Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


BANDAR BARU PARAM

Posted: 28 Jan 2017 07:39 PM PST







BANDAR BARU PARAM
Param a/l Iswara alias Iskandar Dulu dulu..si moyang melayu pernah pi Peking. Param pi Beijing jumpa Maharaja Yongle ber ulang ulang. Macam orang kaya pi Mekah setiap tahon. 

Di Peking , Si Param a/l Iswara mintak bantuan dari Maharaja. Maharaja ni dari dinasti keluarga Ming Dengan ni ramai seteru seteru dan musuh musuh si Param tak buat kacau dah. Sebab Melaka dah dijadikan Kota Naungan Maharaja Yongle. Tahon 2016, Si Naajii pi kota Beijing. 

Berulang ulang dia pi. Ada bawa Badak tu. Mintak bantuan..kakaka Naajii mintak BR1M dari Jinping..kakakaka Perkara yang sama berlaku kepada bapak Si Naajii. Bapak nya pi Beijing jumpa Tuan Mao Mintak bantuan...agar PKM tak buat kacao. Si Param ni ada lah moyang kepada ramai keluarga FreeLoader. 

Bandar baru tu tak bolih lah dinamakan Bandar Param Dah tentulah dinamakan Bandar Iskandar Sejarah ni ber ulang ulang. Sebab bumi ber putar putar. Kita patut baca dan fahami sejarah berserta dengan kajian. Tapi buku sejarah sekolah menengah tak bolih on BUAT TEMBOK MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/28/17






----------------

YANG ARIFF BERSARA

Posted: 28 Jan 2017 06:03 PM PST




WALAU PUN BUKN MUSLIM
saLute buat hakim varghese .. Yg bersara dgn meninggaLkan satu name Yg baik. waLaupun bukan seorg musLim tp dLm menjaLankan tugas beLiau mempamerkan akhLak seorag musLim n beLiau terLebih baik dari kebanYakan hakim'2 musLim Yg secare terang'2an mengkhianati tugas Yg di-amanahkan bahkan sanggup puLe mengkhianati agame mereke sendiri. on SELAMAT BERSARA YANG ARIFF
Publish | Delete | Spam
noname
on 1/29/17




------------------

SELAMAT YUM SENG

Posted: 28 Jan 2017 06:30 AM PST












---------------

SALAHKAN ORANG LAIN

Posted: 28 Jan 2017 04:30 AM PST




SALAHKAN INDIA & CHINA
cukup senang, cukup mudah, hilang enjin jet, salah india seekor, hilang juta juta salahkan cina tembam, driver kena belasah salahkan india seekor, ada mati dlm lokap salah india lagi,

apa lagi salah lahir itam legam, kambing hitam, kalau salah semua dilakukan kambing, gagak itam, yang putih tak dapat curi billion, putih lepas seleudup billion, cina dan india salah, melayu suci murni, islam, hj hadi kaj kaj kah....sham pun rasis paria jugak lah.... mampoos on MAT LANCHAU DAPAT AMARAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/27/17






----------------

TUNGGU SAMPAI KIAMAT

Posted: 28 Jan 2017 04:00 AM PST







Apa kao tak tao sabar TT??! SPRM sudah bilang... Tunggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul. Najib dan Rosmah punyer akaun Ambank dalam list menuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggggghhggggggul di busut SPRM. Apa kao tarak baca punya budak! TungggggggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuL! on KES NAJIB BILA NAK DAKWA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/28/17


------------

AL-FATIHAH

Posted: 27 Jan 2017 11:37 PM PST







AL-FATIHAH



John Hurt, versatile star of The Elephant Man, Alien and Harry Potter, dies aged 77

John Hurt, the widely-admired English actor who rose to fame playing flamboyant gay icon Quentin Crisp, has died aged 77.
On Saturday, his agent, Charles McDonald, confirmed his death on Friday in London. 
Hurt's role in the made-for-TV film The Naked Civil Servant, first broadcast on ITV in 1975 – as well as its 2009 follow-up, An Englishman in New York – identified him with Crisp, whose transgressive public behaviour had made him a pioneer in altering public attitudes to homosexuality in the late 1960s and early 70s.


--------------------

BODOH BUKAN JENAYAH

Posted: 27 Jan 2017 10:30 PM PST






BODOH

BANGANG

TIDAK ADA

AGAMA DAN

BANGSA

Ingkar arahan, 3 kenderaan hanyut cuba redah jalan banjir


Akibat tidak mendengar nasihat orang kampung serta mengambil mudah arahan pihak berkuasa, dua kereta Perodua Myvi dan sebuah lori hanyut dibawa arus deras ketika cuba menyeberangi Jalan Bukit Senggeh, di Segamat malam tadi.

Ketua Polis Daerah Segamat Supt Raub Selamat berkata polis menerima laporan berkaitan kejadian yang berlaku secara berasingan dalam tempoh 8.30 malam hingga 4 pagi tadi.

"Saya harap pengguna jalan raya mematuhi arahan yang telah dikeluarkan oleh pihak berkuasa dan tidak mengambil mudah amaran tidak melintasi jalan yang dinaiki air banjir," katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, menurut seorang saksi Mohd Suhaimi Jantan, 27, jalan utama yang menghubungkan Bukit Kepong dan Segamat itu mula dinaiki air sejak tiga hari lepas.

"Pihak berkuasa dan penduduk telah letak papan tanda amaran arus deras, namun ada yang berdegil mahu meredah jalan ini," katanya kepada pemberita hari ini.

Menurutnya kejadian pertama membabitkan kereta Myvi dipandu seorang lelaki berusia 40-an sekitar jam 8.30 malam, manakala kejadian kedua dan ketiga pada jam 3.45 pagi membabitkan sebuah lori yang membawa muatan kelapa sawit dan sebuah Myvi.

"Lori itu cuba meredah air namun tersangkut manakala perodua Myvi yang berada di belakang lori itu pula cuba membuat pusingan-U tetapi kedua-dua kenderaan dihanyutkan arus sebelum tersangkut pada pokok di tepi jalan," katanya.

Menurut Mohd Suhaimi kesemua pemandu dan penumpang tiga kenderaan terbabit selamat setelah sempat keluar daripada kenderaan masing-masing.



BODOH JUGA

BUKAN SATU

JENAYAH

HADI TONTOWI

NIK ABDUH

JANGAN RISAU

POLIS TIDAK

AKAN TANGKAP

--------------------------

SELAMAT BERSARA YANG ARIFF

Posted: 27 Jan 2017 09:00 PM PST






YANG ARIF

UCAPAN

SELAMAT

BERSARA




Hakim buat keputusan penting kes hasutan bersara

Hakim Mahkamah Rayuan Varghese George Varughese yang membuat penghakiman penting dua bulan lalu apabila memutuskan bahawa pihak pendakwaan perlu membuktikan niat dalam kes hasutan, bersara hari ini.
Sebelum ini, pihak pendakwaan tidak perlu membuktikan niat di bawah Seksyen 3 (3) Akta Hasutan 1948.
Dalam kes Mat Shuhaimi Shafiei melawan Pendakwa Raya, Hakim Varghese memutuskan bahawa Seksyen 3 (3) melanggar Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan mengenai kebebasan bersuara dan oleh itu tidak sah dan tidak boleh dikuatkuasakan.
Hakim itu berkata terdapat merit dalam permohonan Mat Shuhaimi kerana Seksyen 3 (3) tidak memerlukan pembuktikan 'mens rea'. Dalam undang-undang, 'mens rea' atau niat bersalah menjadi elemen penting untuk menunjukkan kesalahan jenayah.
Hakim itu, bersama-sama dua lagi hakim Mahkamah Rayuan, membenarkan rayuan dikemukakan Mat Shuhaimi Shafiei yang juga Adun Seri Muda bagi mencabar kesahan peruntukan itu.
Mat Shuhaimi didakwa pada bulan Februari 2011 di Mahkamah Sesyen di Shah Alam dengan memuat-naik satu artikel yang didakwa memfitnah dalam blognya, mengenai pelantikan Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri Selangor yang baru.


DI BUMI

MELAYU INI

MASIH RAMAI

SOSOK SOSOK

YANG BAIK

YANG JUJUR

YANG ADIL

DARI YANG 

JAHAT GANAS

WALAU PUN

DALAM SISTEM

YANG KORUP


















-----------------

PARTI CUKONG SOKONG CHINA ROMPAK TANAH MELAYU

Posted: 27 Jan 2017 08:30 PM PST







PARTI

CUKONG

SOKONG

CHINA ROMPAK

TANAH MELAYU

MCA gembira dengan pelaburan China

 | January 28, 2017
Dalam perutusan Tahun Baharu Cina, Liow mengalu-alukan aliran masuk pelaburan China, sambil menyeru bertegas terhadap pihak yang memupuk 'pecah belah'.








CUKONG

PASTI SOKONG

KERANA

CUKONG AKAN

JADI LAGI

KAYA RAYA

--------------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT