Sabtu, 2 Oktober 2010

dollah yankee

dollah yankee


Pemuda Gerakan, kalau tak gerak tak makan!

Posted: 02 Oct 2010 05:11 PM PDT

Memang bangang betul timbalan ketua pemuda Gerakan negeri Pulau Pinang, H'ng Khoon Leng ini. Sebab itu lah Gerakan gagal memenangi sebarang kerusi semasa PRU-12 dulu, sebab ada ketua yang bangang nya saja berkilo-kilo punya berat.

Selepas pemuda umno dapat peluang untuk tibai Guan Eng dengan isu wang ehsan 100 ringgit yang diberikan kepada orang-orang melayu warga mas, pemuda parti Gerakan pun nak juga tumpang sekoleh tunjuk yang mereka juga ada benda boleh tibai Guan Eng dengan mempersoalkan keuntungan Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBA) yang merosot daripada tahun-tahun lepas.

"Kita mahu Guan Eng/PBA kasi explain sama rakyat kenapa itu keuntungan PBA sudah kurang?!, sebab dulu masa BN/Gerakan jaga, itu untung sampai 40 million, apa pasal sekarang sudah kurang??" dengan penuh gaya yang macam musibat, semasa press conference kelmarin.

Gurkah-gurkah politik di'port' pula kata dekat H'ng ini... " Woitt..bodoh punya Ketua, lu tak ada baca itu PBA punya 2009 annual report ka??, kalau lu sendiri tak boleh paham mahu baca itu report pun tidak apa, sebab kita boleh cakap sama lu. Itu lu punya rumah, lu punya mak mentua punya rumah, lu punya kepala bapak punya rumah, lu punya adik, abang, kakak, lu punya adik beradik punya rumah semua, sudah gasak itu air punya bil punya subsidi itu Guan Eng kasi sama lu. Berapa?? 100 ringgit satu rumah. Penang punya dalam berapa banyak rumah ada?? 1 million? 2 million? lu sendiri times laa kawan! 100 ringgit x 2 million rumah, berapa??. Lu memang bodoh laa kawan! Kalau kita cakap lu itu Ketua lungguk punya, lu marah!, kalau kita cakap lu makan taik, lagi lu mesti marah! Tapi memang lu bangang, sama makan taik punya ketua, tau kaa??!"


dollah yankee -
IR Jasni, PBA! bila lagi depa nak bagi Darjah Setia Pangkuan Negeri??

Tiada ulasan: