Selasa, 1 Mac 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


video lucah betina puaka 1 malaysia....betina penipu besar picit telor najib tak mati punya...!!!

Posted: 01 Mar 2011 08:39 AM PST

rosmah mansor singing

Bagi yang kurang mengikuti perkembangan politik tanah air, daripada aspek fizikal, di Kerdau sekali imbas seolah-olah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri yang bertanding di DUN tersebut.

Selain dibanjiri warna biru dan hijau bendera parti berbanding – BN dan PAS – kebanyakan poster yang menunjukkan wajah Najib dan calon Pakatan Rakyat Hassanuddin Salim sahaja ditampal di sekitar kawasan seluas 273.27 km persegi itu.

Tinjaun Malaysiakini di sekitar daerah mengundi Kerdau dan 'kawasan 3+1' – gugusan Felda Jengka 22, Felda Jengka 23, Felda Jengka 25 dan Felcra Rumpun Makmur – hari ini mendapati amat sedikit gambar calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad ditampal.

najib visit kerdau 270211 02

Perkara ini menimbulkan persoalan sama ada benar pandangan sesetengah pihak yang melihat keputusan dalam pilihan raya Kerdau sebagai referendum kepada pemerintahan Najib – anak jati negeri Datuk Bahaman itu?

Atau ia sekadar bermaksud BN perlu bergantung sepenuhnya kepada Najib untuk mengekalkan penguasaan di DUN itu yang dimenangi secara turun-temurun.

Tetapi, sejauh mana kepentingan Kerdau kepada Najib sendiri? Menilai tindakan presiden Umno itu, Najib kelihatan lebih berhati-hati kali ini berbanding sebelumnya pengalaman sebelumnya di 14 pilihan raya kecil selepas Mac 2008.

Kali ini, walaupun kempen baru masuk hari kedua, Najib dilihat memecut awal dan mahu memenangi hati 8,999 penduduk di kawasan itu apabila bertungkus-lumus menghadiri pelbagai program dan lawatan di DUN itu - yang dibaca sebagai kempen pilihan raya – sejak daripada awal pagi.

Malah isterinya Rosmah Mansor yang jarang-jarang turun berkempen juga mengiringinya ke kawasan 3+1 yang secara tradisinya merupakan sebagai kubu kuat BN.

Rosmah juga mengakui, oleh kerana Pahang merupakan negeri perdana menteri, beliau terpaksa turun ke kawasan itu walaupun penat dan berpeluh-peluh baru pulang daripada menemai Najib menghadiri program di Labuan jam dua pagi tadi.

"Pagi ini memanglah saya pujuklah juga Datuk Najib, bolehkah saya tak pergi. Dia kata, 'ini negeri Pahang... Negeri I, you kena pergi.'

"Jadi sebagai isteri yang soleh, yang insya-Allah selalulah mengikut kata-kata suami, saya pun selalulah bersiap dan terus naik helikopter lagi datang ke sini," kata Rosmah dalam ucapannya kepada kira-kira 200 penduduk Felda Jengka 25 pagi tadi.

Hari ini sahaja, sejak 9.30 pagi tadi hingga enam jam sesudahnya, Najib menghabiskan masa di enam kawasan, termasuklah Jengka 23, Jengka 22, Kampung Baru Sarwar, Jengka 25 dan daerah mengundi Kerdau.

Selain bertemu pengundi di tiga lubuk BN di Felda, beliau turut membawa khabar gembira, antaranya mengumumkan bahawa Felda memberikan pertimbangan khas kepada 7,800 peneroka berhubung "bayaran CESS" dan bayaran balik tanaman semula dari getah kepada kelapa sawit.


Manakala beliau juga merasmikan pemnbinaan kemudahan kepada rakyat – yang dikritik pembangkang sebagai "projek memancing undi" - seperti dewan jalur lebar dan gelanggang futsal di kawasan dengan 3,031 pengundi atau satu pertiga daripada keseluruhan yang layak memilih.

Justeru selain pertembungan bagi menilai sokongan Melayu sama ada terus setia kepada BN, ia juga menjadi seakan persaingan peribadi Najib bagi memastikan dirinya tidak dilukai di rumah sendiri.

Pemerhati politik berpendapat, kecuali keajaiban, PAS tetap akan tewas di DUN tersebut. Bagaimanapun, dilihat daripada nada parti Islam itu, termasuk dari mulut calonnya sendiri, mengurangkan jumlah majoriti BN sudah boleh dikira sebagai kejayaan yang besar.

"Sebenarnya kita berhasrat mengambil alih Kerdau. Tetapi berdasarkan mood rakyat dan penggunaan jentera kerajaan yang keterlaluan, saya kira perkara ini agak sukar dilakukan.

"(Justeru) paling tidak, saya kata kita nak kurangkan majoriti Umno, kita yakin kalau ini berlalu akan memberikan signal (tanda) bahawa dalam pilihan raya kecil ke-13, Pakatan akan mengambil alih pemerintahan Pahang," kata Hassanuddin kepada Malaysiakini semalam.

Mungkin menyedari siapa lawannya, tidak hairanlah PAS dalam ceramahnya malam tadi banyak memainkan isu nasional – seperti janji bersama Pakatan dalam Buku Jingga – daripada menyentuh banyak isu-isu tempatan.

Dalam pilihan raya umum lalu, Hassanuddin tewas kepada calon BN Datuk Zaharuddin Abu Kasim dengan majoriti 1,616 undi – peningkatan hampir seribu undi daripada pilihan raya empat tahun sebelumnya.

skrip lahabau UMNO....Lelaki 'Y' dapat di kesan....tapi bukan Rais gundik Robengah...muakakaka...!!!

Posted: 01 Mar 2011 08:26 AM PST



Pihak pendakwaraya dalam kes Liwat 2 dijangka akan mendedahkan siapakah lelaki 'Y' yang DNA dapat dikesan kerana dipercayai sebagai susupek utama. Kita boleh rasa ia bukan teka-teki lagi 1Malaysia sudah dapat menduga siapakah yang bakal didedahkan.

Tak payah beritahu pun 1Malaysia dah tahu. Sejak awal lagi budak sekolah tadika pun pening kepala dengan perjalanan kes yang caca marba.

Tetapi kita  tak terkejut, kalau lelaki 'Y' yang bakal didedahkan esok ialah Yuhaizad calon PAS PRK Merlimau. Kalau Umno boleh lakukan macam-macam serangan peribadi dan fitnah kepada beliau sepanjang PRK Merlimau apalah sangat untuk buat 'U-Turn' untuk mengaitkan identiti lelaki 'Y' sebagai dirinya.

suruhanjaya pukimakkan rakyat harap ada buah tapi telor di pulas ikut kehendak tuannya

Posted: 01 Mar 2011 08:18 AM PST



SPR @ SURUHANJAYA PUKIMAKKAN RAKYAT  bagaikan singa tiada gigi atau berdentum macam meriam buluh atau macam tayar lori pecah. Kuat tapi kosong dan hampas. Untuk mudah faham SPR ikut tuannya "macam anjing dengan tuannya

Anjing juga menyalak tuannya dan acah acah untuk digigit anjing. Namun bila tuan anjing bagi makan yang lazat anjing tersebut terdiam dengan mulut terceler dengan air liur meleleh kerana disumbat dengan makanan. Itulah perangai anjing.

Memang SPR yang jaga orang mengundi hanya sekadar memberi arahan agar jangan melanggar adat dan peraturan pilihanraya. Sekadar ingatan dan bercakap macam tayar lori pecah.

Hakikatnya SPR takut dan menikus apabila pehak yang berkuasa seperti kerajaan BN/UMNO mengumumkan projek berjuta-juta ringgit setiap kali berlaku pilihanraya kecil.

Kerajaan BN/UMNO mengunakan wang dan segala kemudahan kerajaan setiap kali berlaku pilihanraya kesil dan pilihanrya umum. Segala kemudahan dan kementerian dan jabatan kerajaan dan bangunan kerajaan digunakan secara maksima. SPR hanya menjadi penonton dan telinga menjadi pekak serta mata terus jadi buta dalam celik.

Jika pehak parti pembangkang terutama PAS, DAP dan PKR pehak SPR bagaikan seekor singa lapar dan menjadi pahlawan yang gagah dan mengunakan peraturan peraturan pilihanraya secara mmutlak. Kononnya SPR dan pegawainya akur kepada tugas dan pekeliling SPR yang ditetapkan.

Itulah SPR yang jaga orang mengundi di Malaysia. SPR bagaikan kuda dan keldai suruhan keada tuannya. SPR di Malaysia tidak telus dan tidak selalu adil terutama terhadap parti yang menentang BN/UMNO.

Nama sahaja Suruhjaya pilihanraya Malaysia atau SPR. Hakikatnya tidak bebas dan tidak adil. Tetap mengikut arahan dan suruhan kuasa dari pemerintah kerajaan BN/UMNO dari dulu kni dan selamanya.

Untuk kata rengkas pegawai SPR hanya kakitangan kerajaan dan akur pada BN/UMNO. MASING ASING MAHU JAGA PERIUK NASI MASING ASING UNDANG-UNDANG SERTA KEADILAN DILETAK DITAPAK KAKI. YANG PENTING KEDUDUKKAN DAN PANGKAT SERTA PERUT DAN KOCEK DENGAN ALAUN .

Hanya proses jalanan dan ombak revolusi rakyat sahaja dapat mengajar kerajaan BN/UMNO serta agensi yang menjadi pak turut dan talam dua muka serta bercakap macam lidah biayak atau buaya tembaga.

NKRA bini puaka Hebat Dan Cantik Lagi Anggun.....buat najib terkacip pelir.....muakakakaka.!!!!

Posted: 01 Mar 2011 08:02 AM PST



Datin Rosmah Mansor isteri kepada perdana menteri Malaysia Datuk Najib Razak memang hebat, licik, pintar lagi cerdik kerana boleh mengawal suaminya dalam sebarang keputusan. tindakkan suaminya serta kehendak atau kemahuan Rosmah. Najib wajib tunaikan sebarang cadangan dan kemahuan Rosmah.

Rosmah turut berkempen diPRK Kerdau. Malah ucapanya bagaikan seorang menteri dalam kabinet Najib. Rosmah mengunakan kuasa sebagai wanita pertama Malaysia dan isteri kepada perdana menteri Malaysia. Arahanya membuat menteri menteri lain kecut perut dan kecut batu bagi yang speisis lelaki. Bagi menteri spesis perempuan pula pucat muka dan tidak bersuara.

Memang hebat Rosmah Mansor. Kelibatnya pun menteri=menyri dan pegawai tinggi atasan pun tunduk dan takut serta kecut perut. Itulah Rosmah isteri perdana menteri Malaysia Datuk Najib Razak.

Seluruh rakyat Malaysia dan pemimpin BN/UMNO termasuk menteri kabinet Najib insan yang bernama Rosmah Mansor cukup "power" dan pintar mengawal Najib Razak.

Sehingga satu jenaka cukup bagus dan agak tepat. Seperti salah satu tranformasi yang dilaksanakan oleh Najib Razak ialah "NKRA" (Najib Kerja Rosmah Arah ).

Rosmah Mansor juga ada nama manjanya "BigMama".oleh penulis blog atau blogger. Rosmah Mansor isteri perdana menteri juga banyak menerima anugerah dan gelaran dari kerajaan negeri dan luar negara.

Malaysia bertuah mempunyai seorang tokoh dan pemimpinyang diangkat dirnya sendiri "Wanita Pertama Malaysia". dan mempunyai pejabat dan kakitangannya sendiri di JPM.

dalil mahafiraun penghianat melayu...tak kan PERKOSA kununnya jadi jaguh melayu tak ada pelir....!!!!

Posted: 01 Mar 2011 07:55 AM PST




Dakwaannya bahawa mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad "pengkhianat Melayu". termasuklah  pendaratan minyak dan gas ke Songkla dilakukan "secara sengaja dan terancang" bagi menafikan hak Kelantan yang majoriti penduduk Melayu mendapat apa sahaja peluang faedah berkenaan.

Bila hak Kelantan ternafi sampai kini, hak rakyat Kelantan juga ternafi dan dikhianati. 95 peratus penduduk Kelantan adalah Melayu. Maknanya Tun M mengkhianati Melayu, Melayu Kelantan secara khusus,...

Kawasan JDA (perdaratan minyak dan gas) hanyalah 150 km dari pantai Kelantan berbanding 270 km ke Songkla.

Dari Songkla, terpaksa dibina saluran paip gas daratan sejauh 180 km lagi untuk gas tersebut dibawa semula ke Malaysia melalui Kedah untuk mengelakkan Kelantan tersentuh!...

Susulan itu, hak royalti Kelantan dan faedah industri hiliran turut dinafikan walaupun telaga itu paling hampir dengan Kelantan berbanding semua tempat lain sama ada di Malaysia atau Thailand.

Namun sedikit pun faedahnya tidak dapat dikecapi oleh rakyat Kelantan, baik Melayu, Cina, India dan Orang Asli. Ia adalah program politik untuk memencilkan Kelantan.

Secara automatik Melayu Kelantan juga terpencil. ...Lebih jelas lagi pengkhianatan" Dr Mahathir apabila beliau membatalkan pemberian royalti kepada kerajaan Terengganu yang diberikan selama 22 tahun selepas negeri itu terlepas daripada BN.

95 peratus rakyat Terengganu adalah Melayu. Sekali lagi Tun M lupa kepentingan Melayu demi kepentingan kepartian Umno semata-mata. Melayu Terengganu juga dikhianati.

Tun M sanggup membatalkan apa yang telah menjadi amalan selama ini demi kerana politik.

Orang seperti ini meletakkan politik parti mengatasi segala-galanya dan soal Melayu dengan sendirinya adalah lebih kecil dari kepentingan politik..

Pilihan raya 1999 menyaksikan perubahan sokongan pengundi Melayu terhadap Umno berikutan isu pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalan perdana menteri

Pengundi bukan Melayu memilih untuk bersama BN pada waktu itu. Apa yang dilakukan oleh Tun M?

(Beliau) mengubah sempadan pilihanraya dengan memasukkan kawasan pengundi bukan Melayu ke dalam DUN atau Parlimen majoriti pengundi Melayu di seluruh negara supaya peratusan pengundi Melayu mengecil untuk menjamin kemenangan Umno/BN..

Jadi  angkara siapakah  yang menyebabkan hari ini pemimpin Umno melaungkan 'ketuanan Melayu' terancam.

memang sah lah polis jadi balaci UMNO untuk perangkap melalui pengambilan bahan bukti tidak sah...!!!!

Posted: 01 Mar 2011 05:07 AM PST

Cara polis ambil bahan bukti dari sel Anwar tak sah, hujah Karpal



Karpal Singh mendakwa kaedah-kaedah tidak sah telah digunakan oleh polis untuk mendapatkan tiga barang, untuk membantu kes liwat, dari sel Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan satu malam Julai 2008.

Peguam utama Anwar itu telah beberapa kali ini mengetengahkan bantahan berhubung tuala, berus gigi dan botol air mineral daripada digunakan sebagai bukti pendakwa dalam perbicaraan kes liwat ketua umum Pakatan Rakyat itu.

"Kami mahu bukti-bukti ini tidak diputuskan tidak boleh digunakan kerana kaedah-kaedah tidak sah digunakan untuk mendapatkan bukti," kata beliau.

Oleh itu kata Karpal (gambar), perbicaraan dalam perbicaraan diperlukan dan akan mengemukakan hujah esok untuk mengesahkan keperluan sedemikian.

Jika Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah membuat keputusan memihak pasukan pembela bermakna Anwar sendiri akan diambil keterangan mengenai apa yang berlaku antara 16 dan 17 Julai 2008.

"Jika hakim membenarkan yang ini, Anwar akan berada di kandang saksi dan beri keterangan. Tetapi pendakwa hanya boleh tanya soalan yang berkaitan dengan penerimaan bukti, tidak lebih," kata Karpal kepada pemberita.

"Jika kita ada perbicaraan dalam perbicaraan, jika mereka dapat membuktikan kaedah yang tidak adil (yang dimaksudkan)... (malah) kita pun tidak tahu apa kaedah tidak adil itu (yang disebutkan)," kata ketua pasukan pendakwa raya Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden.

Bagaimanapun menurut Mohd Zabidin, terserah kepada peguam-peguam Anwar untuk mewujudkan keperluan agar diadakan perbicaraan dalam perbicaraan dan bukannya pasukan pendakwa.

"Terserah kepada pembela untuk membuktikan," kata hakim.

Mahkamah Tinggi menetapkan esok untuk mendengar hujahan mengenai sama ada perlu diadakan perbicaraan dalam perbicaraan berhubung penerimaan empat barang bukti yang diambil dari sel lokap, tempat Anwar ditahan selama satu malam.

Hakim menetapkan tarikh itu bagi membolehkan pihak pendakwaan dan pembelaan mengemukakan hujahan masing-masing.

Isu itu dibangkitkan berikutan keterangan bekas Ketua Makmal Forensik PDRM Cheras Supt Hamidon Adnan bahawa beliau mengeluarkan empat barang bukti berkenaan (rambut, botol, tuala dan berus gigi) dari sel itu pada 17 Julai 2008 atas permintaan pegawai penyiasat DSP Judy Blacious Pereira.

Anwar 63, dituduh meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan yang merupakan bekas pembantu peribadinya, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

bila bapak ketam pengetua anak haram jadi sengal....malang sungguh rakyat yang berketua menterikan beliau....!!!

Posted: 01 Mar 2011 04:21 AM PST



Datuk Seri Mohd Ali Rustam menasihatkan PAS agar tidak bermimpi yang ia boleh merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, yang selama ini merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN).

Ini kerana, jelas Ketua Menteri Melaka, PAS tidak mempunyai jasa besar di Melaka, sebaliknya hanya tahu melemparkan pelbagai tuduhan berunsur fitnah terhadap kerajaan negeri pimpinan beliau.

"Tapi tak akan tiba-tiba, BN buat kerja siang malam, ekonomi Melaka baik, keselamatan pun bagus dan sosial lebih bagus daripada PAS tadbir di Kelantan. Tak akan orang tak kenal jasa kita, PAS datang sini kata kita mati masuk neraka, tak akan orang Melaka nak dengar cakap PAS yang fitnah macam ini?" kata beliau.

"PAS ini saya ingat dia mimpi, dia tak tahu apa yang dia cakap... macam kita buat lapangan terbang, kapal terbang Boeing 737 dah turun tapi dia kata tak ada sama juga. Macam Eye On Malaysia, saya kata swasta yang buat yang baru ini tapi dia kata kerajaan buat, bukankah ini bohong? Orang Melaka tahu, tak akan orang Melaka akan percaya cakap bohong macam itu," kata Mohd Ali kepada The Malaysian Insider.

Selain itu, beliau juga menyifatkan PAS sebagai "terdesak" apabila menggunakan pengaruh pelakon, pelawak dan penulis lirik Bob Lokman dalam kempen pilihan raya kecil parti itu untuk meraih sokongan pengundi Melayu.

"Saya tengok PAS ini dia dah kira terdesak betul, tak akan tiba-tiba orang nak bagi dia undi... apa jasa dia di sini (Merlimau)? Di Kelantan pun tak boleh tadbir. Dia tuduh kita jahiliah tapi sembahyang di masjid kita.

"Jadi orang Melaka tahu dia (PAS) cakap fitnah, saya tak fikir orang Melaka atau Merlimau akan beri sokongan yang banyak, sikit-sikit undi dia dapatlah tapi bukan banyak," katanya.

Bob Lokman salah seorang penceramah jemputan PAS pada pilihan raya kecil DUN Merlimau yang berlangsung ini.

Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan pertarungan satu lawan satu antara calon BN Roslan Ahmad, ahli jawatankuasa Umno Jasin dan calon PAS Yuhaizat Abdullah, Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka dan Timbalan Yang Dipertua PAS Jasin.

"Kita maju tapi PAS kata tak maju, tapi nak dapatkan undi. PAS apa jasa? Tak akan orang tiba-tiba nak bagi jasa pada PAS?

"Lepas itu asyik mengata kita, saya fikir orang tak bagi undi banyaklah... jangan harap nak dapat undi percuma," tegas Mohd Ali.

Pengerusi Umno Melaka itu itu berkeyakinan BN akan memperoleh lebih 50 peratus undi Cina bagi membantu mencapai kemenangan yang besar dalam pilihan raya kawasan itu yang akan diadakan 6 Mac.

"Saya yakin kita akan dapat undi tambahan daripada pengundi (Cina) di DUN Merlimau, nampak daripada reaksi dan respons yang baik daripada mereka. Saya fikir kita boleh dapat lebih daripada 50 peratus (undi Cina) kalau tengok keadaan sekarang yang mana mereka semua OK, gembira dan tiada tekanan.

"Bagaimanapun saya minta jentera juga tidak terlalu yakin, kita kena kerja, Saya janji majoriti lebih dari yang lepas, berapa sasaran saya tak sebut asalkan lebih kita akan berpuas hati," katanya.

Semalam Pengarah Pilihan Raya PAS pusat Datuk Halim Abdul Rahman berkata PAS memerlukan 45 peratus undi Melayu untuk merampas kerusi Merlimau, sekali gus menghantar wakil rakyat pertamanya ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka.

Beliau berkata, pihaknya kini sudah berjaya memperoleh 41 peratus undi Melayu dan memerlukan empat peratus lagi untuk mencapai kemenangan.

Kata Halim, PAS juga menyasarkan 75 peratus undi Cina dan 40 peratus undi India.

Mengenai tuduhan yang dilemparkan PAS terhadap kerajaan pimpinannya termasuk pembinaan lapangan terbang Batu Berendam dan sistem monorel di sepanjang Sungai Melaka, Mohd Ali berkata parti Islam itu sebenarnya tidak mempunyai isu untuk menyerang BN.

"PAS cakaplah apa yang dia nak cakap... dia parti pembohong dan suka cakap fitnah... PAS tak faham ekonomi, kita ada monorel tepi sungai... pelancong pun sudah 10 juta orang, monorel pun kita buat duit juga. Mula-mula dulu (ketika dilancarkan) ada patah sikit, monorel itu kita beli murah dari China.

"Dia (PAS) nak undi Cina tapi barang China tak nak pakai, PAS ini kan hipokrit... saya beli monorel dari China pasal sokong Cina. Jadi saya sokong China... saya sokong orang Cina jadi saya beli monorel China. DAP kata nak undi Cina tapi monorel China tak nak beli.

"Dia cakap lain tapi buat lain, saya berani beli monorel," tegas beliau.

Ini pilihan raya kecil ke-15 sejak 8 Mac 2008 dan yang pertama di Melaka. - Minsider


Siapa punya ketua menteri la yang cakap macam budak tak cukup akal nih.. Kah..kah..kah..kah.. Boeing 737 mana yang dah mendarat kat lapangan terbang melaka tu? Kah..kah..kah..kah.. "Saya sokong cina tu sebab saya beli monorel cina.." Kah..kah..kah..kah.. Patutlah di Melaka senang nak cari pelacur-pelacur yang diimport dari Negara China... Rupanya macam tu caranya Ketua Menteri Melaka sokong cina.. Kah..kah..kah..kah.. Ali Rustam memang SENGALLLL...!!!! Kah..kah..kah..kah..

baghal punya UMNO haprak....18 orang calon masuk neraka di katakan 1800 orang...bab menipu UMNO nombor satu....tu pasal tak heran kalau dia guna gelaran dan ijazah palsu...!!!

Posted: 01 Mar 2011 03:48 AM PST



baghal baghal calon ahli neraka

Seramai 1,800 orang atau 18 orang bekas penyokong PAS yang dikatakan menyertai Umno. Inilah gimik yang berjaya dicetus ketua Umno bahagian ini, Zawawi Othman.

Atau beliau sekadar mahu menutup 300 penyokong Umno yang kecewa dengannya sehingga bertindak meninggalkan Umno di Dun Selising baru-baru ini.

Naib Yang Dipertua PAS Pasir Puteh, Wan Hassan Wan Ibrahim berkata, Ketua Umno sekarang terpaksa mencipta gimik yang keterlaluan bagi mengatasi pencabarnya dalam Umno sendiri.

"Sebab itulah cerita yang tidak masuk pun hendak disumbat dalam media massa bagi menggambarkan Umno bahagian ketika di bawahnya sekarang kuat.

"Sedangkan Zawawi sedang berdepan dengan situasi agak mencabar apabila beberapa nama besar Umno di Pasir Puteh sedang berusaha menjatuhnya," katanya di sini.

Sebuah akhbar hari ini melaporkan seramai 1,800 penyokong PAS sertai Umno di Pasir Puteh dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini kononnya menyedari mereka ditipu.


Malah retorik itu beberapa kali diulang tayang sehingga seorang wanita yang memakai purdah dikenali sebagai Noriah Salleh disebut sebagai ketua muslimat PAS, sedangkan tiada ahli bernama seperti itu di Semerak.

Wan Hassan yang juga Adun Semerak berkata, Zawawi terpaksa mencipta pelbagai gimik yang tidak masuk akal untuk menggambarkan kekuatannya sekarang.

"Sepatutnya beliau menjawab mengapa 300 penyokong Umno di Dun Selising meninggalkan parti itu baru-baru ini. Ini realiti yang berlaku dan cuba disembunyikan Zawawi.

"Di Dun Semerak pula tiga bekas Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) dan seorang ketua JKKKP Semerak hilang kepercayaan kepada Zawawi kerana sikap begitu ego," katanya.

Malah kata beliau ketua Umno Pasir Puteh sekarang didakwa menghalang bukan penyokongnya mendapat bantuan di bawah kerajaan pusat.

Dakwa beliau mana-mana ahli Umno yang didapati menyokong kumpulan lain termasuk bekas ketua bahagian, Datuk Kamaruddin Mohd Nor dan bekas ketua pemuda, Rujhan Salleh akan dipinggirkan.

Jika kerajaan masih buat pekak babi....tunggulah tempias revolusi dari negara negara arab nanti....!!!!

Posted: 01 Mar 2011 03:40 AM PST



Nampaknya, kebangkitan revolusi rakyat dinegara-negara arab akan merebak ke Malaysia dalam sedikit masa lagi jika kerajaan yang ada hari ini terus bersikap degil dan tidak ambil peduli tuntutan himpunan BERSIH yang pertama pada 10 November 2007 yang lalu.

kerajaan  di desak memberi perhatian serius terhadap beberapa tuntutan yang telah dibuat dalam himpunan BERSIH yang pertama yang lalu sebelum berlangsungnya pilihanraya umum ke 13 akan datang.

Antara tuntutan tersebut ialah :

  • Penggunaan Dakwat Kekal kepada pengundi
  • Pembersihan daftar Pemilih
  • Pemansuhan Undi POS
  • Kebebasan media
Perkembangan demokrasi dalam negara masih tidak benar - benar telus dan bebas dari sebarang manipulasi seperti undi pos yang masih diamalkan dalam sistem demokrasi negara. Malah undi pos benar - benar dijadikan tali hayat pihak pemerintah untuk mengekalkan survival kuasa mereka.

Kita  turut mempersoalkan penggunaan media elektronik dan cetak negara seperti RTM dan Utusan Malaysia serta Berita Harian diguna sepenuhnya secara tidak adil untuk berkempen sebelah pihak iaitu pihak UMNO dan BN sahaja.

Oleh kerana  itu kerajaan akan berkemungkinan besar berhadapan dengan satu lagi rally atau himpunan BERSIH 2 pada bulan June 2011 [ Sabtu ] jika sekiranya menjelang 1 Mei 2011 ini, kerajaan Umno/BN gagal memulihkan system demokrasi pincang tersebut.
Di yakini  sekurang - kurangnya setengah juta rakyat [500,000] akan bangkit secara aman untuk menuntut hak mereka sebagai rakyat yang merdeka.

Tiada ulasan: