Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Salut untuk yang berani mati !!!

Posted: 01 Jul 2016 04:55 PM PDT

Image result for guan eng arrested

"Jika kerajaan  BN merasakan yang mereka boleh membunuh dan memusnahkan semangat perjuangan untuk rakyat dengan menahan dan memenjarakan saya, mereka salah sama sekali".

"Saya lebih rela mati berdiri daripada hidup melutut!,perjuangan untuk rakyat dan negara Malaysia yang bebas, adil dan makmur untuk semua bangsa mesti diperjuangkan!". - 


Image result for anwar ibrahim arrested

"Biarpun jasa saya dipenjara, namun jiwa saya tetap merdeka untuk perjuangan rakyat dan negara. Kalian boleh memenjara saya selama mana yang kalian mahu, tetapi percaya lah yang cahaya perjuangan untuk rakyat sentiasa menyinari saya!". 

dollah yankee & friends :
Biar apa rintangan, biar apa dugaan, biar apa halangan, biar apa tohmahan, biar apa cabaran, rakyat  tetap bersama meneruskan perjuangan kalian. Kuatlah, tabahlah, sabarlah kerna tiap sesuatu pasti akan ada pengakhiran..#salute for DSAI & LGE

Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


Apakah hikmatnya

Posted: 01 Jul 2016 02:47 AM PDT



Segala puji pujian hanya untuk Allah subhanahu wataala Tuhan yang maha agung lagi maha berkuasa. Maha pemuruh lagi maha mengasihaniMaha mendenbgar lagi maha mengetahui. Kekuasaannya lepiuti langit dan bumi. Kehendaknya berlaku dalam mengatur urusan setiap mahkluk.

Atas sebab itulah penulis terpanggil untuk membahaskan isu kafir harbi terhadap orang orang China yang kafir di Negara satu Malaysia ini.

Orang orang Pas termasuk tiumbalan presiden tidak bersetuju dengan gelaran kafir harbi tafsiran Mufti Pahang kepada orang orang china yang kafir dengan alasan bahaya.

Persoalan yang timbul sekarang mengapa timbalan presiden tolak fakta Al Quran dan as Sunnah, sedangkan parti pas, perlembagaannya berdasarkan Al Quran dan Hadis.

Jika tidak mahu pakai fakta Al Quran dan hadis boleh pakai fakta sejarah kerajaan Islam Madinah yang diterajui Nabi Muhammad SAW untuk dijadikan panduan ketika melayari bahtera di lautan yang bergelora besar.

Jika tidak mahu pakai fakta sejarah kerajaan Islam Madinah, boleh pakai fakta sejarah Negara Malaysia iaitu peristiwa 13 Mei 1969.

Penulis bukan ulamak. Penulis seorang yang sangat jahil dengan Islam, akan tetapi ada Nampak perkara yang tidak kena ketika berhadepan dengan isu gelaran kafir harbi oleh Mufti Pahang terhadap orang orang china yang kafir di Malaysia.

Semacam berhujah dengan sikit lemah dalam membicarakan isu kafir harbi, pada sudah banyak fakta yang boleh dirujuk baik dalam Al Quran dan Al Hadis dan fakta sejarah di dalam Negara kita ini.

Menurut Prof Dr. Ridhuan Tee, MCA yang bergabung dengan umno/BN musuh Islam. Atas sebab itulah beliau keluar MCA kerana haram jadi anggota parti yang jadi musuh Islam.Suatu tindakan yang teramat betul .Musuh Islam adalah kafir harbi.

Jika MCA musuh Islam, Apatah lagi dengan DAP yang pernah di digelarnya sebagai ultra Kiasu  yang memang tidak boleh dipercayai.

Yang peliknya, orang pas pula seolah olah mahu jadi perlindung kepada DAP yang jelas menjadi musuh Islam itu.

Apakah hikmatnya, sehingga boleh bertindak  tidak bersetuju dengan gelaran kafir harbi yang di tafsirankan oleh Mufti Pahang, sedangkan ia suatu fakta ( peristiwa 13 Me 1969) yang tidak boleh dinafikan lagi.




Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


BERHATI HATI DI JALAN RAYA

Posted: 01 Jul 2016 05:54 PM PDT






MAKIN RAMAI

WARGA

KUALA LUMPUR

PULANG 

KE KAMPONG

BERHATI HATI

DI JALAN RAYA



----------

TON TON WEE

Posted: 01 Jul 2016 05:00 AM PDT




TUHAN TANYA
Q and A dari Tuhan. Tuhan tanya? Tak bercita-cita ke untuk mati cepat? Apa taknya kalau Surga sudah confirm menanti kamu. Agak-agak ada Bidadari German tak?

 2:94 Katakanlah : "Kalau syurga negeri akhirat itu telah menjadi hak istimewa untuk kamu pada sisi hukum Allah, tidak boleh dicampuri oleh orang-orang lain (seperti Khafir Harbi yang kamu dakwakan itu), maka cita-citakanlah mati (supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar". 

2:95 Dan sudah tentu mereka tidak akan mencita-citakan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa yang telah mereka lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim itu. 

2:96 Demi sesungguhnya engkau akan dapati mereka itu setamak-tamak manusia kepada hidup (yang lanjut masanya), dan (lobanya mereka kepada hidup itu) melebihi loba orang-orang kafir musyrik. Tiap-tiap seorang dari mereka suka kiranya ia boleh hidup seribu tahun, padahal umur panjang yang demikian, tidak akan dapat melepaskannya dari azab on MENONTON APA MEREKA INI?
Anonymous
at 4:35 PM

FARAJ BERBULU ARI
tuan2 sekalian, dinegara arab saudi pun ada channel porn, ada channel buka2 sampai berlendir..utk student mekah dan madinah baik lelaki mahupun pompuan, jgn jd kura2 dalam perahu.dijeddah, ada warga pompuan bole tak pakai tudung.warga2 amerika ni ditakuti oleh mutawa2 atau polis2 agama. malahan mutawa2 ini pun ada bebini pompuan faraj berbulu ari2 blonde.

jgn nampak alim, jgn nampak janggut panjang tu sunnah..tak perlu ke german untuk tonton porno german, di mekah dan madinah pun ada..aku bagi line, cari cabel tv dari kedai2 paki, kedai2 india atau kedai2 turkey.jgn pakai alim, pakai seluar jean.tunjukkan pasport kita,pasport kita berwarna merah.

 utk pengetahuan umum, mana2 negara yg bukan islam maka pasportnya ada berwarna merah.kalo tunjukkan pasport warna hijau, nanti org2 cabel tv tu taknak layan.biasanya channel yg berdigit 1XXXX..baik sekali je pendaftaran, pastu bole tgk dgn percuma.yakin la, didalam purdah bertutup seluruh badan itu ada juga panties G string,berbulu2,atau hanya on MENONTON APA MEREKA INI?
Anonymous
at 4:20 PM




--------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 01 Jul 2016 04:00 AM PDT





SELAMAT 

BERBUKA

HARI INI SOKONG PALESTIN
gua dan kawan kawan
pergi berdemo dihadapan
keduataan amerika petang tadi
hampir 1,000 warga malaysia
anak semua bangsa
bangsa semua agama
ikut sama menyatakan sokongan
terhadap perjuangan adil
rakyat palestin


HARI AL-QUDS SEDUNIA
sambutan setiakawan sedunia
setiap jumaat terakhir
bulan puasa
harap bertemu tahun depan


MALAM INI
gua nak rayau
nak buat sibuk
nak tengok orang
beli belah di masjid india
saje nak buat ramai
tiap tahun kalau tak pergi
masjid india tak sah raya
kah kah kah
tapi ini hanya rancangan

BERBUKA PETANG INI
ta fu fa
tadi gua beli di bangsar
kueh melaka
buah mangga
buah kuinin gua masih keras


RABU INI

KITA RAYA

LAGI EMPAT

HARI SAJE



-----------

NAJIB JUAL NEGARA

Posted: 01 Jul 2016 02:00 AM PDT





Panas: Shafie Apdal Dedah Rancangan Pembinaan Pangkalan Tentera Amerika Di Sabah






Shafie Apdal today asked if it's true that Putrajaya had allowed the United States to build an army base in Sabah.
He posed the question in the Dewan Rakyat today and said if this rumour turned out to be true, it would only show Malaysia's inability to defend its own country.
"If it is true, as an MP from Sabah, I reject this move. We have seen what happened to other countries when they let the US build an army base.
"Not only will the country will be destroyed, but the people too will lose their lives. If the base is set up in our country, there will be long-term damage.
APA FATWA
MUFTI PAHANG
TENTANG INI?
OPPS.. MAAAF
DIA RETI KE B.I

----------

SALUT UNTUK YANG BERANI

Posted: 01 Jul 2016 01:00 AM PDT






F.BOOK



Tak sangka bos DAP ini guna petikan memukau Iman Hussein: Biar mati berdiri dari hidup melutut.


Jika BN rasa ia boleh mematahkan semangat saya dengan menahan saya, mereka salah sama sekali!
Saya lebih rela mati daripada hidup melutut. Malaysia yang bebas, adil dan makmur untuk semua mesti diperjuangkan!

------------

TAK FAHAM FAHAM KE?

Posted: 01 Jul 2016 12:00 AM PDT






LIM GUAN ENG

DITAHAN

DIDAKWA

ANWAR 

DIDAKWA

DIPENJARA

MUSTAHIL

TIDAK SEDAR

DALAM NEGARA

DUNIA KETIGA

SEMUA JENTERA 

BERKERJA 

UNTUK YANG

ADA KUASA

DI MALAYSIA

SEMUA BEKERJA

UNTUK 

PASTIKAN

NAJIB  MENANG

BESAR DALAM

PRU14 NANTI

TAK FAHAM?

SAJE TANYA

KALAU BEBAL






-----------

POLITIK BARU - SATU PANDANGAN

Posted: 30 Jun 2016 10:15 PM PDT




PENSEJAJARAN SEMULA
Sdr TT menghimbau satu gabungan maha besar daripada kalangan anti-UMNO/BN yang terdiri daripada pelbagai fahaman sekular dan agama, tiada satu yang berteraskan demi rakyat majoriti yang tertindas dengan jelas sekali.Tukang nak menyatukan hasrat besar itu dah tak wujud lagi, dulu ada Anuar Ibrahim, Nik Aziz dan Lim Kit Siang, tapi kini mereka tiada jika ada sosok semacam itu, dia tak cukup karisma meskipun bersih dari citra korap namun sulit pula puak-puak dalam kategori anti itu nak menerimanya, lalu impian nak menggalang semua suku anti UMNO/BN sulit dikonkritkan atau direalisasikan, melainkan Anuar Ibrahim masih sihat dan dibebaskan.

 TT kena insaf yang status golongan anti-NAJIB/Rosmah/UMNO/BN kini begitu longgar, tidak berupaya bersatu kerana antara lain Najib dah berjaya seperti kata TT memperdayakan Hadi Awang/PAS untuk merumitkan lagi proses gabungan yang tulen itu dan kini dengan masuk campur Madey keadaan bertambah rawan lagi, apatah lagi dalam konteks pelbagai ethnik dan on PENSENJAJARAN SEMULA - POLITIK BARU
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/30/16





-----------

PIDATO AL-QUDS

Posted: 30 Jun 2016 09:38 PM PDT



SIARAN

LANGSUNG

JAM 5:00 

PETANG INI



RADIO BANGSAR
Attachments7:51 am (1 day ago)
siaran secara langsung PIDATO AL-QUDS

secara langsung dari dewan komuniti taman ibu kota 

siaran bermula jam 5 petang 











------------

SIAPA MALAON INI

Posted: 30 Jun 2016 09:11 PM PDT




KENALI

MALAON INI



Di mana ada Tabung Haji di situ juga ada 1MDB..
TAHUKAH ANDA !!.. Pengerusi Tabung Haji, Azeez Rahim, berkata penggantian CEO TH mmg sudah dirancang sejak Januari 2015.
Heeeee... NAMPAK TAK !!!








------------

JANGAN BUAT KURANG HAJAR

Posted: 30 Jun 2016 08:39 PM PDT




AMARAN

JANGAN HINA

JANGAN BOO

DIA BUKAN 

BARUA

BUKAN MACAI

BUKAN PENJILAT

PARTI NAJIB

WALAU PUN 

ILMU KURANG

MAMAT INI

PEGUAM NEGARA


HORMAT SIKIT

SETIDAK 

TIDAKNYA

HORMAT PADA

TOMBOL PINTU

 MAHKAMAH


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT