Khamis, 24 Mac 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Cubaan Bunuh Diri Di KB Mall

Posted: 24 Mar 2011 07:27 PM PDT

Isu Semasa
Apa cerita ni?



 Mengikut ulasan orang yang upload video ni gadis tersebut berjaya diselamatkan tapi keadaan mentalnya tak tahulah selamat atau tidak.
Saya suka baca ulasan dari owner video ni walaupun bahasa yang digunakan "tak boleh blah" hehehe .tapi laporannya cukup terperinci .
-----------------------------

KOTA BHARU, 24 mei, Cuabbn Gadis berusia 20an untuk terjun dari tingkat 3 pasar kb mall gagal apabila sekelompok bomba dating dengan cepat. Menurut sumber, mangsa yang dikenali sebagai Zakiah (bukan nama sebenar) berasal dari kg tak tahu sebelum ini mempunyai masalah, Wallahualam la masalah apa mungkin berkaitan dengan keputusan SPM ataupun masalah berchenta. 

Dalam kejadian tersebut wartawan kami (saya la tu) cuba menemuramah seorang sakksi kejadian yang berada kira kira 40kaki dari paras lantai KB Mall memberitahu, mangsa cuba berteriak (bertepit, berjerik sebelum ketibaan abang abang bomberman. Anggota bomba yang dikenali en Yuhadi (bukan nama sebernar) cuba menenangkan mangsa, manakala anggota lain cuba menagkap mangsa. Sebaik mangsa dipegang, mangsa cuba-meronta-ronta untuk melepaskan diri tetapi akhirnya terlepas dari tangan bomba selang 15minit selepas itu. Kat bawah tu ader tilam, dang mangsa jatuh dengan gaya terjun bebas dan mengalami pendarahan mulut & tidak patah kaki. 

Semua berteriak semasa mangsa jatuh, saya kenalin (takut) & yang lain serabut untuk snap gambar. Mangsa kemudian dihantar ke hospitah untuk rawatan & disahkan selamat dari segi fizikal tetapi mentalnya agak tidak selamat. Kesemua pulang & ader yang selebihnya sibuk mencipta gossip.Video di atas dibluetoh dari gadis cun yg tidak dikenali namanya siti. Sekian berita Terhangat dari saya. Take care bebeh. Don't try this at home. Assalamualaikum.
Uploaded by on 24 Mar 2011

-ijoks2009-
kalau ada sesiapa yang tahu kisah sebenar kenapa gadis tu boleh bertindak demikian boleh berkongsi di ruangan komen

Cari N3 lama-lama disini

Teori Konspirasi Iluminati DanBencana Di Jepun

Posted: 24 Mar 2011 08:26 AM PDT

 Tag : Dajal

Assalamualaikum dan salam blogger bagi yang masih belum memasuki keluarga besar islam,
Hari ini saya lihat semakin banyak blog-blog yang bercerita tentang iluminati,freemason,pertubuhan rahsia yahudi ,new word order dan sebagainya.saya kira pembaca sekelian sudah mengetahui apa itu teori konspirasi.

Saya antara orang yang berminat dengan benda ni,tapi saya bukannya percaya bulat-bulat apa-apa yang saya baca.pandai-pandailah kita pilih maklumat dan blog yang sesuai untuk mendapat maklumat sebenar.saya lebih selesa dengan blog
http://ibnuyaacob.com/Saya percaya memang ada pakatan rahsia golongan elit yahudi untuk menguasai dunia dan menyesatkan ummat Islam seluruh dunia.Kerana banyaknya ayat-ayat Qur'an dan hadis Rasulullah s.a.w menceritakan tentang adanya perancangan yahudi untuk menguasai ummat islam dan ummat manusia seluruhnya.Bahkan sejak zaman Rasulullah s.a.w sendiri sudah ada  orang-orang munafik yang menjadi agen yahudi untuk mencuri rahsia dan menimbulkan kekacauan dalam masyarakat Islam pada masa itu.

Namun begitu adakah semua teori konspirasi kita perlu percayai?bagi saya ada yang boleh diterima ada yang tidak.Percaya bulat-bulat semua teori konspirasi ini mungkin boleh merosakkan akidah,tapi menolak bulat-bulat juga  boleh mengugat akidah anak cucu kita.Dalam Al-Qur'an Allah sudah mengingatkan kita

"Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka.(Al-baqarah)
Kalau sudah begitu matlamat mereka,adakah kita mengira mereka tidak merangcang sesuatu untuk mencapainya,Sekarang kita lihat mereka(yahudi iluminati) banyak memasukkan unsur-unsur khurafat,seks dan segala macam pencemaran akhlak dalam filem-filem dan media masa yang mereka ada.

Saya terbaca satu artikel dari blog indonesia yang berteori bahawa bencana di jepun seakan sama dengan apa yang terlukis di "game card"
Masih ingat dengan pembahasan saya tentang Illuminati Card Game? Sepertinya kartu ini kembali "meramal". Kali ini tentang bencana gempa dan tsunami yang melanda Jepang 11 Maret lalu.
Ini kartunya:



Combined DIsaster, salah satu kartu dari Illuminati Card Game inilah yang saya maksud. Kartu ini sedang menjadi topik pembahasan di berbagai web yang saya temui. Mari kita lihat apa menariknya:

Perhatikan jam yang ada di kartu tersebut:


tentu saja jam yang ada di kartu itu bukan gambaran dari jam di bawah ini:

Big Band Clock ? sangat tidak mirip !
Tapi bagaimana dengan jam di bawah ini ?


Wow, sangat mirip bukan ? Anda tahu itu jam apa ? Itu adalah The Wako Clock yang ada di kota Tokyo, Jepang. Tapi yang membuat saya heran adalah kenapa waktu yang ditunjukkan di kartu bisa sama dengan foto asli jam tersebut. Apa kartu Combined Disaster ini memang bermaksud memberi gambaran atas jam ini?

dari nama kartunya, Combined Disaster, sangat cocok untuk menggambarkan situasi Jepang saat ini. Mulai dari gempa, tsunami dan sekarang bencana reaktor nuklir yang satu per satu rusak, dan Jepang terancam mengalami krisis nuklir. Bahkan waktu yang ada di kartu dan di foto hampir sama dengan waktu terjadinya gempa, yaitu pukul 14.46. Apakah kartu ini memang benar-benar menggambarkan situasi Jepang saat ini?

Sebentar, ada kartu lain yang sepertinya "mendukung" kartu ini. Berikut adalah kartu-kartu tersebut:

Tsunami

Bencana Nuklir
Sumber :  
http://thementalrealm.blogspot.com/2011/03/illuminati-card-game-bencana-jepang.html
-ijoks2009-

Tidak berlaku sesuatu perkara melainkan semuanya sudah tertulis di luh mahfuz,tapi kebanyakannya ada sebab-sebabnya.sebagaimana Firman Allah
Telah lahirlah bencana di darat dan di laut disebabkan Karena perbuatan tangan manusi, supay Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar)

                                                                            QS Ar-Rum) 
Ayat ini di mulakan dengan ayat ini :
Allah yang menciptakan kamu dan memberikan rezeki kepadamu,kemudian Dia mematikan kamu,kemudian akan  menghidupkan kamu,adakah diantara berhala-berhala yang kamu sembah yang berbuat antara yang demikian itu,maha suci Allah dan maha tinggi dari apa-apa yang mereka persekutukan itu.

Benarlah firman Allah yang maha hebat kerajaanNya.wallahua'lam..
Pandangan anda amat dialu-alukan..
 
Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: