Rabu, 12 Januari 2011

BRIGED MP SEGAMBUT

BRIGED MP SEGAMBUT


KURANG AJAR:KAUM CHINA TIDAK BOLEH CILAKA DAN PERKAUMAN SEPERTI INI:BIADAP SUNGGUH!!!?

Posted: 12 Jan 2011 06:55 AM PST

Kalau dah namanya bukan Islam, macam biasalah perangainya menolak Islam mungkin juga anti Islam. Mereka ini benci dan anti Islam kerana mereka tak cukup paham tentang Islam. Kalau mereka paham Islam dah lama mereka tukar agama masuk Agama Islam. Di bawah ini bukti salah seorang penyokong tegar MCA yang anti Islam.

Seorang peguam dan ahli seumur hidup MCA dari Pantai Hill Park tidak berpuas hati dengan berkumandangnya azan di Masjid Al-Khadijah Pantai Dalam. Nama cina MCA tersebut ialah NG KIAN NAM yang beralamat di No. 1-21-4, Phase 2, Pantai Hill Park, Pantai Dalam, 59600 Kuala Lumpur dan boleh dihubungi melalui HP: 012-6973840 dan email: wu_jiannan79@yahoo.com

Beliau telah menulis surat kepada PM Najib, Hishamuddin, Raja Nong Chik, Jamil Khir, Nazri Aziz dan Koh Tsu Koon pada 20 Dis 2010 yang lalu dan telah pun dihantar melalui fax dan email.

Segala butiran telah diberikan, sekiranya anda para pembaca tidak yakin dengan surat ini anda boleh hubungi sendiri butiran yang telah diberikan. Di bawah ini surat yang dimaksudkan. Sila klik untuk membesarkan imej.

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/01/penduduk-cina-bantah-azan-di-masjid.html#ixzz1Anaaekj0



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQ4ybd_N6T_StJnujLBsNn6Zh5Qkuo-8lYX9n0xiA26USmxA2vavBMsNz8HBYUpgiVuHVUldQz02j6Xk8vnxtIYW3X3nPlAhZNU0NZmyRBFAc59ZYktD3mtquY25CKQScNrUV8ZsoJ-qxX/s1600/masjid+pantai+dalam_0001.jpg



Ahttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFOUvRXintKvCq2FB1VsCI5jXf2bEkciJReyOf3ghOPHTJK3YVwvwYaj_M_jzdExsJKc6uBcj8qyXgEkvTslpjnDZ15ZUOKQ8BPshcQ5nKXN4q6WMAtYzu7ILZMGjkJvxoEaHXXYBu9e-0/s1600/masjid+pantai+dalam_0002.jpg...

http://milosuam.blogspot.com/2011/01/penduduk-cina-bantah-azan-di-masjid.html

KHAIRY TERPAKSA MENYONDOL UNTUK TARIK HATI NAJIB? KAH KAH KAH..

Posted: 12 Jan 2011 05:03 AM PST

Ketua Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli menyifatkan kesanggupan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berdebat dengan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim tanpa diundang sebagai taktik politik 'murahan'.
"(Kesanggupan Khairy) itu agak murahan. Malah, kita sudah menjangka beliau akan berbuat demikian kerana beliau tidak diberi perhatian dalam Kabinet Perdana Menteri Najib Razak," kata Rafizi Ramli kepada KeadilanDaily.com.
Beliau berkata,  Khairy sepatutnya 'mengikut kedudukan dalam jemaah' dan tidak memenuhi undangan yang ditujukan kepada orang lain.
"Yang mengkritik Program 100 Hari Pakatan Rakyat itu adalah Najib selaku Menteri Kewangan. Jadi biarlah Najib yang menjawab. atau sekurang-kurangnya Menteri Kewangan Kedua.
"Ini, yang menjawabnya seorang Ahli Parlimen junior yang sudah mahu bersara," sindir Rafizi merujuk kepada cicipan Khairy dalam laman Twitternya yang sebelum ini pernah menyatakan beliau mahu bersara dan tidak bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.
Anwar semalam mencabar Najib untuk berdebat secara terbuka tentang Program 100 Hari Pakatan Rakyat yang antara lain menggagaskan imbuhan khas perguruan berjumlah RM500 sebulan, penstrukturan subsidi minyak, penerusan subsidi gas memasak RM4 bilion dan pengambilalihan operasi dari pemegang saham minoriti dalam konsesi tol yang dianggar berjumlah RM8 bilion.
Najib sebaliknya membidas Program 10 Hari Pakatan Rakyat yang mengutamakan kebajikan rakyat  sebagai sebagai tidak bertanggungjawab dan menggadai masa depan negara tanpa membawa sebarang hujah bernas atau fakta sokongan.

PERCAYALAH!!! KRONI UMNO YANG KEBULUR JIKA PUTRA JAYA JATUH KEPADA PAKATAN RAKYAT?

Posted: 12 Jan 2011 01:46 AM PST

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, menyelar kenyataan tidak konsisten Datuk Seri Najib Tun Razak apabila mendakwa negara akan menjadi bankrap sekiranya Pakatan Rakyat (PR) melaksanakan Pelan 100 Hari sepertimana yang dinyatakan sebelum ini.
Dalam sidang media di sini semalam, Lim berkata, sejak pentadbiran kerajaan negeri yang dipimpin oleh PR belum ada antara negeri-negeri yang ditadbir telah jatuh bankrap sepertimana yang didakwa.
Menurut beliau lagi, apa yang dinyatakan oleh Najib itu tidak benar. Laporan Audit Negara telah menyatakan dengan fakta lagi benar, prestasi yang dibuktikan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada tahun 2008 dan 2009 adalah terbaik jika dibandingkan dengan negeri-negeri yang diterajui oleh Barisan Nasional (BN).
"Dalam sejarah negeri ini, lebihan peruntukan yang besar ialah pada tahun 2008 di mana sebanyak RM88 juta dapat dijimatkan. Manakala pada tahun 2009 pula lebihan bajet adalah sebanyak RM77 juta.
"Hasil dari lebihan inilah kerajaan negeri  telah berjaya membela nasib rakyat negeri Pulau Pinang melalui pelbagai program yang telah dilaksanakan. Antaranya ialah pembasmian kemiskinan tegar dikalangan rakyat yang mana majoritinya adalah masyarakat Melayu. Melalui program ini wang sebanyak RM500 sebulan diberikan kepada setiap keluarga.
"Sementara itu rebat air pula sebanyak RM100 bagi setiap keluarga yang berpendapatan sederhana rendah dan bawah pada tahun 2009 yang lalu. Oleh kerana itu rakyat jangan terpedaya dengan retorik politik BN yang cuba memberi perspektif negatif kepada Pelan 100 Hari PR tersebut," ujarnya lagi.
Beliau juga menambah, sebenarnya penyelewengan kewangan serta amalan rasuah dan korup yang menjadi amalan pimpinan BN selama 51 tahun memerintah negeri ini telah menyebabkan berlakunya ketirisan dalam pentadbiran negeri ini.
Namun begitu, dalam tempoh yang singkat pemerintahan PR selama hampir tiga tahun sudah berjaya membuktikan segala permasalahan dapat diatasi termasuklah meningkatkan pendapatan kerajaan negeri.
"Ini membuktikan bahawa kerajaan negeri yang diterajui oleh PR mampu untuk meneruskan pemerintahan dengan memberi khidmat kepada rakyat bukan saja di peringkat negeri tetapi juga di peringkat pusat," tegasnya lagi.

VIDEO LICAH DAN KAIN RENTANG ITU FITNAH UMNO?

Posted: 11 Jan 2011 10:56 PM PST

Semua ahli dan petugas PAS diminta menyerahkan kepada pihak polis jika terjumpa video lucah yang dikatakan pelakunya adalah seorang bekas menteri kabinet.

Pengarah Pilihan Raya Kecil PAS untuk Dun Tenang, Salahudin Ayub berkata, beliau telah membuat arahan itu apabila terbaca berita dalam sebuah laman web kononnya video yang pernah dihebahkan itu kini muncul semula di Tenang.

"Kita tidak mahu difitnahkan terlibat dengan penyebaran video itu dan kita telah arahkan semua petugas atau ahli kita menyerahkan video itu kepada polis jika ia dijumpai di Tenang," kata Salahudin kepada Harakahdaily.

Menurut Salehudin, PAS tidak akan terlibat dalam penyebaran video sedemikian kerana ia amat bertentangan dengan dasar PAS.

"Kami bimbang ia satu provokasi terhadap kerukunan pilihan raya kecil ini," kata beliau kepada Harakahdaily.

Sejak dari awal lagi, PAS mahu pilihan raya kecil di Tenang berjalan dengan aman tanpa sebarang provokosi. Ini kerana, PAS bimbang jika kekecohan, ia akan menyusahkan para pengundi untuk keluar menjalankan tugas mereka sebagai warganegara.

Malaysiakini hari ini melaporkan, isu video ini muncul kembali apabila orang yang membuat laporan polis tentang video ini 2008 lalu, Lim Kok Long,  sekali lagi membuat laporan.

Kali ini beliau melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan mendakwa polis telah tidak mengambil tindakan terhadap bekas menteri berkenaan.

Menurut laporan sebuah akhbar Cina, Lim Kok Long tidak berpuas hati kerana polis tidak mengambil tindakan ke atas bekas menteri itu yang sepatutnya diambil tindakan di bawah seksyen 377A, Penal Code.

Bimbang juga di Selangor


Sementara itu, kebimbangan yang sama berlaku kepada Pakatan Rakyat di Selangor apabila satu kain rentang yang provokatif dinaikkan dengan meletakkan lambang PAS, PKR dan DAP pada kain rentang itu.

Pakatan Rakyat Selangor hari ini menafikan bahawa gabungan itu menggantung kain rentang yang yang didakwa menolak campur tangan sultan dalam pentadbiran negeri.

"Kami menafikan ianya daripada pihak kami. Daripada isu kandungan (kain rentang) ia bercanggah dengan (pendirian) Pakatan.

"Kita tidak mahu ada sengketa dengan pihak Istana. Ia terbukti apabila MB dan Exco hadir dalam majlis Sultan (dalam pelantikan setiausaha kerajaan negeri," kata ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di pejabatnya di Shah Alam, Khalid berkata, terdapat tiga kain rentang, di mana salah satu daripadanya berbunyi "Dimanakah Keadilan Sultan Dalam isu pemilihan SUK Siapa Lebih Berhak?" ditemui di Seksyen 9, Shah Alam.

Dua lagi kain rentang ditemui di seksyen 13 dan satu lagi bulatan di kawasannya.

Menurutnya lagi, dalam kain rentang tersebut tertera bendera ketiga-tiga parti gabungan Pakatan, dan tertulis biro penerangan PKR Selangor.

ADUN SRI MUDA LETAK JAWATAN TAK TAHAN DERAAN UMNO?

Posted: 11 Jan 2011 09:32 PM PST

PKR menafikan dakwaan bahawa ADUN Seri Muda Shuhaimi Shafiei akan meletakkan jawatan atau melompat parti.

Naib Ketua PKR Kota Raja Kamarudzaman Sanusi berkata, SMS yang disebarkan pagi ini berhubung perkara itu adalah "palsu dan berniat jahat".

"Saya hendak sebut dengan jelas, SMS itu palsu, berniat jahat dan dilakukan musuh politik yang tertentu dan berkepentingan," katanya dalam sidang media di pejabat Shuhaimi di Kota Kemuning, Shah Alam.
Sebelum ini, ura-ura bahawa Shuhaimi akan melompat parti atau meninggalkan PKR bertiup kencang. Panggilan telefon serta sms yang dihantar juga tidak berjawap menguatkan lagi khabar angin itu.
Bukan itu saja, perkara itu mustahil dan "apa yang dikejar itu tak betul".

Shuhaimi bagaimanapun tidak hadir dalam sidang media itu.

NONEMenurut Kamarudzaman, Shuhaimi tidak hadir menafikan sendiri kerana sedang menghadiri sebuah mesyuarat pagi ini.

Sehubungan itu, Kamarudzaman berkata, pihaknya menimbang membuat laporan polis berhubung penyebaran itu hari ini.

"Kita pertimbangkan buat laporan. Kesian pada wartawanlah, penat bekerja," katanya.
Ditanya sama ada beliau menuduh Umno di belakang desas-desus itu, beliau hanya menjawab: "Terlalu banyak musuh di luar."

Diminta menjelaskan kenapa Shuhaimi tidak tampil menafikan sendiri khabar angin itu, Kamarudzaman berkata itu pihaknya bersangka baik ADUN muda itu mempunyai jadual yang ketat.

Kamarudzaman juga memberitahu, Shuhaimi akan hadir mengikuti perhimpunan memberi sokongan pada Menteri Besar dalam isu pelantikan setiausaha kerjaan (SUK) di Shah Alam petang ini.

"Selepas itu beliau akan memberikan kenyataan kepada polis," kata Kamarudzaman.
Sementara itu, menurut seorang sumber yang dekat dengan ADUN tersebut ketika dihubungi hari ini, semua program Shuhaimi kini dibekukan buat sementara waktu.
Difahamkan, langkah itu adalah bagi memastikan keselamatan ADUN berkenaan.

Shuhaimi bagaimanapun tetap akan hadir untuk diambil keterangan oleh polis di Bangunan SUK petang ini, menurut sumber berkenaan.
NONETerdapat pelbagai versi mengenai siasatan polis itu. Ada yang mengaitkan dengan rumahnya yang disimbah dengan cat merah 7 Januari lalu.
Ada juga yang mengaitkannya dengan tulisan Shuhaimi di blog berhubung isu perlantikan setiausaha kerajaan negeri Selangor yang baru yang didakwa sesetengah pihak, khususnya dari Umno bahawa ADUN Sri Muda itu menghina Raja-raja Melayu.

JANJI PAKATAN:ANAK CUCU MELARAT ATAU KRONI UMNO SAKARAT?

Posted: 11 Jan 2011 05:52 PM PST

Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan janji pakatan pembangkang untuk melaksanakan 'Pelan 100 Hari' jika dapat memerintah negara sebagai amat populis dan tidak berpaksi di bumi nyata.
Perdana Menteri menegaskan, terdapat keanehan serta amat menghairankan apabila pembangkang membentangkan segala janji yang populis tanpa membentangkan sebutir maklumat pun mengenai punca sumber kewangannya untuk pembangunan rakyat.
"Kita tidak boleh mengambil sikap terlalu populis sehingga menggadai masa depan negara dan begitu tidak bertanggungjawab sekali sehingga anak cucu merana kelak. Kalau begitu, bagaimana segala yang dijanjikan kepada rakyat boleh dilaksanakan, boleh ditunaikan.
"Malah tanpa menunggu anak dan cucu, dalam masa dua tahun sahaja menurut perkiraan kita, negara kita jadi macam Greece kalau dilaksanakan segala janji itu tanpa mengambil kira kemampuan negara.
"Justeru, janganlah kita menang sorak kampung tergadai, saya percaya sebagai penjawat awam yang amat berpengetahuan, buatlah penilaian," kata beliau sambil menyifatkan 2011 tahun untuk meningkatkan momentum pelaksanaan segala agenda dasar utama negara.
Perdana Menteri berkata demikian ketika berucap pada perhimpunan bulanan Jabatan Perdana Menteri di sini hari ini...



MENGAPA TAKUT SANGAT WAHAI PM UMNO? YANG MELARAT ITU KRONI UMNO ATAU ANAK CUCU KITA... BAGAIMANA PULA KALAU PAKATAN BOLEH BUKTIKAN APA YANG MEREKA KATA?.. JIKA DEMIKIAN KRONI PERUT BUNCITLAH YANG MELARAT..KAH KAH KAH..

SIAPA KATA RAIS BERSALAH ROGOL PEMBANTU RUMAHNYA?

Posted: 11 Jan 2011 03:48 PM PST

Siapa kata Rais bersalah?

Anwar, yang juga ketua umum PKR juga menafikan beliau atau mana-mana pemimpin PKR membuat kenyataan mempersoalkan pembabitan Rais dalam dakwaan terpalit dengan kes perogolan amah Indonesia pada 2007.

azlanAmah berkenaan juga telah menafikan dakwaan berkenaan dan disebarkan secara meluas di internet.

Gerakan baru-baru ini mengeluarkan kenyataan media memberi amaran kepada PKR supaya berhenti mempersoalkan Rais berhubung kejadian itu.

rais yatim"Kita tidak pernah membuat keputusan dan saya tidak ada mengeluarkan kenyataan berhubung perkara itu. Tetapi ada dakwaan, ada penafian, ia siasatan terbuka. Saya tidak pernah mengandaikan Rais itu bersalah.

"Adakan siasatan bebas yang berkecuali. Pendirian kita adalah jelas, kita belum mengeluarkan kenytataan dan jika dapati ada ahli yang membuat tuduhan liar, kita akan menasihatkan mereka. Kita mesti hormati undang-undang," katanya
malaysiakini

NAJIB TAKU DIDAKWA KES ALTANTUYA?

Posted: 11 Jan 2011 11:46 AM PST

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim mempunyai tanggunjawab untuk menjelaskan mengapa terdapat dwi-standard apabila laporan berita negatif yang membabitkannya ditapis manakala berita buruk membabitkan yang lain disiarkan, kata ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

NONEPada sidang akhbarnya di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, Anwar (kiri, berdiri) berkata terdapat dua set undang-undang di negara ini, khususnya jika ia membabitkan seorang menteri atau perdana menteri.

Anwar merujuk kepada cara maklumat disekat. Beliau mengambil contoh, bagaimana pendedahan kontroversial laman sesawang Wikileaks berhubung Datuk Seri Najib Razak ditapis.

"Wikileaks juga merujuk kepada pembunuhan Altantuya dan usaha oleh perdana menteri bagi melindungi dirinya daripada didakwa.

NONE"Terdapat dakwaan atau kenyataan dari Wikileaks, - pertama kepimpinan negara (Malaysia) tidak kompeten, kedua; Najib adalah oportunistik dan ketiga, beliau akan melakukan apa yang terdaya bagi mengelakkan dirinya daripada didakwa berhubung kes pembunuhan Altantuya.

"Mengapa ini disekat? Mengapa apabila ada rujukan ke atas Anwar, awak menghebahkannya?.
malaysiakini

PRESIDEN PAS DAN RAKYAT BIASA:INI JAWABNYA

Posted: 11 Jan 2011 10:22 AM PST

ORANG BESAR vs ORANG KECIL

Dr siddiq Fadhil ada bercerita tentang pesanan seorang ibu kepada anaknya.

"Wahai anakku, jadilah orang besar. Kerana, menjadi orang besar itu banyak manfaatnya.

"wahai anakku, jika kamu sudah menjadi orang besar, sudah pasti kesalahan besar kamu dianggap kecil.

"wahai anakku, jika kamu sudah menjadi orang besar, sudah pasti kebaikan kecil kamu dianggap besar.

"wahai anakku, jika kamu sudah menjadi orang besar, sudah pasti kebaikan yang belum kamu lakukan, akan ada yang mengatakan kamu sudah lakukannya.

"wahai anakku, jika kamu sudah menjadi orang besar, pasti kesalahan kamu akan ada yang mempertahankannya.

ORANG KECIL

"Wahai anakku, jangan kamu jadi orang kecil. Kerana, ia banyak memberi kecelakaan dalam hidup kamu.

Wahai anakku, jika kamu buat kesalahan yang kecil, kesalahan itu akan dianggap besar.

"wahai anakku, jika kamu jadi orang kecil, kebaikan kamu yang besar pun dianggap kecil.

"Wahai anakku, jika kamu jadi orang kecil, kebaikan yang kamu sudah lakukan, kadangkala orang mengatakan kamu tidak lakukannya.

"Wahai anakkku, jika kamu jadi orang kecil, kesalahan kamu yang kecil pun, akan dibesar-besarkan.

"Wahai anakku, jika kamu jadi orang kecil, kesalahan kamu pasti orang akan menyerang kamu.

"Justeru, jadilah orang besar berbanding orang kecil"

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Wahai anakku, jadilah orang besar. Jika kamu menjadi taiko di masjid Kampung Dusun, dan samseng-samseng Kampung Dusun memukul orang, orang akan percaya kepada kamu jika kamu beritahu mesyuarat AJK PAS Pusat bahawa kamu tak tahu orang itu dipukul walaupun orang itu dikasari di hadapan mata kamu. Wahai anakku, jadilah orang besar. Nescaya kamu boleh berbohong dalam muktamar, orang akan percaya. Wahai anakku, jadilah orang besar. Nescaya kamu boleh berbohong dalam sidang akhbar, orang akan percaya. Wahai anakku, jadilah orang besar. Nescaya kamu boleh berbohong berapa kali sekalipun sehingga bohong dan kamu menjadi satu tetapi bohongmu tetap jadi sandaran dalam persaksian pengikut-pengikutmu yang syaitan pun tak berani buat apa yang mereka buat http://g-82.blogspot.com/2011/01/orang-besar-vs-orang-kecil.html

Tiada ulasan: