Sabtu, 19 Mac 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Amarika Mula Serang Libya

Posted: 19 Mar 2011 09:25 PM PDT


TRIPOLI, 20 Mac — Tentera perikatan Amerika Syarikat dan Eropah melancarkan tindakan ketenteraan — dinamakan operasi Odyssey Dawn — ke atas Libya semalam (tengah malam dan awal pagi ini, waktu Malaysia) untuk memaksa Muammar Gaddafi menghentikan serangan ke atas rakyatnya sendiri, sekali gus meninggalkan tampuk kepimpinan.

Kempen perikatan itu dilihat sebagai yang terbesar sejak Perang Iraq hampir lapan tahun lalu.
Ekoran serangan itu, televisyen kerajaan Libya melaporkan negaranya "diceroboh musuh".
Pesawat-pesawat perang melepaskan serangan pertama dengan memusnahkan kereta kebal pasukan tentera kerajaan di Benghazi, sebelah timur Libya.

Selain Amerika Syarikat, perikatan Barat itu terdiri daripada Britain, Perancis, Kanada dan Itali.
Beberapa jam kemudian (awal pagi ini waktu Malaysia), kapal perang dan kapal selam Britain dan Amerika Syarikat melancarkan lebih daripada 110 peluru berpandu ke atas pangkalan pertahanan udara di sekitar Tripoli - ibu negara Libya dan bandar raya Misrata di sebelah barat, yang dikuasai tentera Muammar.

Pentagon berkata operasi ini diadakan untuk menguatkuasakan resolusi PBB yang mengenakan zon larangan terbang dan apa jua pendekatan bagi menghentikan tindakan ketenteraan Muammar di negaranya ekoran kebangkitan rakyat yang berlarutan sejak sebulan lalu.
Resolusi itu diluluskan tiga hari lalu.




Cari N3 lama-lama disini

Anak Siapakah Ini?

Posted: 19 Mar 2011 07:49 AM PDT

Merenung Sejenak

Demi masa:Sesungguhnya manusia itu sentiasa berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran

Assalamualaikum dan salam blogger,
Terlebih dahuklu saya ingin nyatakan bukan niat saya nak malukan atau menjatuhkan maruah sesama Islam dengan N3 kali ini.hanya untuk dijadikan renungan dan teguran kita sesama Islam.

Apa yang saya lihat kebanyakan pemimpin melayu Islam di malaysia hanya tahu bercakap pasal Islam sedangkan dalam kehidupannya dan keluarganya nampak berlawanan dengan apa yang dia cakap.


Beginilah anak anak pemimpin kita, tak kiralah yang masih jadi pemimpin ke atau bekas pemimpin  ataupun bakal bekas pemimpin.





klik sini..adeh!




Bukan hendak menonjolkan keburukan deme, tapi apabila mengenangkan 'ucapan agama' nya, gue jadi terkedu dengan apa yg di kendong dan fikirlah sendiri beb..
- Hanief. blogspot

-ijoks2009-
Sabda Rasulullah SAW: Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah.
"Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi Allah memandang hati dan amal kamu".
 baru ku tahu rupanya Tomboy anak che det sorang ni

Daripada Ibn Anas r.a berkata Rasulullah SAW,Allah melaknat mereka yang menyerupai wanita daripada kalangan lelaki dan mereka yang menyerupai lelaki daripada kalangan wanita (HR al Bukhari)



Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: