Selasa, 1 Mac 2011

dollah yankee

dollah yankee


Buku Jingga mula bagi Najib pening!

Posted: 01 Mar 2011 05:11 PM PST

Gurkah-gurkah politik di'port' kata yang ramai rakyat bawahan tahu tentang 'buku jingga' yang telah dilancarkan oleh Pakatan Rakyat, tetapi masih tidak berpeluang untuk membaca dan memahami kandungan dan agenda Pakatan Rakyat itu jika berjaya menawan Putrajaya, kerana difahamkan yang 'buku jingga' itu tak semua tempat dah sampai untuk diedarkan kepada rakyat bawahan.

Bagi rakyat yang tinggal dibandar-bandar besar,mereka dah pun baca buku itu, dan akibat rakyat dah terpesona dengan rancangan Pakatan Rakyat selepas 100 hari memerintah seperti yang dicatat dalam buku itu lah yang telah membuatkan Najib dan Mahyudin sekarang ni tengah penin.

Dan sebab buku jingga itu juga yang membuatkan Najib dan Mahyudin telah membuat perancangan untuk turun buat 'road-show' seluruh Malaya bagi meng'counter-attack' janji-janji kepada rakyat yang ada dalam buku jingga.

Sebab buku jingga itu yang telah menjanjikan polisi dan dasar yang dilihat begitu rasional merangkumi ekonomi dan keadilan sosial dan sebab Najib dan Mahyudin telah mula nampak yang tidak ada sebarang implikasi yang negatif jika apa yang ada dalam buku itu dilaksanakan kelak, serta setelah menerima lapuran-lapuran perisikan mengatakan yang buku jingga itu telah mula mendapat tempat dalam hati rakyat, maka tiada lain jalan bagi mereka melainkan terpaksa turun kebawah untuk memikirkan apa benda lain yang nak 'bodoh'kan rakyat.


dollah yankee -
Pun baru baca kelmarin dulu.

PRK Kerdau: Calun PAS serang kem BN

Posted: 28 Feb 2011 11:50 PM PST

Hanya dia satu orang yang bewarna hijau didalam ribuan orang yang bewarna biru.

Itu yang boleh digambarkan bila calun pilihanraya kecil PAS kerusi Kerdau, Hasanudin Salim yang terpaksa berdepan dengan dua ke tiga ribu orang penyokong-penyokong tegar BN pada satu majlis kenduri kahwin yang dihadiri dalam satu kampong di sana.

Di keliling rumah kenduri atau rumah pengantin telah dihias dan dipenuhi dengan bendera-bendera cap kati dan tema pada majlis kahwin ini juga nampak seperti warna biru bila pelamin, pakaian dan apa juga hiasan pada majlis itu semuanya bewarna biru.

Bagi calun PAS Hasanudin Salim, itu tidak sedikitpun menggoncang semangat juang beliau sebagai seorang ahli politik bila dia disambut olih tuan rumah kenduri, dia kemudian berlegar-legar berjumpa dan bersalaman dengan tetamu-tetamu yang hadir, kemudian 'pekena' dua tiga pinggan nasi minyak dan tak putus-putus sebelah tanganya bersalaman dengan tetamu yang datang ke meja nya dan sebelah lagi sedang menyuap nasi kemulut dan sebelum beredar telah berjumpa dengan pasangan pengantin untuk mengucapkan tahniah sambil membisikan ketelinga pengantin "Jangan lupa pangkah bulan".

Calun ini anak tempatan Kerdau dan semua orang kenal dengan dia, malah setengah daripada tetamu yang hadir pada majlis itu ditegur dan disapanya dengan memanggil nama mereka.



dollah yankee -
Steady lah YB !

Tiada ulasan: