Isnin, 13 Disember 2010

Pulakdah!

Pulakdah!


Adakah Ini Beli Undi?

Posted: 13 Dec 2010 04:00 AM PST

Artikel penuh ada ditampalkan di bawah sekali supaya teks Timbalan Perdana Menteri, juga bakal Perdana Menteri ini dibuat penilaian umum.

Nilai 2 sen saya untuk:

1) Pergi jahanam dengan Najib/APCO 1Malaysia yang mengamalkan konsep Rakyat Diutamakan.

2) TPM telah menunjukkan nilai keupayaan inteleknya yang amat lemah kerana kenyataannya itu seolah memberitahu kepada semua rakyat yang membayar cukai bahawa, rakyat yang tinggal dalam kawasan pembangkang tidak patut dikenakan cukai.

3) Dia secara terbuka dan mengakui bahawa dia tidak mempedulikan tugasnya sebagai orang nombor dua negara dengan mengenepikan rakyat di dalam kawasan-kawasan pembangkang di mana kebanyakkan mereka adalah melayu. Bagaimana hendak mendakwa bahawa dia membela nasib melayu dengan pendirian tersebut?

4) Adakah ini merupakan ugutan dan ancaman demi membeli undi? tidaka undi tiada duit? adakah SPRM dan SPR ingin menyiasat situasi ini?

5) Kita cabar TPM supaya memotong gajinya berdasarkan peratusan kawasan PR / kawasan BN? Sila ambil 1 / 3 potongan gaji, boleh timbalan?

ok, rakyat Malaysia, adakah anda mahukan seorang pengugut sebagai ketua negara?

Mungkin tidak hairan jika ada beberapa orang rakyat bijak pandai mengemukakan tuntutan seperti ini...





---------------------------------------------------------------------------------------

(The Star) - Tan Sri Muhyiddin Yassin has shot down a request that the Federal Government extend development funds to Opposition MPs.

The Deputy Prime Minister said the funds were only meant for small projects in Barisan Nasional MP's constituencies.

"They use it to finance small projects, like roads.

"It is only allocated to Govern­ment MPs ... the Barisan MPs," he said in a press con­ference after open­ing the 36th annual general con­f­erence of the Penin­sular Malaysia Fede­ration of Peng­hulu and Peng­g­awa here yesterday.

He said providing the funds to Barisan MPs had been a practice of the Federal Government and there was no intention to extend it to Opposition MPs.

Muhyiddin was respon­ding to a request from Selangor Exco Dr Yaakob Safari that the allo­cation be given to Opposition MPs as well.

Dr Yaakob, who was representing Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim at the function, said Opposition MPs should also enjoy the allocation as they were elected by the people.

"I would like to ask the Deputy Prime Minister to bring this matter to the attention of the Prime Minister's Office.

"The Federal Government should be fair in its treatment including extending the allocation to all states ruled by Pakatan Rakyat," he said when reading Khalid's speech.

At this juncture, the delegates, numbering about 300, started to jeer Dr Yaakob.

He however continued reading from his text which criticised the Federal Government including the formation of the village security and development committee.

Muhyiddin said the Federal Government continued to channel development allocations to states that it lost in the 2008 General Election.

"Selangor, for example, though it is already a developed state, the Federal Government still provides allocations.

"That is why we have Datuk Ghani (Salleh, Federal Secretary in Selangor) here to ensure the money is spent properly.

"The important thing is the rakyat benefits from the funds.

"If we channel it to the Mentri Besar, I wonder how he would spend it," Muhyiddin said.


Sumber : http://wangsamajuformalaysia.blogspot.com/


Jana RM4316.80 Sebulan Dengan Affiliate TuneTalk. Dilindungi eTiqa Insuran bernilai RM100,000 dan Tiket Penerbangan AirAsia PERCUMA berdasarkan jumlah Top-up terkumpul anda !!
thanks1

Kesilapan Bodoh WikiLeaks Singapura

Posted: 12 Dec 2010 06:12 PM PST

In the jungle, the mighty jungle, the Merlion sleeps tonight. Wimoweh, wimoweh, wimoweh


Beberapa pegawai atasan Kementerian Luar Negeri Singapura membuat penilaian-penilaian yang mengejutkan Malaysia dan pemimpin-pemimpinnya kepada pegawai kanan AS kanan pada 2008 dan 2009, menurut kabel Jabatan Kerajaan AS yang dibocorkan di laman web WikiLeaks seperti dilaporkan dalam akhbar Australia.

Cerita eksklusif pada hujung minggu ini, turut menggoncang trio Jepun, India dan Thailand, menurut The Sunday Age dan Sydney Morning Herald, yang secara berasingan melaporkan pegawai-pegawai Singapura percaya ketua pembangkang Anwar Ibrahim telah dirancang oleh kerajaan Malaysia atas tuduhan-tuduhan seksual songsang dimana dia sedang dibicarakan pada masa ini, dia mungkin bersalah.

The Sunday Age melaporkan Malaysia berada dalam "kemerosotan berbahaya," disebabkan oleh ahli-ahli politik yang tidak cekap, Perdana Menteri Najib Tun Razak boleh didakwa atas kes pembunuhan mengerikan 2006 penterjemah Mongolia Altantuya Shaaribuu jika kerajaan pemerintah kehilangan kuasa , dan keadaan di negara itu juga "mengelirukan dan berbahaya," dibakar dengan konflik perkauman yang menyebabkan kaum Cina meninggalkan Malaysia untuk "menyesakkan" Singapura.

Pegawai-pegawai yang memberi pandangan dalam mesyuarat berasingan dengan pegawai kanan AS ialah ketua-ketua hal-ehwal luar negeri Peter Ho, Bilahari Kausikan and Tommy Koh, menurut artikel Age. Trio ini pada masa itu menduduki beberapa kedudukan-kedudukan senior di Kementerian Luar Negeri Singapura. Mereka semua ini telah memberi penilaian-penilaian yang menjahanamkan Malaysia kepada pegawai AS, menurut cerita yang diterima.

Tambahan pula, trio itu turut berkata, Thailand diselubungi rasuah dan satu sistem raja yang 'bercelaru dan tidak menentu', Jepun seolah-olah 'si gemuk yang selalu kalah' dan India pula kerajaan yang 'bodoh."

Walaupun akhbar-akhbar meramalkan bahawa laporan-laporan tersebut akan menimbulkan keributan antara Singapura dan jiran-jirannya, jiran tetangga Singapura telah lama mengetahui sikap 'hebat' negara pulau. Petikan daripada cerita itu tadi hanya mengesahkan apa telah pun lama diketahui. Ia menunjukkan Singapura, mempunyai lebih ramai kaum Cina, sentiasa secara rahsia mempunyai pandangan negara-negara sekelilingnya diperintah oleh musuh, kelihatan seperti samseng bertaraf rendah yang mengendalikan republik itu.

Pihak-pihak berkuasa Singapura amat khuatir ancaman Islam ke atas negara pulau daripada kedua-dua Indonesia dan Malaysia, lalu memperkenalkan strategi formula "udang beracun" yang membawa satu makna frasa "telan kami dan kami akan bunuh anda." Singapura mempunyai keupayaan yang lebih besar, lebih ramai tentera udara yang cekap dan moden berbanding jika tentera Malaysia dan Indonesia digabungkan.

'Kekurangan kepimpinan yang cekap ialah satu masalah sebenar untuk Malaysia,' Kausikan memberitahu US Deputy Secretary of Defence for East Asia, David Sedney dalam satu kabel, perlunya Najib Razak - menjadi Perdana Menteri Malaysia - adalah untuk 'memegang kuasa politik supaya dapat mengelakkan pendakwaan' berkaitan dengan penyiasatan pembunuhan pada 2006 berkaitan seorang pembantunya En Razak.

'Najib Razak mempunyai pertalian berkaitan dengan satu kes pembunuhan berprofil tinggi,' menurut Kausikan.


Sumber : Asia Sentinel






Jana RM4316.80 Sebulan Dengan Affiliate TuneTalk. Dilindungi eTiqa Insuran bernilai RM100,000 dan Tiket Penerbangan AirAsia PERCUMA berdasarkan jumlah Top-up terkumpul anda !!
thanks1

Tiada ulasan: