Sabtu, 18 Disember 2010

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Taib Mahmud berkahwin dengan wanita Lubnan

Posted: 17 Dec 2010 10:55 PM PST



KUCHING, 18 Dis -- Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud dikatakan telah mengahwini seorang wanita Lubnan berusia lingkungan 30-an.

Beliau dilapor akan mengadakan majlis resepsi perkahwinan selepas majlis akad nikah yang disempurnakan Mufti Sarawak Kipli Yassin secara tertutup di sini Sabtu.

"Kita kena tunggu. Biar Ketua Menteri buat pengumuman rasmi," kata setiausaha akhbarnya, Amin Sahmat ketika dihubungi Bernama.

Khabar angin mengenai status perkahwinan Taib tersebar luas setelah isteri beliau Puan Sri Laila Taib yang berketurunan Poland, meninggal dunia akibat barah April tahun lalu selepas 50 tahun mendirikan rumah tangga.

Pasangan itu dikurniakan empat anak dan 15 cucu. -- BERNAMA



Sumber: Free Malays
ReJaM©

Universiti Philipina anjurkan larian bogel

Posted: 17 Dec 2010 07:35 PM PST


Sejumlah 30 pelajar lelaki dari Persaudaraan Alpha Phi Omega mengambil bahagian di dalam acara tradisional "larian korban" di sebuah Kampus bandar Universiti Philipina, pada 15 Disembar lalu.

Acara larian yang sama juga telah diadakan di sebuah kampus Universiti Manila pada 10 Disember lalu.

Ratusan pelajar memberikan sorakan kepada mereka yang berlari bogel sekeliling Kampus universiti dengan hanya memakai topeng muka bagi menyembunyikan identiti mereka.

Acara larian bogel tahunan ini diadakan bagi menarik perhatian kepada isu utama hari berkenaan di Filipina.

Larian bogel pada tahun ini adalah sempena bantahan terhadap pemotongan bajet untuk universiti berkenaan, yang mana dipercayai akan mengancam kualiti pendidikan dan menyebabkan kenaikkan terhadap yuran pengajian. - Reuters.

Sumber: Free Malays

ReJaM©

Tiada ulasan: