Jumaat, 21 Januari 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KETUA PENERANGAN PRIMA (PERTUBUHAN INDIA) GESA KAUM INDIA SOKONG PAS, LABEL MUHYIDDIN PENIPU, KHIANAT

Posted: 21 Jan 2011 11:00 PM PST

PRIMA: Muhyiddin penipu, pendusta, pengkiamat...

Hafiz Yatim
Jan 22, 11

Persekutuan Pertubuhan India Malaysia (PRIMA) melabelkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga menteri pelajaran sebagai seorang penipu, pendusta dan pengkhianat kerana membuat kenyataan bahawa kementerian telah mencapai persetujuan dengan masyarakat India berhubung penggunaan buku teks kontroversial, novel Interlok.

indian ngo pc 221209 federation of malaysian indian ngos (prima)  president a rajaretinamSebaliknya, kata ketua penerangan persekutuan itu, AP Raja Retinam, beberapa perwakilan India yang menghadiri mesyuarat pada Selasa lalu secara teranagn menuntut buku itu ditarik balik.

"Muyhiddin adalah penipu, pendusta dan pengkhianat. Semua anggota delegasi MIC membantah kata-kata Muyhiddin dengan sekeras-kerasnya.

"Semua delegasi MIC menuntut supaya buku itu ditarik balik. Sama sekali tidak setuju menerima dengan pemindaan," katanya dalam satu SMS kepada Malaysiakini, hari ini.

Sebelum ini, PRIMA memberi amaran bahawa mereka akan meletakkan calon pada pilihan raya kecil Tenang jika kerajaan gagal menangani isu tersebut tetapi tidak berbuat demikian hari ini.

Sehubungan itu, Raja Retinam menggesa pengundi India supaya menyokong calon PAS.

muhyiddin pc 200910 02Beliau juga mahu MIC, yang juga menghantar perwakilan pada mesyuarat Selasa lalu mengadakan mesyuarat jawatankuasa pusat berhubung kenyataan Muhyidin dan mengeluarkan kenyatan rasmi parti tersebut.

Muhyiddin semalam dilaporkan berkata mesyuarat Selasa lalu yang dipengerusikan oleh timbalannya, Datuk Puad Zarkashi telah mencapai konsensus dengan beberapa persetujuan bagi mengakhiri perbalahan mengenai Interlok.

Ini termasuk memuatkan nota khaki tambahan, glosari dan garis panduan pengajaran.

Muhyiddin dilaporkan berkata novel berkenaan membincangkan perpaduan dan intergrasi di kalangan penduduk pelbagai kaum dan selaras dengan konsep 1Malaysia./Malaysiakini

FOTO SEKITAR PENAMAAN CALON DI TENANG - SELAMAT BERJUANG

Posted: 21 Jan 2011 09:39 PM PST









Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT berjuang buat semua petugas, jentera kempen dan semua penyokong PR di PRK Dun Tenang. Bukan sesuatu yang mudah untuk berdepan dengan jentera Umno yang sudah pastinya dibantu oleh jentera kerajaan itu.

Longgokan wang ringgit telah bermula lebih awal sebelum hari Penamaan Calon pagi tadi dengan berbagai peruntukan dicurahkan. Bayangkan sebuah masjid Jamek sahaja senang-senang mendapat peruntukan segera berjumlah RM 100 Ribu. Buat warga Felda pula, mereka bagaikan `ayam daging' yang diberi makan agar gemuk segera untuk `disembelih'.

Tidak ada sejarah Umno menghadapi Pembangkang tanpa menggunakan segala jentera kerajaan dan wang kerajaan. Kesemua peruntukan dicurahkan segera diangap kebetulan. Peliknya, SPR masih percaya dengan `kebetulan' ini walaupun telah banyak kali SPR menyaksikan perkara yang sama setiap kali pilihanraya.

Itu masih belum dikira dengan kempen setiap hari siang dan malam melalui TV. Begitulah yang mesti dihadapi oleh PR setiap kali pilihanraya. Apapun, selamat berjuang dan bertawakkal kepada Yang Maha Esa./wfauzdin.blogspot.com

PENAMAAN CALON - PR MELALUI PAS BAKAL GEGAR TENANG

Posted: 21 Jan 2011 08:20 PM PST

Puluhan ribu penyokong Pakatan banjiri Labis

Oleh Nazri Abdullah dan Hazayani Zakaria



LABIS, 22 Jan: Berpuluh-puluh ribu penyokong Pakatan Rakyat terutama dari PAS membanjiri pekan Labis untuk mengiringi calon mereka, Cikgu Normala Sudirman ke pusat penamaan calon Pilihan raya Kecil Tenang.Mereka berkumpul di sana sejak sebelum subuh bagi menyertai majlis solat hajat di tanah lapang yang disewa khas oleh PAS untuk digunakan sepanjang kempen pilihan raya ini.

Mereka dikatakan menerima arahan agar terus ke kawasan yang terletak di perkarangan markas besar PAS itu kerana beberapa masjid yang berdekatan dikatakan dikunci sejak malam tadi.

Perarakan calon bermula seawal jam 8.20 pagi menuju pusat penamaan calon yang terletak di Dewan Majlis Daerah Labis yang terletak kira-kira 2 km dari situ. Ketika itu, kira-kira 5,000 orang menyertainya.

Perarakan itu menjadi semakin besar apabila kumpulan kecil sepanjang jalan menyertai mereka.

Perarakan yang diketuai Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, timbalannya, Nasharudin Mat Isa, naib-naib Presiden Datuk Mahfuz Omar, Salahudin Ayub turut disertai Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Naib Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw.

Presiden PKR, Datuk Sri Dr Wan Azizah Ismail dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang menunggu di tepi jalan menyertai perarakan itu kira-kira jam 8.50 pagi./Tranungkite

Klik untuk Lintas Langsung

YB GOBALA MENUJU PROSES MENJADI `KATAK HITAM'

Posted: 21 Jan 2011 04:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MENGAPA PKR mesti memberi peluang terlalu luas buat MP Padang Serai, N. Gobalakrishnan ini? Sebanyak mana pun parti memberinya peluang, beliau sebenarnya memang ingin keluar dari PKR tetapi takut untuk menyuarakannya kerana bimbang digelar pengkhianat atau `katam hitam'. Baca betapa egonya bakal katak hitam ini di sini.

Beliau telah diminta untuk menjawab surat tunjuk sebab oleh PKR kerana beberapa kenyataannya sebelum ini seperti `orang mabuk todi'.

NONEDalam jawapan angkuhnya di Twitter hari ini, Gobalakrishnan berkata, "Kenapa mesti saya jawab surat tunjuk sebab? Ketua umum PKR, Anwar Ibrahim dan parti mesti jawap soalan saya dulu. Saya tak akan berhenti sehingga mereka jawab."

Betapa bebalnya MP ini, mengapa terlalu susah untuk istiharkan sahaja keluar dari PKR dan menyembah lutut Palanivel atau Zaid Ibrahim? Usahlah memberi bermacam alasan untuk menunjukkan beliau adalah hero Tamil, sedangkan semua tahu beliau bukan hero tetapi `pelakon upahan memegang watak pemabuk todi'.

MP ini mulai menunjukkan perangai seperti mabuk todi apabila PKR melantik N. Surendran sebagai Naib Presiden PKR yang dilantik. Beliau merapu di dalam Twitter menghentam orang lain tidak tentu hala. Ketua Umum PKR menjadi sasaran. YB Azmin, N.Surendran dan merapu sehingga menuduh DS Anwar anti Hindu atau anti Kuil, satu tuduhan yang MIC sendiri tidak pernah lakukan terhadap DS Anwar.

Gobala merasa semakin hilang kredibiliti apabila tuduhannya terhadap DS Anwar kununnya anti Hindu/Kuil disanggah keras oleh beberapa pimpinan PKR di kalangan kaum India berugama Hindu sendiri. YB Manikavasagam sendiri yang dikenali seorang yang kritikal terhadap parti turut menyanggah tuduhan Gobala. Malahan kaum India sekitar kuil Bukit Gasing yang menjadi kontroversi oleh Gobala itu sendiri menolak tuduhan jahat Gobala terhadap DS Anwar.

Gobala sebenarnya ingin dipecat sepertimana taktik yang digunakan oleh `firaun besar' Zul Kulim. Justeru itu, beliau akan melanggar apa jua arahan parti untuk mencapai hasratnya itu. Beliau sedar, di dalam Pilihanraya Umum akan datang kerusi Parlimen Padang Serai akan terlepas darinya. Alang-alang seluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.

Saya simpati dengan Gobala yang begitu susah nampaknya untuk keluar segera dari PKR. Justeru itu, saya berharap agar PKR merealisasikan hajat MP Padang Serai ini untuk menjadi seekor lagi katak ciptaan iaitu `katak hitam'. /wfauzdin.blogspot.com

PINDAAN PERLEMBAGAAN SELANGOR - UMNO TUNGGU ILHAM DARI APCO?

Posted: 21 Jan 2011 02:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

KEPADA rakyat Selangor khususnya, nantikan tarikh pada 24hb Jan ini (Isnin) untuk mengetahui siapakah pembela Raja-Raja dan siapakah yang `auta' kununnya mempertahankan kuasa Raja-Raja. Dun Selangor akan bersidang pada hari tersebut untuk meminda Perlembagaan bagi mengembalikan kuasa kepada Raja-Raja dan pemerintah Kerajaan Negeri.

Deraf Pindaan undang-undang tersebut telah diperkenankan oleh Sultan Selangor. Khabarnya kesemua Adun dari Bn akan hadir pada tarikh tersebut tetapi samada kesemua Adun mereka menyokong atau tidak, kita akan saksikan nanti. Jika ada Adun dari kaum Cina dan India yang menyokong pindaan berkenaan manakala terdapatnya Adun dari kaum Melayu yang menentang atau berkecuali, tentulah amat memalukan kita semua. Malu kerana terdapatnya kaum Melayu yang tidak berkenan kuasa dikembalikan semula kepada Sultan.

Noh Omar berkata, ini semua politik Kerajaan PR Selangor. Bebalnya Menteri ini kerana beliau masih mahu mengasingkan politik dari segalanya. Memanglah kerja pindaan undang-undang ini kerja orang politik kerana yang bakal menentukan lulus atau tidak pindaan undang-undang ini bakal ditentukan oleh kesemua Adun yang juga orang politik. Masakan tukang kebun atau tukang cuci lantai yang bekerja di bangunan Dewan Undangan Negeri atau di Pejabat MB akan menentukannya.

Selama ini Noh Omar serta kuncu-kuncunya dari Umno juga yang menyalak ke hulu ke hilir mendakwa Kerajaan Negeri tidak menghormati Sultan. Nah, ini lah masanya untuk Umno Selangor buktikan bahawa mereka benar-benar ikhlas menyanjung institusi Raja-Raja. Sekarang, Umno berada di dalam dilema samada mahu taat setia kepada Sultan atau kepada seorang manusia yang berada di Putrajaya itu. Mungkin juga mereka sedang menanti ilham dan petunjuk dari Apco.

Nampaknya perangkap makan tuan. Ini semua kesilapan mereka untuk bermain politik di dalam perlantikan SUK Negeri Selangor yang mereka sangkakan bakal menyusahkan Kerajaan Negeri Selangor seterusnya meruntuhkan Kerajaan PR di Selangor. Mereka silap strategi dan strategi mereka terlalu bahaya sehingga menikam diri sendiri. Apa yang berlaku sekarang ini adalah angkara mereka yang berada di Putrajaya, tetapi kesusahannya ditanggung oleh Umno Selangor.

Umno Selangor nampaknya `lumpuh' dengan tindakan bijak Kerajaan Negeri Selangor. Segala tipu helah mereka sumbang dan mudah dibaca. Kini, kita tunggu saja perkembangan pada 24hb Jan ini nanti. Kita mahu tahu, siapakah yang bakal menggagalkan pindaan undang-undang ini nanti. Kita mahu pastikan adakah PR yang menyanjung Sultan Selangor atau Umno/Bn. Selepas ini, biar rakyat Selangor yang buat penilaian./wfauzdin.blogspot.com

`PELAKON LUCAH' YANG CELAKA HINA ISLAM ?

Posted: 21 Jan 2011 12:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

BENARKAH `pelakon lucah' ini menghina hukum Islam sewaktu berkempen di Tenang? Kata Chua Soi Lek sepertimana yang telah dilaporkan oleh Malaysiakini, " Normala will not come here to a Chinese temple, she doesn't even shake hands with the people. I have received complaints about this. She is like Anwar Ibrahim's wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accept this kind of Islamic value, go ahead and vote for PAS,"

Terjemahan lebih kurang begini " Normala (calon PAS) tidak akan datang ke kuil ini, dia tidak akan berjabat tangan dengan orang ramai. Saya telah menerima aduan tentang perkara ini, Dia seperti isteri Anwar Ibrahim.. Dia memakai sarung tangan jika hendak berjabat tangan, jika anda semua boleh menerima nilai-nilai Islam sebegini, teruskan dan undilah PAS." Sepenuhnya sila baca di SINI.

Begitu sekali pandangan seorang Presiden MCA terhadap hukum Islam? Mana suara yang selalu terpekik terlolong menyalak bagai anjing yang kununnya hebat sangat membela Islam? Mana PERKASA? PEWARIS? PEKIDA ? Pemuda Umno? Di mana suara Jamil Khir? Harussani ? Bisu semuakah? Atau, kerana `pelakon lucah' itu pemimpin Komponen Bn?

Kerusi Dun Tenang kamu kata kamu boleh menang dengan mudah. Muhyiddin kata mahu tambah majoriti berlipat kali ganda sehingga mencapai 5000 majoriti. Tetapi, mengapa setara ini kamu benarkan pemimpin kurang ajar ini berkempen?

Saya tidak tahu lah jika pengundi-pengundi Islam di Tenang khususnya masih lagi memberi undi kepada puak-puak ini. Nampak sangat mereka gilakan habuan dunia sehingga sanggup bersekongkol dengan pemimpin seperti ini. Kalau benarlah seperti yang dilaporkan oleh berita tersebut, pemimpin ini patut diludah mukanya./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: