Selasa, 15 Februari 2011

dollah yankee

dollah yankee


Mahathir Oh Mahathir !

Posted: 15 Feb 2011 06:01 PM PST


Masa Tun Mahathir jadi PM dulu, dia adalah ahli politik yang paling gurkah-gurkah politik di'port' minat dan respek. Akan ikut dimana saja function-function yang ada Tun Mahathir kalau disekitar sebelah utara.

Satu benda yang gurkah-gurkah politik ini sudah nampak jelas tentang Tun ini ialah, hari ini dia kata A. Bila tiba esok, benda yang sama dia boleh kata B atau C.

Pernah dalam satu perjumpaan dengan masyarakat cina bila dia bercakap tentang perlembagaan negara, dia ada kata yang perlembagaan negara tidak memperincikan tentang bangsa seorang Perdana Menteri dan dia juga telah membayangkan yang siapa tahu mungkin satu hari PM merupakan seorang dari bangsa cina. Apa lagi? Gemuruh lah cina-cina yang ada pada function tu tepuk tangan bagai nak rak. 2 jam lepas tu, bila ada function dengan orang-orang umno atau orang-melayu pulak, dia kata yang mana boleh gugat hak keistimewaan orang melayu. Jangan cuba-cuba nak gugat walau satu inci pun! Maka berteriaklah orang-orang melayu yang ada masa tu ... Hidup Mahathir! Hidup Mahathir!
*Kah..Kah..Kah..yang bangang kita orang melayu...

Bukan itu saja...macam-macam lagi...

Dalam satu buku baru yang diterbitkan tentang Tun Mahathir, mereka telah 'quote' dia kata yang dia ada buat perjumpaan dengan pemimpin-pemimpin pembangkang sebelum operasi lallang dibuat dan telah memberi jaminan kepada mereka yang mereka tidak akan ditangkap.

Bila ada orang tanya dia semula kes tangkapan dalam operasi lallang ini selepas mereka membaca buku itu, Tun Mahathir memang 'champion' dan cekap dalam pusing dan putar untuk selamatkan diri dan kata (atau tuduh?) bukan dia yang arah tangkap, tapi polis yang arahkan mereka-mereka ini di tahan dibawah ISA.
*Tak kan aku sorang kot nak sangkut? nak sangkut..biar semua orang sangkut!

Bila Lim Kiat Siang dengan Karpal Singh pula kata yang Tun Mahathir tak ada jumpa mereka berdua, Tun Mahathir 'kona' lagi ...., dia kata pula benda dah 20 tahun lebih, manalah dia nak ingat, manalah dia nak cam kan muka-muka yang dia jumpa.
*Kah..Kah..Kah..

Nak play safe pula, Tun sudah pusing balik kata... apa kata orang-orang yang dia ada jumpa 20 tahun dulu tu yang sebelum ditangkap tu tampil dan membuat pengakuan...
*Kah..Kah..Kah.. nampak? sikit punya champion ka?

dollah yankee -

guarkah-gurkah dapat rasa yang Tun Mahathir ni kalau boleh nak jadi PM sekali lagi..!

Tiada ulasan: