Khamis, 10 Jun 2010

TINTA MUTIARA

TINTA MUTIARA


Dacing Tipu Lagi !!!

Posted: 09 Jun 2010 04:08 PM PDT

Perihal anak orang bukan Melayu yang cerdik tetapi tidak dapat tempat di mana-mana IPTA sungguh memeranjatkan. Hal ini tidak patut berlaku kerana kerajaan UMNO-BN berpegang kepada Konsep 1 Malaysia. UMNO sendiri pun sedar bahawa mereka cakap tak serupa bikin.

Kini hal itu merebak pula kepada isu biasiswa. NGO bukan Melayu buat sidang meja bulat dengan Pakatan di Parlimen. UMNO yang tidak diundang ke majlis itu datang tumpang semangkuk dan keadaan jadi kacau. Didorong oleh rasa malu mereka menghentam Pakatan.

Sikap seperti ini hanya menjelaskan kebiadaban pemimpin UMNO. Datang ke majlis orang tanpa dijemput ialah satu pencerobohan. Makin bertambahlah rasa meluat rakyat terhadap UMNO-BN. Hal ini akan berjangkit menjadi isu perkauman.

Apabila rasa tidak puas hati dalam kalangan orang bukan Melayu itu diluahkan melalui tuntutan, UMNO-BN akan kata bukan Melayu naik tocang kerana perpaduan Melayu lemah. Betapa pendeknya akal mereka menutup kelemahan sendiri.

Rakyat zaman ICT ni lebih cerdik dari zaman sekolah atap. Tidak payahlah tipu mereka. Layanan tak sama kepada bukan Melayu semakin hari semakin nyata. Bertolak dari situlah timbulnya rasa gusar. Mengapa dibiarkan?

Berlaku adillah kepada semua. Jangan nak bolot semua. Semua orang akan marah apabila melihat anak pemimpin kerajaan dan orang berada dapat biasiswa sedangkan anak orang bukan Melayu yang miskin dipinggirkan!!!

Tiada ulasan: