Khamis, 16 Disember 2010

PEJUANG PRO DEMOKRASI

PEJUANG PRO DEMOKRASI


PARLIMEN adalah Milik Gerombolan Tapi REVOLUSI adalah Milik KITA!

Posted: 15 Dec 2010 10:43 PM PST


Akhirnya gerombolan memperlihatkan taringnya hari ini,adakah kerana gerombolan Sudah terdesak?bukan soal terdesak atau tidak tapi apa yang pasti di sini ialah gerombolan mahu berkuasa sampai kiamat.Baru sahaja kekecohan berlaku di Parlimen gara - gara speaker parlimen pandikar gampang telah mengumumkan bahawa ketua pembangkang Anwar Ibrahim dan 4 lagi ahli parlimen telah di gantung tanpa bahas.


Manakala di luar dewan Rakyat Kira-kira Kira-kira 15 orang yang menggelarkan diri mereka sebagai Demokrasi Hitam 2.0 berhimpun di hadapan bangunan parlimen sejak pagi tadi sebagai tanda bantahan terhadap penggantungan beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat.
Mereka yang sepatutnya berarak bagi menghantar memorandum aduan kepada Suhakam dari bangunan Parlimen ke pejabat Suhakam di Jalan Raja Laut sejurus tengahari ini, bagaimanapun dihalang oleh polis.

ANONEkibatnya, berlaku kejadian tolak-menolak antara mereka dengan kira-kira 50 anggota polis yang sejak pagi tadi mengawal kawasan sekitar parlimen itu.
Akibatnya dua orang penyokong Demokrasi Hitam 2.0 ditahan polis dan Yusmadi Yussof (PKR-Balik Pulau) sedang berbincang dengan polis.
Mereka yang ditangkap polis itu dikenali sebagaiLee Khai Loon (atas, berbaju merah), anggota exco AMK dan G Pravin (bawah, berbaju hitam), ketua penerangan PKR, Padang Serai, yang juga anak kepada ahli parlimen Padang Serai, G Gobalakrishnan.
NONEPerhimpunan hari ini adalah bagi membantah tindakan Dewan Rakyat menggantung Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selama enam bulan kerana membuat kenyataan mengaitkan konsep 1Malaysia dengan kempen One Israel.

Usul itu diluluskan tanpa bahas selepas berlaku kekecohan, pagi tadi.
Sejak awal pagi tadi, kira-kira 40 anggota polis mula berkawal di sekitar perkarangan bangunan Parlimen. Jumlah itu kemudian meningkat kepada kira-kira 50 orang apabila keputusan menggantung Anwar dibuat.

Anwar selepas digantung kelihatan keluar dan bersalaman dengan penyokongnya itu. Laungan 'Reformasi' dan 'Takbir' bergema sekitar kawasan parlimen seketika.

NONETurut bersama Annwar adalah R Gobalakrishan (PKR-Padang Serai) dan Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Md Akin.

Selepas perbincangan, polis membenarkan hanya tiga orang, termasuk Shamsul dan Yusmadi untuk meneruskan hasrat mereka menyerahkan memorandum kepada Suhakam

Maka dengan itu memudahkan lagi kerja haramjadah para gerombolan untuk memperolehi undi 2/3 dalam mempersempadanan kawasan parlimen dalam menuju pilihanraya ke - 13.Kawasan Parlimen Pilihanraya di pecahkan lagi untuk membolehkan gerombolan menang lagi banyak,macam wangsa maju dan setiawangsa adalah satu kawasan parlimen yang tak berapa besar tapi semata - mata mahu menang secara kotor grombolan tetap akan pecahkan juga hinggalah kawasan setiawangsa yang macam tu punya ciput pun boleh jadi kawasan parlimen.

Ini semua di lakukan adalah semata - mata mahu berkuasa sampai kiamat,kita sendiri sudah saksikan di hadapan mata segala - galanya.Undi pos.undi hantu,undi kencing,sorok peti undi dan kencing kiraan undi semua nya adalah permainan gerombolan.Serba - serbi institusi yang ada di malaysia ini adalah milik gerombolan dari kehakiman,legaslatif sampai lah pada suruhanjaya pilihanraya semuanya adalah milik gerombolan.


Sebab itu berkali - kali dah di ingatkan bahawa pilihanraya ini adalah permainan gerombolan.Bola dia punya,padang dia punya,pengadil,penjaga garisan semuanya adalah milik mereka,tiang gol kita di cacak dari "corner" sebelah kiri sampailah ke "corner" sebelah kanan.Tinggi tiang golnya adalah 7 kaki tinggi kalau letak gajah mamoth pun belum tentu boleh selamat walau satu gol pun.

Tapi gerombolan punya gol pakai bola jaring punya gol dah pastinya sampai mampus pun merembat gerenti tak masuk.Jadi sudah pastinya mereka mahu permainan ini menjadi milik mereka sepenuhnya dan kita sudah pasti kena tipu hidup - hidup kat tengah padang kerana apa yang kita lihat semua nya adalah penipuan geng - geng gerombolan.Sebab itu LSS boleh katakan yang PRU seterusnya pastinya selangor di rampas semula bukan kerana rakyat tak beri mandat tapi pilihanraya ini adalah penipuan gerombolan semata - mata.



Andai kita menang dalam pilihanraya sekalipun gerombolan takkan menyerahkan negara ini pada Pakatan wlau seinci pun.hal ini di akui oleh Raja Petra Kamaruddin Blogger berpengaruh ini telah menganggarkan bahawa Malaysia akan pergi cara Inggeris dalam pilihanraya umum akan datang, spekulasi luas yang akan diadakan dalam tiga bulan ke depan.

Sebelum Pilihanraya 2008, dia telah mengisytiharkan bahawa pembangkang akan mengambil 90 kerusi persekutuan dan lima negeri, yang mengejutkan hampir dengan keputusan akhir.

"Saya meramalkan ianya akan menjadi Parlimen digantung," kata editor –yang mengasingkan diri daripada laman berita Malaysia Today tadi malam dalam siaran internet langsung dari London.

Sebuah Parlimen Gantung, juga dikenali sebagai Parlimen seimbang dalam sistem dua parti, adalah di mana tidak ada pihak yang mempunyai majoriti keseluruhan dan akan perlu untuk memujuk sokongan dari ahli parti saingannya untuk meluluskan undang-undang.

Pengkritik vokal kerajaan membalas satu pertanyaan bahawa pakatan politik selanjutnya akan membentuk kerajaan persekutuan disuarakan oleh salah seorang penonton forum awam pertama Malaysia Civil Liberties Movement (MCLM).

MCLM adalah pakaian bebas Raja Petra ditubuhkan dua bulan lalu dan terdiri dari warga Malaysia di luar negeri yang melobi untuk reformasi politik dengan menawarkan parti politik yang stabil profesional dan non-partisan aktivis hak-hak sivil untuk menjadi calon dalam pilihan raya umum ke-13.

Raja Petra telah menamakan peguamcara terkemuka dan aktivis hak asasi manusia Malik Imtiaz Sarwar sebagai calon pertama dari MCLM. .Yang lain akan dinamakan kemudian di KL, beliau menambah.

Beliau yang berusia 60 tahun mendasarkan pandangannya tentang Parlimen bergantung atas ketidakpuasan yang berkembang di Malaysia Timur, yang ia telah amati dan telah membekalkan kuasa Barisan Nasional (BN) sokongan majoriti selama beberapa dekad.

"Bagaimana Pakatan menangani Malaysia Timur akan mempunyai faktor yang sangat besar dalam siapa yang membentuk kerajaan," kata blogger dikenali sebagai RPK.

Raja Petra, yang telah menyokong kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak gelombang pertama reformasi tahun 1998, menarik sokongannya bagi pemimpin pembangkang dan pakatan DAP-PKR-PAS awal tahun ini.

Raja Petra mendapati bahawa Sabah, Sarawak dan Labuan, yang secara tradisional memilih BN, telah menjadi bosan kerana diperlakukan sebagai "bank undi" oleh Putrajaya.

Dia meramalkan pola suara mungkin berubah kerana hal ini.

Kedua-dua negara dan satu wilayah persekutuan di Malaysia Timur bersama-sama menduduki 57 kerusi dari jumlah keseluruhan 222 di Dewan Rakyat, dan membuat hampir satu perempat daripada ahli di dewan perundangan.

Suara mereka secara tradisional telah dilemparkan dalam menyokong BN, tapi Raja Petra meramalkan kemungkinan akan berubah.

"Saat ini, sentimen di Sabah dan Sarawak adalah bahawa Pakatan dan Barisan keduanya benar-benar tidak berharga.

"Sentimen saya adalah bahawa hal itu akan menjadi banyak pertandingan tiga penjuru di Malaysia Timur dengan banyak independen bertarung," katanya.

Berpakaian baret biru dan kacamata bulat Harry Potter-seperti di pembicaraan kelmarin, Raja Petra mengamati bahawa pakatan pembangkang persekutuan, Pakatan Rakyat (PR), telah gagal memanfaatkan ketidakpuasan hati tumbuh di akar umbi 'untuk mempengaruhi lebih ramai penyokong berpihak kepadanya.

"Pandangan saya adalah bahawa Pakatan tidak menangani Malaysia Timur dengan baik ... dan itu akan menjadi bumerang," tambahnya.

Ia merujuk sikap perkauman-agama antara UMNO dan PKR dan berkata cabaran atas supremasi bangsa dan agama tidak memiliki daya tarik di Malaysia Timur di mana multikulturisme adalah sebahagian daripada kehidupan mereka.Namun dia menambah, hal ini bermakna BN akan menang.

"Jika anda menanya saya lagi sewaktu Tahun Baru Cina, saya boleh memberikan ramalan yang lebih tepat," kata Raja Petra.

UK, Australia, Kanada dan New Zealand adalah contoh dari pusingan terbaru dari Parlimen digantung.Sebuah Parlimen bergantung bererti parti yang berkuasa akan perlu untuk memujuk ahli saingan pihak untuk lulus undang-undang.

Dua tahun lalu, sebelum Malaysia melangkah ke PRU-12, Raja Petra telah meramalkan pakatan pembangkang akan memenangi 90 kerusi dan mengambil alih lima kerajaan negara - Kelantan, Terengganu, Perlis, Perak dan Pahang.Tiga parti itu berjaya memenangi 82 kerusi tetapi gagal untuk mengambil alih Perlis dan Terengganu. Sebaliknya, mereka menggulingkan kerajaan negeri BN di Pulau Pinang dan Selangor.

Dalam perkembangan yang terbaru pula terdengar khabar angin yang ura - ura 5 lagi ahli parlimen dari PKR akan menyertai geng AKIM/KITA yang kini di pimpin oleh bekas penyelaras pakatan rakyat dan juga ahli biro politik PKR iaitu Dato' Zaid Ibrahim.

Spekulasi tersebar luas bahawa sekitar lima ahli parlimen cenderung untuk bergabung dengan parti Zaid Ibrahim yang baru saja berganti nama, Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita).Ahli - ahli Parlimen itu yang sebahagian besarnya daripada PKR, di jangakan akan menyertai KITA ketika pelancaran parti "baru" itu pada 19 Jan 2011 ini, menurut The Star.

Hal ini juga menunjukkan bahawa ada juga beberapa ahli parlimen Barisan Nasional telah menunjukkan minat untuk menyokong KITA, yang bersedia untuk mengubah lanskap politik Malaysia

Kalau begitu kini Pakatan Rakyat Khususnya PKR kini berdepan dengan satu lagi cabaran getir kerana terpaksa berdepan dengan "third force" dalam pilihanraya seterusnya.Maka ini telah menguatkan lagi teori Raja Petra yang mana pertembungan 3 penjuru akan tetap di hadapi Oleh PR dan BN.

Tapi percayalah Gerombolan takkan serahkan Malaysia ini pada sesiapa mahupun pada PR ataupun "Third Force".Kalau tidak takkan la pandikar boleh sedap - sedap tekak menggantung 4 ahli parlimen Pakatan Rakyat termasuk ketua pembangkangnya sekali.Jadi kalau gerombolan terus memanipulasi pilihanraya dengan cara kotor bagaimana pula caranya PR untuk merampasnya dari BN?

Telah berkali - kali kami dari kami para "rebels" di sini mengingat dan memberitahu,sekiranya Pilihanraya itu boleh menghentikan ketidakadilan,sekiranya Pilihanraya itu boleh menghentikan kezaliman dan sekiranya Pilihanraya itu boleh mengubah segala - galanya dah lama gerombolan akan haramkan Pilihanraya kerana mereka nak berkuasa sampai kiamat.Percayalah kerana sejarah sendiri telah menceritakan bahawa tidak ada satu pun kerajaan yang zalim dalam dunia ini yangdi tumbangkan melalui pilihanraya.

Lihatlah selama 30 tahun Saddam Hussein memerintah Iraq sejak kejatuhan Raja Daud melalui parti Baath.Apakah kita tak pernah terfikir atau merasakan bahawa sebahagian dari majoriti rakyat Iraq juga punya keinginan mahu memilih parti lain selain Baath untuk memerintah Iraq dalam tempoh tersebut.Jawapannya sama seperti gerombolan,mahu perintah sampai kiamat.


Jadi untuk menaklukinya kita harus guna metodoloji yang sama yang telah di gunakan oleh Sun Yat Sen,Joseph Stalin,Imam Ayatollah Ali Khomeini dan juga Che Guevara.Ianya melibat kekuatan mobilisasi rakyat dari seluruh aspek dan peringkat,umur dan setiap golongan bahawahan untuk bangun memberontak.Bagaimanakah cara? Nanti LSS akan beritahu metodolojinya dalam posting yang seterusnya kerana ini kelengkang jari sudah terasa penat mengetik papan kekunci dan komputer ini mulai naik "panas"

INI LAH MANUSIA PALING BANGANG DI MUKA BUMI!

Posted: 15 Dec 2010 06:19 PM PST

NASIB BAIK PENYAKIT BODOH NI TAK BOLEH BERJANGKIT!






KEMBALIKAN PULAU PINANG KEPADA SULTAN KEDAH - zaini hassan - melalok


SAYA dan profesor kajian alam Melayu, A. Murad Merican mempunyai kepercayaan yang sama. Pulau Pinang harus dikembalikan kepada kerajaan Kesultanan Kedah. Bukanlah kerana saya orang Kedah dan Murad orang Pulau Pinang, maka kami bersetuju dengan cadangan itu.

Tapi ia adalah berdasarkan fakta sejarah.

Asal cadangan itu datangnya dari Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Wan Shamsuddin Mohd. Yusof melalui kenyataannya kepada Bernama 1 Disember lalu.

Berita itu bertajuk: Kedah dicadang tuntut semula Pulau Pinang:

''PSMCK mencadangkan supaya Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah kerana negeri tersebut pada asalnya kepunyaan Kedah.

Pengerusi PSMCK, Wan Shamsudin Mohd. Yusof berkata, cadangan itu ditimbulkan kerana Pulau Pinang adalah hak milik Kedah sebelum berlakunya perjanjian antara Sultan Kedah dan British pada 1786.

Kalau nak kenal ini lah penulis paling bangang dalam utusan melalok,kalau nak tau ini lah ahli sejarah paling bodoh sekali.Kalau sekali pikir buat apa nak tuntut semula seberang perai dan pulau pinang untuk di kembalikan pada negeri kedah pasal ini negeri sudah berada dalam malaysia.tapi apa yang pelik masa B-end yang memerintah pulau pinang takde pulak bising pasal nak kemabalikan pulau pinang pada kedah.

Kalau berani pergi la tuntut s'pore supaya di kembalikan semula kepada johor seperti hong kong.Kalau nak tau S'pore ni anjing amerika dan israel.Kenapa tiba - tiba muncul pulak idea bangang nak tuntut Pulau Pinang hanya kerana Pulau Pinang kepada kedah bila Pakatan memerintah Pulau Pinang.Dulu masa Si SUKUN perintah Pulau Pinang tak de pulak nak sibuk - sibuk buat tuntutan.

Kalau berani sangat nak buat tuntutan pergi tuntut Singapura,nama asal singapura dalah Temasik yang di perintah oleh Temagi yang kemudian nya di bunuh oleh Parameswara.Singapura pada asalnya adalah sebahagian dari Tanah Melayu,jangan percaya pada si pembohong macam abdullah munsyi yang telah kelentong seluruh anak cucu melayu yang mengatakan Raffles yang jumpa s'pore pada tahun 1819 pada hal Temenggung Ibrahim yang telah jual S'pore pada Raffles.

Apa la punya bodoh persatuan sejarah,yang di baca tu sejarah kelentong yang di tulis oleh nenek moyang para gerombolan.Pejuang melayu macam SI BONGKOK TANJUNG PUTERI yang di tuduh sebagai Lanun dan pengganas oleh barua - barua british macam munsyi abdullah yang telah berjuang untuk mengembalikan takhta johor dan singapura pada Sultan Ali.Sejarah mesti dikaji secara terperinci bukan main hentam "Cromok" saja Bodoh!

Kalau dulu sebelum Merdeka Rumah - rumah penduduk di Alamatkan sebagai Tanah Melayu termasuk rumah Lee Kuan Yew di Singapura Juga turut menggunakan Nama Alamat sebagai Tanah Melayu. Singapura kini dijadikan sebagai Israel dalam Nusantara Melayu untuk memantau semua pejuang - pejuang dari terus memberontak terhadap Israel dan barua - baruanya termasuk gerombolan sendiri.

NOTA PENTING!

Lihat Bagaimana dengan anglo-siam treaty 1909.Tanah melayu hilang empat wilayah, Kenapa tak timbulkan agenda ini? apakah seluruh rakyat malaysia tahu dan sedar bahawa didalam perlembagaan filipina dinyatakan bahawa sabah adalah sebahagian dari negara filipina,mungkin ramai yang tidak sedar hal ini! kenapa persatuan sejarah tidak menimbulkan hal ini?

Jawapannya diorang semua sudah jadi bangang sebab di bodohkan dek gerombolan !

Tiada ulasan: