Khamis, 16 Disember 2010

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Fakulti Siyasah Syar'iyah


Inna liLLAHI, PRK di Johor ...?

Posted: 16 Dec 2010 08:26 AM PST

PRK di Johor ...?
Di sini ...!.

Gambar Malam Jumaat 16122010

Posted: 16 Dec 2010 04:32 AM PST

Kanak-kanak berkaki tiga di China.
Subhanal-LAH ...!

Siapa kenal dia ni ...?

Posted: 16 Dec 2010 12:58 AM PST

Aset Melayu Kampung Baru bakal dilupus ...?

Posted: 15 Dec 2010 07:57 PM PST

"KUALA LUMPUR, 16 Dis: PAS Wilayah Persekutuan kesal dengan hasrat kerajaan untuk memansuh dan membubarkan Enakmen Malay Agricultural Settlement (MAS) dan Lembaga Pengurusan Petempatan Pertanian Melayu (Lembaga MAS) apabila Akta Perbadanan Pembangunan Kampung Baru 2010 dikuatkuasakan kelak.

Rang Undang-undang Akta tersebut telahpun dibentangkan untuk bacaan pertama di Parlimen pada Selasa lalu oleh Datuk Raja Nong Chik, Menteri di Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Rang undang-undang tersebut akan dibahaskan pada sesi Parlimen bulan Mac akan datang.

Seksyen 57(1) dan (2) Rang Undang-undang tersebut secara jelas menyatakan berkenaan pembatalan dan pembubaran enakmen dan Lembaga MAS tersebut dan perkara ini mempunyai implikasi yang sangat besar terhadap survival pemilikan hartanah orang-orang Melayu di Kampung Baru.

Menurut Penasihat Undang-Undang PAS Wilayah Persekutuan, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi, ini kerana kaedah-kaedah yang digariskan di bawah Enakmen MAS tersebut secara jelas memperuntukkan bahawa hartanah di Kampung Baru hanya boleh dimiliki dan dipindahmilik oleh orang-orang Melayu sahaja."

Sepenuhnya di sini.

Tiada ulasan: