Khamis, 3 Mac 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


15 peratus kapsul Ubat Mengandungi DNA Babi

Posted: 03 Mar 2011 03:23 PM PST

Tag : Isu Semasa

Kajian Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi terhadap 15 sampel produk farmaseutikal tempatan yang dibungkus dengan kapsul gelatin yang diambil secara rambang dari pasaran mendapati tiga daripada produk itu positif DNA babi.

Kehadiran DNA itu dikesan menggunakan kit diagnosis yang dibangunkan sebuah syarikat multinasional tempatan menerusi projek perintis bersama kementerian berkenaan.

"Kajian menggunakan kaedah bioteknologi terkini itu menunjukkan 15 peratus produk yang dibungkus dengan kapsul gelatin di negara ini disyaki diperoleh dari sumber babi.


Sumber rujukan :  http://www.miecyber.com/
                         http://www.majalahsains.com

-ijoks2009-

Mengapa musuh-musuh Islam begitu berani mempermainkan kita,jawabnya kerana kita sendiri tak ada kekuatan dan semangat Islam.
Kita sendiri tidak menitikberatkan soal hukum sehinggakan soal makanan halal pun kita tak serius.

Kita sendiri yang leka cintakan dunia.

saya teringat sabda Rasulullah s.a.w.

Kamu umat Islam akan dikelilingi oleh musuh-musuh kamu, sebagaimana orang-orang mengelilingi hidangan makanan. Mereka mengambil, mencabut dan meratah makanan itu.

Begitulah keadaan kamu di akhir zaman. Musuh Islam akan menjadikan kamu seperti makanan. Lalu para sahabat bertanya : Wahai Rasulullah SAW. Adakah jumlah kami pada ketika itu sedikit ? Jawab Rasulullah SAW : Tidak, kamu pada masa itu ramai tetapi seperti buih-buih air banjir.

Allah menghilangkan rasa gerun dan hebat kamu di mata musuh-musuh, Allah mencampakkan dalam hati kamu penyakit "al – wahan". Seorang sahabat bertanya Apakah Al-Wahan itu wahai Rasulullah SAW ? Rasullullah SAW menjawab. Iaitu cintakan dunia dan takutkan mati.
Astaghfirullah...




Cari N3 lama-lama disini

Jom Munajat Di Keheningan Malam

Posted: 03 Mar 2011 07:58 AM PST

Tag : Santai

gambar ni hasil kreativiti Ustaz Azhar Idrus,Jom tengok banyak lagi gambar menarik kat sini :
http://www.flickr.com/photos/26316758@N06/

Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: