Khamis, 16 Disember 2010

Briged Al-Akhdor LR2

Briged Al-Akhdor LR2


Persoalannya mengapa najib tidak berani menyaman ....

Posted: 16 Dec 2010 04:41 AM PST


WikiLeaks - Najib diibarat telur di hujung tanduk kerana dakwaan pembabitannya dengan pembunuhan wanita Mongolia itu.

Peter Ho menganggap politik Najib terus dibayangi skandal pembunuhan kejam tersebut dan sebagai seorang opportunis beliau tidak akan teragak-agak mengambil pendirian kritikal terhadap Singapura jika keadaan mendesak beliau berbuat demikian.


Laporan media luar tentang Altantuya: Akhbar Perancis - Liberation 

Timbalan Perdana Menteri Najib Razak pernah bertemu mangsa bunuh Altantuya Shaariibuu di sebuah kelab di Paris pada 2005 bersama Razak Baginda.

Najib pernah bergambar bersama pasangan kekasih itu yang sekali gus menidakkan penafian timbalan perdana menteri itu kononnya beliau tidak mengenali Altantuya.

Malah Najib pernah bersumpah tidak mengenali wanita itu sewaktu diserang hebat oleh pembangkang pada pilihanraya kecil Permatang Pauh, Ogos tahun lepas.

Abdul Razak, yang sebelum ini dituduh bersekongkol dengan anggota polis berkenaan, dibebaskan daripada pertuduhan tersebut dalam keputusan yang dipertikaikan oleh pelbagai pihak.

Wartawan Liberation turut mendedahkan saat-saat akhir kematian Altantuya berdasarkan dokumen yang didakwa diperolehi daripada polis Malaysia.

Arnaud Dubus melaporkan, Altantuya ditembak di sebelah pipi kiri dan kemudian pakaian mangsa ditanggalkan sebelum mayatnya dibungkus dalam beg plastik hitam.

Altantuya ditembak sekali lagi apabila tangannya dilihat masih bergerak.

Dubus, wartawan Perancis yang berpangkalan di Bangkok, juga berhasrat mendedahkan pembunuhan wanita itu - berhubung komisyen pembelian kapal selam untuk Kementerian Pertahanan - dalam projek bukunya akan datang.

Laporan Akhbar Perancis, Nik Aziz Gesa Najib Bersihkan Tuduhan

Pendedahan dibuat akhbar Peranchis, Liberation yang membuat tohmahan membabitkan bakal Presiden Umno Dato' Seri Najib Tun Razak dengan pembunuhan Altantuya Shaaribu perlu dibersihkan kerana dikatakan bakal Perdana Menteri Malaysia .

"Jadi dalam kes Najib itu, apabila dituduh begitu hebat, dia senyap, maka amat sukar bagi rakyat untuk membersihkan diri bakal Perdana Menteri itu.Oleh itu beliau mesti membersihkan dirinya.

Mengapa Najib tidak mahu Saman Isu Altantuya, Najib Rahsiakan Sesuatu? 

Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dato' Mustafa Ali menyokong cadangan Ketua Penerangan PAS, Dato' Mahfuz Omar agar Majlis Raja-raja menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi memulihkan nama baik negara.

Kata Mustafa Ali, cadangan itu wajar kerana nama negara kini kian tercemar akibat laporan media antarabangsa yang melibatkan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Walaupun sebelum ini terdapat desakan oleh pelbagai pihak agar Najib atau kerajaan Malaysia menyaman akhbar-akhbar asing yang membuat laporan itu.

Namun kata Mustafa, Najib atau kerajaan masih terus berdiam diri, dan hanya membuat penafian sahaja.

"Penubuhan suruhanjaya ini wajar kerana sebelum naik jadi PM lagi, Najib memiliki 'bagage' yang sarat dengan isu-isu yang dikaitkan dengannya,"

Beliau juga melihat, semacam ada kebimbangan atau rahsia yang disimpan apabila Najib enggan menyaman akhbar asing berhubung tuduhan ke atas Perdana Menteri itu.

Malah beliau juga melahirkan persoalan samada ada perkara yang disembunyikan agar tidak terdedah berikutan keenganan Najib atau kerajaan membersihkan namanya dengan landasan undang-undang.

"Najib atau kerajaan boleh memanggil kedutaan negara-negara yang mana akhbar mereka melaporkan isu tersebut untuk meminta kerjasama memberi penjelasan," katanya.

Namun hingga kini, tindakan tersebut juga gagal dilakukan Najib hingga pelbagai persepsi atau spekulasi yang timbul kerana kegagalan itu.

Anwar Cabar Najib Minta Singapura Dedahkan Maklumat Pembunuhan Altantuya

"Bukan saya yang cakap Datuk Najib terlibat dalam pembunuhan tapi kerajaan Singapura yang berkata. Jadi kalau Najib kata dia tidak terbabit langsung saya cabar dia minta kerajaan Singapura dedahkan maklumat yang mereka ada mengenai pembunuhan Altantuya.

"Najib takut didakwa kemudian hari sebab itu di takut kehilangan Putrajaya. Pemimpin Umno-BN semuanya takut kalau Anwar jadi Perdana Menteri semua rahsia rasuah dan bagaimana mereka bolot kekayaan secara haram akan saya bongkarkan. Saya tahu banyak rahsia mereka jadi saya beri amaran jangan cabar saya (mendedahkannya),"

Altantuya: Najib Perlu Perjelas Laporan WikiLeaks

Pakatan Rakyat mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberikan penjelasan mengenai laporan portal Wikileaks yang mendakwa beliau terlibat dalam skandal pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaaribuu.

"Pelbagai dakwaan yang dibuat ini sangat penting kerana membabitkan Perdana Menteri semasa bukan bekas Perdana Menteri. Ini akan memberikan satu kesan kepada ekonomi negara kita.

"Menteri tidak boleh bersikap tidak endah terhadap laporan Wikileaks sedangkan media dalam negara kita mengendahkan laporan wikileaks dengan memuatkan hal-hal berkaitan Datuk Seri Anwar Ibrahim tapi Perdana Menteri kata perkara yang berkaitan beliau itu tidak perlu diendahkan,"

Kalau Najib tak ada kaitan atau salah, ni caranya: Anwar Akan Saman Akhbar, Dr Mahathir

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memberi arahan kepada peguamnya bagi mengemukakan saman ke atas beberapa akhbar dan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berikutan dakwaan salah lapor berhubung pendedahan WikiLeaks.

Tetapi mengapa hingga ke hari ini, Najib tidak pernah menafikannya malah tidak pernah menyaman mana-mana akhbar yang menuduhnya terlibat dengan penglibatan Altantuya?

Malah Raja Petra pernah menuduh suami puakanya rosmah berada di tempat kejadian semasa Altantuya dibunuh. Mengapa suami puaka najib, Rosmah juga tidak berani menyaman Raka Petra?

Benarkah najib dan suami puakanya rosmah terlibat? orang umno yang bangang dari dulu ini dan selamanya amat percaya najib dan suami puakanya tidak terlibat setelah bersumpah. Memang mudah perdayakan orang umno hanya dengan bersumpah. :-D

Siapa arah bunuh Altantuya? mengapa sirul dan azilah c4 kan Altantuya? Sebab apa Altantuya dibunuh? Mengapa mahkamah tidak umum motif pembunuhan Altantuya?

Malah anak muda paling lantang dan berani bernama Chegubard telah menerbitkan sebuah buku bertajuk Di sebalik misteri pembunuhan Altantuya. Chegubard menjual buku in secara terbuka di setiap ceramahnya.

Mengapa Chegubard yang sudah 4 kali ditahan kerana buku ini dan rumahnya digeledah tetapi hingga kini Chegubard tidak pernah didakwa di atas penerbitan buku ini? Tidakkah pelik namanya? ya menang pelik tetapi benar.

Chegubard dalam ceramahnya selalu sebut "sey kalau tak sobut citor Altantuya, nanti sey balik gatal-gatal satu badan.."

Begitulah stail Chegubard satu-satunya anak muda yang begitu lantang dan berani menbongkar di sebalik misteri pembunuhan Altantuya.

Utusan meloya memang padam pendedahan wikileaks tentang isu najib dan Altantuya. Sian Melayu dari dulu kini dan selamanya diperbodohkan oleh utusan meloya dan tv3 suku.

Jadi kesimpulannya dan sifirnya mudah. Berani kerana benar, takut kerana salah. Beranikah najib dan suami puakanya rosmah menyaman akhbar? lu fikirlah sendiri....sumber

Tiada ulasan: