Sabtu, 14 Januari 2017

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


AWAS: Kakitangan JKR Sedang Diperhati..

Posted: 13 Jan 2017 04:55 AM PST



"Seluruh warga Jabatan Kerja Raya Malaysia dinasihat dan diperingatkan untuk menghindarkan diri daripada membuat sebarang komen-komen negatif dan tidak sepatutnya di laman media sosial berkaitan pemimpin-pemimpin negara, dasar dan polisi kerajaan dan perkara-perkara yang berkaitan.

Oleh yang demikian, Mana-mana warga JKR yang didapati benar membuat komen-komen sedemikian maka siasatan dan tindakan akan diambil mengikut prosedur sedia ada di bawah Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993", seperti yang dipetik menerusi website rasmi Jabatan Kerja Raya.

Ringkasnya ;

1. Kakitangan JKR jangan nak memandai-mandai buat komen-komen negatif, jelek, atau seangkatannya dengannya ke atas isu-isu yang membabitkan, menyentuh atau ada kaitan dengan pemimpin-pemimpin negara, polisi dan dasar-dasar kerajaan.

2. Korang nak komen kat page-page politik samada pro kerajaan, anti kerajaan, page-page pemimpin atau apa, pastikan komen-komen itu tak bersifat negatif / menentang dasar-dasar kerajaan dan pemimpin negara.

Faham tak?

So, tak reti-reti lagi nak buat fake account? Cover la identiti sendiri. Zaman-zaman gawat neh kau nak jadi berani takde masalah asalkan kau kaya. Kalau ko miskin dan cukup-cukup makan tak payah la nak berani mati sangat. Sia-sia je. Lepas tu jadi modal pepuak netizens mengutuk. Depa bukan boleh. Ade je tak kena.

Kah Kah Kah!

- amenoworld


Tiada ulasan: