Sabtu, 8 Januari 2011

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Apa lai den nak kato jang oii??

Posted: 07 Jan 2011 10:05 PM PST

Tak kiralah kita nak dengar versi mana? Versi KSN...versi Ramli Mahmud...versi Munir Bani...versi Kerajaan Selangor tentang kronologi perlantikan Khusrin (aku harap ni last aku tulis pasal cerita bodoh ni)...pengabisnya...kesimpulannya, aku rasa memang Sultan suka kat Khusrin.

Mungkin betullah apa yang Khusrin cakap selama ini...walaupun orang PAS dan Pakatan Rakyat tak suka apa yang dia buat masa jadi KP JAIS...

"Ini titah Tuanku...!!"

Kalau tidak...tak kan Tuanku Sultan berkenan bebenor dengan Khusrin sampai lantik dia jadi SUK walaupun memanda MB baginda dan majoriti exco (aku sebut majoriti sebab ada exco poyo yang aku tak tau pendiriannya sampai hari ini) dan ADUN pilihan rakyat jelata tak nak kan Khusrin.

Bak kata pepatah...

"Sudah terang lagi bersuluh...!!"

Walaupun Tuanku kata baginda above politik dan tak menyebelahi mana-mana pihak, aku puzzle...sebab kerajaan negeri Tuanku sendiri sebebenonye tak suka dan tak boleh kerja dengan Khusrin. Tak kanlah Tuanku tak boleh consider langsung pendapat Khalid?

Aku sendiri tak suka Khusrin bukan sebab MB tak suka atau apa, aku tak suka sebab Khusrin yang aku kenal dan tahu cara kerjanya ini memang lembab dan tak perform. Nak buat macam mana?

Sebagai rakyat yang kasih dan cintakan negerinya, tentulah aku mahukan insan yang terbaik untuk mentadbir perjalanan kerajaan Selangor. Maknanya dari MB, Exco, ADUN, SUK, DO, pegawai2 sehinggalah keraninya adalah yang terbaik dalam jawatan masing2. Itu saja. Aku tak mahulah sebab Khusrin semua jadi poyo.

Tiada ulasan: