Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


HARAM KAH?

Posted: 20 Jan 2017 07:30 PM PST




BANGUNAN UNTUK DISEWA
Bro. Rasa nye tk dak sapo minat nk pi sewa. Sbb takut majal sial atau suwey. Tapi herann. Pas di pimpin oleh olarmak dunia n berdozen olarmak kecik. 

Doa depa mustajab bro. Tapi harakah tak laku. Hanya laku 10ribu jer. Mano pi ahli pas 1juta. Tk beli harakah ker? Kiki. Atau depa beli akhbar Amanah. 

Ako rasa 2 sbb harakah tk laku. First isi mcm utusan meloya. Kedua pas dah mesra umngok. Ketiga pas suka berkecuali wpon benda mungkar. Ke 4 pemimpin pas semua nye vangang n vahalul. Khalasss. Kikiki on ADA PEJABAT HENDAK DISEWAKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/21/17

BACA MANGGA
Dpd baca Harakah baik baca majalah Mangga..blh jgk stim2 konek..kahkahharakah on ADA PEJABAT HENDAK DISEWAKAN
Arie_73
on 1/20/17






------------------

PUKIMAK DATUK YANG MANA NI?

Posted: 20 Jan 2017 06:30 PM PST





DATUK MELAYU
Datuk melayu baru nak up. Kena langgar cenggitu jer pun, claim insuran pegi repair jer la kereta tu. on PUKIMAK DATUK MANA PULAK?
Anonymous
on 1/21/17

MELAMBAK LAMBAK
banyak sangat DATUK sekarang nih yang real pun ada yang tipu lagi lah melambak bila negara nak jadi papa kedana , bebende bodoh binasa akan ber leluasa hanya kerana rakyat dah jadi papa kedana miskin tambah emosional macam lembu on PUKIMAK DATUK MANA PULAK?
Anonymous
on 1/20/17

LATOK HANTU
Tt, kau dulu ponteng kelas sains kimia atau bahasa inglend kata: chemisteri. Ilmu chemisteri ni kalau kau menjaringkan a atau b, mudahlah merungkai misteri dunia macam ni. 

Inilah datok dari subspesis latok hantu, atau bahasa inglend kata: man forest. Seperti yang nama dia bagitau, latok hantu dok dalam hutan. Atas pokok. Situlah dia bergayut, melompat, tersengeh, meraung, dan bermacam lagi. Senang cerita latok hantu ni sebijik macam kera la. Bahasa inglend kata: like that monyet. on PUKIMAK DATUK MANA PULAK?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17

Ling,ling,ling on PUKIMAK DATUK MANA PULAK?
Anoy
on 1/20/17




--------------

PUKIMAK DATUK MANA PULAK?

Posted: 20 Jan 2017 05:30 AM PST






DATUK

PUKIMAK

MANA PULAK

Kejadian berlaku ketika pemandu lori itu mengundurkan lorinya tetapi terlanggar kereta Mercedez Benz milik seorang "Datuk".



SPR BUAT TIPU LAGI

Posted: 20 Jan 2017 04:30 AM PST




BILA ZAB NAK SAMPAI
semoga laknat ALLAH SWT keatas mereka yg bersekongkol dgn penzalim. org bodoh, kurang ilmu agama. didunia kedudukan kamu dgn keluarga laknat tu umpama langit dgn bumi. tp diakhirat kamu kena azab setaraf dgn mrk. ada berbaloi ke? 

didunia kamu terbang dgn klas ekonomi, dia naik private jet. tp diakhirat, seksa kamu sama dgn seksa dia. ada berbaloi ke? 

di dunia kamu pandu perdana, dia pandu bentley. tp bila diakhirat, seksa kamu sama berat dgn seksa dia. ada berbaloi ke? api neraka bwarna hitam. jika bumi didedahkan sebesar lubang jarum, bumi ini akan hangus. diakhirat nanti, kamu duduk dlm api tu. jika tak tau, pergi belajar. 

jgn jadi pak turut. dlm bab dunia, mcm2 kita sanggup belajar. nak dpt kertas sekeping. tp bila bab agama, harap tok lebai bg tau apa nak buat! knp kita tak baca kitab2 yg tok2 lebai tu baca? konon kalau belajar tanpa guru, maka syaitan akan jadi guru - nak sesatkan kita. itu hadis ke? itu hanyalah propaganda supaya umat - dlm bab agama - mesti ikut ckp on SPR TERUS MENIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/20/17




------------

ADA PEJABAT HENDAK DISEWAKAN

Posted: 20 Jan 2017 01:00 AM PST






face book


Jualan HARAKAH susut ketara.
Pekerja HARAKAH, bayaran gaji mereka banyak yang tergelincir.

Pjbt HARAKAH pun sudah mahu disewakan..
Himpunan RUU 355 nanti, bukan sekadar perlu jemput menteri RUU 355, bahkan perlu buat kutipan derma selamatkan HARAKAH.









-------------

CUBA RENUNGKAN

Posted: 20 Jan 2017 12:30 AM PST







SATU INGATAN

ditujukan kepada
semua ahli pkr
kepada para yb pkr
 para penyokong pkr


pekara yang ditimbulkan
ialah tentang permit cetak
akhbar SUARA KEADILAN

ini akhbar resmi pkr
sehingga tahun 2017
masih belum dapat permit
yang telah diminta
semenjak  tahun 2007


kalau permit akhbar SK
pun najib tidak beri
maka timbul pertanyaan
apakah najib akan
beri pkr 
apakah najib akan benarkan
 pakatan harapan
untuk mengambil alih kerajaan
mengambil alih putrajaya


mengambil alih kerajaan
ertinya ambil alih
petronas
felda fgv  felcra dan dan
khazanah  
dan pelbagai glc


kalau permit akhbar pun
tidak  diberi
apakah najib
 akan undur dalam
pilihan raya


cuba renungkan





-----------------

MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA

Posted: 20 Jan 2017 12:00 AM PST




DARI
LIDAH PENGARANG


MELAYU

DIBODOHKAN

satu ketika dahulu
 bani melayu amat marah
pada british kerana
bawa masuk china 
dari tanah besar china
bawa masuk india
dari benua india

demograpi tanah melayu
berubah 
tanah melayu jadi malaysia
singapura sebahagian
dari tanah melayu
jatuh ke tangan china 

nama tanah melayu hilang
untuk selama-lamanya


semua ini menimbulkan
masaalah nasional
the natinal question

hingga hari ini
masalah nasional
masih belum selesai
masalah wujudnya
china dan india
di bumi  melayu
masih dipertikaikan

parti DAP terus dijadikan sasaran
ini kerana bandar dan pekan
majoritinya dimilik oleh china
ini hakikat
wilayah dipinggir kota 
yang harganya bernilai
semuanya dimiliki oleh china
ini yang dilihat oleh mata kasar
bani melayu masih jauh tercicir


hakiktanya
masalah wujudnya china
 kemasukan orang asing
membawa masaalah nasional
akibatnya
membawa masaalah politik

masaalah politik ini berterusan
yang terus digunakan oleh
united malays national organisation
untuk menakut nakutkan bani melayu
dengan orang china
dengan parti DAP
bani melayu terus dibodohkan

hari ini sejarah berulang kembali
parti yang mengakui berlandasan 
ketuanan melayu
sedang membawa masuk 
bangla indon myamar vietnam negro
semua ini akan membawa masalah

ini masalah masa depan
sama saperti yang  bani melayu
sednag hadapi sekarang
bila berhadapan dengan china dan india


lihat eropah 
hari  ini eropah sedang dihantui
oleh masalah imigran
oleh masalah pebezaan budaya
oleh perbezaan agama
oleh perbezaan gaya hidup

yang tidak bermasalah
yang menyokong kemasukan
orang asing ke tanah melayu
 ialah kaum pemodal
yang dapat buruh murah
yang dapat untung lumayan

di malaysia kaum pemodal ialah para cukong
jadi masalah berterusan
bani melayu terus tercicir

SEJARAH
pada tahun 1819 singapura tergadai
kepada east india company
raffles membeli singapura
bagaimana  pulau singapura tergadai?

raja husin diberi candu
east india company ialah tokan candu
syarikat ini jual candu pada china
akhirnya dapat hong kong
ini sejarah
ini bukan fitnah hishamuddin rais


hari ini sejarah berulang kembali
najib rosmah sedang diberi candu
kali ini bukan oleh raffles
bukan east india company
tapi oleh tokan dan along
dari  tanah besar china

hutang najib rosmah ialah candu
candu ini akan mengadaikan tanah melayu
ini hakikat
siapa pembawa candu ini?

saorang china bernama jho low
ini hakikat
ini fakta 

apakah bani melayu tidak sedar?
negara sedang tergadai
kepada tokan candu baru
dulu raffles  kini china
dari tanah besar china




----------------

MELAYU KENA KENCING

Posted: 19 Jan 2017 11:00 PM PST






NAJIB ROSMAH

MENGENCING

ORANG MELAYU

UTUSAN TV3

RTM STAR SUN

KATA ITU HUJAN 

BUKAN KENCING




-------------------

SPR TERUS MENIPU

Posted: 19 Jan 2017 09:00 PM PST








136,272

KAMU TAHU KE?

DI SELANGOR

ADA 136,272

PENGUNDI 

YANG TIDAK

ADA ALAMAT

JIKA INI BUKAN

SPR MENIPU

MAKA

ROSMAH MASIH

ANAK DARA









------------------

POLITIK NEGARA DUNIA KE TIGA

Posted: 19 Jan 2017 08:30 PM PST






INI CONTOH

TERBAiK

PILIHANRAYA

DALAM NEGARA

DUNIA KETIGA

SETAKAT INI
pilihan raya telah selesai di GAMBIA
presiden yang kalah enggan 
turun dari kerusi presiden
jika turun dia akan ditangkap
kerana kes bunuh
kerana kes rasuah
kerana kes salah guna kuasa
maka YAHYA terus jadi presiden

yang meng ADAMA lari ke SENEGAL
angkat sumpah di negara tetangga
kemudian bawa masok tentera
bukan tentera gambia 
tapi tentera dari negara asing
untuk bantu jadi presiden baru

inilah contoh pilihanraya 
negara dunia ke tiga

NOTA KULIAH
najib terlibat kes bunuh
najib terlibat kes rasuah
najib salah guna kuasa
apakah najib akan sedia kalah
dalam PRU14

jawabnya mustahil najib kalah
jika najib kalah najib akan ditangap
jika kalah najib akan didakwa
jika kalah najib masuk penjara

maka najib akan gunakan
apa sahaja kuasa untuk pastikan
dia akan terus berkuasa

ini kuliah politik 
politik negara dunia ke tiga
tak pernah berbeza
bentuk mungkin lain
tapi isinya adalah sama



Troops enter the Gambia after Adama Barrow is inaugurated in Senegal

West African troops have crossed the border into the Gambia as part of regional efforts to support the democratically elected president in a showdown with his predecessor, Yahya Jammeh.
"We have entered Gambia," Col Abdou Ndiaye, a spokesman for the Senegalese army, wrote in a text message to Reuters on Thursday night, hours after Adama Barrow was forced to hold his inauguration as president in Dakar, the capital of Senegal.






---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT