Khamis, 19 Januari 2017

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bagaimana perniagaan dijalankan di Malaysia

Posted: 18 Jan 2017 10:00 PM PST

 "Maaf saya lambat, Wong, saya terpaksa melakukan solat saya terlebih dahulu." 

"Oh, ya, saya terlupa, anda tidak pernah lepas solat lima kali sehari anda. Lain kali kita boleh rancang makan malam pada jam 8.00 malam dan bukannya 7.00 petang. Bagaimanapun, Datuk, restoran ini adalah halal. Saya telah memeriksanya untuk memastikan. " 

"Anda sangat bertimbang rasa, Wong." 

"Adakah anda ingin wiski, Datuk?" 

"Bukan di sini, Wong. Ia berbahaya untuk minum di khalayak ramai. Jika blogger yang melihat aku pada hari berikutnya ia akan menjadi viral di seluruh Internet. Kerjaya politik saya akan musnah." 

"Faham. Bagaimanapun, saya mempunyai sebotol malt yang terbaik menunggu kita di dalam bilik. Kita boleh minum kemudian." 

"Kita meneruskan ke tempat penginapan selepas ini, seperti biasa?" 

"Seperti biasa. Dan seperti biasa saya ada dua perempuan baru dari China yang akan datang selepas makan malam." 

"Perempuan Fresh?" 

" Sudah tentu perempuan segar. Dan sangat muda juga seksi juga." 

"Hebat. Anda benar-benar tahu bagaimana untuk berpesta, Wong. Okay, tetapi mari kita bincang mengenai perniagaan." 

"Okay, ceritanya begini, syarikat kami mengemukakan satu cadangan untuk satu projek. Saya mempunyai semua maklumat di dalam beg saya. Anda mahu melihat sekarang? " 

"Kemudian. Bukan disini. Berapa nilainya? " 

"Kira-kira RM850 juta ... mungkin juga sedikit lagi ... tetapi di bawah RM1 bilion." 

"Okay, itu adalah satu angka yang bagus. Anda mempunyai rizab yang cukup? " 
"Banyak. Sekurang-kurangnya RM100 juta. " 

"Baik. Anda tahu wang itu bukan untuk saya semua, bukan? Saya kena bahagi-bahagikan sekitar." 

"Sudah tentu, Datuk, kami tahu anda tidak tamak. Kami memahami bahawa anda perlu berkongsi wang dengan orang lain." 

"Berapa cepat projek itu boleh keluar?" 

"Tidak lama lagi. Satu projek sebesar ini memerlukan masa. Yang paling awal dalam enam hingga lapan bulan. " 

"Oh, itu bermakna pada tahun depan." 

"Ya. Adakah itu masalah? " 

"Saya fikir untuk buat haji dengan seluruh keluarga saya tahun ini. Pada masa kini pakej haji adalah sangat mahal. Saya memerlukan sekurang-kurangnya RM150,000." 

"Tiada masalah, Datuk. Saya boleh uruskan untuk mendahulukan wang anda. Berapa banyak yang anda akan perlukan? " 

"Temasuk dengan membeli-belah adalah kira-kira RM250,000." 

"Saya boleh beri anda RM250,000 yang pertama. Bila anda perlukan wang? " 

"Bulan depan adalah baik." 

"Wah! Jadi, selepas ini saya perlu panggil anda Pak Haji, kan? " 

"Tidak perlulah, panggil Datuk cukup baik." 

"Adakah ini bermakna setelah anda menjadi Haji tidak perlu perempuan-perempuan Cina?" 

"Tidak, yang ini masih boleh diteruskan. Hanya perlu pastikan perempuan-perempuan itu halal. " 

"Halal?" 

"Ya. Mereka tidak boleh makan daging babi sebelum sesi kami. Saya tidak mahu apabila saya mencium mereka, mulut mereka dicemari dengan daging babi." 

"Ha, ha, ha ... anda sangat kelakar, Datuk. Dengan cara ini, Datuk, anda boleh membantu saya mendapatkan gelaran Datuk? " 

"Tiada masalah. Dari mana negeri yang kamu mahu? " 

"Mana-mana negeri ... Tidak membuat apa-apa perbezaan. " 

"Sebenarnya ia tidak. Sesetengah negeri sangat sukar untuk mendapatkan. Sesetengah negeri lebih mudah. Kami mempunyai kuota parti yang kita boleh beri. Tetapi perlu membayar sesuatu." 

"Berapa banyak?" 

"Ini bergantung kepada negeri. Tetapi kira-kira RM250,000 atau lebih." 

"Selangor boleh dapat?" 

"Selangor mustahil. Malah, Selangor menarik balik banyak gelaran datuk. Banyak juga telah ditarik balik. Malah bagi Negeri itu kini mustahil. Sebelum ini ia hanya RM250,000 untuk gelaran Datuk Negeri. Sekarang tidak ada lagi walau berapa banyak yang anda mahu membayar." 

"Okay, saya serahkan kepada anda. Mana-mana negeri juga boleh. Saya akan berikan anda RM500,000 bulan depan. separuh bagi perjalanan haji anda dan separuh lagi untuk gelaran Datuk,"katanya. 

"Wah, selepas ini saya akan juga perlu memanggil anda Datuk Wong."

"Datuk Wong ... ya, yang berbunyi sangat bagus. Dan isteri saya akan menjadi Datin, bukan? " 

"Ya, Datin Wong." 

"Saya fikir dia akan lebih suka nama Kristian beliau, Datin Venus." 

"Beliau telah memeluk agama Kristian?"

 "Tidak, kita masih Buddha. Kami hanya menggunakan nama-nama Kristian. " 

"Yang berbunyi nyaman... Apakah nama Kristian anda? " 

"Sebenarnya ia Percy, Datuk." 

"Oh, saya tidak tahu... Jadi Datuk Percy Wong dan Datin Venus ... sangat bergaya. " 

"Okay, Datuk, adakah anda bersedia untuk ke tempat penginapan? Hidangan sedang menunggu kita di sana. " 

"Ya, dua perempuan yang menarik dari China. Saya yang pilih dulu, bukan? " 

"Sudah tentu, Datuk Haji, seperti biasa." 

"Ha, ha, ha, saya bukan Haji lagi, tidak sehingga akhir tahun ini."

Boss depa pun terkenal sebagai kaki tuang dan kaki kencing...

Posted: 18 Jan 2017 04:30 PM PST


 Memang dah kelaku boss depa pun terkenal sebagai kaki tuang dan kaki kencing... tidak hairanlah kalau orang bawahannya pun ikut jejak langkah boss depa...
Ceritanya begini....

 Pejabat Setiausaha Agong PPBM hantar surat jemputan ke Majlis Perasmian dan mintak sahkan kehadiran wakil parti, PAS pun balas surat mengesahkan kehadiran wakil mereka Timbalan Presiden, Tuan Ibrahim dan Naib Presiden, Iskandar Samad, lalu selepas itu PPMB sediakan kerusi untuk tetamu jemputan tersebut agar mereka tidak "kesipuan"..... itulah amalan biasa majlis rasmi di jayakan.

 Bagi menutup kebiadaban dan pengkianatan mereka kepada janji tersebut, mereka cipta pembohongan dan kebiadaban berangkai yang baru kononnya sebab haram bersama DAP dan AMANAH, bila hujah tu nampak bodoh mereka cipta alasan lain kononnya Tun Mahathir sindir mereka.

 Kesimpulannya, mereka PAS sentiasa betul, yang salah adalah pihak lain, ayat Quran tentang syurga semua untuk mereka , tentang neraka untuk pihak lain, Hadis Nabi tentang Basyiron (berita gembira) untuk mereka adapun Naziron (berita duka) untuk orang lain, nak bunuh PAS mesti bunuh Islam dahulu... Nenek kau!! ~ Mohd Asmawi Ab Rahman

Tiada ulasan: