Ahad, 6 Mac 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Inilah cara nak menang....

Posted: 06 Mar 2011 12:44 AM PST

Ahli parlimen Kota Melaka Sim Tong Him membuat laporan di balai polis Merlimau, mendakwa pada jam 11.45 pagi tadi, dia telah dimaklumkan oleh penyokong PAS dan DAP bahawa ada orang yang memberi wang RM100 di sebuah rumah dekat dewan serbaguna di Permatang Bukit Merlimau .

Dalam laporan polisnya itu, Sim berkata, dia bersama seorang jurugambar akhbar China Press dan dua orang lagi, telah pergi ke rumah tersebut untuk mengetahui apa yang berlaku di situ.

Beliau mendakwa, dia mendapati seorang ahl majlis dari MCA dan tiga orang lagi, sedang memberi wang kepada pengundi.

Jurugambar tersebut mengambil beberapa gambar, tetapi dipaksa memadamkannya.

Bagi mengelak kekecohan, kata Sim, dia meminta jurugambar itu memadam gambar-gambar tersebut. Dia kemudiannya beredar dari situ dan membuat laporan polis di sini

Iran mengatasi Tentera Laut Israel di laut

Posted: 05 Mar 2011 11:17 PM PST

Seorang komander mengatakan selama misi angkatan laut Iran di Mediterranean Tentera Laut Israel berusaha untuk berhubung di laut tetapi diberi balas dengan herdikan.

Dua-kapal angkatan laut Iran sewaktu belayar melalui Terusan Suez Mesir menuju pantai Syria di Mediterranean
menerima isyarat ancaman dari angkatan laut Israel.

"Mereka (Israel) memberi tekanan di Mesir dan bahkan Syria untuk mengelakkan koordinasi yang diperlukan dengan kita berlaku," Laksamana Habibollah Sayyari mengatakan pada hari Sabtu kepada Fars News Agency

"Bahkan [Mereka] mengancam [kita] selama perjalanan dan berusaha untuk menggambarkan [situasi di] wilayah sebagai berbahaya tetapi kami tidak mempedulikan," tambahnya.

"Bahkan di laut, Zionis (Israel) meminta kumpulan angkatan laut kami supaya memperkenalkan diri, dimana kumpulan angkatan laut kita membalas dengan mengatakan, 'Diam! Ini bukan urusan anda 'dan kemudian, mengabaikan permintaan dari rejim Zionis [Israel], itu (kumpulan angkatan laut kami) terus belayar "

Beliau memuji reaksi Tentera Laut sebagai "respon teguh."

Terdiri daripada dua kapal perang Iran bernama Khark dan Alvand, kumpulan ini telah berjaya melaksanakan misi dan kembali melalui Terusan Suez.

Sayyari mengatakan misi itu bertujuan untuk "menyampaikan mesej keamanan" ke negara-negara serantau dan untuk "memperkukuhkan hubungan dengan negara-negara lain."

"Mereka (Israel) berusaha keras untuk menghalang jalan kita, tapi kami tidak takut mengenainya dan tindakan kita itu menyebabkan rasa takut dan tertekan bagi pihak rejim Zionis [Israel]."

Penjelasan pengundi pos: PKR masih skeptikal

Posted: 05 Mar 2011 08:32 PM PST

Di sebalik penerangan yang diberikan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya yang menafikan kenaikkan mendadak pengundi pos, PKR Perak masih sangsi dengan penjelasan itu.

chan ming kai @ zeng min kai 02"Mungkin selepas didahkan olh akhbar, mereka memperbetulkan peningkatan itu. Kita akan hanya tahu jika mereka menambahkannya semula sebaik sebelum pilihan raya umum," kata timbalan pengarah pilihan raya PKR Perak, Chan Ming Kai.

Beliau sebelum itu mendakwa terdapat kenaikkan mendadak pengundi pos bagi beberapa kerusi, khususnya di DUN Pangkor yang menyaksikan tambahan 5,669 pengundi pos sejak 2008.

Bagaiamanapun, setiausaha bahagian pendaftaran pengundi, SPR, Yusniati Ishak menafikan dakwaan itu dan berkata jumlah pengundi pos di Pangkor kekal pada 1,356 orang sejak pilihan raya umum Mac 2008.

Walaupun Chan yang tidak menjangkakan penjelasan seumpama itu berkata adalah sukar bagi membuktikan bahawa apa yang didakwa oleh SPR itu adalah tidak tepat.

"Masih sukar bagi buktikannya kerana mereka adalah pengundi pos. Tidak seperti orang awam, di mana kita boleh pergi ke rumah mereka dan semak status mereka, kita tidak boleh ke pangkalan tentera laut di Lumut (terletak dalam kerusi Pangkor) dan menyoal sama ada mereka sudah berdaftar.

"Tidak seperti pengundi biasa yang lazimnya mendaftar di pejabat pos atau semasa proses pendaftaran pegundi baru, senarai nama semua pengundi baru dibekalkan kepada SPR oleh kem tentera itu. Bukan anggota tentera yang memnbuat pendaftaran sendiri," katanya. sumber

Suruhanjaya Diraja berfungsi seperti inkues - Adik mendiang Teoh

Posted: 05 Mar 2011 06:37 PM PST

Menurut adik mendiang Teoh Beng Hock itu, tindakan pengunduran mereka dari Suruhanjaya Diraja tidak merugikan memandangkan cara siasatan yang dilakukan tidak telus.

"Apakah bezanya Suruhanjaya Diraja dengan inkues sekiranya Suruhanjaya Diraja tetap berfungsi seperti inkues? " katanya di sini . Lihat rakaman video disini

Tiada ulasan: