Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


HIDUP DAUN KETUM

Posted: 30 Jul 2016 08:00 PM PDT




KETUM BISNESS
Ini sumer bisnes masyuk punyer hal bro. Ganja dan dadah, kalo dikawal dgn baik, sang kroni, penguasa dan menteri2 yg mendapat lesen akan jadi kaya raya sampai 10x kiamat. Yg KTN tu, dia dah pening camana nak cover dan bodek PM yg dah kantoi gila babi. Tu yg x cukup oksigen kerandut dan kepala lutut dia berpikir. Dadah ni mmg perlu kontrol. 

Ini alasan terbaek utk cover aktiviti buat duit menteri2. Sama macam bisnes senjata. Bukan saja MP2 yg dibenarkan ada senjata, sumer kroni dan anak2 menteri dan MP2 juga ada lesen. Sbb tu derang besar kepala nak cakap mcm tukang kebun sekolah pun, derang ape kesah?? 

Upah bunuh skrg murah. Seribu dua pun dah bereh boh. Siam pattani boleh dipesan serendah RM600 ja. Lps tembak, dia balik Thai sebulan dua. Kalo upah 60k, mmg meriah bro. Setau aku, Najib pun upah free ja. X mcm digembar gembur Sirul Azilah diupah 100k. Najib ni mmg spesis kedekut nak mampos, lebih kedekut drpd tangkai jering. Tgk la berapa dia sebat?? Berpuluh billion bro.. kalo on KETUM OOOO DAUN KETUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16






-----------

MAKIN JADI ARAB

Posted: 30 Jul 2016 07:15 PM PDT




PAKAI BAHASA ARAB
Hanya tsunami mcm 2004 atau peristiwa ala2 tsunami antara yg mampu selamatkan karier Najib Rosmah skrg. Satu dunia akan kembali simpati kpd Najib dan tak tergamak nak ambil tindakan. Dan Najib sdg melengah2kan demi mendapat tune terbaik utk selamatkan diri. Jgn terkejut pementasan semula peristiwa Sauk, Lahad Datu dan Memali kemungkinan berulang utk menenangkan kemarahan senyap rakyat katas skandal 1mdb ni. 

Sebagai rakyat yg bacul, apa rakyat boleh buat hanyalah nganga dan terus menganga. Sbb mcm biasa, dlm blog, mcm nak pecah kepala bagi komen. Kat luar, mcm kambing jantan stim kuyu dpt cium jubur kambing betina. 

Jgn lupa, Najib akan guna bahasa arab sekerap mungkin sbb bahasa arab ini adalah satu medium mantra terbaek untuk membodoh dan membangangkan melayu. Lihat saja ahli2 walaunta PAS, pengaruh bahasa arab cukup kronik dan kritikal dlm PAS membuatkan melayu cukup sanjung sesiapa yg boleh bercakap arab walaupun kena tipu. Saya percaya, jika TT mampu fasih berbahasa arab, on LAWAK PROZAC
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16




--------------

LAWAK PROZAC

Posted: 30 Jul 2016 06:00 AM PDT







KAH KAH KAH

MAT MONGOL

BUAT LAWAK

INI NAMANYA

LAWAK PROZAC






'Tidak ada apa-apa, semua macam biasa...' kata Najib


Najib berkata beliau akan terus istiqamah dalam melaksanakan tugas sebagai pemimpin nombor satu negara walaupun berhadapan dengan pelbagai cabaran dan tekanan dari dalam mahupun luar negara.

"Tidak ada apa-apa, semua macam biasa... saya mesti istiqamah pada tugas serta tanggungjawab saya sama ada sebagai Anggota Parlimen Pekan mahupun perdana menteri untuk menjaga kepentingan hampir 30 juta rakyat Malaysia," katanya.

Najib berkata demikian ketika diminta mengulas tentang pelbagai cabaran dan tekanan yang beliau hadapi sejak akhir-akhir ini termasuk mengenai isu 1MDB yang dibangkitkan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat.




GUA TERGOLEG

DOG KAH KAH 

LAWAK PROZAC

ADALAH LAWAK

COOL LAGI BATU

KAH KAH KAH

BATU NI APA?

SAJE TANYA

TIDAK FAHAM


------------

APA LAGI NAK HARAM

Posted: 30 Jul 2016 05:30 AM PDT





BUAH DADA MONTOK 
sesungguhnya maha benar kata2 ayatollah isham rais mengenai ketum pada dulu kala.mengikut sabda isham rais, segala macam pokok di malaysia ini kalo bole mahu diharamkan. segala pokok termasuk ketum ni dikatakan haram dan menghayalkan seumpama dadah.bg gua, yg menhayalkan itu bukan saje dadah, malah buah dada yg montok juga menghayalkan.

utk keterangan lanjut mengenai dada yg menhayalkan ini sila hubungi al ton ton al porno algermanwi..walaupun malaysia mengharamkan syiah serta mendoakan kehancuran syiah pd setiap jumaat, namun hanya di malaysia ada tongkat ali dan kacip fatimah.dua spesis ini iaitu ali dan fatimah dikatakan ubat penegang kote dan ubat kemutan yg tinggi nilai zatnya.

malangnya the company dari oversea atau saintis2 company makan babi yg menyelidik dan mempatenkannya.akhirnya warga islam ahlussunnah wal jemaah dipaksa atau terpaksa membeli dgn harga yg mahal demi mendapatkan kenikmatan jimak yg tuhan allah kurniakan, iaitu nikmat syurga dunia.kini ada pihak2 di malaysia on DAPAT ANUGERAH ENCIK SERI

Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/28/16




--------

PEMUDA GEROMBOLAN PECAH

Posted: 30 Jul 2016 04:30 AM PDT





APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA

PEMUDA

GEROMBOLAN

BERPECAH

ADA TIM KJ

ADA TIM KRUL


Tindakan Naib Ketua Pemuda Umno bukan pendirian Pemuda

 | July 30, 2016
Khairy berkata laporan itu dibuat atas kapasitinya sebagai seorang individu kerana mempunyai maklumat tertentu yang telahpun dikongsi bersama polis dalam keterangannya.





BATU PAHAT: Tindakan Naib Ketua Pemuda UMNO Khairul Azwan Harun membuat laporan polis berkaitan dakwaan wujudnya konspirasi untuk menggulingkan Perdana Menteri adalah bersifat individu, bukannya pendirian sayap parti itu.
Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin berkata laporan itu dibuat atas kapasitinya sebagai seorang individu kerana mempunyai maklumat tertentu yang telahpun dikongsi bersama polis dalam keterangannya.
"Kita serah kepada polis untuk buat siasatan lanjut. Seperti yang Perdana Menteri sudah sebut, laporan polis yang dibuat (oleh Khairul Azwan) adalah sebagai individu," katanya kepada pemberita selepas melancarkan FIT Malaysia Fasa II Johor di Stadium Batu Pahat di sini hari ini.
Khairy, yang juga Menteri Belia dan Sukan, berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan naibnya membuat laporan polis sama ada ia adalah pendirian Pemuda UMNO ataupun persendirian

GUA SUDAH

BILANG BILA

ADA LAPORAN

POLIS KES INI

AKAN JADI

PANJANG LUAS


-------------------

PERANGAI ARAB

Posted: 30 Jul 2016 02:58 AM PDT



PERANGAI MACAM ARAB
pas potong stim kat malaysia, tapi stim kat luar negara. sebijik perangai saudi. disaudi semuanya haram belaka tp kalo saudi ke luar negara, sume bole bedal.sb tu malaysia perlu dihududkan, jd tiada la pas kota baru bole niaga "ayam" di selangor..kat penang pas tak bole cari makan sb geng mamak ramai..kote mamak pun bersepah dijual..

usah berlakon la kata saudi tu islam suci bersih..temberang je sume tu.usah bangga belajo agama kat mekah madinah tu..ada kelapangan juai daging dhab, minyak dhab..sume cite pasal kuat kote dan kuat megemut je..balik sini pakai wasta minta keje kat jais,jakim,bank isle bank islang..abis cite.rupe je berjambang trim baik punya macam arab, perangai pun macam arab.

islam itu selamat, aku tak nampak lagi negara islam yg selamat.islam yg selamatkan diri dan keluarga dgn makan dedak ramai le..korang bole marahkan aku, tp cuba la korang berlaku jujur kpd diri sendiri.saat korang menipu,ingat2 la yg tertipu itu ada dua. yang pertama itu adalah diri korang sendiri on PARTI POTONG STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16




------------

MAKIN JAHANAM

Posted: 30 Jul 2016 12:30 AM PDT






F.B



TERBARU !!
Tiba2 Timbalan Pendakwa Raya di Pejabat Peguam Negara dilantik jadi 'KETUA SPRM' yg baru..
Sah SPRM dikuasai 'mereka' yang menjadi 'tool' semata-mata..
NAMPAK TAK !!!.. Hebat sungguh percaturan 'mereka'.
[GAMBAR].. 'KETUA SPRM' yg baru bersama2 AG Apandi ketika AG 'membersihkan' mengumumkan Najib Tidak Bersalah Kes Derma RM2.6 Bilion & SRC International pada 26 Januari lalu..























-----------

KETUM OOOO DAUN KETUM

Posted: 29 Jul 2016 11:30 PM PDT





PINJAM DARI UDANG
Apa ke bodo kenyataan KTN ni??? Kalo tanam je takde petik dan tuai; abis nak buat apa? Buat pokok bonsai? Kalo bonsai pun kena cantas dahan serta daun juga. Buat masuk dalam frame buat hiasan dinding? Betul ke KTN ni ada otak dalam kranium dia? Entah2 pinjam otak krustasea bernama udang.... on BILA KTN NAK TWEET?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16

TUMBUHAN ATAS MUKA  BUMI
Ketum ni bawah akta racun bukannya akta dadah. Kau boleh tanam, tapi tak boleh petik, bawa, proses dan bla bla blaa. Sebagai manusia aku pelik mcmana manusia boleh haramkan tumbuh tumbuhan yg dijadikan Ilahi tumbuh atas mukabumi. Sama mcm ganja, itu tumbuh tumbuhan, sepatutnya didik la manusia mcmana nak gunakan tumbuh tumbuhan tu dgn cara yg bijak. 

Ganja pun bukannya 100 peratus mudaratkan manusia, ada juga kebaikannya sebagai pain killer contohnya. Kalau nak ambilkira mudarat, 1mdb lagi mudarat, habis musnah kualiti hidup rakyat jelata seluruh malaysia. errr... takde pulak fatwa utk haramkan 1mdb. on BILA KTN NAK TWEET?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16



------------

TIGA TAN SERI

Posted: 29 Jul 2016 10:30 PM PDT





BETUL TAK

GUA CAKAP

KES INI AKAN

MEREBAK

Laporan polis Azwan bukan atas nama parti‎

UALA LUMPUR - Najib mengesahkan tiada keperluan untuk memanggil Naib Ketua Pemudanya, Khairul Azwan Harun susulan laporan polis dibuat berkait dakwaan wujud konspirasi pihak tertentu untuk menggulingkan dan kerajaan Malaysia.

Najib yang juga Presiden Umno berkata, beliau tidak dapat mengulas isu itu memandangkan tindakan tersebut dibuat bukan atas nama parti.

"Mungkin dia ada maklumat tertentu. Terserah kepada pihak polis untuk tentukan sama ada, (laporan itu) ada asas atau sebaliknya," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, di sini, hari ini.
Pada Selasa lepas, Khairul Azwan membuat laporan polis terhadap bekas Peguam Negara, Abdul Gani Patail; bekas Gabenor Bank Negara,  Zeti Akhtar Aziz dan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia,  Abu Kassim Mohamed.

Jelasnya, tindakan Khairul Azwan itu atas kapasiti individu di mana semua individu mempunyai hak.

"Kalau rasa ada sesuatu yang perlu disiasat dia ada hak. Kita tak boleh paksa," katanya.

Sementara polis mengesahkan telah mengambil keterangan daripada Khairul Azwan berhubung laporan polis dibuatnya itu, hari ini.

LAPORAN POLIS

TIGA TAN SERI

SIAPA SURUH

KAY JAY KE?

INI HALUS

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH

--------------

APA DIA PANATOM

Posted: 29 Jul 2016 09:00 PM PDT







     PANATOM

Panadol + Codein = Panadein Panadol + Ketom = Panatom Ni tak salah dari segi Farmasi moden. Kalao Tongkat Ali dibeli oleh Tok Haji...kakakaka Ape salah-nya Ketom on SEHELAI KETUM SEHARI

Anonymous
on 7/30/16





NILAI EKONOMI

nape duLu beria ria sgt haramkan tp skrg nk di boLehkan puLe menanamnYe? pe heL tuang pemimping @ tuang ketuanang fLip fLop .. apo nk di kato La bro krn udah termaktub sjk azaLi taraf pemikiran pemimpin kite smmgnYe Lebih teruk dr pok pandir!. 


mungkin duLu tokeY2 arak meLobi mereke agar membantah n di haramkan krn di khuatiri berkemungkinan besar ketum bakaL menjadi pesaing kuat bg arak. tp .. kini utk kesekian kaLi gwa konfius Lagi .. apekah pd daun ketum terdapat niLai ekonomi Yg maha hebat .. atau adekah kini tLh tercipte formuLe baru minuman kesihatan campuran arak ketum ? on SEHELAI KETUM SEHARI
noname
on 7/30/16


RAKYAT PAPA

Trengganu negeri yg punya pengeluaran tertinggi melalui minyak petronas .. tapi pelik rakyatnya adalah yang terpapa sekali .. mana ghaib duitnya. Gwa tak caya dgn KETUM rakyat Terengganu boleh jadi paling kaya .. jadi paling WENG mungkin, selagi spesis cam Sayid Bukhari, Isa dan Mokzani masih wujud. on SEHELAI KETUM SEHARI

Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 7/29/16



-----------------

JEMPUTAN KENDURI DAPUR JALANAN

Posted: 29 Jul 2016 08:30 PM PDT







KENDURI RAYA

SEMUA JEMPUT
BUKAN AHAD INI
AHAD DEPAN
JANGAN DATANG
DENGAN TANGAN KOSONG
BAWALAH APA
YANG PATUT

-----------

Kerabu Bersuara ®

0
sumber :-

Kerabu Bersuara ®


LAWATAN KELANTAN-KRABI MENGHASILKAN HUBUNGAN POSITIF

Posted: 29 Jul 2016 04:14 PM PDT



LAWATAN KELANTAN-KRABI MENGHASILKAN HUBUNGAN POSITIF

Oleh : Mohamad Sahrulnizam Mat Rashid
Pegawai Khas

Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan

Rombongan Kerajaan Negeri Kelantan ke Wilayah Krabi, Thailand pada hari ini diteruskan dengan mengadakan kunjung hormat ke atas Yang Dipertua Majlis Agama Islam Krabi. Disamping berseminar berkaitan pengurusan tanah, delegasi kerajaan turut mengadakan lawatan ke Majlis Agama Islam disini bagi meninjau pengurusan Masjid dan pengurusan hal ehwal agama Islam di Krabi.

Didalam sesi perbincangan dua hala, Yang Dipertua Majlis Agama Islam Krabi merakamkan penghargaan dan terima kasih kepada pimpinan dan delegasi Kerajaan Kelantan kerana sudi hadir ke Pejabat Majlis Agama Islam Krabi. Beliau turut memaklumkan bahawa terdapat lebih 200 buah Masjid diseluruh wilayah Krabi yang diselia oleh Majlis Agama Islam disini. Berbeza dengan wilayah lain di Thailand, pengurusan Masjid disini lebih kehadapan dengan menjadikan teknologi diatas talian (IT) sebagai medium menyampaikan informasi dan maklumat berkaitan Islam kepada orang ramai malah keberkesanan sistem yang digunakan ini telah dijadikan contoh oleh wilayah-wilayah lain di Thailand. Majlis Agama Islam Krabi juga telah diberikan mandat oleh Kerajaan Thailand untuk membangunkan industri halal.

Bagi perancangan masa hadapan juga, Majlis Agama Islam Krabi sedang dalam proses untuk menghantar pelajar-pelajar Islam di wilayah ini bagi mendalami ilmu agama di pondok-pondok di Negeri Kelatan disamping membina rangkaian strategik didalam pembangunan ilmu agama diantara Kelantan-Krabi.

Dalam pada itu, Dato' Mohd Amar Abdullah, Timbalan Menteri Besar Kelantan berkata pihak kerajaan sangat berbesar hati dan bersedia untuk mengadakan kerjasama dengan Majlis Agama Islam Krabi bersama-sama Jabatan Agama Islam Kelantan untuk membina jaringan terutamanya melibatkan pertukaran pelajar yang ingin mendalami ilmu agama diantara kedua wilayah ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta Negeri Kelantan, Dato' Mohd Nassuruddin Daud turut diberikan penghormatan untuk menyampaikan kuliah agama di Pondok An-Harul U-Loom, Koh Klang, iaitu sebuah institusi pemulihan dadah yang terdapat di wilayah Krabi.

Rombongan Kerajaan Negeri Kelantan ke Wilayah Krabi tidak hanya mengadakan seminar dan perbincangan berkaitan hal ehwal tanah, tetapi disertakan dengan pelbagai program rasmi bagi membina hubungan dan jaringan antara Negeri Kelantan dan Wilayah Krabi. Antara aspek dan sektor yang menjadi perhatian selama lawatan adalah pembangunan Islam, pelancongan, pembangunan hub halal, pemerkasaan institusi pondok dan pengajian agama serta pengurusan majlis agama Islam yang terdapat disini.

ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


Langkah kekalkan Pas di Selangor kelirukan rakyat, kata Pemuda Amanah

Posted: 30 Jul 2016 08:39 AM PDT

  Pemuda Amanah menganggap langkah mengekalkan Pas dalam kerajaan negeri Selangor akan terus mengelirukan rakyat kerana parti itu kini sudah nyata sangat cenderung kepada Umno dengan tidak lagi bersuara menentang isu-isu korupsi terutama 1MDB.

 Timbalan ketuanya, Faiz Fadzil berkata perlu ditegaskan bahawa tidak timbul soal Adun Amanah mahukan jawatan Exco dalam pentadbiran kerajaan negeri kerana tidak pernah pun diminta.

 Namun katanya, sejarah dua orang Adun Amanah ini menyelamatkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah satu pengorbanan besar dan bukti jelas komitmen kepada kesinambungan dan pengukuhan Pakatan Rakyat.

 "Pertembungan tiga penjuru dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini adalah 'precedent' jelas bahawa Pas tidak lagi mahu bersama pakatan pembangkang.

 "Ini adalah pilihan PAS dan semua pihak perlu menghormatinya.

 "Maka, semua parti koalisi Pakatan Harapan perlu kembali ke meja rundingan secepat mungkin dan merangka strategi terbaik untuk berhadapan tiga penjuru dalam mana-mana pilihanraya," katanya dalam satu kenyataan,9 Berikut adalah kenyataan penuh beliau.

 PAKATAN HARAPAN PERLU KUKUHKAN KOMITMEN

 Kenyataan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) semalam menggambarkan komitmen tinggi Amanah untuk terus berjuang bersama koalisi Pakatan Harapan dalam membawa perubahan kepada sistem dan urustadbir negara yang semakin korup.

 Amanah terus bertekad membela nasib rakyat yang dizalimi serta kehidupan rakyat yang semakin ditekan kerajaan Barisan Nasional pimpinan 'Malaysian Official 1'.

 Skandal 1MDB adalah kemuncak korupsi pemimpin negara. Pendedahan Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat melalui tindakan 'Civil Forfeiture' menunjukkan wujudnya perbuatan-perbuatan jenayah dalam pengurusan 1MDB. 

 Perdana Menteri sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB bertanggungjawab sepenuhnya atas kecurian berbilion ringgit wang negara dalam skandal terbesar ini.

 Kroni-kroni Perdana Menteri jelas telah mendapat faedah langsung dengan mengumpul kekayaan hasil pengubahan wang haram.

 Maka, menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU-14 adalah satu kewajipan dan bukan lagi pilihan.

 Rakyat mahukan satu gabungan pembangkang besar yang kuat sebagai sebuah kerajaan menanti yang serius menentang Umno dan Barisan Nasional.

 Justeru, Pakatan Harapan perlu menunjukkan kesediaan untuk menjayakan agenda ini.

 Pakatan Rakyat sudah terkubur dan kini digantikan dengan Pakatan Harapan.

 Pakatan Harapan telah membuat satu lonjakan bagi mengukuhkan agenda perjuangan ini dengan menandatangani satu perjanjian bertulis melibatkan PKR, DAP dan Amanah.

 Pas yang tidak pernah bercadang menyertai Pakatan Harapan adalah punca kepada perpecahan Pakatan Rakyat.

 Justeru, Pakatan Harapan perlu memandang ke hadapan.

 Sebagai manifestasi kesungguhan perjuangan Pakatan Harapan, kerajaan Pakatan Harapan ditubuhkan di Pulau Pinang.

 Seharusnya langkah positif dan efisyen ini perlu diikuti kerajaan negeri Selangor.

 Mengekalkan Pas dalam kerajaan negeri akan terus mengelirukan rakyat.

 PAS sudah nyata sangat cenderung kepada Umno dengan tidak lagi bersuara menentang isu-isu korupsi terutama 1MDB.

 Perlu ditegaskan bahawa tidak timbul soal Adun Amanah mahukan jawatan Exco dalam pentadbiran kerajaan negeri kerana tidak pernah pun diminta.

 Namun, sejarah dua orang Adun Amanah ini menyelamatkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah satu pengorbanan besar dan bukti jelas komitmen kepada kesinambungan dan pengukuhan Pakatan Rakyat.

 Memang benar PAS yang wujud dalam Pakatan Rakyat ketika PRU-13, namun Amanah yang menjunjung perjuangan Pakatan Rakyat yang kini disambung dan diteruskan oleh Pakatan Harapan.

 Pertembungan 3 penjuru dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini adalah 'precedent' jelas bahawa Pas tidak lagi mahu bersama pakatan pembangkang.

 Ini adalah pilihan PAS dan semua pihak perlu menghormatinya.

 Maka, semua parti koalisi Pakatan Harapan perlu kembali ke meja rundingan secepat mungkin dan merangka strategi terbaik untuk berhadapan tiga penjuru dalam mana-mana pilihanraya.

 Pakatan Harapan juga perlu segera merangka polisi dan rangka kerja bersama sebagai tawaran alternatif yang lebih baik kepada rakyat.

 Jika kesefahaman ini dapat dicapai oleh semua parti koalisi Pakatan Harapan, maka cadangan 'snap election' di Pulau Pinang pasti akan dihadapi secara bersama dan penuh semangat.

 Ia akan menjadi satu referendum rakyat menolak pentadbiran Najib Razak dan Barisan Nasional.

 Ia juga menggambarkan solidariti kepada YAB Lim Guan Eng yang dizalimi melalui pendakwaan terpilih sepertimana rakyat membela saudara Anwar Ibrahim. Jika dilema tiga penjuru dikatakan alasan UMNO akan terus menang dalam pilihanraya, maka kemenangan UMNO akan berterusan dalam mana-mana pilihanraya kerana ia adalah pilihan PAS yang kini tidak mahu bersama pakatan pembangkang.

 Pembentukan Blok Ke-tiga adalah bukti jelas bahawa Pas tidak bersedia berjuang bersama rakyat, tetapi lebih bersedia menyambung nyawa Umno dan Barisan Nasional.

 Pakatan Harapan perlu bersama mencari strategi baru dan tuntas dalam menghadapi pilihanraya sekiranya pertembungan tiga penjuru tidak dapat dielak.

 FAIZ FADZIL
Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional ~ SUMBER

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

0
sumber :-

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN


1MDB - SIAPA BERKONSPIRASI...

Posted: 30 Jul 2016 03:23 AM PDT

ISU GOMEZ.... BENARKAN PAS BERJUANG....

Posted: 30 Jul 2016 03:07 AM PDT


Kelab Greenboc

0
sumber :-

Kelab Greenboc


Mahu Tunjuk Lagak Di Pulau Pinang, Kena Cabar Di Kelantan

Posted: 30 Jul 2016 12:16 AM PDT

Kelantan pula mahu adakan pilihan raya mengejut?

Selepas desas-desus pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang yang masih dalam peringkat rundingan, kerajaan negeri Kelantan pula disaran membubarkan dewan yang sama lebih awal.

Saranan tersebut dibuat berikutan kemelut yang membelenggu kepimpinan PAS di negeri tersebut, menurut Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub, memetik laporan Sinar Harian.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, kemelut dan ketidak sepakatan dalam kalangan pemimpin PAS dapat dilihat dengan jelas hingga menjejaskan kepercayaan rakyat.


Justeru, ujarnya, kerajaan negeri Kelantan perlu mengikuti jejak Pulau Pinang untuk membubarkan DUN bagi mengadakan pilihan raya negeri lebih awal demi mengembalikan semula keyakinan rakyat.

"Kesepakatan kerajaan negeri Kelantan untuk mengurus tadbir negeri jelas berkecamuk, jadi lebih baik jika pilihan raya negeri (PRN) dibuat lebih awal kerana sebuah parti bertanggungjawab harus mengembalikan keyakinan rakyat.

"Biarpun kerajaan negeri menafikannya, namun ada khabar menyatakan beberapa ahli dewan undangan negeri (ADUN) sudah hilang kepercayaan dengan kepimpinan kerajaan Kelantan dan akan keluar dari Pas," katanya lagi.

Mengulas lanjut, Ahmad Jazlan berkata, krisis yang berlaku di negeri itu lebih membimbangkan berbanding Pulau Pinang kerana membabitkan soal urus tadbir dan kepercayaan rakyat.

"Bagi saya, kalau kerajaan Kelantan bersikap terbuka dalam soal ini, mereka perlu membubarkan DUN dan memberi semula mandat kepada rakyat.

"Sebelum ini rakyat telah beri kepercayaan berikutan kerjasama baik dalam kalangan pemimpin PAS, tetapi kini mereka telah berpecah, dilihat berpuak-puak dan cuba menjatuhkan antara satu sama lain," katanya.

Menurut Ahmad Jazlan yang juga Ahli Parlimen Machang menambah, Umno Kelantan sentiasa bersedia dalam menghadapi pilihan raya pada bila-bila masa sahaja.

"Kita sentiasa bersiap siaga menghadapi pilihan raya, kita tidak ada musim. Kalau pilihan raya datang awal sekalipun, kita siap sedia. Kalau lewat, kita akan teruskan persediaan dalam memantapkan keperluan untuk kepentingan parti," katanya. -mk

ULASAN GB

Keangkuhan PAS akhirnya tercabar.

Ura-ura PRN akan diadakan di Pulau Pinang, Presiden PAS dengan angkuhnya menyatakan PAS akan meletakkan calonnya di setiap kerusi DUN Pulau Pinang sekiranya PRN di negeri itu diadakan.


Kini tiba-tiba Kelantan dicabar membubarkan DUN lebih awal.

Cabaran itu bukan dilakukan oleh DAP atau AMANAH yang sering menjadi sasaran serangan PAS, tetapi oleh rakan karib baharunya iaitu UMNO melalui Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub

Kata Ahmad Jazlan:
...kerajaan negeri Kelantan perlu mengikuti jejak Pulau Pinang untuk membubarkan DUN bagi mengadakan pilihan raya negeri lebih awal demi mengembalikan semula keyakinan rakyat.

"Kesepakatan kerajaan negeri Kelantan untuk mengurus tadbir negeri jelas berkecamuk, jadi lebih baik jika pilihan raya negeri (PRN) dibuat lebih awal kerana sebuah parti bertanggungjawab harus mengembalikan keyakinan rakyat.

"Biarpun kerajaan negeri menafikannya, namun ada khabar menyatakan beberapa ahli dewan undangan negeri (ADUN) sudah hilang kepercayaan dengan kepimpinan kerajaan Kelantan dan akan keluar dari Pas," katanya lagi.

Mengulas lanjut, Ahmad Jazlan berkata, krisis yang berlaku di negeri itu lebih membimbangkan berbanding Pulau Pinang kerana membabitkan soal urus tadbir dan kepercayaan rakyat.

Begitulah hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Apabila anda bersikap angkuh dan sombong maka ia akan segera mendapat sahutan dari langit untuk anda membuktikan keangkuhan dan kesombongan  anda itu. Ada berani PAS untuk bubarkan DUN Kelantan?

Psssst... karikatur Megat ni menarik...





FEATURED ADS



BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT