Selasa, 15 Februari 2011

keAZAManMalaysia

keAZAManMalaysia


Chua Soi Lek hina Melayu dan Islam,kata orang melayu bodoh sbb tak makan babi!!!!!(sumber blog beliau yg tidak ditranslatekan ke bahasa Melayu)

Posted: 15 Feb 2011 09:26 PM PST

jangan percaya pada tajuk dan sila baca berita harian hari ini punya..

mca minta orng cina merlimau..

jngn percaya sama pembangkang..

konon kaum cina ditindas bn..

denga tu rakyat cina..

mmg betul kata burung tiong lai..

mana ada cina kene tindas..

cina dapat lesen mcm2..

kalau tk daripadamanakah keturunan orng yg dipanggil raja gula..

kita tengok pusat judi dan maksiat..siapa punya lesen??ada ke nama haji khir toyo jadi tauke maksiat..wAllahualam..

pergi um..usm..ukm..bangsa mana yg ramai???mengikut dengar cite..usm ramai cine..

ehehehe..well...tk kisah la...mana2 ipta pun sama..belaja tu yg penting!!!!!!

yg jadi kisah kalau ank orng kaya pun masuk ipta..

cina ada tokong...tu tak masuk tokong kecik..dan tokong gantung depan kedai..harharhar

tu yg nampak sngt wujud ke tidak penindasan..

yg kena tindas adalah melayu...

tk percaya mari kita tanya pada chua soi lek dan samy vellu serta lim kit siang..

tanya dia..keleng cina dan melayu..mana yg lebih teruk ditindas..

ahahahahaha..

tu la..pas kalau nk bertanding kat merlimau..

kena pandai main isu..

jngn isu pasal cina je..

konon pas pertahan cina..

ni anak2 melayu ni sapa nk bela??

bahim ali dah tk lama KO la sakit jantung...

zul nordin plak asyik merempit je...

zahrain tak abis2 nk tengok eli wong beraksi...

adoii..

pas lain kali masa prk kena main isu nasib melayu...

lain kali main isu anak melayu tk dapat masuk universiti..

main isu anak melayu tk dapat jpa..

main isu mahasiswa dan ptptn..

main isu harga minyak..

jumpa mak ayah..main isu remaja dan seks dan anak luar nikah..

sbb apa..ramai blogger umno merengek..

melayu keje ngn cina susah naik pangkat..

melayu nk bisnes ngn cine....cine tk bg..

aku pun merengek dulu tk dapat masuk ipta..

skang aku dah dapat..tp bukan apa..aku ckp bukan untuk diri aku..tapi untuk mereka2 yg snasib ngn aku..result lebih kurang ngn budak2 lain..tapi oleh kerana markah kokokuri kulum..

terus tk dapat..yg dapat plak..anak penghulu yg ada moto besar..(kuasa tinggi beb)

sapa tk puas hati..tunggu la anak2 korang kena..baru korang dengar rintihan anak2 korang..

itu pun kalau sistem bn ni pakatan kalau memerintah tk tuka..

alamat nasib leeeeee

selain ceramah politik ..ceramah la keagamaan sekali..

itu la keistimewaan parti yg mendukung Islam..

heran..pas mcm dah slow je...tk mcm dulu...

kalau dulu aku denga ceramah pas aku terus kembang hati nk undi pas..

skang tawar hati..

tak habih2 pengundi cina...

so pas..sbagai pejuang Islam..

yg rata2 kat malaya ni melayu...

kena la tambat hati melayu..

kalau melayu tk dekat ngn pas..ok la aku guna istilah orng Islam..

kalau orng Islam sndiri tk dekat ngn pas..macamane orng bukan Islam nk dekat ngn pas..

ini ada masalah ni..

masalah teknikal ke masalah leksikal..

tak tau la aku..

aku bukan penganalisis pulitik pun..

harharhar...

nasihat aku..bekelompok melayu dalam palimen...

beentila cite pasal liwat,

cite pasal jubo..

cite pasal saiful..

cite pasal eli wong beromen..

cite pasal itu dan ini..

cuba cerita nasib melayu....

yg umno tk payah la..mmg dah nazak..

ni ha harapan buat pkr dan pas..apa cerita?

dulu ada dap sorang mp orng melayu...

dah meningge dah..(Ahmad Nor,MP Bayan Baru,mewakili DAP,kini kerusi diduduki Zahrain Kaki Blu)

Tiada ulasan: