Ahad, 5 Disember 2010

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


AWANG SELAMAT PERCAYA `TUHAN' ITU BANYAK?

Posted: 05 Dec 2010 11:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

AWANG Selamat terus menulis walaupun setiap kali tulisannya dibaca, kita semakin tahu betapa jahilnya si Awang ini. Di dalam akhbar Mingguan Malaysia semalam, Awang Selamat menulis tentang kenyataan Presiden PKR yang menyebut `Anwar adalah anugerah Tuhan'.

Soalan bodoh dari Awang adalah `siapakah Tuhan' yang dimaksudkan oleh DS Wan Azizah itu? Rupa-rupanya si Awang ini masih percaya `Tuhan' itu banyak, sebab itu dia bertanya DS Wan Azizah mana satu `Tuhan' yang disebut oleh DS Wan Azizah. Jika dia percaya Tuhan itu Esa dan Satu, mana mungkin si awang teragak untuk bertanya soalan sebodoh itu.

Kemudiannya, si awang ini pun bertanya kepada Saiful Bukhari (pemuda yang pernah tidak basuh dubur selama 3 hari), adakah Anwar `anugerah Tuhan' kepadanya? Soalan Awang kepada Saiful ini biarlah Saiful yang menjawabnya. Jika Saiful telah menjawabnya, saya akan ulas kemudian.

Memang releven jika akhbar pencacai di tempat Awang cari makan ini selalu rugi, kerana akhbar ini mempunyai orang sejahil Awang.

DS WAN AZIZAH BAKAL DITAHAN DI BAWAH ISA?

Posted: 05 Dec 2010 08:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SEORANG Peguam Umno mencadangkan agar DS Wan Azizah ditahan di bawah Akta zalim ISA. Ini adalah kerana isu `ketuanan Melayu' yang DS Wan Azizah selaku Presiden PKR sentuh semasa Kongres PKR

Tanpa berani melawan secara hujah dan fakta, Peguam ini terus mendesak agar Presiden PKR itu ditahan di bawak Akta ISA. Lihatah, betapa dengkelnya pemikiran Peguam Umno itu terhadap isu tersebut. Apabila sudah tidak mampu untuk berlawan secara hujah, maka jalan paling mudah adalah dengan mendesak DS Wan Azizah ditahan di bawah Akta ISA.

Beranikah mereka menahan DS Wan Azizah?

KENAPA POLIS DIBENCI ?

Posted: 05 Dec 2010 05:00 PM PST

Suhakam: Tugas polis bukan maki hamun

Menurut Khalid, beliau berjaya menyerahkan memorandum berkenaan kepada Pegawai Akhbar Istana Negara, Khairi Abdul Rahman kira-kira jam 2.15 petang.

suhakamSementara itu, Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) Mohd Shaani Abdullah berkata, mereka mendapati polis bertindak tidak profesional menangani perhimpunan membantah kenaikan harga air di Selangor hari ini.

"Mereka (polis) perlu dilatih lagi. Tugas mereka bukan mendera atau maki hamun orang ramai. Ini tidak dilakukan dengan betul dan mereka sepatutnya profesional menanganginya.

"Ia menyebabkan orang ramai benci pada polis. Mungkin perhimpunan ini tiada permit tetapi mereka tidak patut mengeluarkan kata-kata kesat," katanya kepada pemberita di Masjid Negara selepas tamat perhimpunan baju merah itu.

Sementara itu, ahli parlimen Kuala Selangor Dr Dzukefly Ahmad pula menyifatkan polis bertindak keterlaluan menangani perhimpunan itu.

"Kami bercadang bangkitkan perkara ini dalam sidang parlimen yang akan datang," katanya yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS./Malaysiakini

SYABAS KEPADA PESERTA PERHIMPUNAN

Posted: 05 Dec 2010 10:32 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH. Seribu penghargaan harus diberikan kepada berpuluh ribu peserta perhimpunan di dalam kempen `Kembalikan Air Kita' yang telah diadakan semalam. Kempen ini yang berakhir dengan penghantaran memorandum kepada Ke Bawah Duli Yang DiPertuan Agung di Istana Negara membuktikan bahawa segala tipu daya pihak `penghisap darah' rakyat dapat dibaca dan rakyat bangkit untuk menentang kezaliman ini.

Seperti yang diduga, perhimpunan yang diadakan semalam akan cuba disekat oleh juak-juak yang mahu bersekutu dengan `penghisap darah' rakyat ini. Namun, perhimpunan dapat diadakan dengan jayanya. Keberanian para peserta perhimpunan memang wajar diberi pujian kerana mereka sanggup menempuh kesukaran asalkan hak rakyat keseluruhannya terbela.

Syabas buat Kerajaan Negeri Selangor serta semua pihak yang bekerja kuat untuk menjayakan perhimpunan ini.

Tiada ulasan: