Nuffnang

Pengikut

A Mum Of Three Mohd

sumber :-

A Mum Of Three Mohd


Super Tengin dan Zalim Terlampau

Posted: 01 Mar 2011 08:00 AM PST


Usiy..... banyaknya species bangang dalam tong taik UMNO. Busuk perut!! Sesuai sangatlah kata Mahathir, Umno sudah busuk sampai ke usus. Tepat dan padat sekali!!

Tang ni Mahathir cerdik sikit. Sikit saja tau...??? Banyaknya...., bangang!!

Bagaimana seorang TPM boleh mempamerkan kebodohan yang sebegitu 'super bodoh', tak tahu ler?? Kalau difikir-fikirkan.... ater kalau dah terlalu lama duduk di dalam tong taik, tak heranlah boleh jadi tengin macam tu.

Di Merlimau....

Muhyiddin menyifatkan calon PAS itu sebagai tidak mengenang budi kerana tinggal di kuarters sekolah bersama isterinya itu, tetapi bertanding sebagai calon PAS.

Ek eleh.... ajernyer tengin. Hangit tenginnyer!!

Weh.... yang bertanding ialah UMNO dengan PAS. Ater yang buat kuarters tu, UMNO ke?? Idak weh oi.... Yang buat tu kerajaan. Kerajaan tu rakyat ler.... Kerajaan guna duit rakyat untuk bina kuarters guru tu untuk kebajikan warga guru.

Deme ni.... rakyat juga weh oi. Dia, rakyat yang membayar cukai. Ater... udah guna duit deme untuk bina kuarters guru, maka..... sudah semestinyalah dia dan isteri dia yang kebetulan seorang gurum berhak menduduki rumah kuarters tersebut. Ater... ngapa tengin bebenor??
Hisssyy... Macam ngajor budak tadika. Benak bebenor!!

Aaaaa.... dengor sini lagi. UMNO/BN hanya pemegang amanah rakyat. Jadi... janganlah pulak nak melebeh-leleh?? Ada paham??

Ha... ha.. ha... Bab isu kuarters ni, aku kategorikan TPM dalam kumpulan SUPER TENGIN!!

Lepas tu pulak..... siap dia kata nak ambik tindakan kepada keluarga calon PAS iaitu Yuhaizad. Apa bentuk tindakannya, wallahua'lam ler. Dia yang buat kenyataan, dia jer ler yang tahu. Tapi, yang pastinya.... isteri Yuhaizadlah yang akan kena. Entah-entah nak ditukarkannya kawan tu, nun jauh di tempat jin bertendang.

Aha.... bab nak ambik tindakan pada keluarga Yuhaizad pula aku nak masukkan dia dalam kategori ZALIM TERLAMPAU. Itu pun, kalau betoi-betoi ambik tindakan itu.

Ya Allah.... udahlah tengin.... zalim pulak tu. Apa nak jadi dengan UMNO ni?? Itu sebabnya, makin ramai rakyat yang menjauhi mereka.

Inikah ciri-ciri seorang pemimpin kerajaan yang professional dan bertanggung jawab??

Sayang seribu kali sayang..... Sikit habuk pun tarak dalam diri mereka nilai-niai yang boleh dibanggakan. Sebab tu..... hancuuuss negara di bawah pemerintahan mereka.

Kalau tak serik jugak dan nak terus kekal bangang, pilihlah UMNO/BN. Tetapi.... kalau nak martabat rakyat diangkat dan dijulang, pilihlah PAS/Pakatan Rakyat.

He looks quite happy. Is he guilty??

Posted: 01 Mar 2011 04:00 AM PST

Kredit foto:Malaysiakini

Lagi bukti UMNO/BN pandai dan cekap memerintah, terutama sekali mantan Perdana Menteri mentah barut, si Dolah Badawi.

Cekap sungguh dia memerintah hingga senang-senang jer kena.... ta ya pa wau dengan menteri Cina daripada MCA. Fuiyo..... satu geng pun boleh tipu-menipu antara satu sama lain. Dahsyatnya..... Malaysia Boleh!!!

PUTRAJAYA, 28 Feb — Bekas menteri pengangkutan Tan Sri Chan Kong Choy hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen di sini atas tiga pertuduhan menipu bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi berhubung projek Zon Perdagangan Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Chan merupakan bekas menteri pengangkutan yang kedua didakwa berhubung skandal PKFZ selepas Tun Dr Ling Liong Sik.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 417 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau dengan denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. [Lagi di sini]

Ha...ha... UMNOlah yang sebenarnya diperkuda oleh MCA. Dah terbukti yang UMNO dan kaplanya dipekuda dalam tidor nan lena. Ater dah asyik zzzzzzzz... jer, senang ler diperdaya. Yang tak syiuknya..... dia yang kena tipu, tetapi yang rugi ialah rakyat. Dia tak der apa-apa.... Dia masih kaya dan raya. Sebab itu..... dia peduli apa.

Projek masih lagi orak-arek.... tetapi banyak duit dah masuk ke dalam kocek orang tu dan orang ni. Itu baru 'wang besar'..... 'wang kecik', masuk kocek siapa agaknya, ekk?? Saki baki kalat-kalat isi dan kuahnya, pastilah ramai yang menghirupnya. Takkan nak lepaskan peluang, kot??

Itu.... antara banyak contoh, bertapa hebat dan cekapnya UMNO/BN memerintah negara. Kita rakyat Malaysia jangan terus jadi bodoh. Celikkan mata, bukakkan minda..... Jangan jadi seperti lembu kena penyakit 'kuku dan mulut'.... terhangguk-hangguk tunggu mati. Dah nak mati, baru nak sedar... Tak berguna dah jam tu. Bertindak sekarang!!

Namun demikian, otak teman ni, dok tertanya-tanya..... Apakah dalam isu ini, masih terpakai lagi deal popular UMNO/BN.... 'I help you... You help me', or..... apakah akan ada sedikit penambahbaikan.

Ha... ha.... ha.... 'You try to be funny and you don't try protect me.... I'll drag you down with me'

Well.... well...... Anything is possible in Malaysia The Bolehland. We'll just have to wait and see.

Looks bangang... sounds bangang. Well, he is indeed, very bangang!!

Posted: 01 Mar 2011 01:30 AM PST


Aku dah kata dah.... Manusia Bangang ini, pandai memerintah negerinya. Aaaiii.... menteri UMNO ler katakan, tentulah pandai dan cekap memerintah. Kecekapan mereka memerintah negeri, terbukti.

Tak caya....?? Buktinya ada di bawah ini. Baca...

Baca lagi di sini

Kah... kah... kah... Terbukti, kan??

Don't play... play... Sikit punya hebat ke Adnan Yaakob. 13 tahun berturut-turut, negeri Pahang Bakal-Terkubur, mengalami belanjawan defisit, beb!! Hutang pulak tu sampai mencecah RM2.17 bilion. Fuulaamakkk.... hebatnya!!

Jadi.... untuk menutup kelemahan diri memerintah negeri, mereka tabur pembangunan mee segera untuk lekakan rakyat Pahang daripada dapat tahu yang negeri mereka boleh jadi lingkup dan bangkrap, jika terus diperintah oleh UMNO/BN..... yang cekap memerintah dan mengurus tadbir hasil mahsul negeri.

Hmm... mengkalor setakat dapat pembangunan mee segera jer, rakyat Kerdau usah seronok sangat ler.... dan kerajaan UMNO/BN pulak, usah nak ek ler. Tak der maknanyer....

Ini semua.... namanya kempen politik, 'bior papa asalkan bergaya'. Luar nampak bergaya, tetapi, dalam kocek seluor, papa. Tak der benda....

Rakyat Kerdau, bukak mata..... Jangan kena perdaya hidup-hidup, dengan buaya-buaya ni. Malu kena tipu dengan orang bangang.

Apakah Mubarak a.k.a Firaun Sarawak akan lari??

Posted: 28 Feb 2011 11:30 PM PST


Isu NCR: Mahkamah Persekutuan benarkan kes cabar kerajaan Sarawak
March 01, 2011

PUTRAJAYA, 1 Mac — Mahkamah Persekutuan, dalam keputusan julung kali, membenarkan kaum pribumi Sarawak mencabar kerajaan negeri itu berhubung isu pengambilan tanah Hak Adat Bumiputera (NCR).

Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi, yang mengetuai panel tiga hakim, mencapai keputusan untuk mendengar dua saman sivil secara serentak pada 28 April ini.

Bato Bagan dan Jalang Paran membawa kerajaan negeri Sarawak ke mahkamah berhubung pengambilan NCR dan mereka telah gagal di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sebelum ini.

Bagaimanapun menurut Azmi Mahkamah Persekutuan hanya akan memberi tumpuan pada satu persoalan iaitu sama ada Seksyen 5(3) dan (4) Kanun Tanah Sarawak bercanggah dengan Artikel 5, yang dibaca bersama Artikel 13, Perlembagaan Persekutuan. [sumber]

Tuuu diiaaa.... Yang ditunggu dah dapat dah.

Kita tengok sama ada ini, is for real atau cuma satu gimik dan satu permainan. Aha... permainan 'sorang papan tarik papan', untuk beri pribumi Sarawak rasa SYOK sekejap but later, Mahkamah 1Mehsia akan bertindak POTONG SIM mereka.

Harap-harap tidaklah....

Since 'Mubarak Sarawak' kini sudah menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional. Apa kah keputusan yang tidak dijangka ini, merupakan satu agenda secara deplomasi dan terancang untuk menjatuhkan 'Mubarak Sarawak' daripada singgah sana takhtanya.

Ha... ha... ha... If this is for real, cepat-cepat cari destinasi, tempat kamu mau lari dan sembunyi...

Enjit... enjit semut...
Cepat-cepai kamu cabut...
Enjit... enjit semut
Cepatlah kamu get out..

Apa tunggu lagi?? Laaaarrriii!!

I'm ready if you're ready.. Saman ler...! Saman ler....!! .

Posted: 28 Feb 2011 09:30 PM PST


Tony Pua kata dia sedia disaman oleh Tentera Laut Diraja malaysia pasai isu pembelian 6 buah kapal peronda yang berharga giler-giler...

Atas kapasitinya sebagai seorang ahli parlimen yang diamanahkan menjaga hak dan kepentingan rakyat dia bersedia berhadapan dengan saman tersebut. Silakan.... Silakan....

Kerana dia berpendapat dan berpendirian bahawa rakyat berhak tahu ke mana dan bagaimana wang mereka dibelanjakan serta berbaloikah wang sebanyak itu dibelanjakan untuk membeli kapal-kapal peronda secanggih yang didakwa??

Lagi di sini.

Cer citer... Cer citer... Rakyat nak tahu.

Kalau tak nak citer sekarang.... kita citer dalam mahkamah, okay ke??

Bior kita bongkor semuanya, ya??

Okay ler... malas nak citer pepanjang dan layan kerenah bangang, puak-puak 'giler bershopping perabis duit rakyat' tu. Ater... kalau dah buat keputusan nak saman.... kita jumpa di mahkamah ler nanti. Chao...!!

Bancuh... patah... celup dan ngap!!

Posted: 28 Feb 2011 07:48 PM PST

Dalam tin tu ada apa, ek??
Aha...
Ada biskut, ada milo dan lain-lain.

Hmm....
Ambik pi!! Rezeki jangan ditolak.

Bancuh Milo dan cicah dengan biskut.
Bayangkan..... Banyangkan....
Yang hangpa ngap, masuk mulut tu...
NAJIB RAZAK!!

Hmmm...
Yummy!! Yummy!!

Yeh... sedap dan mudahnya.
'Menguyah' dan 'menelan' sekeping NAJIB.

Undilah PAS/Pakatan Rakyat!!

Eeeeerrrkkkk..... Alhamdulillah!

[sumber]

Tipu!! Itu dakyah songsang

Posted: 28 Feb 2011 05:09 PM PST


Isy...isy... isy.... Kalau Pakatan Rakyat memerintahlah, habis ekonomi negara ni hancuss. Negara tidak akan makmur. Tuan-tuan dan puan-puan, hanya UMNO/BN saja yang pandai dan hebat memerintah. Tak der sapa yang boleh challenge mereka...

Ha... ha... ha... Ekonomi Malaysia hari ini makmur gilerr babi kerana UMNO/BN pandai memerintah. Idris Jala kata Malaysia boleh bangkrap kerana apa?? Kerana UMNO/BN pandai perintah. Pelaburan tak masuk dan pelabur lari cari tempat lain kerana apa?? Kerana UMNO/BN pandai mentadbir. Harga barang selaras dan terus selaras kerana apa?? UMNO/BN hebat memerintah. Hutang negara menggunung kerana apa?? UMNO/BN cekap mengurus kewangan negara.

Pakatan Rakyat apa tau....?? Tahu nak rampas kuasa jer.... Tau nak fitnah UMNO/BN jer... Pakatan Rakyat mana pandai memerintah.... tengok sajalah di negeri-negeri yang mereka tadbir dan perintah. Ekonominya.... 'parah' sekali. Hancuusss beb!!

Mengapa 'hancuuusss'??

Kerana, para pelabur bergasak-gasak nak melabur di sana. Pendapatan negeri-negeri tersebut 'menguncup' sebab pelaburan yang meningkat. Ha... ha... ha... Hutang negeri-negeri tersebut pada kerajaan pusat semakin susut. Lihat saja Kelantan.... Yang buat hutang ialah UMNO/BN, tetapi yang gigih melangsaikan hutang ialah kerajaan PAS Kelantan. Malah hutang yang menggunung sudah beransur kurang walau pun dalam kedaan geran disekat tetapi ia masih mampu membayar hutang kerajaan pusat. Baca sini.

Apalah Tok Guru ni.... tak pandai memerintah langsung. Selangor.... Pulau Pinang dan Kedah pun, dua kali lima. Para pemimpin Pakatan Rakyat 'haprak' mentadbir. Ini bukti.... mereka tak pandai memerintah negeri masing-masing.....

Selangor terima pelaburan RM3.47b pada setengah tahun pertama 2010
Skodeng lagi di sini

Pulau Pinang Menduduki Tempat Pertama Untuk Keseluruhan Pelaburan Tahun 2010
Intai pula di sini.

Kedah Catat Pelaburan Ke-3 Tertinggi selepas Selangor
Usya sini pulak.

Dey, UMNO/BN.... usah nak eksen ler. Disebabkan, UMNO/BN yang cekap dan pandai memerintahlah, Malaysia dan rakyatnya kini, terpaksa berhadapan dengan beban hutang yang amat menakutkan. Tak caya kalu.... korang baca sini.

Sebab itu.... kita kena lakukan anjakan paradigma. Kita kena betulkan pendirian kita terhadap pandangan songsang, yang kononnya.... hanya UMNO/BN saja yang boleh memerintah negara.

Allah SWT telah memberikan kita peluang untuk menyangkal dakyah songsang ini, apabila Dia telah mengurniakan 4 buah negeri untuk ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Dan.... negeri-negeri tersebut telah membuktikan yang mereka jauh lebih baik, cekap, telus serta beramanah daripada UMNO/BN. Jangan ragu-ragu lagi....

InsyaAllah, Malaysia akan lebih makmur dan sejahtera, jika berada di bawah pemerinthan Pakatan Rakyat. Kita.... rakyat, can make a difference. Ayuh..... Ubah. Selamatkan Malaysia!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT