Ahad, 16 Januari 2011

wartamaya

wartamaya


Katak lepak belakang ular

Posted: 16 Jan 2011 07:03 AM PST


Fenomena yang menarik ketika Banjir besar yang berlaku di Queensland.
Jurutera komputer, Armin Gerlach telah melawat kawan-kawannya ketika banjir melanda di kota Dalby minggu lepas dan berpeluang melihat sikap haiwan yang jarangan terlihat.

"Saya terpegun, dan tidak percaya,", kata Gerlach.

"Ia kerap kelihatan pada sikap haiwan ketika banjir atau kebakaran atau malapetaka, mereka bersatu dan tidak mengancam antara satu sama lain, " sambungnya lagi.

dipetik dari : dailychilli

Menyewa suami, satu perniagan baru

Posted: 16 Jan 2011 06:54 AM PST


Satu bentuk perniagaan baru ujud di Georgia yang menawarkan kepada wanita bujang yang memerlukan bantuan dan perkhidmatan dalam tempoh jam. Tetapi menurut salah satu syarikat yang terlibat tidak menafikan bahawa terdapat pelanggan mereka yang memerlukan kasih sayang.

"Perkhidmatan kami adalah untuk membantu kaum wanita dengan tugas rumah tangga yang berat, seperti kerja membaiki peralatan dirumah,"kata pemilik syarikat, Beso Mchedlishvili.

Sejak menceburi perniagaan 2 bulan lepas, beberapa panggilan di terima dari pelanggan yang meminta perkhidmatan asmara.

Pulak dah ... !

Tunisia: UMNO perlu ambil iktibar

Posted: 16 Jan 2011 05:43 AM PST


[...] "Adapun di negara kita ni seolah selamanya BN. Umno tak reti nak berubah. Kita tidak mahu perubahan yang berlaku dengan cara yang tak berakhlak. Allah boleh buat perubahan dan kita harap pemimpin Umno tak rasa dia boleh perintah sampai kiamat," katanya.

Drama penyingkiran Presiden Tunisia itu bermula empat minggu lalu apabila bantahan golongan pelajar merebak ke seluruh negara dan akhirnya sampai ke ibu negara pada Khamis lepas.

Rata-rata rakyat sudah bosan dengan pemerintahan Ben Ali tetapi kemuncak kemarahan mereka berpunca daripada kegagalan pemerintah mengekang kenaikan mendadak barangan keperluan asas seperti susu, roti dan gula yang amat membebankan orang ramai.

Ben Ali kini berada di Jeddah mendapatkan perlindungan dari Raja Arab Saudi, Raja Abdullah selepas dihalang ke Perancis oleh Presiden Perancis Nicholas Sarkozy.[lagi]

Suburnya bumi kita

Posted: 16 Jan 2011 03:38 AM PST



Dewasa ini kita saling merayakan
Kejayaan yang akhirnya membinasakan
Apalah gunanya kematangan fikiran
Bila dijiwa kita masih lagi muda dan mentah
Ku lihat hijau !!!!

Bumiku yang kian pudar
Siapa yang melihat
Di kala kita tersedar
Mungkinkah terlewat

Korupsi, oppressi, obsessi diri
Polussi, depressi di bumi kini

Wakakak ...

Bukti BN dah nazak ...

Posted: 16 Jan 2011 01:42 AM PST


SPR kaji undi proksi, 30 pindaan ditimbang sebelum PRU-13

KUALA LUMPUR, 16 Jan — Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedang mengkaji sistem undi proksi bagi membolehkan seseorang pemilih diwakili oleh mana-mana individu yang layak pada hari pengundian, kata pengerusinya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.
Ia sebahagian daripada pindaan-pindaan yang dipertimbangkan untuk dibawa suruhanjaya itu, dipercayai akan diguna pakai jika diluluskan semasa pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut bakal diadakan akhir tahun ini.

Sebelum ini, spekulasi menyebut pilihan raya umum tergempar akan dipanggil pada separuh pertama tahun ini.[ lagi ]
--------------------------------------
Ini lah bukti BN dah nazak ...
Sampai pilihanraya pun guna proksi ...
Wakakakak!!!
Ketawa la ramai ramai .... !!!

"Leman .. nah ic aku. Aku tak dapat pegi ngundi hari ni. Nko tolong undikan PAS untuk aku ye?", kata Tok Moh.
"Ok Tok .. ! Sumpah ...(kategori sama dengan sumpal Sayfool bontot liwat)", kata Leman.
Tapi bila sampai bilik undi, Leman undi parti Bangsat ... !

Wakakak !!! ... Ni apa punya idea ni?
Dah gersang sangat ker? ... Wakakakak !!!
Tak habis habis nak menipu ... muakakak !!!
Lepas ni ada plak cerita majlis angkat sumpah untuk lantik wakil ngundi. Seterusnya berita proksi di bawa ke mahkamah kerana undi lain.
Oiii .... nape la bangang sangat? ... Wakakaka!!!

Apesal monyet ni ketawa?

Posted: 16 Jan 2011 01:33 AM PST

Wakakakak ... !!!
Monyet ni pun ketawa ...
Kalau monyet dah ketawa ... manusia lagi besar ketawa ...
Wakakakka !!
------------------------------
BN Mahu Ambil Alih Kelantan Untuk Bawa Perubahan - Mustapa
KOTA BAHARU: Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata hasrat Barisan Nasional (BN) untuk merampas pentadbiran negeri itu daripada PAS bukan semata-mata kerana kuasa tetapi untuk membawa perubahan daripada segi pembangunan di negeri itu.[ lagi ]

Tunisia : Penunjuk perasaan terbunuh, wartawan cedera

Posted: 15 Jan 2011 09:57 PM PST






Keganasan di Tunisia telah mengorbankan penunjuk perasaan dan mencederakan wartawan pada Khamis lepas. Pihak polis telah melepaskan tembakan di Bandaraya Tunisia selepas pertembungan antara pihak berkuasa dan kumpulan pelajar.

Pertembungan pada hari Khamis adalah merupakan hari kedua keganasan akibat tidak puas hati rakyat kepada pihak kerajaan yang berpunca dari masalah pengangguran, rasuah dan salah guna kuasa. Bangunan-bangunan kerajaan telah dilempar batu.

Sekurang-kurangnya 23 orang dilaporkan terbunuh dan berpuluh orang telah ditangkap di dalam kejadian tersebut. Dianggarkan kemarahan rakyat akan bertambah.

Hantu sudah mari ..... eeeeeee

Posted: 15 Jan 2011 07:53 PM PST


Pengundi Cina dikesan di Felda Tenang

KUALA LUMPUR, 16 Jan: Beberapa nama pengundi Cina dikesan dalam senarai pemilih Felda Tenang yang mana peneroka di situ sendiri tidak mengenali mereka.

Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin berkata, jika ia senarai lama yang 'tersilap' tentu ia melibatkan pengundi saluran satu sahaja, tetapi turut tersenarai pengundi muda.

"Sekurang-kurangnya setakat dikesan kira-kira 20 orang pengundi Cina dikesan di Felda Tenang," tulisnya di dalam blog.[ lagi ]
-----------------------------------------
wakakakaka!!!

43 Tahun

Posted: 15 Jan 2011 07:23 PM PST


Taib Mahmud, 74 dan Ragad Waleed Al-Kurdi, 31
Ragad lahir masa Taib umur 43 tahun.
Masa Taib 42 tahun, Ragad masih dalam perut.

Ini bermakna masa Taib darjah satu, tiada tanda-tanda Ragad akan lahir ...
He he he ...
Tak kira la ... apa apa pun Selamat Pengantin Baru@Lama
Demi Cinta ... abang bina jambatan emas

Bagaimana hukum menghalang laksana Hudud?

Posted: 15 Jan 2011 04:33 PM PST

Isu Azan dan Isu halangan Islam bekerja di Premis Arak.
Kedua- dua nya menjadi isu berkaitan Islam di Malaysia hari ini. Di samping sikap double standard pihak berwajib, aku nak tanya Jamil Khir, apa hukumnya halang Hudud di laksanakan oleh gerombolan.

Apa komen?
Tu pasal .. jangan berkira kira dalam memberikan pendapat dalam undang-undang Islam. Kalau pendapat di pengaruhi politik@ditarik telur .. baik tak yah komen.

Sedikit cerita tentang Hudud ketika perhimpunan blogger malam tadi
"(Tun) Dr Mahathir (ketika itu perdana menteri) datang ke Kelantan memberi amaran sekiranya (kerajaan) Kelantan laksana hudud, kerajaan pusat akan mengambil tindakan.

"Sebelum ini, Kelantan pernah digantung perlembagaan oleh Mageran... Jadi kalau (kita) tak boleh buat semua, jangan kita tinggal semua," katanya sambil membaca kaedah fiqhiyyah bagi menyokong hujahnya. [lagi]
Kenapa bukan Islam hina hukum Islam, kalau orang Islam sendiri tidak tetap akal untuk beri pendapat tentang hukum Islam sendiri.

Porrahhhhhh !!!

Pariah dalam Interlok: Keluarga risau diganggu

Posted: 15 Jan 2011 04:16 PM PST


[...] Katanya, sebelum ini setiap pagi beliau akan membawa Abdullah ke halaman rumah membaca akhbar dan menghirup udara segar.
"Saya risau ada orang yang tidak bertanggungjawab melakukan perkara yang tidak diingini berlaku, jadi lebih baik saya mengambil tindakan awal.

"Kesihatan beliau agak merosot sejak enam bulan kebelakangan ini, dia banyak menghabiskan masa di atas kerusi roda sahaja, bagaimanapun penglihatannya masih lagi jelas dan boleh mengingatinya sebarang isu," katanya kepada Sinar Harian semalam.[ lagi ]
--------------------------
Susahnya bila Pariah mengaku Pariah .. Wakakak !!!

Pas umum calon hari ini

Posted: 15 Jan 2011 04:15 PM PST


SENAI- "Calon yang bakal bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang bakal beri kejutan," kata Pesuruhjaya Pas Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed , ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Beliau bagaimanapun meminta semua pihak bersabar dan menantikan calon yang digembar-gemburkan untuk bertanding di kerusi itu.

Ketika ditanya mengenai calon yang terpilih itu, beliau berkata calon berkenaan merupakan seseorang yang dikenali di media massa.
[ lagi ]

Double Standard dalam berita

Posted: 15 Jan 2011 04:07 PM PST



Ni berita yang bakal mendapat layanan berbeza dalam minggu ni.

Tunggu apa komen pejuang Islam kopiah tertanggal dari Bandar Baru
Wakakak !!!

Anbalagan : Utusan Perlaku Presiden NUJ Umpama 'Penjenayah'

Posted: 15 Jan 2011 04:03 PM PST


SHAH ALAM 15 JAN : Akhbar Utusan Malaysia dilihat memperlakukan Presiden NUJ, Hatta Wahari sebagai penjenayah apabila memberikan arahan supaya tidak keluar dari lingkungan kediamannya sepanjang tempoh penggantungannya yang berkuatkuasa Isnin ini.

Setiausaha agung NUJ, V. Anbalagan berkata beliau tidak nampak dimana rasionalnya Utusan menggantung Hatta kerana setiap kenyataan media yang dikeluarkan Hatta adalah atas kapasitinya sebagai Presiden NUJ.

"Utusan buat hatta sebagai penjenayah, dia kongkong,dia yang tentukan dimana dia patut berada.Pada saya tidak masuk akal," katanya.

"Tapi yang peliknya dia kata dalam masa dia dalam..dia kena realese sampai 17 hb kan ,dia kata dia tidak boleh keluar mana- mana, dia mesti berada di kawasan rumah dia.Itu sesuatu diluar bidang kuasa Utusan,"katanya.[ lagi ]
-----------------------------------
Sindrom UMNgok dalam Utusan ...
Dah memang cam tu ... Utusan, UMngok dan UpCo .. adik beradik sepusat suputau ..
Wakakak k!!!

Pesan TG Nik Aziz pada blogger

Posted: 15 Jan 2011 03:58 PM PST


Beliau mengingatkan semua bloggers agar menulis dan menyebarkan kebaikan di mana sahaja dengan rasa tanggungjawab tinggi untuk menyampaikan Islam.

Sepatah akhir Tuan Guru menegaskan, menyebarkan Islam bakal memasuki Syurga dan tidak melaksanakan kewajipan itu akan masuk neraka.[ lagi ]

Jadual kerja Perdana Menteri

Posted: 15 Jan 2011 03:47 PM PST


Lawatan Rosmah Pererat Hubungan Oman-Malaysia
MUSCAT: Lawatan rasmi Datin Seri Rosmah Mansor ke Oman mulai esok (Ahad) akan memperkukuhkan hubungan antara Malaysia dan negara itu, serta secara tidak langsung menggalakkan jalinan dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak kedua-dua negara, menurut seorang diplomat Malaysia.[ lagi ]
------------------------------
Baru aku tau sibuk nye jadi PM ...

Teknik membaraikan dara

Posted: 15 Jan 2011 03:38 PM PST


Baca di sini [ lagi ]

I masih virgin ...
Ye ke ...
Muakakak !!!

Tiada ulasan: