Sabtu, 19 Februari 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PAS MESTI SEGERA MENGGANTIKAN UMNO

Posted: 19 Feb 2011 09:21 AM PST


Oleh: WFAUZDIN NS

ISLAM mengajar kita agar kasih dan cinta kepada bangsa, suku atau kaum kita sendiri kerana kejadian manusia berbagai bangsa dan kaum ini dicipta Allah untuk saling kenal mengenal dan kasih mengasihi.

Apabila Allah mengajar tentang sifat kasih mengasihi sesama manusia walaupun terdiri dari berbilang bangsa, ini bererti sesuatu bangsa atau kaum tidak boleh menzalimi atau tidak berlaku adil kepada bangsa dan kaum yang lain. Kasih keterlaluan terhadap bangsa sendiri sehinggakan tidak berlaku adil kepada kaum yang lain apatah lagi kasihnya kepada bangsa melebihi kasih dan taat kepada agama itu sesuatu yang dilarang oleh Allah dan itulah sifat Assobiyyah yang sesat.

Umno sebuah parti yang terang dan nyata sekular kerana Umno adalah parti kebangsaan yang sering menonjolkan ketuanan Melayu semata-mata sehinggakan bangsa lain merasa seperti tidak mendapat keadilan. Sekularnya Umno adalah kerana memisahkan agama dengan politik dan dasarnya yang tidak menjurus ke arah menegakkan hukum Islam bahkan komited menentang perjuangan Islam. Islam di dalam Umno umpama wanita menampalkan gincu dibibir.

Umno berjuang kununnya untuk menyelamatkan Melayu, dan perjuangan itu tidak salah di sisi Islam, namun harus diingat Melayu tidak akan selamat jika terus memperjuangkan ketuanan Melayu tanpa memperkasakan Islam. Hanya Islam yang mampu menyelamatkan semua bangsa kerana kepimpinan Islam menekankan amanah, bukan bersifat menindas antara satu sama lain. Tuan Guru Hj Hadi menyebut, "Kita kena yakin kalau Melayu nak selamat maka Melayu hendaklah tegakkan Islam. Kalau tegakkan Melayu, Melayu tak akan selamat kerana Islam memang dipelihara oleh Allah SWT," (Harakahdaily).

Sejarah lampau boleh dijadikan bukti bahawa selama lebih kurang 50 tahun Umno berkuasa di negara ini, di mana letaknya kehebatan orang-orang Melayu? Apakah Melayu di negara ini menguasai ekonomi? Di dalam senarai 10 terkaya di negara ini, berapa orangkah Melayu di situ? Ini bukti jelas betapa Umno gagal menyelamatkan orang-orang Melayu. Orang-orang Melayu di negara ini seperti merempat di negara sendiri. Masalah kemiskinan, pendidikan dan masalah sosial di negara ini dijuarai oleh kaum Melayu.

Usah bicara tentang Islam kerana Umno tidak menunjukkan minat untuk menegakkan hukum Islam di negara ini. Umno gagal membela Melayu dan lebih gagal lagi parti sekular ini di dalam mendaulatkan Islam. Umno kehilangan Melayu dan Islam. Ini adalah kerana Umno hanya mementingkan Melayu sehingga mengenepikan Islam.

Justeru itu, kita tiada pilihan selain dari memilih PAS yang meletakkan Islam jauh lebih tinggi darjatnya dari Melayu. Kesimpulannya, jika kita sayang kepada Melayu, kita mestilah terlebih dahulu mematuhi ajaran Islam. Melayu hanya boleh selamat dengan Islam bukan dengan Umno. /wfauzdin.blogspot.com

NOH OMAR SEMAKIN MEROYAN DI SELANGOR

Posted: 19 Feb 2011 02:15 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

NOH OMAR telah dicabar untuk membuktikan kejantanannya agar membuat laporan kepada SPRM berkaitan dakwaannya tentang penyalahgunaan dana awam Kerajaan Negeri Selangor sewaktu Kongres PKR November laku. Cabaran ini dibuat oleh Naib Pengerusi II PKR Selangor, Us Dr Badrul Amin Bahron.

Noh Omar tidak perlu menyalak di depan Utusan Meloya dan TV 3 kerana stail sedemikian sudah lapok dan rakyat Selangor sudah muak hampir termuntah mendengarnya. Sebelum ini, Umno Selangor menyalak tentang lembu korban, tentang ladang ternakan babi, isu kereta Lexus, isu pemimpin DAP masuk masjid dan berbagai isu lagi tetapi kesemuanya dibuat `pengesat pungung' oleh rakyat Selangor yang sudah bijak menilai.

Menggunakan media untuk menjatuhkan Kerajaan PR Selangor untuk menipu saki baki rakyat Selangor jika ada yang masih berfikiran `ulu' itu adalah satu cara yang dayus. Selaku seorang Menteri sudah tentu mengetahui selok belok untuk melaporkan sesuatu perkara yang dirasakan menyalahi undang-undang. Tidakkah sebelum ini SPRM sendiri mahu agar sebarang kes hendaklah dilaporkan terlebih dahulu kepada pihaknya dan tidak menghebahkan maklumat kepada media? Maka, kita tahu sebab sebenar mengapa Noh Omar menceritakan kisah karutnya itu kepada media.

Us Dr Badrul Amin menjelaskan, "Tan Sri cukup jaga bab duit, saya kerja sudah separuh bulan dengan Tan Sri. Kalau bab duit, beliau cukup berkira dan sangat jaga fasal kewangan. "Saya tetap pertahankan Menteri Besar, beliau sangat telus dan beliau tidak akan buat benda salah dengan duit, even satu sen pun," katanya.

Kelmarin Noh Omar mendakwa Kerajaan PR menyalahgunakan dana awam Kerajaan Negeri sebanyak RM80,000 untuk menampung perbelanjaan Kongres Parti Keadilan Rakyat (PKR) November lalu. Noh mendakwa, Kerajaan PR menggunakan Menteri Besar Incorporated (MBI) tersebut untuk menempah 100 bilik hotel dan perbelanjaan logistik lain.

Noh Omar jangan bertangguh lagi, sila lapor kepada SPRM kerana MB Selangor sendiri mungkin teramat rindu dengan kehadiran SPRM di pejabatnya. MB Selangor pernah mencadangkan agar SPRM membuka pejabat badan tersebut di bangunan pejabatnya. /wfauzdin.blogspot.com

RAYUAN BUAT PIMPINAN PR, GERAKKAN USAHA BANTU BLOGGER INI

Posted: 18 Feb 2011 11:00 PM PST


Oleh: WFAUZDIN NS

BLOGGER Din Binjai @Sharpshooter kini berdepan dengan saman yang dikemukakan oleh Rais Yatim berkaitan isu `rogol amah'. Blogger ini bukan blogger asing buat pengunjung-pengunjung blog pro PR. Beliau dikatakan orang kuat PKR dan lantang mengkritik parti jika didapati terdapat kepincangan, dan beliau juga menerima kritikan dari orang lain yang mungkin tidak bersetuju dengan pendapatnya. Itu biasa sebagai seorang Blogger.

Mengkritik hebat dan dikritik hebat tidak membuatkan Blogger ini hilang akal untuk menjadi seperti beberapa Wakil Rakyat dari PKR yang menjadi `katak' demi mencari makan cara yang lebih mudah. Blogger ini tetap setia dengan parti, tetap yakin dengan perjuangan PR. Blogger ini komited untuk berjuang menghancurkan Umno sekutu Apco ini.

Kini, beliau diuji dalam perjuangannya. Ujian beliau tidaklah sehebat seperti yang dialami oleh DS Anwar, namun beliau diuji di mahkamah. Mahkamah juga menguji DS Anwar sejak dari tahun 1998 sehingga kini. Blogger ini bukan dari golongan elit dan beliau menjadi Blogger bukan kerana dibayar. Beliau bukan hidup di dunia ini sebatang kara, beliau punyai keluarga yang perlu disara. Beliau juga punyai pemimpin dari partinya, beliau juga mempunyai rakan-rakan seperjuangan.

Saya dapat merasakan apa yang beliau rasakan. Saya bukan Blogger sehebat beliau, malah tidak pernah bertemu muka sekali pun. Malah, saya juga pernah menulis mengkritik pandangannya walaupun tidak secara langsung. Namun, dihati kecil saya tetap mempercayai bahawa Blogger ini selalu ikhlas di dalam penulisannya.

Apalah kiranya jika parti dapat berbuat sesuatu untuk meringankan bebanan yang beliau hadapi waktu ini. Seandainya pemimpin parti kita miskin dan tidak mempunyai wang untuk dihulurkan kepada Blogger ini, carilah jalan lain bagaimana untuk membantu beliau. Jika perlu, di dalam setiap ceramah yang diadakan oleh parti diadakan tabung khas bagi membantunya. Sampaikah hati kita melihat Blogger ini akan menadah tangan `meminta sedekah' untuk mencari dana menghadapi tindakan puak yang selama ini kita tentang?

Samada Blogger ini bersalah atau tidak belum tentu lagi. Tidak salah kita membantunya kerana beliau dibawa ke mahkamah bukan atas kesalahan jenayah berat yang boleh memalukan parti. Jangan kita berkata `Berani Buat, Berani Tanggung' sedangkan belum pun terbukti seseorang itu bersalah. Bayangkan jika ada di antara kita akan berkata `Berani Buat Berani Tanggung' terhadap DS Anwar di dalam kesnya sekarang? Sudah tentu ianya tidak adil dan bakal mengguris hati dan perasaan DS Anwar dan keluarganya.

Saya merayu dan memohon agar pimpinan PKR, pimpinan PAS dan DAP menggerakkan usaha untuk membantu Blogger ini. Biarlah kita senang dan susah bersama. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: