Sabtu, 12 Mac 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


harta kekayaan anak taib mubarak mahmud....yang merompak hak rakyat sarawak....!!!

Posted: 12 Mar 2011 05:48 AM PST



Ketika menamatkan zaman bujangnya, Abu Bekir telah memilih gadis sebagai isteri yang berkelulusan MBA dalam bidang kewangan yang boleh kita anggap paling ideal baginya. Keluarga Bekir juga telah meletakkan pengantin perempuan itu untuk menggotai lembaga pengarah syarikat CMS. Namun, ini bermakna Datin Sri Shahnaz Majid, yang kini menyaman Bekir untuk menuntut perceraian, tetap kelihatan layak untuk membuat anggaran ke atas nilai anak Taib Mahmud itu – dan isterinya itu kini menuntut RM400 juta.


Menurut peguam yang pakar dalam kes-kes perceraian sebagai mana yang telah ditanya oleh Sarawak Report, si isteri layak menuntut 30% dari kekayaan sepencarian, yang membuat Abu Bekir yang berusia 48 tahun itu seorang jutawan.! Pendedahan seperti ini tidak seharusnya dilakukan memandangkan keluarga Taib Mahmud baharu saja mewar-warkan berita untuk meletakkan Bekir bertanding di Sadong Jaya, sebuah kerusi DUN yang mereka anggap amat selamat.

Taib dikatakan bercadang untuk meletakkan penggantinya, Bekir di kawasan itu. Malah, Perdana Menteri Najib Razak juga diketahui akan melawat kawasan tersebut pada 19 Mac ini. Namun, kini para pengundi perlu mengetahui dengan lebih lanjut maklumat-maklumat tambahan bakal calon wakil rakyat mereka itu!

Sikap yang buruk?

Shahnaz, saudara kepada penyanyi terkenal jazz Sheila Majid, dan disukai ramai, berkata Abu Bekir telah mendatangkan kecederaan fizikal dan mental terhadapnya. Menurut beberapa laporan, Shahnaz telah mendakwa suaminya itu pernah menumbuk kepala, muka dan matanya; menerajang rusuknya, dan mencekiknya. Dia juga mendakwa dirinya pernah dihamburkan dengan kata-kata kesat dan jijik. Dakwaan ke atas Abu Bekir itu tidak jauh berbeza dengan dakwaan seorang teman wanita Sulaiman Abdul Rahman Taib, adik kepada Abu Bekir, ketika di sebuah bar di KL beberapa ketika dahulu.

Pasangan Bekir dan Shahnaz, berkahwin pada tahun 1992 dan kini mempunyai seorang anak lelaki berusia 17 tahun, telah tidak lagi berhubungan sejak 2001. Shahnaz mendakwa, sejak 1999, suaminya jarang pulang ke rumah dan enggan mendengar nasihatnya, sukar dihubungi dan diketahuinya sering aktif berinteraksi dengan perempuan-perempuan lain. Sebaik saja Bekir berkahwin kali kedua dengan wanita muda berambut perang berketurunan Russia, dia terus mengabaikan Shahnaz dan anak mereka.

Aset-aset

Namun yang menarik perhatian umum adalah aset-aset milik Abu Bekir dan bagai mana dia memperolehi segala kekayaan yang akan melayakkannya untuk mewakili kawasan berkenaan. Shahnaz mengatakan Bekir memilik beberapa buah rumah mewah dan kawasan tanah beribu-ribu hektar, yang tidak sedikitpun menjadi kejutan kepada mana-mana pembaca Sarawak Report. Menurut Shahnaz lagi, Bekir memiliki tujuh buah kereta mewah termasuk yang berjenama Lamborghini, Ferrari, Bentley dan Mesarati.

Menurut isteri pertamanya itu lagi, harta-harta milik bersama mereka adalah termasuk saham-saham dalam 15 buah syarikat yang berlainan, termasuk Cahaya Mata Sarawak dan Sarawak Cable Bhd dan juga simpanan-simpanan mereka dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (EPF) dan dalam unit-unit Amanah Saham Bumiputera. Sarawak Report telah menjalankan penilaian ke atas harta-harta yang dimaksudkan oleh Shahnaz itu.

CMS

Abu Bekir merupakan Pengarah utama dan juga pemegang utama ke atas saham-saham dalam CMS bersama-sama saudaranya, Sulaiman Taib. CMS seharusnya sebuah syarikat awam yang mempunyai aset-aset yang diperolehi dari bumi Sarawak menerusi keputusan yang dibuat oleh Ketua Menteri. Namun, sebahagian besar saham-saham CMS dipegang oleh ahli-ahli keluarga Taib Mahmud.

Laporan Tahunan 2009 CMS yang merupakan laporan yang terkini yang ada pada kami masih mendaftarkan arwah isteri Ketua Menteri, Laila, sebagai pemegang utama saham-saham di situ (walaupun kini kita percaya bahawa saham-saham arwah telah dibahagikan antara kedua-dua anak lelakinya itu). Bagai mana arwah isteri Taib, yang bukannya dari golongan peniaga dan juga bukan pencari nafkah keluarganya, dapat mengumpulkan harta yang sebegitu banyak dan tidak pula pernah mengisytiharkannya kepada umum ataupun kepada pemegang-pemegang saham yang lain dalam CMS!

Abu Bekir dan saudaranya, Sulaiman, merupakan pemegang utama seterusnya dan kesemua empat orang anak Taib mengawal Majaharta, yang disenaraikan sebagai pemegang saham terbesar! Setiap saham kini bernilai lebih 3 ringgit, dan mana-mana wanita yang berkelulusan MBA dalam bidang kewangan akan dengan mudah membuat perkiraan bahawa jumlah saham-saham adalah secara kasarnya RM150 juta.

Ketua Menteri gemar menyalurkan banyak kontrak awam menerusi CMS, untuk mempastikan saham-saham itu berada pada harga yang memuaskan. Salah sebuah kontrak yang berprofil tinggi dan mewah yang telah diberikannya kepada ahli-ahli keluarganya adalah Borneo Convention Centre Kuching (BCCK) yang baru siap dibina dan telah dijadikan tempat perhimpunan politik BN pada hujung minggu lalu. Dasar 'kemajuan dan pembangunan' yang telah dicanai oleh Taib telah sebenarnya secara langsung menguntungkan CMS. Projek-projek besar yang lain pula, seperti rancangan SCORE, merupakan 'lembu susu' bagi keluarganya!

Syarikat Titanium Management milik Abu Bekir telah menerima bahagian tanah yang amat luas dari negeri Sarawak beberapa tahun yang lalu, kesemuanya djelaskan kepada kerajaan negeri secara misteri "payment in kind" (i.e. dalam sebarang jumlah, atau bentuk bayaran)!

Pengiraan yang dibuat oleh Sarawak Report ke atas semua tanah yang diterima oleh syarikat Abu Bekir berjumlah sekitar 70,000 hektar, sama dengan keluasan pulau Singapura, terima kasih kepada keputusan ayahanda Taib yang juga seorang menteri yang mengawal sumber-sumber alam negeri ini.

Setelah tercetusnya persengketaan menerusi mahkamah-mahkamah, maka diketahui umum bahawa tanah-tanah yang diterima Bekir adalah tanah hak orang lain! Cubaan Ketua Menteri untuk meminda perundangan mengenai tanah NCR telah diperintahkan oleh mahkamah sebagai tidak berteras dan wajar. Hanya pada minggu lalu syarikat Polar Horizon milik Abu Bekir telah mengeluarkan notis-notis pengusiran ke atas beberapa orang Iban yang pemilik secara sah ke atas tanah NCR, terpaksa berundur setelah peguam PKR See Chee Howe mengheret syarikat tersebut ke mahkamah dan kes itu juga telah disiarkan menerusi Radio Free Sarawak dan juga di mana-mana. Orang-orang Abu Bekir telah secara lisan memberitau orang-orang kampung bahawa pengusiran itu tidak diteruskan, walaupun tiada sebarang arahan secara bertulis telah diterima.

Dengan bertambahnya bilangan persengketaan tanah, mungkin Datin Shahnaz perlu menyelaraskan semula perkiraannya ke atas nilai-nilai tanah-tanah yang dituntutnya dari suaminya itu dalam mahkamah nanti!

Harta-harta di luar negara!

Mahmud Abu Bekir Taib adalah salah seorang ahli lembaga Pengarah dan peneraju syarikat Sakto Corporation di Kanada, yang kini memilik harta bernilai berjuta-juta USD.

Dia telah menubuhkan syarikat tersebut dengan gandingan saudaranya Jamilah Taib dan bapa-saudara mereka, Onn Mahmud, semasa dia masih sebagai penuntut kolej berusia 20 tahun lagi! Pada tahun pertama operasinya, syarikat berkenaan telah melabur sebanyak $7 juta untuk membeli 400 buat unit kediaman di Ottawa, di Kanada. Kini ia memiliki ruang-ruang pejabat, kedai dan kediaman serba moden yang mencecah nilai ratusan ribu dollar. Kemudian, Bekir dilantik sebagai salah seorang Pengarah dan pemegang utama saham dalam syarikat Sakti International yang ditubuhkan di US dalam tahun 1987.

Bekir bertindak selaku presiden dalam syarikat itu sehingga ianya diserahkan kepada adiknya, Sulaiman, yang pada ketika itu sedang menuntut di sebuah universiti di San Francisco. Harta dalam Sakti International dan syarikat-syarikat yang berkaitan di rantau itu bernilai berjuta-juta dollar juga. Seperti yang telah didedahkan oleh Sarawak Report sebelum ini, pegangan secara rahsia ke atas saham-saham itu bermaksud separuh dari saham yang dipegangnya dalam Sakti adalah sebenarnya dipegang bagi pihak bapanya Abdul Taib Mahmud! Abu Bekir telah sebenarnya diletakkan sebagai saudagar utama dan penjana pendapatan sejak dia berusia 20 tahun lagi kerana kononnya bapanya dilarang oleh undang-undang untuk memperoleh kekayaan dalam apa jua cara sekali pun. Kononnya! Namun, Taib belum pernah memberikan penjelasan mengapa saham-saham yang besar yang dipegang oleh anak-anak dan saudara-saudaranyanya bagi pihak dirinya itu boleh mencecah sehingga 50% dari keseluruhannya!

Sarawak Cable

Syarikat ini, yang telah dikorporatkan sekitar 1990an, telah lama tidak aktif sehinggalah pada tahun 2008 apabila ianya dilihat hidup semula dengan penuh tenaga setelah mengambil-alih Universal Cable (Sarawak) Sdn Bhd, yang membuat kabel-kabel elektrik. Di Sarawak Cable Abu Bekir Taib merupakan Pengerusi dan memiliki 36% saham, manakala sepupu bapanya, Hamid Spawi, memiliki 20%. Harga saham yang terkini , yang diniagakan pada bulan November lalu, bernilai RM1.29. Maka kami boleh anggarkan saham 43 juta dalam pegangan Abu Bekir bernilai sekitar RM55 juta.

Apa-apa seharusnya berjalan lancar bagi syarikat itu memandangkan negeri Sarawak kini merupakan pelabur terbesar sebuah projek bersama mereka. Pada bulan November 2010 mereka diberikan projek mengeluarkan kabel elektrik bertransmisi tinggi yang bernilai RM98.68 juta oleh Sarawak Energy Bhd, sebagai usahasama mereka dengan Sinohydro!

Sudah pasti Abu Bekir tidak mempunyai sebarang masalah memujuk para pengundinya bahawa dia adalah seorang yang sangat kaya dan berpengaruh, suatu langkah yang sering digunakan oleh ahli-ahli politik BN untuk meraih sokongan. Bekir mungkin akan mengikut jejak langkah bapanya yang gemar menghulurkan empat-lima ratus ringgit untuk membeli undi mereka. Tetapi para pengundi haruslah berfikir sedalam-dalamnya dari manakah Abu Bekir mendapat wangnya dan sama ada hasil dari tanah-tanah NCR rakyat dan harta-harta negeri. Jika ya, maka para pengundi harus mempertimbangkan sama ada mereka mengundi dengan betul untuk mengembalikan kesemua aset-aset rakyat itu./Sarawak Report

mahafiraun tak ada pelir bila hanya berani melalak depan pengampu dan keluar buku tapi takut naik mahkamah...!!!

Posted: 12 Mar 2011 05:17 AM PST



Mengapa Mahathir takut hadir ke mahkamah setelah disapina oleh pihak Peguambela Anwar untuk memberikan keterangan semasa Kes Liwat 1 dahulu

Bukankah Mahathir sebelum itu siang malam bercakap di hadapan TV menyebut beliau ada bukti kukuh tentang salah laku Anwar?

Bolehkah diterima pakai cakap Mahathir bahawa beliau mendapat maklumat tentang salahlaku Anwar awal lagi iaitu di awal tahun 1990 melalui Tun Hanif Omar (Bekas Ketua Polis Negara)? Sekiranya benar, mengapa Mahathir tetap melantik Anwar menjadi Menteri Kabinet selepas tahun 1990 sehingga ke jawatan Timbalan Perdana Menteri? Adakah Mahathir mahu Menteri Kabinetnya berkelakuan buruk dengan melantik Anwar menjadi Menteri walaupun beliau dakwa tahu maklumat kelakuan Anwar awal tahun 1990?

Tun Hanif Omar pernah memberi keterangan di dalam mahkamah sewaktu kes liwat 1 DS Anwar, bahawa beliau tidak menjumpai ayat mengharamkan judi di dalam Al-Quran. Adakah insan seperti ini boleh kita terima kenyataannya yang melaporkan kegiatan Anwar pada Tun Mahathir? Atau, mungkinkah Mahathir ditipu oleh Tun Hanif ketika itu? Tidak mustahil, kerana bukankah Ling Liong Sik didakwa menipu Mahathir dan kabinet dalam isu berkaitan PKFZ ?

Jelas, Mahathir takut untuk berdepan dengan Anwar, sebab itu beliau hanya keluarkan buku yang tidak boleh disoal jawab lagi. Memang Mahathir tidak takut jika Anwar saman beliau kerana penulisan di dalam buku itu kerana beliau lebih arif tentang mahkamah di negara ini.

PAS dah macam bangkai bila...Lebih Agresif Maki Bloggers dari UMNO

Posted: 12 Mar 2011 04:48 AM PST



1) siapakah lelaki berbaju merah itu.
2) siapakah lelaki-lelaki berbaju biru itu
3) Apakah gerangan kesalahan lelaki berbaju merah itu
4) Senjata merbahaya apa yang di bawa lelaki itu
5) adakah lelaki berbaju merah itu pengebom berani mati
6) bangsa apakah lelaki berbaju merah itu
7) berbagsa apakah lelaki-lelaki berbaju biru itu
8) apakah pegangan agama lelaki berbaju merah itu
9) apakah pegangan agama lelaki-lelaki berbaju biru itu
10) di manakah kejadian ini berlaku malaysia atau israil
11) kenapa lelaki-lelaki berbaju biru tidak melakukan begitu dgn penternak babi
12) kenapa lelaki-lelaki berbaju biru ini tidak melakukanya terhadap ahli Mic tempoh hari.


Mukadimahnya :

Mereka hanya berani terhadap bangsa sendiri. kerana arahannya ini negara berbilang kaum, kalau nak hentam hentam bangsa sendiri.mampos pun tak mengapa. sebab bangsa melayu dalah bangsa yang bodoh dan mudah di tipu serta di beli....aku lebih suka bangsa melayu mampos dari mukabumi ini...!!!!


jadi apa ada dengan MELAYU.....!!!!



geng penjilat buntot UMNO dalam PAS....macam anjing...!!!


inilah mukodimah geng penjilat buntot UMNO  dalam PAS....dia peduli apa dengan nasib melayu...di tindaS BANGSA SENDIRI....pelir dia sanggup tusuk juboq bangsa sendiri...macam pelir sayfool tergamak meliwat juboq DSAI....demi pukimak UMNO....!!!!


Terutamanya selepas penguasaan total Geng Perpaduang dan Geng Terengganu, PAS nampaknya lebih agresif memaki blogger dari melawan UMNO. Presiden dan Timbalan Presiden lebih banyak meluang masa memaki bloggers2 yang sebelum 2008, kuat berkempen untuk PAS.

Manakala, kita lihat selepas pemilihan PAS 2009, jarang-jarang kita dengar kepimpinan PAS mengambil sikap yang jelas dan agresif melawan UMNO dan kepimpinan UMNO.

Timbalan Presiden PAS seperti tidak wujud di dalam melawan kepimpinan Najib dan Muhyiddin. TIADA SATU projek pun yang digalas oleh Timbalan Presiden di dalam menentang kepimpinan UMNO dan Najib/Muhyiddin.

Sekurang-kurangnya:

Husam - Isu Royalti

Mahfuz - Saman Ekor

Syed Azman - Hal Ehwal Antarabangsa

Mujahid - Dewan Penyokong PAS

Salahuddin Ayub - mengeluarkan kenyataan2 mengkritik UMNO jauh lebih banyak dari Timbalan Presiden


Manakala, kepimpinan geng terengganu, Nasa, Hasan Ali, Tantawi dsbnya lebih banyak memaki:

  • BLoggers

  • DAP

  • Pakatan Rakyat (siap nak keluarkan Garispanduan Tahaluf Siyasi lagi)

Kalau perkara ini berterusan, saya jamin PAS akan terus kalah dan akan kalah dengan lebih teruk.

Secara mudahnya, kepimpinan "Geng Perpaduang" dan "Geng Terengganu" membantu UMNO dengan jaya sekali. UMNO sepatutnya berterima kasih dengan kepimpinan Geng Perpaduang dan Geng Terengganu ini.

Pada ahli dan penyokong PAS yang lain, marilah kita terus meraikan kekalahan demi kekalahan laksana PAS Terengganu. Projek mengekspot kekalahan PAS Terengganu sedang berjalan dengan lancar sekali.





penyapu sial

selagi geng kaki penjilat  UMNO ada dalam PAS...aku doakan lebih baik PAS di bungkus dan berkubur aje...kalau dah tak mampu menyingkir kuman kuman laknat UMNO ini dari PAS....

apa guna berjuang atas nama islam...tapi sentimen perkauman menebal...demi melayu....hey kalau nak berjuang membela melayu dengan memperalatkan islam....pergi mampos dengan melayu...lebih lebih lagi melayu pukimak UMNO....!!!!

hancussss PAS.....kalau ada manusia bertopengkan syaitan dalam PAS...lebih baik aku sokong PARTI KOMUNIS MELAYA....

Anwar di minta beri DNA untuk jerat lehernya....!!!!

Posted: 12 Mar 2011 12:45 AM PST



Pihak pendakwaan dalam kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memohon agar Mahkamah Tinggi menggunakan kuasanya untuk memerintah penasihat PKR itu memberikan sampel DNA untuk dianalisis.

Peguamcara Negara Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pihak pendakwaan, membuat permohonan itu berdasarkan peruntukan Seksyen 73 dan 165 Akta Keterangan 1950, ekoran keterangan saksi terutamanya ahli kimia Dr Seah Lay Hong, yang telah mengesahkan kehadiran beberapa profil DNA di dubur pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Permohonan ini adalah untuk mencari kebenaran dan keadilan untuk semua pihak," kata Mohamed Yusof di akhir kes pendakwaan hari ini.

Beliau juga meminta supaya disemak semula keputusan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah di akhir 'perbicaraan dalam perbicaraan' dengan mengambil kira keterangan waran tangkap oleh pegawai tangkapan, Supt Ahmad Taufik Abdullah, dan pegawai penyiasat Supt Judy Blacious Pereira.

Mohamed Yusof berhujah waran tangkap berkenaan kini sudahpun ditanda sebagai eksibit, di mana sebelum keputusan perbicaraan dalam perbicaraan, belum ditanda sebagai eksibit.

Peguam Karpal Singh membantah permohonan itu tetapi Hakim Mohamad Zabidin memerintahkan kedua-dua pihak membuat hujahan masing-masing Isnin ini sebelum beliau membuat keputusan mengenai dua permohonan pihak pendakwaan itu.

Mohamed Yusof ketika ditemui selepas prosiding berkata walaupun permohonan seperti itu adalah pertama kali dibuat di akhir kes pendakwaan oleh pihak pendakwaan tetapi ia masih tertakluk di bawah Akta Keterangan.

Selain permohonan itu, Karpal Singh juga memanggil semula Mohd Saiful memberi keterangan memandangkan Dr Seah ada memberi keterangan tentang kehadiran tiga DNA profil di sekeliling dubur pengadu itu.

Karpal: Di antara Jun 26-28, 2008, adakah kamu pergi ke tandas?
Mohd Saiful: Ada.
Karpal: Ada pergi?
Mohd Saiful: Ada tapi hanya membuang air kecil.
Karpal: Tidak membuang air besar?
Mohd Saiful: Tidak.
Karpal: Di mana?
Mohd Saiful: Di beberapa tempat.
Karpal: Dr Seah ada memberi keterangan bahawa beliau ada jumpa profil DNA milik tiga individu, ini bermakna dua atau tiga 'partner' melakukan hubungan seks dengan kamu?
Mohd Saiful: Tidak setuju.

Ketika pemeriksaan semula oleh Mohamed Yusof sama ada beliau mandi dalam tempoh 26 hingga 28 Jun 2008, saksi itu berkata beliau hanya membilas badan sahaja, sekali ketika berada di kondominium di mana kejadian didakwa berlaku, dan di rumahnya pada keesokan harinya.

Mohd Saiful juga berkata beliau tidak bermalam di tempat lain selain rumahnya dalam tempoh masa yang sama.

Anwar, 63, yang juga Anggota Parlimen Permatang Pauh, didakwa meliwat Mohd Saiful, 25, yang juga pembantu peribadinya ketika itu, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.

Pereira pula ketika pemeriksaan balas oleh Karpal memberitahu mahkamah bahawa Mohd Saiful, dalam rakaman percakapannya, menyatakan telah menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebelum 24 Jun 2008 untuk mengadu tentang kejadian liwat.

Mohd Saiful juga berjumpa dengan rakannya Rahimi Osman, bapa saudaranya bernama Tuah dan bekas setiausaha politik Anwar, Mohamed Ezam Mohd Noor selepas kejadian itu, katanya.

Kepada soalan lain oleh Karpal, pegawai polis itu berkata beliau ada membuat rakaman percakapan Najib dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, berhubung aduan Mohd Saiful.



sumber..mkini




penyapu sial


kena liwat tak payah buat repot kat polis...polis tak reti buat kerja dan makan gaji buta...repot aje kat anak badak atau jantan celaka 1 malaysia....biasiswa liwat meliwat pun boleh dapat sekali....!!!!

UMNO pukimak tak takut dosa yang tak terampun kerana menfitnah...dulu tilam kini seluar dalam....!!!!

Posted: 12 Mar 2011 12:28 AM PST



Dalam kes liwat 1, tilam menjadi watak utama dalam perbicaraan. Tilam diusung ke sana ke mari dalam keadaan mengaibkan. Semuanya tidak lain tidak bukan untuk memalukan Anwar bagi membunuh karier politiknya.

Kini untuk kes liwat 2, tilam sudah tidak kelihatan. Namun kini seluar dalam budak Saifool pula yang jadi watak utama. Seluar dalam yang busuk dan berbau itu dibawa ke mahkamah dan menjadi tontonan ramai. Tidak patut seluar dalam yang busuk dan berbau itu jadi bahan penting di mahkamah. Ia hanya layak untuk Saifool sahaja. Tetapi oleh kerana ia menjadi bahan saksi maka seluar dalam itu 'dimuliakan' dan boleh masuk mahkamah.

Yang peliknya seluar dalam yang busuk dan berbau itu diambil dari rumah teman wanita Saifool. Apa kena mengena seluar dalam Saifool dengan teman wanitanya. Macamana seluar dalam seorang jantan boleh ada di rumah seorang wanita yang bukan isteri atau muhrimnya. Benda yang sulit macam itu pun boleh berada di rumah teman wanita. Apakah Saifool tinggal di rumah teman wanitanya. Adakah seorang yang meninggalkan seluar dalamnya sendiri di rumah teman wanitanya boleh dipercayai. Bagi kita kalau seseorang yang meninggalkan seluar dalamnya sendiri di rumah teman wanita sudah tentu kredibilitinya dipertikaikan

BN nak tarik nafas lega apa dengan kemenangan berturut turut prk baru baru ini...kalau menang tak berbaloi dengan kempen menipu ,menfitnah dan apa yang telah di belanjakan...!!!!

Posted: 11 Mar 2011 03:43 PM PST



Barisan Nasional tidak boleh menarik nafas lega walaupun memenangi Pilihan Raya Kecil Merlimau dan Kerdau baru-baru ini.
Majoriti kemenangan BN di kedua-dua tempat walaupun bertambah, langsung tidak beri kesan signifikan.

Kalau dahulu tahun 2008, majoriti 2100, tapi kini kira-kira 3600 tapi bukan sampai 4200 sampai kita merasa gusar. Walaupun banyak duit dibelanjakan tapi tidak dapat majoriti yang beri kesan signifikan kepada petugas parti tidak kira PR atau BN,..

Pada PRK Kerdau dengan majoriti 2, 724 undi. BN yang diwakili Naib Ketua Umno Bahagian Kuala Krau berjaya memperolehi 5,060 undi sekaligus menewasakan calon PAS, Hassanuddin Salim yang mendapat 2,336 undi.

Manakala di Merlimau calon Barisan Nasional, Roslan Ahmad berjaya menewaskan calon Pas, Yuhaizad Abdullah dengan majoriti 3,643 undi.
kita  optimis dengan kekalahan itu sambil menyambut baik keputusan ini dan yakin pengundi akan menyedari hakikat sebenar menjelang Pilihan Raya Umum akan datang apabila BN tidak mampu memberi tumpuan terhadap janji-janji mereka.

Namun  keghairahan UMNO berbelanja untuk memenangi PRK tersebut tidak bersesuaian dengan undi yang diberikan.

Kita  kesal dengan tindakan tergesa-gesa BN Melaka pimpinan Datuk Wira Ali Rustam yang mula menjalankan projek mee segera mereka sejurus pengkebumian penyandang, Allahyarham Datuk Khidir Hassan 20 Januari lalu.

Di negeri lain projek mee segera bermula sejak penamaan calon tapi di sini (Merlimau) ia bermula selepas pengkebumian. Kalau diikutkan, PAS sepatutnya sudah hilang wang pertaruhan.Namun berjaya  kekalkan sokongan. Kalau tengok dari segi imbuhan kepada pengundi. Kalau ikut dari janji yang dibuat PM dan TPM di kedua-dua tempat, PAS sepatutnya sudah hilang wang pertaruhan...

PRK Kerdau dan Merlimau merupakan perlawanan ketiga dan keempat berturut-turut PAS dan UMNO selepas Manik Urai dan Tenang yang menyaksikan pertembungan calon UMNO dan PAS mewakili BN dan PR di kawasan bermajoriti Melayu.

UMNO menggunakan peluang ini untuk menggula-gulakan pengundi dan memainkan isu perkauman dan menyebar fitnah terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.
Ini berbeza  dengan UMNO  yang mana kempen PAS dan Pakatan adalah jauh lebih konsisten dan berteraskan agenda bersama Pakatan Rakyat  iaitu dalam menyebarkan isu ketidakadilan dalam masyarakat.terutamanya  isu rasuah, penyalahgunaan kuasa, penyelewengan, dan semua ini adalah prinsip  yang dipersetujui semua Parti Pakatan Rakyat. Jadi kalau PAS lawan UMNO dalam itulah isu yang dimainkan pun supaya rakyat dapat melihat hasil pentadbiran PR  dalam 5 negeri...

perancang konsipirasi...kena liwat bukan repot polis.....rupanya repot kat anak badak dulu sebelum repot kat jantan celakanya....

Posted: 11 Mar 2011 03:19 PM PST



Isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor menemui pengadu Saiful Bukhari Azlan terlebih dahulu sebelum Saiful bertemu dengan Datuk Seri Najib Razak Jun 2008, pegawai penyiasat kes fitnah liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaku di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Timbalan Penguasa Jude Pereira berkata beliau merakamkan kenyataan daripada Rosmah tetapi tidak mengambil keterangan daripada Najib.

Keterangan Jude memperakui pembabitan langsung Rosmah dan Najib dalam tuduhan fitnah liwat yang di kenakan terhadap Anwar yang selama ini menegaskan wujud agenda politik untuk sekali lagi mensabitkan beliau atas tuduhan liwat, menggunakan bukti reka cipta, sebagaimana yang berlaku pada tahun 1998.

Tv Selangor

Tiada ulasan: