Khamis, 16 Disember 2010

shalehudin

shalehudin


Jembalang dalam PKR

Posted: 16 Dec 2010 07:43 AM PST

Apa hal la dengan puak puak PKR nih... tak habih habih nak berpolitik cara kotor. Tau la korang semua tu mai dari lubuk Umno, sikit sebanyak kotoran dari Umno dulu terbawa bawa sama ke dalam PKR. Jika tidak masakan PKR akan jadi sebegini kelam kabut, kusut dan menyesalkan pada pandangan sesetengah pihak.

Cuba lihat kenyataan Chegubard atau sdr Badrul Hisham dalam blognya. Bekas calon jawatan ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), terpaksa menegaskan berkali kali beliau tidak akan mudah menyerah dengan keluar dari PKR apatah lagi dengan khabar angin bahawa dia akan menyertai parti yang diterajui oleh Zaid Ibrahim.

Persoalannya, kenapa sampai perlu berkali kali Chegubard menafikan benda yang bagi aku dikira sudah berlalu. Apa perlunya Chegubard diganggu dengan sebegitu rupa, bukankah baik masa yang terluang digunakan untuk memperkuatkan parti dan menyatukan ahli menghadapi lawan Umno yang berpuloh kali kuatnya dari kita yang asyik berpecah. Apa untungnya yang kita dapat dengan membelasah Chegubard yang sudah kalah. Aku melihat Chegubard dari sudut suara anak muda yang kritis terhadap diri, bangsa dan parti sendiri. Aku berpendapat Chegubard perlu diberi ruang yang luas menampilkan gayanya tersendiri dari di buli sedemikian rupa.

Yang sudah tu sudahlah... bina saja harapan dan objektif yang baru. Tekad yang di perbaharui ini perlu dianjakkan secara bersama, baik yang kalah atau yang menang.

Taktik Umno nyahkan Anwar terus berjaya

Posted: 15 Dec 2010 08:42 PM PST

Dewan Rakyat Lulus Usul Gantung Anwar 6 Bulan

KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat hari ini meluluskan usul menggantung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) daripada menghadiri persidangan selama enam bulan kerana membuat kenyataan mengaitkan konsep 1Malaysia dengan kempen One Israel.

Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen sebelum ini telah mengemukakansyor supaya penasihat Parti Keadilan Rakyat itu dikenakan tindakan itu keranadidapati membuat kenyataan tidak benar. - BERNAMA

Umno parti jamban

Posted: 15 Dec 2010 08:01 PM PST

Bekas pemimpin Umno Sabah, Karim Ghani adalah orang lama dalam politik Sabah. Beliau juga merupakan individu yang bertanggungjawab membawa parti Umno dari Semenanjung ke negeri Sabah.

Namun senario politik Sabah yang penuh warna warni itu sekali lagi menyaksikan bekas orang kuat Umno Sabah itu telah secara rasmi menyertai PKR.


Aku secara peribadinya mengalu alukan kemasukan sdr Karim ni kedalam keluarga Pakatan Rakyat. Sebagaimana harapan besar yang diletakkan dibahunya oleh kebanyakan pecinta keadilan tanahair yang lain, aku juga mengharapkan sdr Karim dapat menyumbangkan buah fikiran dalam memantapkan cengkaman Pakatan Rakyat di Sabah khasnya. Gunakan peluang ini bagi membuktikan slogan berkhidmat untuk rakyat itu direalisasikan.

Namun sebagaimana biasa, persoalan dan persepsi dari orang kebanyakan tetap ada. PKR sebagaimana lazimnya dan dikenali ramai akan menerima siapa saja tanpa mengira latarbelakang. Sdr Karim tak boleh tarik muka atau mencuka wajah kalau ada persepsi ketidak setiaan dan keikhlasan orang luar yang berjinak jinak dengan Pakatan Rakyat. Tentu ramai yang masih belum melupakan mimpi ngeri yang dihasilkan dari ahli ahli PKR yang belot dan belajar menikam kawan macam Ezam, Zul Kulim, Zahrain, Zaid dan ramai lagi, tentunya kesemua mereka adalah orang kuat dan menjadi harapan PKR sebelum ini. Apa pun, besar harapan kita keikhlasan sdr Karim akan cepat terserlah dan dibuktikan dengan membantu dalam pengukuhan cengkaman Pakatan Rakyat di Sabah.

Apa yang menarik adalah statement ganas yang memang menggambarkan siapa Umno yang sebenarnya.

"Umno buat saya seperti duduk di tepi 'jamban',

Wakaka...

Pilihanraya tak boleh ubah kerajaan

Posted: 15 Dec 2010 06:34 PM PST

ANAK MUDA SEDIA MELAWAN !


AHLI AHLI PERLIMEN PAKATAN DI GANTUNG !

tujuan penggantungan ahli parlimen pakatan rakyat ini
ialah untuk memastikan gerombolan
akan memiliki dua par tiga penyokong
di parlimen !

ini bertujun untuk memastikan dapat diubah
sempadan baru - persempadanan semula
kawasan kawasan pilihanraya.

kali akhir ialah tahun 2000
yang menjadi mangsa ialah mat sabu
dan magfuz

kali ini persempadan semula boleh diadakan
satelah 10 tahun - ini mengikut perlembagaan
persempadan semula wajib mendapat undiu sokongan dua par tiga
ahli parlimen.

lihat : satu demi satu ahli pakatan rakyat
digantung. dengan lima ekor mp bebas
gerombolan sudah ada dua par tiga

NOTA:
kakau pilihanraya boleh mengubah apa-apa
pasti telah lama pilihanraya di haramkan kah kah kah

Tukar Tiub

Tiada ulasan: