Sabtu, 26 Februari 2011

:: @ AL-BAKISTANI @ ::

:: @ AL-BAKISTANI @ ::


AGAMAWAN DAN KEZALIMAN

Posted: 26 Feb 2011 02:07 PM PST

PRK kerdau, membuktikan lepasan al-azhar dalam bidang keagamaan menjadi panglima utama menaikkan kezaliman UMNO/BN. Tidak ada yang hairan, ini kerana sebilangan kecil lulusan agama dalam PAS pun ada yang memperkatakan tentang melayu-Islam sepertimana yang diungkapkan oleh PERKASA, walhal PAS sudah meniup slogan Islam For All, tanpa mengira bangsa.

Dalam Islam, perkara yang penting, keadilan wajib terlaksana. Kezaliman pula, wajar dihumban. Ia merupakan asas bagi kandungan semua syariah nabawi - sejak Nabi Adam hingga Nabi Muhammad SAW.

Agamawan Islam bukan asas kepada kebenaran. Tetapi kebenaran itu terhadap Islam yang menjadi asas bagi agamawan. Kita tidak menolak kemungkinan bahawa ada agamawan menyelewengkan Islam. Lantaran, agama menjadi harga yang begitu murah.

Kalau bani israel jadi rosak kerana penyelewengan terhadap taurat dan injil, maka kita tidak tolak kemungkinan wujud agamawan Islam yang memberi tafsiran Islam yang tidak memperlihatkan keadilan. yang lebih parah, apabila agamawan Islam menjadi pendokong kuat terhadap kezaliman.

Sekian

Wallahu 'alam.

IKLAN [KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN]

Posted: 26 Feb 2011 01:32 PM PST




ORANG MISKIN TAK SELAMAT LAGI DI MALAYSIA

Posted: 26 Feb 2011 11:30 AM PST

.

Tiada ulasan: