Khamis, 10 Mac 2011

keAZAManMalaysia

keAZAManMalaysia


Skandal Projek RM 3 billion Menteri Sumber Manusia,Dr S Subramaniam MIC(terlates daripada insider MIC)

Posted: 10 Mar 2011 05:35 PM PST

sila baca berita harian keluaran hari ini!!!!!

timbalan menteri sumber manusia menyatakan bahawa banyak kerja kosong belum diisi..

ini berdasarkan jobsmalaysia..

dan...sektor swasta masih banyak lagi kosong..

aku dah banyak kali dah mengkritik hal ini..

smua tahu sektor swasta didominasikan oleh kaum ape???kaum ape??? ckap ngn aku!!

kaum ape???

secara automatik..kaum ni pun ada ketuanan dia jugak..

aku pernah gak survey kerja2 ni kat portal laman web engin pencarian pekerjaan..

dan kebanyakan firma yg dimiliki kaum ni...

akan meletakkan syarat yg menunjukkan niat mengambil pekerja cina..

sbb apa..dia letakkan syarat mahu pekerja yg boleh berbahasa cina..

walaupun dalam surat khabar dia tk sntuh isu kaum..atas dasar konsep 1malaysia la ni kan..

tapi aku sure...

ramai kaum melayu tk berani nk apply kerja2 kosong yg mintak syarat pekerja berbahasa cina diutamakan..

buat apa letak syarat camni???bahasa melayu bahasa kebangsaan..dan english edukesyen plak as sekend language kat malaysia..

sah2 lah tauke2 ni nk pekerja bangsa dia jugak..

ramai orng mungkin akan mengkritik aku..atas dasar 1malaysia..

yg aku memandang negatif la itu la..

abes..korang gak yg kata orng melayu susah naik pangkat kat firma milik cina..

adoi..

sebenarnya orang melayu menjadi mangsa diskriminasi dari banyak aspek..

tapi tk sedar..

dan para2 menteri dan ahli parlimen melayu masih gagal menyetelkan isu ini...

ini bukan soal perpaduan pas umno dan pkr..

tetapi ini soal melayu jadi kuli di negara yg mana perlembagaan telah meletakkan hak istimewa orng melayu di dalam negara..

so nasib la..

menteri sumber manusia pun bagi kat keleng....

Tiada ulasan: