Rabu, 4 Ogos 2010

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Teori mati bunuh diri pemimpin UMNO.

Posted: 03 Aug 2010 10:35 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna

Rujukan gambar : Anak Sungai Derhaka

Bab2 bunuh ni memang sinomim dengan UMNO. Parti Melayu Pelampau. Kebangsaan Sesat. Dari Memali, Padang Terap, Gemencheh, Samad Gul, Wanita UMNO Sabah yang mati ketika berzina, kira macam2 la. Doa kita, semoga mereka diampunkan Allah dan kita turut meminta Allah jauhkan dari kematian yang tidak baik.


Sebenarnya, dengan menolak persepsi dan sejarah dan fakta, kita harapkan polis menjalankan tugas dengan professional. Kita tidak mahu kematian ini tidak terbela atau akan menganiaya mana-mana pihak. Dan sudah pasti maklumat pihak polis lebih tepat jika itu berlaku.

Faktanya, melalui laporan media yang memetik kata KP Selangor, si perempuan ada 2 kesan tembakan, si lelaki hanya satu. Jadi, apakah si lelaki yang membunuh si perempuan sebelum membunuh dirinya sendiri?

Katakan jawapannya YA. Lelaki bunuh perempuan dengan 2 tembakan bagi memastikannya benar2 terbunuh. Bayangkan situasinya. Lelaki akan mencapai pistol. Mesti perempuan nampak. Mereka duduk bersebelahan sahaja. Melainkan perempuan sudah bersetuju ditembak di kepala, sudah pasti berlaku pergelutan.


Kalau lu tengok dari gambar, tolak kedudukan selekoh, jika lelaki yang menembak (lelaki adalah pemandu), bermakna lelaki menembak dirinya dengan tangan kiri. Hanya tangan kanan yang memegang steering, dan menyebabkan streering berat sebelah kanan selepas tidak sedarkan diri. Itu kalau tolak kedudukan selekoh. Terdapat 2 pembolehubah di situ.


Jika berlaku pergelutan sebelum tembakan pertama, bermakna kereta itu kemalangan dahulu. Baru tembakan dilakukan. Atau kemalangan serentak dengan tembakan pertama. BUKAN kemalangan akibat pemamdu telah membunuh diri. Untuk tahu, periksa kesan calar di tangan kedua2 mangsa.

Berdasarkan gambar semata2 juga, bolehlah diandaikan bahawa kereta itu tidak laju dengan mengambil kira kadar kerosakan. Boleh kira guna matematik. Berada berat Caldina dengan 2 penumpang, berapa ketegasan binaan depan sebelah kanan Caldina, dan berapa kelajuan yang diperlukan untuk besi penghalang jalan merobek masuk seperti gambar ini.


 Jangkaan awal gua, memang tak laju. Tak laju kerana kerosakan. Jika tak laju bermakna :

1. Berlaku pertengkaran membabitkan pergerakan fizikal lain (bukan mulut sahaja). Otak akan automatik mengerat dua fokus memandu untuk bekerja dalam pertengkaran fizikal.So, 'diri bawah sedar' akan menurunkan kelajuan kenderaan.

2. Jika berlaku pertengkaran, bermakna tembakan pertama adalah antara 2.

a. Tidak sengaja.
b. Tidak tepat pada bahagian yang dikehendaki.

Cerita jika (a) Tidak Sengaja.

Jika tidak sengaja, mungkin si wanita sendiri yang mencapai pistol untuk membunuh diri. Dan berlaku pergelutan. 1 tembakan tidak sengaja. Tembakan kedua dan ketiga (diri sendiri) adalah keputusan panik dan putus asa.

Semoga Allah mengampunkan kita semua. Setiap manusia akan dibangkitkan mengikut pemimpin. Yan Allah, tetapkan gua pada pemimpin yang betul, pada jalanLu yang betul. Amin.



Tiada ulasan: