Jumaat, 17 Disember 2010

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Berhati-hati Dengan Hadis Palsu

Posted: 17 Dec 2010 05:40 AM PST

Assalamualaikum dan salam blogger,
saya bukannya ahli dalam bidang hadis cuma sekadar menyampaikan apa yang saya tahu dari pertanyaan saya pada ustaz-ustaz samaada secara bersemuka atau dlm dunia internet.

Berkenaan dengan hadis palsu ini banyak hadis-hadis palsu yang disebarkan secara tidak sengaja oleh orang-orang islam sendiri,saya bimbang akan lebih mengelirukan lagi golongan yang baru nak mengenal Islam.
Melalui rujukan saya kepada beberapa orang ustaz termasuk ustaz azhar Idrus,kebanyakan hadis yang bermula dengan Ya Ali adalah hadis rekaan,bukannya asli dari rasulullah s.a.w.
Antara contoh hadis itu ialah seperti dibawah

"Wahai Ali..! janganlah engkau berjima' dengan isterimu pada awal (hari pertama) bulan, pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bulan. Maka sesungguhnya penyakit gila, gila babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya."
3. "Wahai Ali..! janganlah berjima' dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak kerana jima' pada waktu itu, maka ia akan bermata juling dan syaitan sangat suka kepada manusia yang bermata juling."
4. "Wahai Ali..! janganlah bercakap-cakap semasa jima', sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada kamu berdua anak dengan jima' yang demikian, maka anak itu tidak selamat daripada bisu."

Tapi bukan semua hadis2 yang bermula dengan Ya Ali adalah palsu.
kita patut lebih hati-hati dengan hadis-hadis palsu.
wallahua'lam.


Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

Ayam KFC Jijik(Bergambar)

Posted: 17 Dec 2010 12:25 AM PST

Betul atau tidak bukti yang didedahkan oleh blogger ni wallahu'alam.Anda tengok dan nilaikan sendiri.

korang tengok tuuu...eii ado lagi dedak ayam kat daging ayam yang best tu!  teruih jadik x best!
laaa...nasib dedak je, kalau najis ayam?...eiiii kotor laaa


dorang tak cuci betul2 ke niii...uwekkk!
 Pemberi maklumat: http://kraiutara.blogspot.coml


Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

Tiada ulasan: