Khamis, 17 Februari 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Kerusi PKR : Kalau Hadi gagal, kenapa mahu kacau orang lain?

Posted: 17 Feb 2011 01:11 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

Secara puratanya, lebih banyak tajuk gua tak suka Azmin dari tak suka Hadi. Dalam isu terbaru, yakni kenyataan dari Azmin :

Azmin: PAS turut intai kawasan PKR



Memang sekali baca, menyebabkan gua meluat terhadap Azmin bawah tajuk menggunakan media untuk bantahan sebegini. Masih segar dalam kepala otak gua apabila Azmin menghentam Zaid KITA ketika pemilihan PKR dulu apabila Zaid menggunakan media.

Tetapi, jika kita berfikir dan sentiasa mengharapkan Allah masukkan kita dalam golongan org2 yang befikir, semua ini ada kaitan dengan takdir yang disusun Allah dengan 3 PRK di kerusi majoriti Melayu untuk PAS; ketika musim pemilihan.

Melalui hadis Muhammad saw, Allah berjanji, akan menghina, akan mentakdirkan kehinaan kepada orang yang mendedahkan diri terhadap amanah yang dia tidak layak. 20 tahun Hadi pimpin PAS, barisan kepimpinannya, PJ yang dilantiknya untuk setiap negeri, gagal sama sekali kawasan Melayu. Melayu negeri sendiri (Terengganu) pun gagal.

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:
"Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: "Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya." (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

Kepimpinan Islam atau Keimpinan Ulama? Perkembangan terbaru ini, menyebabkan ulama lari apabila berhadapan dengan janji Allah. Kerana mereka mahu mengelak kehinaan, mereka sanggup :

1. Memberi cadangan boikot.
2. Memberi cadangan menyerahkan kerusi tradisi kepada rakan lain.
3. Merampas kerusi tradisi rakan.

Sejak bila PAS tertarik kepada kerusi bercampur? Di mana kerusi itu Melayu tidak berkuasa as majority?  Sejak bila? Inilah orang yang memusnahkan sistem kerana mahu mengelak kelemahan diri.

Satu ketika dulu, FAM berhadapan dengan kecaman menggila apabila prestasi bola yang teruk. Berhampiran pula dengan Kojohanan Piala Merdeka yang tertua di Asia. Kerana mahu mengelak kecaman, FAM memansuhkan Piala Merdeka selama beberapa tahun sehingga kini, Piala Merdeka hilang prestij.Ini manusia bangsat yang memusnahkan sistem kerana enggan mengakui kelemahan diri.

Mari kita lihat antara manusia2 bangsat.


Weih barua.... bila lu gagal terhadap kawasan lu sendiri, jangan nak jadi bangsat dengan merampas hasil usaha orang lain terhadap kawasan mereka selama ini. Haram jadah punya politikus.

Apabila perkembangan muktahir memperlihatkan PAS merudum di kawasan Melayu, menjelang pemilihan PAS, menjelang PRU13 yang bakal mencatitkan sejarah terhadap barisan pimpinan PAS yang bertanggungjawab, tiba2, mahu kacau hasil kerja keras orang lain?

Presiden sendiri hidup segan mati tak mau, PJ negeri gagal menjelaskan Islam kepada negeri yang dipikul, tup2 mahu tinjau2 kawasan golongan yang bekerja keras. Niamakahai lu..


Allah gua dan Allah Hadi adalah sama.

Jika ALlah izinkan, gua akan Langgar Hadi selepas Mac. Allah gua dan Allah Hadi adalah sama.Kita serahkan kepada Allah yang sama itu, siapakah yang benar.

Jika gua tidak layak dengan ujian berhadapan dengan Hadi, maka Allah akan menghina gua. Jika Hadi tidak layak dengan ujian2 yang gua dakwa selama ini, maka Allah akan menghina dia.

Keputusan pertama Allah sudah takdirkan. Allah mentakdirkan kehinaan apabila Hadi menengking gua dengan perkataan "Tak boleh, tak bolehlah!" sekaligus menyebabkan pengikutnya bangkit mengakasari gua, merampas barangan, memukul dan mengurung gua. Semuanya berlaku di depan mata Hadi.

Jika Allah izinkan Langgar ke 2, kita boleh lihat keputusannya. Jika Allah hina gua, gua tidak akan merungut, dan gua akan tetap mengakui bahawasanya :

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH.

Tiada ulasan: