Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SIAPA DIA WAHABI

Posted: 09 Jul 2016 07:30 PM PDT



SIAPA DIA WAHABI
ISIS tu Wahabi yg ditaja Amerika. Sblm ni byk ulama2 wahabi Arab Saudi keluar fatwa haram sembah batu hajaratul aswad. Mana ada org sembah batu tu, kalau tanya yg dok pi cium2 tu mereka tak mengaku mereka sembah. Ungkapan 'sembah' tu direka oleh ulama2 Wahabi utk dijadikan alasan batu tu utk dibuang. 

Semua ulama seluruh dunia dh sedia maklum pun keturunan Raja Saud adlah keturunan Yahudi bani Qainuqa. Anak Raja Saud berkahwin dgn anak pengasas Wahabi iaitu Muhammad bin Abd Wahab. Semua org dah tau sejarah 300 tahun tu. Hanya yg bengap saja tak tau sejarah tu. Kalau malas baca kitab, rujuk saja buku2 tulisan orang putih di universiti oxford. on BETUL KE BERITA INI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/10/16




----------

JANJI NAK BUAT VIDEO

Posted: 09 Jul 2016 06:00 PM PDT





 MANA JANJI
Tok tt jgn nak ubah isu..hari tu janji nak buat satu lagi video raya,mana video tu?. video yang tak jadi hari tu langsung x stim,gagalis.. jgn bgtau yg Tok tt dah buat video,cuma bagi Jin yg tengok. kalau camtu sejibik perangai mcm Ketua kluster jinnakologis..kah kah kah on BUKAN KARUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/9/16

-----------

BETUL KE BERITA INI?

Posted: 09 Jul 2016 06:00 AM PDT




BETUL KE

BERITA ISIS

INI?

DI KAABA ADA

BATU HITAM

APA NAMA

BATU ITU?

SAJA TANYA

TAKUT LUPA




Reported ISIS Member Says They Will Destroy The Kaaba In Mecca, 'Kill Those Who Worship Stones


The Twitter account https://twitter.com/nm8smyh, which sent the original message, has been suspended. The authenticity of the account as belonging to an ISIS member has not been verified.
A reported member of the militant group Islamic State in Iraq and al-Sham (ISIS), which recently dubbed itself simply as The Islamic State, has declared that they will destroy the Kaaba in Mecca, Saudi Arabia, which is Islam's most holy site.
APA quoted alleged ISIS member Abu Turab Al Mugaddasi based on reports from Turkish media, who said on Twitter:
If Allah wills, we will kill those who worship stones in Mecca and destroy the Kaaba. People go to Mecca to touch the stones, not for Allah.
ISIS reportedly is planning to take over the city of Arar in Saudi Arabia, which is very close to the Iraq border. It is a fifteen-hour drive away from Mecca, the site of the Hajj pilgrimage which all observant Muslims are expected to do at least once.
If indeed the statement is from an ISIS member, it's a shocking one even for them, considering that ISIS has been attempting to increase recruitment from Muslims worldwide by declaring the restoration of an Islamic Caliphate.
According to John L. Esposito, Professor of Religion and International Affairs and of Islamic Studies at Georgetown University, "In terms of legitimacy- unless you're someone who's ready to join a terrorist group at this point, for the vast majority of Muslims there is no legitimacy with this group." This most recent threat reinforces Esposito's point, particularly as it comes during the holy month of Ramadan.
This piece has been updated to reflect the lack of authentication behind the reported tweet.


--------------

APA MAKNA BERITA INi?

Posted: 09 Jul 2016 05:30 AM PDT








APA MAKNA

BERITA INI?
\

LUAR BIASA
kerajaan amerika tidak akan
membuat apa apa kenyataan
jika tidak ada kepentingan

apakah betul ini kes keselamatan?
betul ke rakyat amerika terancam
kerana keganasan ISIS di malaysia?

kalau betul rakyat amerika terancam
kenapa kerajaan amerika TIDAK pernah
beri amaran pada rakyat amerika
tentang bahaya israel
atau
tentang bahaya di mexico
dimana bepuluh mati setiap hari
akibat keganasan kartel dadahatau 
amaran jangan lawat saudi?
kerana  keganasan regime al-saud
atau
amaran bahaya di pakistan
dimana tiap hari ada letupan
dari kumpulan pengganas islam

amerika memilih dan memihak
sabenarnya  amaran untuk rakyat amerika 
bukan isu keselamatan
bila amerika beri amaran macam ini
sabenarnya ini adalah  agenda politik
ini agenda regime change
ianya berlaku di syria
ianya berlaku di veneuzuela
ianya berlaku di iran
amaran hanya hanyalah topeng
sabenarnya amerika beri amaran
pada regime negara  
amaran kepada pemimpin negara

dalam kes malaysia
ini amaran pada regime najib
lepas obama habis kerja
najib akan terkontang konteng
datu jj sudah tak ada 
untuk lobi clinton
untuk lobi trump

JANGAN LUPA
isis ini bertelor
isis menetas
dalam reban amerika
isis adalah budak suruhan amerika
yang memakai jubah islam
tugas isis ialah membuat keganasan
apabila ada keganasan makan
amerika boleh datang masuk campur


AS keluar amaran perjalanan

SHAH ALAM - Amerika Syarikat (AS) mengambil langkah berjaga-jaga dengan memberi amaran kepada rakyatnya di Malaysia supaya lebih berhati-hati susulan letupan di sebuah pusat hiburan di Puchong yang didalangi militan IS.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan, Kedutaan AS di Malaysia mengingatkan rakyatnya supaya lebih berhati-hati dan menitik beratkan soal keselamatan diri.

"Pihak berkuasa di Malaysia sudah mengesahkan kejadian letupan di Puchong mempunyai kaitan dengan militan IS.

"Memandangkan situasi sama turut berlaku di Bangladesh, Turki, Iraq, Arab Saudi dan Indonesia, kedutaan ingin menasihati semua rakyat AS di Malaysia supaya lebih berhati-hati," kata kenyataan itu, semalam.

Kedutaan AS juga memaklumkan, mereka tidak mengetahui sebarang ancaman keganasan terhadap rakyat mereka di sini.




-----------

SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT

Posted: 09 Jul 2016 05:00 AM PDT





LAPORAN AUDIT

DIRAHSIAKAN


siapa membocorkan laporan ini
kalau boleh ambil gambar kulit
pasti dapat baca isi dalam
laporan ini telah sampai
ke sarawak report
laporan ini telah sampai
ke wall street journal
laporan rahsia ini 
telah sampai ke FBI
siapa punya kerja?




--------------

SIAPA PUNYA KERJA

Posted: 09 Jul 2016 02:30 AM PDT







SIAPA 

SABOTAJ

NAJIB?


SIAPA PUNYA KERJA
lepas dua prk - sungai besar dan kk
najib mendapat nasehat bahawa
undi china telah kembali
hinggakan najib untuk pertama kali
telah berani menjawab mahathir

betahun tahun najib menikus

tup tup tetiba
lim guan eng ditangkap
ini adalah kerja sabotaj orang dalam
kerana bila saja lim guan eng ditangkap
masyarakat china kembali membenci najib
masyarakat china kembali membenci barisan

bukti sokongan:
tak sampai 10 jam
satu juta ringgit meloroh masuk
ke dalam dana ikat jamin lim guan eng
malah dana masuk terus dihentikan
kerana terlampau banyak masuk

maka sapa punya kerja?
sapa punya nasehat?
sapa sudah sabotaj?

hishamuddin hessein?
zahid hamidi?
khairy jamaluddin?
sapa sapa sapa?
atau
tun musa hitam
yang beri nasehat buat PRU14
sacepat muingkin

tapi yakinlah ramai penjawa awam
semalin benci
semakin meluat dengan najib
semkin menyampah dengan rosmah
jadi tak hairan jika najib terus di sabotaj




--------------

BERITA MELEDAK

Posted: 09 Jul 2016 01:30 AM PDT




BERITA 

MELEDAK
LAPORAN KETUA AUDIT
laporan audit negara
membuktiksn nsjib rembat
28 bilion BUKAN 2.6 bilion

dulangai sekali lagi
BUKAN 2.6 bilion
tapi 28 bilion ringgit

laporan ini dijadikan rahsia negara
najib akan terus jadi pm
hingga mati 
jika berhenti sekarang
najib akan PASTI didakwa
rosmah akan terlibat sama

anak muda bersedia




The Auditor's Report that Najib Won't Let You See

The Auditor General's Report on 1MDB was classified as Official Secret in spite of a promise a year ago by Najib Razak to reveal investigations into his company. It wasn't the first time Najib broke his promise.
Secret Arab. Secret accounts. Secret donor. Secret 1MDB. Secret Najib. All secret. The more secret things are, the more damning the evidences, all pointing to the work of an international band of fraudsters.
Sarawak Report (SR) has begun to publish excerpts of the AG's Report. But like the Report, the SR is also banned in Malaysia. Here is to un-ban both. SR says it shall release the AG's report in installments.
Below is SR's first installment reproduced in its entirety, down to titles, photos and page formatting. It requires close not casual reading.

Full article: http://www.unblockaccess.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=617388:najibs-official-secret-is-out-rm28-billion-it-is-stolen&Itemid=2#ixzz4DxUbQ2Nw
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter





------------

LETIH DENGAN RENDANG

Posted: 09 Jul 2016 12:37 AM PDT



LETIH 

DENGAN

RENDANG

sila datang ke gerai
lebai wong tai kong
untuk makan tengah hari
nak tahu dimana?
lu cari sendirilaa

------------

KENA IKAT

Posted: 08 Jul 2016 10:00 PM PDT





DIBERITAKAN

BULAN PUASA

SETAN & JIN

KENA IKAT

HARI RAYA

JAI DAN EZI

KENA IKAT

























NASIB BAIK

SETAHUN

HANYA SEKALI



------------

BUKAN KARUT

Posted: 08 Jul 2016 09:39 PM PDT





Heee.... Heeiiiii.... Heeeiiiiiii..... Mambang Hijau, Mambang Serban, Mambang Jubah, Mambang Buaya... Mambang Walaun..... Berkat mambang segala mambang.... Mambang belum habis beraya lagi ke.... hahahaha.....
Lama sangat menunggu nanti terberanak pulak Mambang Munafiq wal Kluster dengan ayat spinnya...
"Selepas Bulan Ramadhan jer... tak sebut pun Ramadhan tahun bila..."
hahaha..





















PENGUMUMAN

TELAH DIBUAT

HANG XDENGAR

HANG XNAMPAK

MALAON INI

BUAT DEPAN

MASYRAKAT JIN

JIN JIN JING




-------------

ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


Dedah pembohongan Ustaz Zakaria Ahmad

Posted: 08 Jul 2016 11:40 PM PDT

  
  Transkrip : Baru ni Tok Guru Haji Hadi Awang… dia bawa satu usul dalam parlimen supa diletakan Mahkamah Syariah standard taraf sama dengan Mahkamah Sivil… dan Alhamdulillah diterima untuk peringkat bacaan … nak bahas dia bulan sepuluh nanti…

 Segi dakwah satu kejayaan besar… enta tahu tak.. suara yg bercakap ni start tahun 1959… dah hampir dekat merdeka, hampir 60 tahun dah … Lima purut tiga serangkai… buta perut, takda akai… habak lama dah … 60 tahun baru orang terima … sekurang-kurangnya… kita pun cerdik pi jolok.. jumpa agong dulu … Agong Kedah ni … 

alhamdulillah dia hormat ulama'… Dia cakap dalam parlimen… Tok Guru bercakap dalam parlimen… depa nak tolak tak lepas pergi… sebab Agong dah bercakap….hangpa tolak… makna hangpa tolak ucapan Agong! Kita pun cerdik jugak!

 Kalau lagi tidak dipinda, hudud tidak dibuat lagi di Kelantan… enta tahu tak? Undang-undang di Mahkamah Syariah tu ada kalanya denda buang sampah lebih mahal denda Mahkamah Syariah… denda hisap rokok lebih mahal dari denda Mahkamah Syariah… 

 Jadi kita minta standard Mahkamah Sivil…. Enta ingat tak dua tahun sudah kalau tak silap saya … Jab Agama Negeri Sembilan .. tangkap pondah-pondan .. hak laki-laki pakai pompuan… Mak Yah lah makcik oii … Mak Yah tu yg mekap kalah hangpa… halkum besak-besak bola pingpong … Jabatan Agama ambil tindakan tangkap depa… didakwa lah.. semua… enakmennya ada … Kedah, Perak semua ada… depa dah bawa kes ni ke mahkamah sivil… loyar depa bawa…

 Hakim Mahkamah Sivil kata apa… enakmen syariah dibuat oleh Jabatan Mahkamah Syariah Negeri Sembilan dan lain-lain … yg mengambil tindakan pada laki-laki pakai perempuan… bercanggah dengan perlembagaan Negara … bercanggah dengan hak asasi maknusia … kerana laki-laki pakai perempuan telah dianggap sebagai satu kesalahan jenayah… enta bayangkan… siapa Ketua Agama Negeri?... 

 Ketua Agama Negeri siapa dia? Sultan! Bawah dia Mufti… bawah dia Qadhi… bawah dia Hakim…lawan dengan pondan menang pondan… di mana maruah Sultan…maruah Qadhi.. maruah Mufti .. maruah Hakim… di mana muruah Islam yang dikata hebat dgn Yahanana? Pondan boleh menang dalam kes ini… 

 Di mana maruahnya Islam… Hakim Mahkamah Syariah hebat la ni… Kawan-kawan saya duta … gaji dua belas ribu ke atas… kereta cermin gelap… Yang Arif… tiba-tiba bicara, Mahkamah Sivil boleh kondem hak Mahkamah Syariah… Tak hinakah kita? Duk dekat 60 tahun kita merdeka duk peringkat tu… 

Sekurang-kurangnya usul diterima ni… satu dari segi dakwah … sebab itu tuan-tuan perjuangan Islam dia kena makan masa lama… tak boleh hari ni berjuang, minggu depan orang terima… kena sabar… wal-asri duk baca manjang … tak boleh menang cepat… dia kena sabar… 

 Enta ingat tak dulu.. tudung kepala makcik-makcik ingat nuh.. tahun 80-an… pada masa tu makck-makcik duk pakai seluar yenki… rambut bersimpul macam mee magie.. berjalan macam nampak ranggi … tengok sekali menyampah tak mau tengok lagi! Hangpa tengok orang pakai tudung rasa lemas… rimasnya I tengok… macam hantu pocong … macam rimau bergerak… macam gagak hitam… pelik tengok orang bertudung… La… kita tentang, hari ni kita terima … itu hidayah Allah … 

 Dulu banyak orang cakap jangan campur politik dengan agama… La Alhamdulillah.. orang dah tak becakap hari ni… 

 Dulu ingat Tok Guru Nik Aziz hudud tahun 93… macam-macam pakat hentam orang tua tu… jumudlah.. digunalah ustaz-ustaz ampu sana …wa ampu sini wal talivisen … tak wajar hudud dilaksakan lagi .. hakim tak cukup saksi… sebagainya.. macam-macam alasan…

La… Alhamdulillah 20 tahun, tahun 93 dikemukakan, 2013 baru diterima untuk peringkat jalankan … soalnya kurang-kurangnya berjuang Islam ni orang dah boleh terima… dakwah kita dah diterima walaupun tak boleh perintah lagi… Kalau depa tak buat.. yang tu depa antara tuhan Allahu ta'ala sebab depa dah berjanji… bulan sepuluh ni nak dibahaskan… 

Saya sebut duk khutbah banyak kali … minta minta, saya harap semua ahli parlimen yang beragama Islam .. tak kiralah hang parti apa .. hangpa wajib menyokong usul dinaikkan Mahkamah Syariah setaraf dengan Mahkamah Sivil supaya mudah terlaksana hukum hudud di Kelantan dan sebagainya.

 Seandainya anda tidak menyokong… atau anda berdolak daleh… menyebabkan gagal dinaikan taraf Mahkamah Syariah… didaulatkan Islam… anda sudah jadi orang yang munafiq… Innal munafiqeena fiddarki asfali minannar… Orang Munafiqeen itu tempatnya api neraka paling bawah sekali … nak kata apa lagi dah… Nak kata orang Islam? Mai ke Islam.. ajak Islam… tak mahu sokong… Nak kata kapiaq nama Islam… kata apa? Munafiq!

 Saya bagi tahu awai dah.. jangan letakkan parti anda … ketua parti anda … lebih daripada Allah dan Rasul … duk terikat dengan parti.. duk terikat dengan ketua mereka… hangpa nak taat Allah dan Rasul … nak taat ketua hangpa.. parti hangpa… peringkat ni Allah nak uji hangpa … Kita nak tengok bulan sepuluh… nak tengok depa nak sokong tak sokong hok yang ada … sokong 2/3 memang dah boleh jalan dah… sebab orang Islam 2/3 dalam parlimen ni…

 DAP, MCA, Gerakan… biasa depa ni pelik.. depa ni mahukan اسلام بدون الشريعة Islam bidunisyariah… enta faham tak? الدولة بدون الشريعة - Ad-daulah bidunisyariah … Negara yang tidak ada undang-undang Islam … depa ni nak nilai Islam… baik akhlak… jangan rasuah… kena adil… yang tu depa nak… undang-undang Islam depa tak mau… 

Jawapan Ust Che Ibraim Mohamad kpd pembohongan/penyelewengan fakta oleh Ust Zakaria Ahmad; 

1. Usul yg dibentang oleh TGHH ialah utk meminda kuasa hukuman dlm Akta 355, Akta Mahkamah Syariah ( Bidangkuasa Jenayah ) 1965 drp denda rm5000,penjara 3 thn dan sebat 6 kali kpd mengikut undang2 Islam, bukan meminda bidangkuasa jenayah mahkamah syariah bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan. Usul ini jika diluluskan, mahkamah syariah boleh menjatuhkan hukuman mengikut islam kpd beberapa kesalahan spt zina, qazaf dan syurb mengikut bidangkuasanya yg termaktub dlm Senarai II Jadual 

Perlembagaan Persekutuan. Adapun bidangkuasa mahkamah syariah utk membicarakan kesalahan2 hudud dan qisas yg lain tetap tidak dibolehkan.

 Usul ini tidak ada kaitan langsung utk menaikkan taraf mahkamah syariah setaraf dgn mahkamah sivil dan pelaksaaan hukum hudud di Kelantan @ enakmen Kanun Jenayah Syariah II (1993) 2015.

 2. Mahkamah Syariah ada kuasa utk mengenakan hukuman sehingga denda maksima rm5000 dan penjara 3 thn serta sebat 6 kali atas apa2 kesalahan yg dibicarakannya, dakwaan hukuman hisap rokok atau buang sampah adalah lebih tinggi merupakan satu prejudis dan boleh didakwa menghina mahkamah syariah.

 3. Dlm kes lelaki berpakaian wanita yg dianggap satu kesalahan jenayah dlm Kanun Jenayah Syariah Negeri2 yg kemudiannya peruntukkan tersebut dianggap tidak sah dan dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi adalah berkait dgn isu perlembagaan, bukan isu mahkamah sivil boleh membatalkan keputusan mahkamah syariah.

 4. Semua Hakim Mahkamah Syariah dilantik atas Gred 41 dan 44, manakala Hakim Mahkamah Tinggi Syariah pula gred 48 dan 52, hanya Ketua Hakim Syarei shj atas gred Jusa. 

5. Kanun Jenayah Syariah ii 1993 yg dibuat zaman TGNA telah ditukar kpd KJS II (1993) 2015 dan sehingga skrg belum dikuatkuasakan.

 6. Tuduhan ahli2 Parlimen melayu/islam yg tidak sokong usul TGHH pd oktober nanti sebagai munafik adalah karut dan tidak ada asas syarak.

 p/s adapun dakwaan Pas telah jumpa Agong dan Agong telah setuju dgn usul TGHH ambo tak minat nak komen sebab telah mencemar dan memperlekehkan institusi beraja.

Komen al-Husseyn :

  Saya telah meminta bantuan Ust Che Ibrahim Mohamad (CIM) supaya mengulas ucapan Ust Zakaria di atas itu.

  Latar belakang beliau sebagai bekas Setiausaha Jkuasa Pindaan Enakmen-Enakmen Mahkamah Syariah Kelantan, sudah tentu merupakan orang yang sangat bermaklumat mengenai isu RUU tersebut.

  Alhamdulillah CIM telah sudi membantu kita semua dalam menghuraikan beberapa perkara pembohongan abang kepada YB Ust Idris Ahmad, Ust Zakaria Ahmad menerusi rakaman vdo diatas tadi.

   Saya cuma nak tambah dua perkara pokok mengenai pembohongan Ust Zakaria Ahmad ini.

Pertamanya ucapannya yang diawal rakaman, Ust Zakaria mendakwa :

1) RUU persendiraian yang Hj Hadi bawa ke parlimen itu bertujuan supaya  Mahkamah Syariah naik taraf sama dengan Mahkamah Sivil…

Ulasan : Lebai ni mohong! RUU tersebut hanya bertujuan untuk meningkatkan jumlah hukuman di Mahkamah Syariah yang telah begitu lama tidak dipertingkatkan. 

"Kuasa merotan sebanyak maksimum enam kali sebatan, denda tidak lebih RM5,000 dan penjara tidak lebih daripada tiga tahun, antara perkara yang akan disentuh di dalam pindaan yang dibentangkan ini," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom di sini.

  RUU itu sekali-kali bukan bertujuan supaya Mahkamah Syariah naik taraf sama dengan mahkamah Sivil seperti yang didakwa Ust Zakaria Ahmad.

2) … jangan letakkan parti anda … ketua parti anda … lebih daripada Allah dan Rasul … duk terikat dengan parti.. duk terikat dengan ketua mereka… hangpa nak taat Allah dan Rasul … nak taat ketua hangpa.. parti hangpa… peringkat ni Allah nak uji hangpa …

Ulasan : Ust Zakaria ni sebenarnya tidak menyedarai yang dia dan yang mereka yg sewaktu dengannya meludah ke langit dan kena atas batang hidung puak-puak dia sendiri. 

 Contoh yang paling jelas ialah ketika Muktamar Pas ke-61 dulu, mereka ikut saja kehendak presiden supaya usul oleh Dewan Ulama supaya memutuskan hubungan dengan DAP supaya diterima dengan sebulat suara tanpa dibahas. Perkara ini telah didedahkan sendiri oleh YB Mahfuz Omar.

 Walaupun keputusan tersebut telah dibantah oleh beberapa perwakilan, antaranya anak almarhum Ust Fadzil Nor, Muhammad Faiz Fadzil Noor yang mahukan usul itu dibahas oleh perwakilan muktamar kerana keputusan bertahaluf siayasi dengan DAP telah dibuat melalui Muktamar yang sebelumnya.

  Tetapi adalah agak pelik apabila Ketua Dewan Ulamak, Datuk Dr Mahfodz Mohamed mengeluarkan kenyataan bahawa Dewan Ulama Pas tidak seharusnya dipersalahkan kerana mencadangkan usul memutuskan hubungan dengan DAP yang telah dilulus tanpa dibahaskan dalam muktamar tahunan parti itu minggu lalu.

 Beliau berkata, sebaliknya muktamar yang perlu dipertanggungjawabkan kerana bersetuju menerima usul itu tanpa melalui sesi perbahasan.


 "Kalau boleh, memang Dewan Ulama mahu usul itu dibahaskan supaya kita boleh dapat pandangan dan bincang tentang kesan kepada parti jika usul itu dilaksanakan, katanya di sini.


   Dewan Ulama tidak mahu kesalahan diletakan keatas bahunya... Dia mahu melepaskan dirinya  begitu sahaja...?? 

  Namun Dewan Ulama tidak berani untuk berterus terang nak bagi tahu atas kemahuan siapa sebenarnya maka usul itu dilulus tanpa dibahas ..... ???

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT