Selasa, 15 Februari 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PRK DUN MERLIMAU - PROVOKASI BERMULA, PR HARUS BERSEDIA HADAPI PUAK PENGECUT INI

Posted: 15 Feb 2011 11:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MALAM tadi di kawasan PRK Dun Merlimau, DS Anwar bersama `ayam sabung' PAS Mohamad Sabu telah mengempur sarang Umno di dalam satu ceramah di Permatang Serai. Seperti yang dijangka, Melaka yang terkenal dengan agenda `provokasi' terhadap program PR menyaksikan ceramah dua tokoh hebat ini diganggu.

Diberitakan seorang penyokong PAS yang masih tidak diketahui namanya ditahan Polis semasa ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung. Pengarah Unit Amal Pusat, Juhari Othman berkata pemuda tersebut ditahan kerana dituduh memukul penunggang motorsikal yang menganggu ceramah Anwar dengan membunyikan motorsikal mereka dengan kuat.. Beberapa pemuda yang dipercayai diupah oleh parti tertentu merempit tanpa menghiraukan teguran pihak penganjur. Tindakan provokasi mat-mat rempit tersebut menyebabkan berlaku pergelutan sehingga insiden tersebut tercetus (Sumber: Laman Web Resmi PRK Dun Merlimau).

Adakah ini yang diimpikan oleh KM Melaka sejak sekian lama? Sebelum ini bukan sekali dua ceramah oleh PR diganggu sedemikian rupa. Provokasi seperti mengadakan ceramah serentak bersebelahan di antara ceramah PR dengan Umno sudah seperti menjadi tradisi di Melaka. Sebab itulah Ali Rustam awal-awal lagi memberitahu bersedia untuk `berdebat' dengan pemimpin PR. Debat cara Ali Rustam adalah debat yang tidak pernah dilakukan orang hatta budak sekolah rendah sekali pun iaitu dengan cara `berdebat' berlainan pentas. Hanya orang yang tidak berpelajaran atau gila sahaja yang mungkin mengatakan cara Ali Rustam ini adalah cara yang paling berani dan bertamaddun.

Akhirnya nanti, pihak berkuasa akan menjadikan sebab mengapa permit tidak boleh diberikan kerana kununnya berlaku kekecohan. Ada yang berkata memang serasi Ali Rustam dengan Ketua Polis Melaka. Siapa Ketua Polis Melaka? Saya pun tidak tahu, tetapi ada yang mengatakan Ketua Polis Melaka sekarang adalah salah seorang Pegawai Polis yang bernama Mohd Rodwan Mohd Yusof yang pernah terlibat di dalam kes Liwat 1 DS Anwar dan pegawai ini juga dikatakan ditemui oleh Saiful di dalam kes fitnah 2 sekarang.

Pedulikan siapa dia Ketua Polis Melaka, cuma kita berharap agar beliau dapat laksanakan tugas secara profesional./wfauzdin.blogspot.com

PKR HARUS MENGALAH ASALKAN PR BOLEH MENANG

Posted: 15 Feb 2011 09:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

Merujuk kepada kenyataan Timbalan Presiden PKR, YB Azmin Ali bahawa satu cabaran baru buat PR di dalam pengagihan kerusi di antara mereka setelah situasi kini berlainan di mana PAS sekarang semakin diterima oleh pengundi-pengundi bukan Melayu. Keputusan PRK Dun Tenang baru-baru ini sebagai penunjuk bahawa formula pembahagian kerusi di kalangan parti di dalam PR harus diteliti dan dikaji semula.

pkr congress pc 271110  azmin"Tiada lagi formula PAS akan bertanding di kawasan majoriti Melayu, DAP di kawasan Majoriti Cina dan PKR di kawasan bercampur. Sekarang, PAS juga mahu kawasan bercampur," kata Azmin (Malaysiakini).

Di dalam PRK Dun Tenang baru-baru ini, calon PAS Puan Normala Sudirman tewas apabila 83.3 peratus sokongan Melayu pergi kepada BN, manakala pengundi-pengundi di kawasan majoriti Cina memilih PAS. Inilah keajaiban kuasa Allah yang dulunya Umno, MCA dan Gerakan tidak pernah terfikir. Kita sendiri pun tidak pernah terfikir bagaimana kaum Cina lebih yakin dengan perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS. Orang-orang Melayu kebanyakannya masih mengira tentang siapa yang boleh mengisi perut mereka, orang itu lah yang akan disokongnya.

Justeru itu, memang wajar PAS diberi peluang yang berbeza selepas ini. Tidak salah jika PKR mengalah sedikit asalkan PR berjaya. Jangan terlalu berpegang kepada formula yang mungkin sudah tidak releven lagi pada waktu sekarang. Perubahan formula dan strategi di dalam menghadapi PRU Ke 13 nanti juga boleh mengelirukan pihak musuh kita. Letakkan matlamat PR mesti menang tanpa mengira yang menang itu adalah dari PAS, PKR mahu pun DAP. /wfauzdin.blogspot.com

SAIFUL DAKWA ADA `ORAL SEKS' PAKSA, TAPI......

Posted: 15 Feb 2011 07:00 PM PST

Petikan Dari Tranungkite.

Aku tengah dok fikir juga Penulis berkenaan buat ulasan seperti berikut:

Biar betul! Dulu kata tak mandi sebab nak kekalkan bukti di lubang punggungnya tetapi yg peliknya doktor Khairul Nizam kata ""I did not took specimen from other areas as the victim told us that he had washed and cleaned himself,". mana satu yg betul? Saiful beritahu doktor dia dah mandi sebab tu doktor tak periksa habis.

Dan lagi.."Upon cross-examination by defence counsel Sankara Nair this afternoon, Khairul Nizam said that he took swab specimens from Saiful's throat and tongue after the latter told him that he was forced to perform oral sex by a "high-profile figure!"

Perform oral sex? Dua hari baru datang jumpa doktor dan doktor boleh ambik specimen dalam mulut dan tekaknya? Seperti kata tumpang sekole.. "Tak kan Saifool tak makan dan minum selama 2 hari sebab nak jaga bukti dalam tekaknya seperti mana dia kata dia tak basuh juboqnya selama 2 hari!!

MINAT FESYEN - LOKMAN NOR ADAM AKAN DIUNDANG DALAM PROGRAM NONA TV 3 SUKU?

Posted: 15 Feb 2011 08:12 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA seperti kehabisan modal bekas Setiausaha Pemuda PKR, Lokman Nor Adam apabila bercerita pasal pakaian DS Wan Azizah sewaktu suami Presiden PKR itu menjadi TPM. Saya ingatkan dia mahu bercerita pasal betapa DS Wan Azizah ini sentiasa menutup aurat dulu, kini dan selamanya tidak seperti isteri PM yang dulu dan kini seperti Siti Hasmah, Hendon, Jean, dan yang kini Bik Mama.

Dalam ceramah di Bayan Baru kelmarin, Lokman Nor Adam - kini ketua unit pidato dan penghujahan umum dan anggota Jabatan Hal Ehwan Khas - menyebut tentang "gaya hidup mewah" DS Wan Azizah. Tidak pula disebut berapa harga pakaian DS Wan Azizah, cuma dia menyebut gaya sahaja. Mungkin, beliau mahu isteri seorang TPM mesti `bergaya susah' atau berpakaian lekeh. Di dalam Islam, tidak salah berpakaian cantik atau mahal asalkan tidak keterlaluan dan menutup aurat. Apa yang dilarang oleh Islam adalah berpakaian membuka aurat seperti Bik Mama walaupun pakaian itu dibeli di kedai `Bundle', apatah lagi jika pakaian itu mahal dan hasil dari mencekik duit rakyat dan rasuah.

Nampak benar Lokman Nor adam ketandusan idea dan jahil sebagai orang politik. Jika berminat sangat untuk bercerita pasal pakaian dan fesyen, Lokman tidak perlu mengadakan ceramah politik. Beliau boleh meminta agar diberi ruang untuk bercakap pasal fesyen wanita di dalam program Nona di TV 3 Suku.

Begitulah jadinya bila seseorang yang sanggup menjadi `pencacai' demi untuk sesuap nasi. Orang seperti ini sudah tidak kisah dirinya nampak hina dan dungu, asalkan beliau rasa apa yang diperkatakannya boleh menyedapkan telinga `tuan' yang menyuapkannya makan. Di dunia lagi Allah sudah menghinakan orang seperti ini, di Akhirat kelak, Wallahu Aklam./wfauzdin.blogspot.com

MERLIMAU - DEBAT ANWAR -ALI RUSTAM MALAM INI?

Posted: 15 Feb 2011 02:42 AM PST

PRK Merlimau : Kalau Ali Rustam Anak Jantan, Mari Berdebat Malam Ni!!


Oleh: addin_77

"Pada jam 9.00 malam ni, di rumah Hj. Ibrahim di Permatang Serai akan diadakan ceramah perdana DS Anwar Ibrahim dan penceramah popular PAS, Abang Mat Sabu. Malam ni pasti hangat dengan kehadiran penceramah-penceramah berkaliber dari Pakatan Rakyat. Isu-isu yang dibangkitkan pasti memanaskan punggung UMNO BN terutamanya Ketua Menteri Ali Rustam merangkap Pengarah Pilihanraya BN DUN Merlimau.

Umum mengetahui, dalam kenyataan medianya pada 13 Feb lalu, Ali Rustam bersedia untuk berdebat dengan sesiapa sahaja dari kalangan pimpinan Pakatan Rakyat. Namun, debat yang dicadangkan Ali Rustam adalah debat bersebelahan, pentas berasingan. Ini debat pondan namanya, bukan debat anak jantan.

Sebenarnya, Ali Rustam tak berani nak berdebat secara berdepan dan gentleman. Ini kerana Ali Rustam tak pandai berdebat, cuba dilihat di sidang DUN Melaka pun beliau tak mampu berhujah dengan baik. Pembangkang yang diwakili 5 ADUN DAP berhujah dengan menggunakan fakta tetapi dijawab oleh Ali Rustam dengan semberono, macam sembang kedai kopi..jawab tanpa fakta!!

Inikan pulak nak berdepan dengan DS Anwar Ibrahim dan Abang Mat, nescaya Ali Rustam lebih berbuih mulutnya daripada Ahmad Shabery Cheek. Namun, saya berharap Ali Rustam dan kuncu-kuncunya janganlah berdebat ala pondan pada malam ni, malu kat orang-orang kampung. Kalau Ali Rustam anak jantan, mari berdebat secara terbuka pada malam ni..

http://addin77@blogspot.com

Tiada ulasan: