Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Posted: 24 Oct 2016 01:04 AM PDT

Namakan syarikat BN disenarai hitam pentadbiran Pulau Pinang dan Selangor

KUALA LUMPUR, 24 OKT: Seorang Ahli Parlimen DAP menggesa Meneri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan menamakan syarikat yang mempunyai hubungan dengan Barisan Nasional (BN) dan telah disenarai hitam oleh pentadbiran negeri Pakatan Harapan di Pulau Pinang dan Selangor.
Ia sebagai kenyataan balas terhadap keputusan Rahman yang juga Ahli Parlimen Kota Belud, semalam, untuk menyenarai hitam, mana-mana syarikat yang dikesan membiayai dan membantu Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih), daripada menerima sebarang kontrak kerajaan.
"Boleh kah Rahman menamakan satu syarikat penaja BN yang telah disenaraihitamkan oleh kedua-dua kerajaan negeri ini?" soal Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng.
"Rahman patut menarik balik ugutannya (menyenarai hitam syarikat terkait Bersih) dan memohon maaf sekiranya beliau tidak mampu memberi walaupun satu nama syarikat yang dilayan buruk oleh kerajaan Pulau Pinang dan Selangor hanya kerana perbezaan politik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Rahman seperti yang dilaporkan media berkata Unit Perancang Ekonomi (EPU) dan Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS) yang dikawalnya akan menyaring mana-mana pihak yang mahu terlibat dalam sebarang kontrak kerajaan.
Ia bagi memastikan kerajaan tidak memberikan kontrak kepada pihak yang mempunyai perkaitan dengan Bersih yang didakwa BN kononnya mencemarkan keharmonian dan menggugat kedaulatan negara.
Bagaimanapun, Pengerusi Bersih, Maria Chin Abdullah dilaporkan semalam berkata Rahman tidak mempunyai hak untuk menentukan syarikat mana yang boleh membiayai Bersih.
"Apa isu beliau dengan Bersih? Adakah anti-rasuah, atau pilihan raya yang bersih dan adil? Beliau menakutkan syarikat (dengan mengancam menyenaraihitamkan mereka)," kata Maria, semalam.
Bagaimana dengan Amerika dan Singapura?
Dalam pada itu, mengambil kira logik Rahman berkenaan, Lip Eng turut mempersoalkan sama ada kerajaan akan memutuskan hubungan dengan enam negara yang kini sedang menyiasat aktiviti pengubahan wang haram dan penipuan melibatkan syarikat milik penuh Kementerian Kewangan, 1MDB.
"Bukankah siasatan dan tindakan mahkamah ini semua juga bertentangan dengan kerajaan BN yang dianggotai Rahman? Bukankah sepatutnya Rahman menggesa kerajaan untuk memutuskan pertalian dengan enam negara ini, terutamanya dengan Amerika Syarikat?" soalnya.
Rahman sebelum ini mengesahkan 'Malaysian Official 1' (MO1) adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
MO1 adalah entiti yang disebut sebanyak 36 kali dalam tuntutan saman Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat untuk merampas aset bernilai hampir AS$1bilion yang diseleweng dari 1MDB.
Selain Amerika Syarikat, Switzerland dan Singapura merupakan antara enam buah negara yang sedang menyiasat dan mendakwa bank dan pegawai mereka kerana bersubahat menyelewengan dana terkait 1MDB.
Mengulas lanjut, Lip Eng yang juga Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan turut tertanya-tanya tentang mekanisme yang akan dipilih Rahman untuk memastikan syarikat yang mempunyai urusan dengan kerajaan tidak menaja Bersih.
"Bagaimana caranya untuk memastikan tidak ada satu pun anak syarikat kepada mana-mana syarikat besar atau pegawai tinggi syarikat terkemuka menaja Bersih?
"Adakah Rahman akan mencadangkan satu borang deklarasi baru untuk syarikat-syarikat yang mempunyai urusan dengan kerajaan?" soalnya.
Namun, menurut Lip Eng, dunia perniagaan dan politik sepatutnya diasingkan dan tidak dijadikan mangsa, sepertimana kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang yang masih berurusan dengan syarikat yang ada kaitan rapat dengan BN. – Roketkini.com

‘JIKA BN KATA SUBJUDIS BINCANG 1MDB MAKA MO1 BOLEH DISABIT BERSALAH’ – DAP

Posted: 24 Oct 2016 12:51 AM PDT

BAJET 2017: BERSIAP SEDIA TOL NAIK, PAMPASAN SYARIKAT KONSESI DIBATALKAN

Posted: 24 Oct 2016 12:50 AM PDT


Generasi Pewaris Khilafah

0
sumber :-

Generasi Pewaris Khilafah


Melaka Juara Liga Perdana 2016

Posted: 24 Oct 2016 09:39 AM PDT

Assalamualaikum 

Tahniah diucapkan kepada pasukan Melaka United yang telah berjaya menjuarai Liga Perdana untuk tahun 2016. Tahniah diucapkan kepada pemain dan pihak pengurusan terutama kepada Ketua Jurulatih Melaka United, Coach Mat Zan yang telah bersusah payah berusaha untuk memastikan Melaka United terus unggul dan berjaya ke Liga Super pada tahun 2017. 

Sememangnya ini merupakan kenangan manis yang tidak dapat dilupakan oleh seluruh anak melaka tak kira dimana mereka berada.Kenangan yang akan terpahat disanubari setiap anak melaka yang ingin melihat pasukannya berjaya dengan jayanya. 

Cuma ada beberapa harapan yang rasanya boleh saya coretkan disini khusus buat para pemain Melaka United sebagai bekalan pada masa hadapan : 

1. Amanah pada tanggungjawab yang diberikan. 
Sebagai pemain yang profesional dan dibayar gaji, perlulah sentiasa melaksanakan tugasan atau homework yang diberikan serta melaksanakan tugas dengan sebaiknya. Walaupun dibayar mahal tetapi persembahan yang diberikan dalam setiap perlawanan perlu setimpal dengan apa yang diberikan. 


2. Kerjasama yang erat dikalangan pemain 
Kadang ada yang tak puas hati dengan prestasi rakan sepasukan tapi benda boleh selesai dengan kerjasama yang diberikan. Tanpa kerjasama yang diberikan sesebuah pasukan atau team itu mungkin sukar untuk mendapat kemenangan. 

3. Niat ikhlas untuk memajukan diri dan menaikkan imej pasukan. 
perkara ini merupakan perkara yang pokok yang perlu diberikan perhatian yang khusus. Ini kerana jika seseorang itu bermain bukan niat untuk memajukan diri mahupun mengangkat imej pasukan, maka sesebuah pasukan itu pasti akan menemui kegagalan. 

Apa pun, Selamat Maju Jaya untuk Melaka United 

#demikebanggaanku
#gegaumelakagegau
#AmukjebatAmuk 

Sombong Punca Ukhwah Terputus

Posted: 24 Oct 2016 09:22 AM PDT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera untuk semua 

Rasanya dah lama sangat tak menulis dalam blog yang rasanya dah dekat 5 tahun nie. Malam nie tergerak hati nak tulis satu tajuk yang mungkin sama-sama kita boleh ambil kesedaran dan manfaat untuk semua khususnya kita yang mengaku beragama islam. 

Bila cakap pasal sombong, memang rata raka dikalangan kita tahu yang sombong nie salah satu daripada sifat mazmumah yang tercela. Sombong juga merupakan salah satu daripada punca atau asbab yang menyebabkan iblis dan syaitan disingkirkan daripada syurga dek kerana merasakan dirinya lebih hebat dan lebih mulia daripada Nabi Adam Alaihissalam. 

Kita juga sebagai anak adam dan hamba Allah yang hidup di akhir zaman ini juga tidak lari daripada sifat tersebut tak kiralah kita ini pemimpin atau orang biasa. Disebabkan kita merasakan yang diri kita ini dah cukup hebat dan cukup bagus jika dibandingkan dengan orang lain yang kurang berbanding kita. 

Sedangkan kita telah ditunjukkan oleh Allah kesan -kesan atau balasan kepada golongan yang sombong terutamanya dalam melaksanakan segala tuntutan yang telah digariskan oleh Islam. Sifat ini sewajarnya kita hindari sebagaimana firman Allah SWT dalam AlQuran surah al-isra' ayat 37-38 

 وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّكَ لَن تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا (37

Maksudnya :  Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, kerana sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung.

Selain itu, sifat mazmumah ini juga mampu memutuskan ukhwah dan silaturrahim yang terjalin antara kita dengan sahabat kita. Sahabat yang sama-sama bersusah payah dengan kita untuk melaksanakan sesuatu tugasan dan bila kita susah dia bantu kita tapi bila kita senang kita lupakan dan pinggirkan dia seumpama simpulan bahasa melayu " Ibarat kacang lupakan kulit" Ibarat melepaskan anjing yang tersepit dan sebagainya. 

Jadi kita sama-sama muhasabah diri kita, siapa kita sebenarnya dan layakkah kita memiliki sifat sombong, angkuh, bangga diri dan rasa hebat ini hanya Allah sahaja yang layak memilikinya dan bukan kita sebagai makhluk.Marilah kita sama-sama mengubah mentaliti dan sikap kita kerana ianya boleh membawa kepada kesan yang buruk terutamanya kepada diri kita, keluarga kita dan masyarakat. 

Sama-sama kita lakukan perubahan. Setiap yang baik yang diusahakan dengan baik, hasilnya juga akan dapat yang baik. Wassalam 

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


MALAM INI RADIO BANGSAR

Posted: 24 Oct 2016 07:30 PM PDT








  MALAM INI




Page Liked · 7 hrs 

Siri ke-4 temubual menuju #BERSIH5. bersama Saudara Syed Sadiq. Selasa 24.10.2016 9.00 malam. berani langgar laporan jelas.




-------------

LAGU LAGU PERJUNGAN

Posted: 24 Oct 2016 07:00 PM PDT




LAGU LAGU MENUJU 
SATU JUTA BERSIH5

Sejarah memperlihatkan kepada kita ada banyak lagu yang berhasil menjadi api pembakar semangat, yang menggerakkan rakyat untuk melawan ketidakadilan. Tidak hanya itu, lagu juga seringkali menjadi "penyambung lidah" rakyat tertindas.
Berikut  lagu protes paling populer di dunia sepanjang sejarah versi versi New Statesman, sebuah majalah politik dan kebudayaan di London, Inggris. Majalah ini sudah berdiri sejak tahun 1913 dan, konon kabarnya, didirikan oleh anggota Fabian Society.

IMAGINE



Lagu 'Imagine' ditulis dan dinyanyikan oleh musisi progressif John Lennon, pada tahun 1971. Kabarnya, lagu ini terinspirasi oleh puisi-puisi Yoko Ono di buku "Grapefruit" di tahun 1964.
Lagu Imagine mewakili mimpi John Lennon mengenai masa depan yang dicita-citakan: sebuah dunia tanpa negara, tanpa agama, dan tanpa kepemilikan, dan tanpa keserakahan dan kelaparan.
Sebagian orang menuding itu mimpi atau utopia. Tapi, John Lennon bilang, "you may say I'm a dreamer, but I'm not the only one/ I hope some day you'll join us/ And the world will be as one. Lennon sendiri pernah berkelakar, "bayangkan, tidak ada agama, tidak ada negara, tidak ada politik, ini hampir mirip dengan Manifesto Komunis, meskipun meskipun aku tidak terlalu Komunis dan saya tidak tergabung dalam gerakan apapun."
Obsesi Lennon itu tidak terlepas dari ketidakpuasannya terhadap keadaan. Di tahun 1960-an hingga 1970-an, John Lennon bersama The Beatles aktif dalam gerakan anti-perang, terutama menentang perang Vietnam.

WHERE HAVE ALL 
THE FLOWERS GONE?



Lagu Where Have All the Flowers Gone adalah lagu rakyat yang diciptakan dan dinyanyikan oleh penyanyi Kerakyatan Amerika, Pete Seeger. Lagu ini ditulis Peter Seeger di tahun 1945.
Lagu ini banyak terinspirasi oleh lagu-lagu rakyat Ukraina yang ada di dalam novel "And Quiet Flows the Don" karya novelis Soviet Michail Sholokhov.
Pete Seeger sendiri adalah pencipta banyak sekali lagu-lagu rakyat Amerika yang populer, seperti We Shall Overcome, If I Had a Hammer, dan Guantanamera.
Pete Seeger sudah 7 dekade lebih menekuni lagu-lagu rakyat dan banyak menginspirasi musisi kerakyatan lainnya. Tak heran, Bob Dylan menyebut dia "Santo". Karena dukungan dan keterlibatannya dalam memperjuangkan hak-hak sipil, menentang perang, dan melawan segala bentuk keadilan, banyak yang mengusulkan Pete Seeger untuk mendapatkan nobel.
Pete Seeger sangat memegang kuat pernyataan Bertolt Brecht: seni bukanlah cermin untuk menangkap realitas, tetapi sebuah palu yang digunakan untuk membentuk itu. 
INTERNATIONALE


Inilah lagu yang membangkitkan klas tertindas dan terhisap di seluruh dunia untuk bangkit melawan. Inilah lagu "Internasionale", karya Eugène Pottier, seorang buruh dan sekaligus sosialis Perancis.
Lagu ini sudah diterjemahkan dalam hampir semua bahasa di seluruh dunia. Lagu ini menjadi lagu kaum proletar di seluruh dunia yang berjuang untuk pembebasan sejati, yakni sosialisme.
Lagu ini diciptakan oleh Pottier di bulan Juni 1871, di saat kaum buruh berhasil membangun kekuasaan proletar pertama di muka bumi, yakni Komune Paris. Pottier sendiri menjadi bagian dari pemerintahan revolusioner tersebut. Vladimir Lenin kemudian menulis, "Komune ditindas, akan tetapi Internasionale-nya Pottier menyebarkan ide-ide Komune ke seluruh penjuru dunia, dan sekarang lagu ini mempunyai daya hidup lebih daripada di waktu kapanpun."
Lagu ini membakar semangat perlawanan siapa saja yang berjuang untuk keadilan sosial. Tidak hanya kaum sosialis dan kaum komunis. Sampai-sampai seorang demokrat radikal seperti Ki Hajar Dewantara tertarik untuk menerjemahkan lagu ini ke bahasa Indonesia.

UNDUR NAJIB UNDUR

Ini lagu anak anak  muda Malaysia yang mahu Najib Razak  seorang perncuri yang menyamar sebagai Perdana Menteri berundur.

-----------------

BAYAR DUIT TOL LAGI

Posted: 24 Oct 2016 06:30 PM PDT








NAIK TIAP BULAN
Naik kan lah harga tol mcm mana pun sesuka hati, rakyat marah sekejap ajer. Alaa... mcm yg lepas lepas laaa. Bising kejap seminggu lepas tu ok laa. Kalau harga tol naik tiap2 bulan pun ok atau buat mcm harga petrol pun ok; naik seringgit, bila nak pru turunkan 5 sen.

Rakyat akan bising kenaikan seringgit 5-6 hari lepas tu yg turun 5 sen akan terus dikenang sampai bila2. Alaa rakyat malaya senang jer nak pujuk. Tak kan itu pun tak reti? on TOL NAIK HARGA LAGI
Anonymous
on 10/23/16

NAK BAYART GAJI
kalo tak naikkan tol, macam mane nak bayar gaji pekerja awam..pekerja awam banyak hutang.najib dah naikkan pinjaman perumahan pekerja awam, wajib la pekerja awam sokong langkah2 menaikkan tol..pekerja awam bole guna kereta kerajaan dan claim tol kat kerajaan..

kpd pekerja swasta, terima kasih kerana membayar tol yg mahal..geng2 baju merah takyah bayar tol sb sabak bernam takda jalan bertol..kalo bayar tol pun diorng claim dgn umno selangor..tak caya, sila tanya contractor2 umno..

elok gak naikkan sekarang, biasanya kenaikkan akan berlaku ketika musim ramadan kerana org islam tak bole marah2 ketika berpuasa.mufti kata salah dan berdosa..lagi satu, syarikat tol ni tak taja bersih, so rahman dahlan takkan black list syarikat ini.. on TOL NAIK HARGA LAGI
Anonymous
on 10/23/16






-----------------

SATU KEJAYAAN

Posted: 24 Oct 2016 06:06 PM PDT






MENYENGAT

Konvoi Bersih 5 kecoh dihalang gerombolan

KUALA ROMPIN – Konvoi Bersih 5 dalam misi mengedarkan risalah dan memberi penerangan berkaitan gerakan itu dihalang oleh sekumpulan gerombolan penduduk yang menanti di Leban Chondong, hari ini.

Konvoi yang menuju ke Bandar Kuala Rompin selepas singgah di Leban Chondong kemudiannya ditahan di Kampung Derahman sekitar jam 12.30 tengahari yang menyebabkan jalan menjadi sesak bagi kedua arah dalam tempoh beberapa minit.

Setelah ditenteramkan oleh pihak polis yang diketuai oleh Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superitendan Muhammad Aidil Roneh Abdullah, keadaan kembali tenang dan konvoi meneruskan perjalanan menuju ke Bandar Kuala Rompin.

BILA MUSUH

MENGHALANG

BUKAN TAK BAIK

SATU YG BAIK

ERTINYA APA YG

KITA DIBUAT 

MENYENGAT NADI

MUSUH

BUKAN KERJA

BUANG MASA









--------------

PENJUAL AGAMA JUAL AGAMA

Posted: 24 Oct 2016 05:13 PM PDT




PENJUAL AGAMA
Akan ada penjual agama" dan "penjual bangsa" dalam politik, penjual-penjual ini hanya mampu meraih kepercayaan/sokongan dengan Cara "manusia paling malas" yang pernah hidup dimuka bumi. 

Bila sebut sahaja "Islam" siapa yang berani menentang apabila anutannya Islam dan bicara berkaitan "bangsa melayu" siapakah yang berani membantah bila bangsanya melayu.Inilah politik malas yang gagal dicerna oleh pengundi-pengundi. 

Laungan agama dan bangsa hanya menguntungkan puak kleptokrasi, tidak akan membawa apa-apa kebaikkan kepada rakyat marhaen. on PAHALA PAKAI SERBAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/25/16




----------

HASUT JANGAN TAK HASUT

Posted: 24 Oct 2016 05:45 AM PDT




BERJAYA MENGHASUT
Tt, kau bukan saja menghasut orang umno paling tadah jadi pembangkang, kau jugak menghasut mereka jadi pemain politik jalanan. Sesungguhnya kau penghasut numero uno, maka aku kontribusi satu puisi tanpa sijil jakim atau sijil phd untuk kau: 

Moyang kau dulu mesti kominis punye talibarut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Atok kau dulu mesti jadi tukang kasut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Opah kau dulu mesti jadi tukang set rambut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut 

Nenek belah bapak kau dulu mesti selalu sepak busut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Bapak sedara kau dulu mesti suka buat ribut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Pakcik belah emak kau dulu mesti jadi tukang karut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut 

Sepupu kau dulu mesti suka makan siput sedut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Abang kau dulu mesti suka main bola lisut Itu pasal sekarang kau jadi tukang hasut Bapak kau dulu mesti perut gendut Itu pasal on MUHYIDDIN YASSIN DI RADIO BANGSAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/24/16



------------

SATU JUTA KE JALAN RAYA

Posted: 24 Oct 2016 05:19 AM PDT






TERAJANG NAJIB

DARI KERUSI PM

BUKAN JENAYAH

TUNKU KENA

PAK LAH KENA

SEKARANG NAJIB


Menteri beri 5 contoh BERSIH berniat guling BN - Rahman Dahlan

nurul tian chua mahfuz tony pua
lim guang eng saifuddin rafizi
sivarasa  dr zul salehuddin 
mat sabu s.husin teresa zaril
semua nak jatuhkan kerajaan
jatuhkan kerajaan barisan nasional
ini bukan pekara baru
ini kerja parti politik

nak jatuhkan kerajaan bukan 
satu yang haram dilakukan
bukan ditegah oleh agama
mana ada agama  cakap
tak boleh jatuhkan kerajaaan

tolong jangan putar!

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


-------------

PAHALA PAKAI SERBAN

Posted: 23 Oct 2016 11:00 PM PDT





PAHALA PAKAI SERBAN
Wuish.. jangan fitnah ulamak. Mereka maksum. Apalah sangat dosa makan elaun haram duit rakyat tu. Sedangkan gamaknya pahala mengajar ugama berpuluh tahun setiap hari bersamaan 1000001x Gunung Uhud dan pahala 1000001x bersolat di Masjidil Haram.
 
 Pahala pakai serban dan jubah pun dah boleh kowtim dgn dosa amik elaun x datang meeting. Padan muka kowang x belajar agama. X boleh monopoli kebenaran. on MAT SOTONG HILANG LAGI
Anonymous
on 10/23/16


KAH KAH KAH
ada seorang anak muda
di ketereh telah berkata
bahawa hadi ini
seorang yang bijak
seorang yang  pandai
banyak ilmu pengetahun
rajin membaca
tidak bebal
tidak bodoh
apa dia cakap dia kota
cakap boleh dipakai
mesyuarat tak pernah tak datang
parlimen tak pernah tak datang
tak pernah mungkir janji
kalau cakap nak saman
pasti dia akan saman
tak pandai kelentong
cakap tak kluk klik
cakap tak kasar
penuh budi bahasa
apakah ini satu fitnah
saje tanya 
takut  bersubahat
menyebar fitnah

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------

SIAPA AKAN DI TANYA SOAL?

Posted: 23 Oct 2016 10:30 PM PDT





SOSOK MANA

ORANG APA

SIAPA?

AKAN DITANYA SOAL

OLEH RABU

TUNGGU & NANTI







-------------

SIAPA WAKIL TUHAN

Posted: 23 Oct 2016 10:00 PM PDT






WAKIL TUHAN

apa kelas bekas mufti nak lawan cakap ulama wakil tuhan ..jauh panggang dari sotong..kalo dekat dgn panggang, nanti hadi jadi sotong bakar..apa pentingnya ckp bekas mufti berbanding ckp presiden ulama..takda standard dgn ulama..
 
perbuatan mat sotong adalah perbuatan allah, cakap2 mat sotong adalah percakapan dari allah jua..ada hikmah kenapa hadi tak hadir dan tak bentang ruu..perbuatan hadi ini wajib disaksikan dgn penuh keimanan..
 
barangsiapa tidak dpt memahami atau menjiwainya maka sesungguhnya mereka bukan la golongan2 terpilih dlm program2 allah taala dan mereka bole termasuk dlm golongan kafir spt cina dap ..sesungguhnya perancangan allah taala itu lebih hebat dari perancangan manusia termasuk la rancangan allah membunuh rakyat2 yemen,rakyat2 syria atau rancangan gst tuhan keatas manusia di tanah melayu..
 
wajib percaya dgn yakin perkara ghaib walaupun tidak masul akal kerana allah itu metafizika dan hanya org2 yg ber PHD metafizika saja yg bole faham..bro tt bukan tergolong dlm org on MATO SOTONG PUTAR ALAM
Anonymous
on 10/23/16




--------------

DATUK KADIR JASIN DI RTADIO BANGSAR

Posted: 23 Oct 2016 09:30 PM PDT


 
 
 
DATUK KADIR JASIN
AKAN DITEMU  BUAL
RADIO BANGSAR
SEMUA DIJEMPUT
KE  STUDIO RABU
BUAT RAMAI








------------

TUKAR TIUB MENGHASUT DI TANJUNG

Posted: 23 Oct 2016 09:00 PM PDT


 
 
 
MALAM KELMARIN
DI TANJUNG
MENGHASUT
SATU JUTA
KE DATARAN



Ceramah BERSIH bertembung baju merah di Pulau Pinang
Ceramah yang diadakan oleh BERSIH di Bukit Gedung, Pulau Pinang malam tadi telah terganggu dengan kehadiran kira-kira 50 individu berbaju merah yang bertindak berkumpul di seberang jalan.
 
Kumpulan baju merah itu memulakan ceramah mereka pada jam kira-kira 9.45 malam tadi ketika Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang Rashid Hasnon sedang menyampaikan ucapan beliau di lokasi yang sama


------------

BUJET NAJIB

Posted: 23 Oct 2016 08:19 PM PDT





TUTUP AURAT LEHER TETEK
bujet najib ini menyelamatkan warga2 kerja kerajaan..kalo tak buat mcm tu, nanti warga kerajaan tak dpt gaji..tak dapat simpan duit berjuta dlm rumah, tak dpt beli rantai besar utk menganjingkan org miskin..tak dpt rantai besar utk tutup aurat leher dan tetek..menurut kitab darwin, semua ini adalha fitrah dan bukan salah najib..
 
fitrah alam kata ikan besar makan ikan kecil, org kaya lebih suci dan org miskin hina..sb tu belum ada lagu raya yg kata miskin itu suci atau kaya hina..yg ada ialah miskin hina..fitrah alam kata rakyat miskin ramai dan rakyat kaya sedikit..kalo semua kaya, apa erti dunia..
 
fitrah alam ini masterpaln dari allah..menentang fitrah ini bererti menentang allah.menentang allah, neraka jawabnya..ini penting berbanding dgn menebang balak, menjual sijil halal, menjual pandangan persis mufti..kun kata allah maka jd la semula hutan balak dlm sekelip mata..perjuangan rakyat lebih hina dari perjuangan tuhan..tepuk dada tanya rosmah..nescaya jamal akan tiba sepantas parang on BAJET DARI SAEKOR PENYAMUN
Anonymous
on 10/23/16



----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT