datuk Seri Anwar, dengan apa jua cara pun," katanya.

"Sekarang awak semua tanya Anwar lima soalan," Shazryl Eskay dipetik berkata.

Menurut blog Kickdefella hari ini, soalan-soalan tersebut ialah "pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?"

"Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya" kata Shazryl Eskay.

"Awak semua balik dan tanya soalan ini di dalam blog," kata Eskay kepada sekumpulan blogger dan penulis media alternatif.

"Saya tidak takut kepada Anwar…" akui Shazryl Eskay, yang mengakui kekuatan penyokong-penyokong Anwar tetapi akur bahawa di dalam dunia ini, ada yang lebih berkuasa. -TMI




penyapusial


brother, dedah je la... banyak cakap lak
engkau pun tau eskay mengaku dia bersama seseorang lelaki dan wanita, dan mereka mengadakan hubungan seks. berani pulak dia menyebut nama Allah.
anugerah Allah konon tak tahu malu... moga2 Allah memberi balasan setimpal.
hang nak caya rahim tamby chik...haha... dunia2, apa mau jadi

Eh jangan jadi macam ummi hafilda lah. Siap simpan 18 video seks selama 13 tahun. Kalau ada maklumat cakap. Nak simpan2 pulak. Siap mengaku kawan karib Anwar pulak tu. Kalau rakan karib kenapa tak nasihatkan Anwar? Mengaibkan org tu Islam sangat ke?

kepala butoh rahim tamby chik...sape yang mencari pasal dulu...sekarang kepala butoh dah tersangkut kat lubang jamban Carcosa Seri Negara...ugut nak guna undang undang pukimak 1 malaysia ye....muka tak tau malu...perogol anak bawah umur caiittt....!!!

Posted: 30 Mar 2011 04:42 AM PDT

Serang peribadi: Rahim akan ambil tindakan




jantan laknat perogol gadis bawah umur....anak tamby chik suka barang kecik kecik....boliau lah lu....tak tau malu....!!!

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik, memberi amaran untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sekiranya menyerang peribadi beliau berhubung pendedahan rakaman video aksi seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang.

Beliau berkata, tindakan sama juga akan diambil terhadap penulis blog yang didapati menyerang peribadinya berhubung isu sama.

"Saya akan menjawab dengan tindakan undang-undang terhadap mereka yang melampaui batas ini," katanya kepada pemberita selepas mengiringi Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, melawat Kolej Risda di Air Pa'abas di Alor Gajah, hari ini.

Abdul Rahim yang juga Pengerusi RISDA berkata, beliau tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan dan serangan peribadi dengan dijadikan sebagai fokus politik adalah keterlaluan.

Rabu lalu, Abdul Rahim; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah; dan Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Shuib Lazim; mengakui mereka adalah trio Datuk T yang bertanggungjawab menyimpan dan menayangkan video berkenaan kepada wakil media di Carcosa Seri Negara, dua hari sebelum itu.

Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah tampil membuat penafian beliau individu di dalam video tersebut dan membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Berikutan pendedahan itu, ketiga-tiga individu terbabit telah tampil untuk disoal siasat polis di Bukit Aman dan menyerahkan pita video dan seutas jam tangan jenama Omega sebagai bahan bukti.

- Bernama



penyapu sial

memang Rahim setan tu dah merogol gadis bawah umur.. tapi atas jasa mahathir mengarahkan mahkamah supaya mensabitkan tidak bersalah terhadap rahim.. datuk trio ini adalah org kuat mahathir yg berdendam dgn anwar..
setan punya org nie, dia bt org x pe, org bt dia nk saman la pulak hahahahaha manusia jenis umno ler ni.

Tiada ulasan: