Isnin, 13 Disember 2010

wartamaya

wartamaya


Pulakkkk ... wakakakak !!!

Posted: 13 Dec 2010 07:40 AM PST


Jangan ambil kisah dakwaan WikiLeaks, kata Najib
Mengenai kepimpinan BN pula, kata beliau, "masalah utama Malaysia adalah tiadanya pemimpin yang berwibawa."

Ini kerana Najib perlu menang dalam pertarungan politik untuk mengelakkan didakwa, secara jelas mengaitkan Perdana Menteri dengan skandal pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dan Presiden Umno itu terancam disebabkan kes pembunuhan tersebut.

Seorang lagi pegawai diplomatik bernama Peter Ho pula dikatakan mengutuk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana "membaling batu" kepada penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi.[ lagi ]

Lee Kuan Yew mahu UMNO terus memerintah

Posted: 13 Dec 2010 07:38 AM PST


It is no secret that that the 87-year old Kuan Yew – a dictator in the same style as Malaysia's own Mahathir Mohamadprefers Umno to remain in power rather than the Pakatan Rakyat led by Anwar Ibrahim.

The backward and racial policies promulgated by the Malay nationalist party has benefited Singapore tremendously through the decades, and the prospect of a new leadership in Malaysia led by top Pakatan young-guns such as Lim Guan Eng, Nizar Jamaluddin, Azmin Ali and Tony Pua would surely change the power and business equation in the region.[ lagi ]

Tidak wajar, kos pertahanan terlalu tinggi

Posted: 13 Dec 2010 07:33 AM PST


Rasuah ancaman sebenar negara:
Kos pertahanan terlampau tinggi, Ronald McCoy


Untuk beberapa dekad kebelakangan, Malaysia (atau Malaya) hanya berdepan dengan dua ancaman luar, iaitu Perang Pasifik dan Konfrontasi Indonesia-Malaysia, tidak cukup untuk menjustifikasikan kos pertahanan atau kelengkapan ketenteraan yang terlampau tinggi, kata Ronald McCoy. Sebaliknya, beliau berpendapat bahawa ancaman negara kita yang sebenar adalah pertentangan antara kaum dan berleluasanya gejala rasuah.[ lagi ]

Kelentong sejarah untuk politik

Posted: 13 Dec 2010 07:25 AM PST


[...] Lima daripada 10 bab dalam buku teks sejarah tingkatan empat berkisar tentang sejarah Islam berbanding kepada hanya satu bab saja dalam buku teks sebelumnya yang bertujuan untuk mendedahkan pelajar kita kepada sejarah dunia.

"Buku teks sejarah bagi sekolah menengah digunakan untuk mempromosikan kepentingan politik, sepatutnya ia dijuruskan kepada soal ilmuwan dan tidak bermotifkan politik"
, kata Dr Ranjit Singh Malhi.

Ranjit seterusnya memberi contoh bagaimana sesetengah personaliti tidak diberikan pengiktirafan yang sewajarnya, seperti Yap Ah Loy yang memainkan peranan besar memajukan Kuala Lumpur sebagai pusat komersil dan lombong bijih, terutamanya selepas kebakaran pada 1881 lalu.

Menurutnya, hanya sebaris ayat sahaja yang terdapat dalam buku teks sejarah tingkata dua menyatakan bahawa Yap sebagai salah seorang yang bertanggungjawab membangunkan Kualal Lumpur.[ lagi ]

Kecut .. wakakak !!!

Posted: 13 Dec 2010 07:22 AM PST


Polis Minta Orang Ramai Jangan Hadiri Ceramah PKR Di Wangsa Maju
KUALA LUMPUR: Polis hari ini mengingatkan orang ramai agar tidak menghadiri ceramah umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) di tapak pasar malam Taman Melati, Wangsa Maju, di sini, Selasa.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, penganjur tidak mempunyai permit untuk mengadakan ceramah umum itu.

Polis tidak meluluskan permohonan penganjur kerana ia boleh menyebabkan gangguan kepada ketenteraman awam dan keselamatan, katanya kepada Bernama melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS) hari ini.

Katanya pihak polis akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya penganjur meneruskan majlis tersebut.

Ceramah umum PKR, anjuran cabang Wangsa Maju, dijadualkan bermula pukul 9 malam. - BERNAMA

Lembu punya susu, sapi dapat nama

Posted: 13 Dec 2010 07:19 AM PST


Tun Razak bukan pengasa Felda !
KUALA LUMPUR 13 Dis - 29 juta rakyat Malaysia khususnya 22,000 kakitangan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda), 112,635 peneroka di 317 tanah rancangan Felda di seluruh negara dan 3 juta ahli Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (Umno Baru) tentunya akan merasa amat terkejut dan sukar menerima fakta ini - Perdana Menteri Malaysia Ke-2, Tun Abdul Razak Hussein BUKAN pengasas Felda.

Selama lebih 50 tahun, Umno telah menipu rakyat negara ini dengan menyelewengkan sejarah sebenar penubuhan Felda dengan mengatakan agensi tersebut telah ditubuhkan oleh Abdul Razak, Bapa Pembangunan Malaysia dan juga ayah kepada Perdana Menteri ke-6, Datuk Seri Mohd Najib dan dengan hujah kaitan itu maka Umnolah yang berperanan besar menubuhkannya.

Malah Najib menggunakan alasan ini untuk meletakkan Felda di bawah jagaannya setelah beliau dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 2004.[ lagi ]

Wakakakak !!!
Pirahahhh mabok .. muakakak !!!
Ingeris punya susu, razak dapat nama ... he he he

Altantuya menghantui ... muakakak !!!

Posted: 13 Dec 2010 07:16 AM PST


[...] Dia mengulangi pendapatnya bahawa "Najib Razak terancam disebabkan kes pembunuhan itu".

Seorang lagi diplomat Singapura, Peter Ho dalam Mac 2008, mengutuk mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad kerana "membaling batu" kepada penggantinya, Tun Abdullah Badawi. Komennya terhadap Ketua Pemuda Umno, YB Khairy Jamaluddin adalah lebih kasar.

Menurutnya, "Khairy Jamaludin akan ditikam di dalam Umno kerana tiada orang yang sukakannya (Khairy) kerana Khairy naik dalam politik akibat pertalian keluarga".

Seperti juga rakan sekerjanya, En Ho mengulangi tuduhan yang mengaitkan Perdana Menteri dengan pembunuhan Altantuya Sharibu.

Katanya, "Najib adalah seorang yang suka mengambil kesempatan. Walaupun setakat ini dia masih belum mengkritik Singapura, dia tidak teragak-agak sekiranya tindakan itu menguntungkannya. Masa depan politik Najib akan terus dihantui oleh skandal pembunuhan (Altantuya)".[ lagi ]

Habuan kerana lepaskan jawatan

Posted: 12 Dec 2010 02:49 PM PST


Hai ... gemuk la ..
Kenali fungsinya ..
Kenali hasilnya ...
Lepas ni MIC akan jadi parti boneka ...
Depan cam lain .. tapi tetap sama ...
Opis bawah lagi ramai dari opis atas ...
Bagus .. bagus .. MIC akan terus bungkus .. wakakaka !!!
Wakakak !!!
-------------------------
Samy Vellu Dilantik Duta Khas Infrastruktur Bagi India Dan Asia Pasifik
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelantikan Datuk Seri S.Samy Vellu sebagai duta khas Malaysia untuk infrastruktur bagi India dan rantau Asia Selatan berkuatkuasa 1 Jan ini, Ahad.

Katanya pelantikan itu adalah pengiktirafan sumbangan besar bekas presiden MIC itu, yang juga bekas Menteri Kerja Raya, dalam membantu syarikat Malaysia melaksanakan projek pembangunan di benua kecil India itu.

"Kami tidak mahu kehilangan bakatnya dan hubungannya dengan negara-negara ini dan saya pasti banyak syarikat akan mendapat manfaat daripada peranannya sebagai duta khas untuk infrastruktur," katanya ketika melancarkan buku biografi Samy Vellu bertajuk 'A Life. A Lengend. A Legacy' di sini. [lagi]

Wakakaka .. dua dua pun sama ..

Posted: 12 Dec 2010 02:44 PM PST


Ramli pangku tugas Khir

KUALA LUMPUR 12 Dis. – Timbalan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Ramli Norani diumum sebagai pemangku jawatan Ketua UMNO bahagian itu berikutan penyandangnya, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo kini berhadapan dengan kes tuduhan rasuah di mahkamah.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, ia berkuat kuasa serta merta sehari selepas Mohamad Khir dihadapkan ke mahkamah, 6 Disember lalu.

Menurut beliau, surat pelantikan memangku tugas sudah pun diserahkan kepada Ramli dan salinan surat turut diberikan kepada Badan Perhubungan UMNO Selangor.[ lagi ]

Muakakakak !!
Mana mana pun sama ..
Kalau logo serupa, perangai pun lebih kurang ...
Habis kan boreh .... wakakakak !!!
Penyamun ... he he he

Tiada ulasan: