Jumaat, 25 Februari 2011

dollah yankee

dollah yankee


Biar mati berjuang,menyerah tidak sekali

Posted: 24 Feb 2011 10:31 PM PST



Dalam politik, kalau kita undur diri kita daripada berlawan, akibat kekalahan itu adalah lebih teruk,lebih parah dan lebih malu daripada kekalahan kerana kita bertarung.

'Lawan tetap Lawan', walaupun ketua-ketua parti umno(yang berperut gendut dan berbaju batik...kahkahkah..TT) bukan saja cukup yakin untuk menang, malah banyak daripada mereka dok 'saiko' kepala otak kita kata yang mereka akan menang (sambil akan meng 'Boooo" kita) dengan majoriti yang lebih lagi pada dua-dua pilihanraya kecil Merlimau dan Kerdau yang semua rakyat tahu itu kubu kuat umno. (kubu-kubu ni tak boleh buat apa dah,pakai bom atom pun belum tentu boleh runtuh).

'Think-Tank' dan 'Strategist' PAS pun dah boleh agak keputusan yang macam mana, namun 'Lawan tetap kena Lawan'.

Dua tiga hari ni rakyat bukan lagi dok tanya siapa yang boleh menang, tapi dok tanya apa kah PAS akan menarik diri dari membuang masa, tenaga dan wang ringgit bertarung dalam pertandingan yang dah tentu kalah.

'NO WAY Bro..', itu bukanlah pilihan PAS yang dah berjuang selama berpuluh-puluh tahun. Ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS dah tentu cukup-cukup akan kecewa dan tidak gembira manakala umno akan bakar dan panggang PAS hidup-hidup. Gurkah-gurkah politik di'port' yang pro PAS pula kata ..."bersedialah untuk ditentang habis-habisan!" tak kira lah sama ada cara baik atau cara tak baik.


BN CANDIDATE UNFAZED BY ALLEGATIONS
Bernama - Friday, February 24


TEMERLOH, Feb 24 (Bernama) - Nominations are not until this Saturday, but already allegations have been levelled at the Barisan Nasional candidate for the March 6 Kerdau by-election in Pahang.
Syed Ibrahim Syed Ahmad is being accused of lying about his qualification, of failing in his studies and buying his degree from the Al-Azhar University in Cairo.
Syed Ibrahim, known among the locals as "Syed Ibra", smiled broadly when asked today to comment on the allegations.



dollah yankee -
Panjatkan doa dan salam perjuangan

Tiada ulasan: