Selasa, 1 Mac 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Empat Negeri Pakatan Rakyat Perform Lebih Baik dari 10 Negeri UMNO/BN

Posted: 28 Feb 2011 10:25 PM PST

RM25 bilion pelaburan di 4 negeri PR telah mengalahkan 10 negeri BN dari jumlah keseluruhan pelaburan Malaysia pada 2010

Kempat-empat negeri PR - Penang, Selangor, Kedah & Kelantan telah mengalahkan 10 negeri BN yang lain dengan menarik pelaburan RM25 bilion yang terdiri daripada 53% dari jumlah RM47.2 bilion keseluruhan pelaburan Malaysia pada tahun 2010.

Bagi pertama kalinya dalam sejarah, Penang sekarang adalah juara baru pelaburan di Malaysia, bagi tahun 2010.

Penang menggantikan Sarawak, juara 2009 dengan merakam RM 12,2 bilion pada 2010 berbanding dengan RM3.9 bilion oleh Sarawak.

Penang adalah No 4 tahun pada 2009 dengan RM 2.1 bilion tapi melonjak hingga 5 kali untuk ke No.1.

Sementara itu, Sarawak turun dari No.1 di 2009 dengan RM 8,5 bilion untuk No 4 dengan RM3.9 bilion pada tahun 2010.

Kejayaan Pulau Pinang dalam menarik RM12.2 bilion adalah kepercayaan yang luar biasa oleh pelabur asing & tempatan di negeri bawah pentadbiran PR .

Negeri No.2 selepas Penang juga merupakan negeri PR dari Selangor dengan RM 10,6 bilion dalam pelaburan.

Bahkan 4 negeri PR- gabungan Penang, Selangor, Kedah & Kelantan merangkumi RM 25 bilion atau 53% pelaburan dari jumlah keseluruhan pelaburan Malaysia RM47, 177 juta pada tahun 2010.

Gabungan 4 negeri PR ini saja telah berjaya mengalahkan gabungan 10 negeri lain dalam Malaysia yang diperintah !

Walaupun kewangan dan sekatan-sekatan lain yang dikenakan oleh BN, namun PR telah menunjukkan tata pemerintahan yang baik.

Di Penang kami mempunyai keunggulan dengan beroleh kepujian oleh Laporan Auditor Negara untuk menjadi negeri urusan kewangan terbaik dengan surplus rekod RM88 juta pada tahun 2008 & RM77 juta pada tahun 2009.

Kerajaan Penang menjadi negeri pertama dalam sejarah dipuji oleh Transparency International untuk CAT (Kompetensi, Akuntabilitas & Transparency) pentadbiran dalam membina integriti dalam kepimpinan.

Kami telah mnghapuskan kemiskinan tegar, negeri pertama untuk melakukannya di Malaysia.

Kami memberikan warga emas RM100 setiap tahun & ketika mereka mati, ahli warisnya diberikanRM1, 000 / -.

Semua sekolah separuh bantuan China, Tamil & Sekolah Agama Rakyat diberikan suatu jumlah yang tetap minimum RM11.3 juta setiap tahun.

Kami sedang berusaha menawarkan wifi secara percuma.

Penang sedang menuju amalan hijau & menjuarai dalam amalan hijau seperti kempen "Free Bag No Plastik" & pemprosesan sisa melalui 3R dari Reduce, Reuse Recycle.

Penang menikmati tarif air termurah di negeri ini.Penang juga merupakan Silicon Valley Malaysia & dipilih sebagai bandar paling layak huni di Malaysia setara dengan KL. Kami telah melakukan lebih dalam 3 tahun apa BN gagal lakukan dalam 51 tahun.

Jadi siapa bilang bahawa PR tidak boleh memerintah.Kita mungkin tidak mempunyai pengalaman tapi kita tidak mempunyai pengalaman untuk menipu atau korup. PR telah membuktikan bahawa kerajaan bersih boleh mengalahkan kerajaan korup.

Pengundi Tenang harus memilih PR yang menawarkan masa depan yang lebih baik tidak hanya untuk anda tetapi untuk anak-anak anda. PR adalah pilihan yang lebih baik kerana kita merangkul masa depan.

Kami merangkul masa depan dengan merangkul masing-masing dan setiap orang dari anda sama ada Melayu, India, China, Kadazans dan Iban sebagai saudara Malaysia & saudari, putra & putri Malaysia. Mari kita hidup bersama, belajar bersama dan menikmati kejayaan bersama.

Demikan itu adalah ucapan Lim Guan Eng sewaktu kempen untuk calon PAS dalam pilihan raya Tenang pada Sel, 25 Januari 2011 jam 8 malam.

Tiada ulasan: