Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


PH LEBIH DINAMIK BERBANDING BN, WAJAR DIBERI UNDI – PENGANALISIS

Posted: 03 Jun 2016 06:58 PM PDT

PENYOKONG DEKLARASI RAKYAT PERLU UNDI CALON AMANAH – KADIR JASIN

Posted: 03 Jun 2016 06:56 PM PDT

APA YANG TAK BETULNNYA DENGAN KENYATAAN HADI AWANG INI?

Posted: 03 Jun 2016 06:42 PM PDT



Antara perkara yang disentuh oleh Hadi Awang dalam ucapan penggulungan Muktamar Pas kali ini ialah mengenai hasrat untuk meramaikan kawan dan bukan menambah musuh.

Kita perlu mengambil pendekatan strategik untuk meramaikan kawan sebanyak mungkin, bukan menambah musuh. Kemenangan bukan untuk balas dendam, tapi untuk menunjukkan kebaikan, kata Presiden Pas itu lagi.

Benarkah Pas suka ramai kawan?

Betulkah parti Islam itu tidak suka menambah musuh? 

Lupakah Hadi Awang berapa ramai yang dimusuhinya atau lafaz kata-katanya yang sekian banyak lebih menggamit permusuhan berbanding mengundang persahabatan?

Atau semua ini sekadar untuk menghalalkan lebih keintiman bersama dengan UMNO? (SH 04/06/2016)

Rafizi: Kenapa Saya Sokong AMANAH...

Posted: 03 Jun 2016 06:31 PM PDT



Rafizi: Kenapa Saya Sokong AMANAH...


Kuala Kangsar kami datang oleh RAFIZI RAMLI

Jumpa malam ini di Kuala Kangsar. Saya, Saifuddin 
Abdullah, Dr Mohd Hatta Ramli, Nik Nazmi Nik Ahmad 
dan Akmal Nasir adalah alumni Koleh Melayu Kuala 
Kangsar (MCKK) dan Kuala Kangsar adalah kampung 
kedua. Seronok sakan nak jumpa orang Kuale.

Ada yang serang saya kerana sebut nama Allahyaram 
Datuk Fadzil Noor; kononnya mahu menipu rakyat.
 Maksud saya itu jelas dan ditujukan khusus kepada
 ahli PKR dan reformis kerana Allahyarham ada tempat
 istimewa dalam hati kami.


Semasa Anwar Ibrahim dipecat dan dizalimi dalam tahun 1998 dahulu; sebahagian
 besar ahli Pas dan penyokong Pas tidak suka kepada beliau. Tidak sukar difahami
 kerana beliau Timbalan Presiden Umno yang banyak bertarung di medan politik dengan Pas.

Pemecatan beliau mencetuskan gelombang reformasi. Ramai rakyat biasa yang tidak pernah
 ambil tahu mengenai politik turun ke jalan raya menuntut keadilan dan ketelusan. Saya salah
 seorang aktivis yang dilahirkan gelombang reformasi itu.

Sudah tentu cara yang paling menguntungkan pada ketika itu kepada Pas ialah
 memastikan rakyat yang secara tiba-tiba menentang Umno ini semuanya masuk Pas.

Ini boleh dicapai dengan memastikan reformis dan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dari
 kalangan bekas Umno tidak membuat parti baru. Secara logiknya lebih mudah masuk sahaja 
Pas dan ia situasi menang-menang kepada Pas dan reformis.

Saya dimaklumkan bahawa itu juga pendapat yang dominan di kalangan penggerak dan pemimpin
 reformasi ketika itu.

Namun Allahyarham Fadzil Noor pandangannya berlainan. Saya diceritakan bagaimana beliau
 berpandangan jauh ke hadapan - hujah Allahyarham begini:

Jika kemarahan dan kebangkitan rakyat ketika itu dicedok oleh Pas semata-mata, bagaimana dengan
 mereka yang marah tetapi tidak selesa dengan Pas?

Ada orang Cina, India, Melayu, professional, liberal dan pelbagai rencam lagi yang sebelum ini tidak
 berminat politik tetapi menjadi aktivis. Jika mereka serasi dengan Pas, sudah tentuk mereka menyertai 
Pas dari awal.

Maka demi kelangsungan sebuah gerakan rakyat anti Barisan Nasional yang lebih luas dan 
terangkum, Allahyarham Fadzil Noor antara yang paling kuat menyokong penubuhan Keadilan
 walaupun ia nampak merugikan Pas pada ketika itu.

Bukan sahaja menyokong, Allahyarham memberi laluan kepada PKR yang baru berumur 6 bulan
 bertanding di 59 kerusi parlimen dalam pilihanraya 1999; setara dengan kerusi ditandingi 
Pas (63 kerusi) dan DAP (46 kerusi). Pilihanraya Umum 1999 menyaksikan prestasi terbaik Pas
 dalam sejarah Malaysia - menang kerusi terbanyak 27 kerusi parlimen, Allahyarham 
menjadi Ketua Pembangkang dari Pas yang pertama dan Pas menjadi kerajaan negeri Terengganu.

Pada masa yang sama, gelombang reformasi terus subur apabila PKR menang lima kerusi
 parlimen untuk membuka ruang kepada politik pelbagai kaum yang kini ditunjangi PKR. 10 tahun 
selepas itu, sahabat baik beliau Anwar membina kejayaan itu dan menafikan kemenangan dua 
pertiga Barisan Nasional dalam PRU12 2008.

Oleh kerana BN tiada lagi kuasa dua pertiga itu, maka kerusi-kerusi baru tidak boleh 
diwujudkan yang menyebabkan Barisan Nasional terus lemah sehingga hari ini.

Itu kebijaksanaan Allahyarham beliau nampak kemenangan di masa hadapan bukan kemenangan
 singkat di depan. Beliau tahu keterbatasan sesuatu parti dan tidak cuba menunggang gelombang
 reformasi sebaliknya memberi ruang kepada PKR bertapak. Beliau tidak lupa persahabatan dan setiakawan
 dengan Anwar walaupun mereka di dalam parti berbeza.

Ramai dari kalangan pimpinan Amanah sekarang adalah anak didik Allahyarham kerana
 Allahyarham bertungkus lumus membawa masuk dan mendidik golongan profesional agar
 berjuang melalui Pas.

Dalam tahun 2000, saya berpeluang mengaturkan rombongan pembangkang Malaysia diketuai oleh Allahyaram,
 Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail (kedua-duanya Ahli Parlimen) dan Dr Hatta Ramli (ketika itu
 Setiausaha kepada Allahyarham) berjumpa dengan Ahli Parlimen dan menteri kerajaan British.

Saya menyokong Amanah dari awal. Saya tidak pernah menyembunyikan rasa terhutang budi 
saya kepada Allahyarham bagi pihak PKR dan secara peribadi. Saya ingat jasa-jasa sahabat dan
 setiakawan mereka mempertahankan PKR semasa mereka di dalam Pas dahulu.

Saya juga menyokong Amanah kerana saya percaya masyarakat memerlukan persaingan 
sihat dalam pembawaan dakwah Islam melalui jalan politik kepada masyarakat Malaysia yang
 pelbagai rencam. Saya tidak melihat Amanah sebagai musuh PAS atau sebaliknya - 
saya melihat
 Amanah dan Pas saling bersaing dan satu ketika nanti saling melengkapi.

Maka saya tidaklah berniat untuk menyalahgunakan nama Allahyarham untuk meraih undi.
 Saya sayang kepada beliau seperti mana saya sayang kepada Anwar kerana saya tahu 
sumbangan Allahyarham kepada PKR dan pakatan pembangkang yang ada.

Saya hanya berharap sahabat-sahabat saya yang lain di dalam PKR tidak melupakan jasa dan
 setiakawan Allahyarham Fadzil Noor, lalu saya menyeru mereka untuk turun membantu calon 
Amanah kerana kedudukan Amanah itu mengingatkan saya kepada kedudukan PKR semasa
 kami mula-mula wujud dahulu. 

Profile Dr Ahmad Termizi, Calon AMANAH PRK Kuala Kangsar

Posted: 03 Jun 2016 06:20 PM PDT

Mastura jadi 'kambing hitam' BN untuk menangkan Pas, dakwa rebel Umno

Posted: 03 Jun 2016 02:30 PM PDT


Pilihan Raya Kecil Kuala KangsarPilihan Raya Kecil Kuala Kangsar
BN mempunyai strategi untuk 'tidak menang' pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Kangsar kerana akan memberikan laluan kepada Pas untuk menang dalam pertandingan tiga penjuru 18 Jun ini.
Presiden Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) Kamarul Azman Habibur Rahman mendakwa, strategi itu dilakukan untuk menarik undi orang Melayu  agar diberi kepada Pas ekoran calon BN Datin Mastura Mohd Yazid bukanlah calon popular dalam Umno.
"Umno sengaja meletakkan calon tidak popular dari Umno untuk bertanding walaupun mendapat tentangan ahli Umno dan pemimpin di Kuala Kangsar.
Kamarulazman Habibur RahmanKamarulazman Habibur Rahman"Saya nak tanya Umno adakah ini salah satu daripada cara Umno untuk mengorbankan semangat Umno demi kesepakatan kerjasama Umno dan Pas.
"Adakah ini strategi menunjukkan bahawa perpaduan antara Pas-Umno  dalam politik sedang berlaku apabila Umno sanggup letak calon tidak popular yang menimbulkan kemarahan pemimpin dan ahli parti di negeri ini," ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Kamarul Azman berkata, dengan strategi meletakkan Mastura, membuka ruang kemenangan Pas di Kuala Kangsar dan BN akan menang di Sungai Besar.
"Macam ada satu kesepakatan untuk menentukan bahawa Pas akan menang di Kuala Kangsar dan BN di Sungai besar. Itu yang kami nampak sebenarnya.
"Ahli dan pemimpun  Umno sebenarnya ramai yang kecewa. Mereka tidak puas hati seakan hari ini Umno ketandusan pemimpin sehingga perlu mengenengahkan calon yang masih dalam edah untuk bertanding.
"Ini semata-mata kerjasama Umno-Pas kali ini Umno sanggup mengalah," ujarnya.
Sementara itu bekas Ketua Penerangan Wanita Umno Datuk Hamidah Osman  dilapor turut meramalkan BN berdepan kesukaran untuk memenangi PRK Kuala Kangsar kerana kegagalan memilih calon yang sesuai.
Jelas Hamidah, pergerakan dan penglibatan calon BN pasti terbatas sepanjang kempen berlangsung kerana masih dalam tempoh edah ekoran kematian suaminya Datuk Wan Khair-il Anuar Wan Ahmad dalam nahas helikopter di Sebuyau Sarawak pada 5 Mei lalu.
Sebelum itu Penolong Setiausaha Pemuda Umno Cawangan Taman Cempaka, Syed Rosli Syed Harman Jamalullail turut mengumumkam di media sosial akan bertanding sebagai calon bebas kerana kecewa dengan keputusan BN memilih Mastura sebagai calon.
Mastura, 55, graduan undang-undang daripada Lincoln's Inn United Kingdom dan pernah bertugas sebagai peguam.
Ibu kepada empat orang anak ini ialah AJK Umno Bahagian Chembong, Negeri Sembilan sebelum mengambil keputusan untuk berehat dan menumpukan perhatian kepada keluarga.
Meskipun tidak menyandang sebarang jawatan rasmi namun ramai mengetahui Datin Mastura ialah penasihat dan teman setia arwah suaminya sebagai wakil rakyat di Bukit Chandan dan seterusnya mewakili Parlimen Kuala Kangsar.
Pada 18 Jun ini Mastura akan berhadapan dengan calon Pas Dr Najihatulsaleha Ahmad dan Dr Ahmad Termizi Ramli calon Amanah yang mewakili Pakatan Harapan.

Bukan DAP rampas tanah Melayu Pulau Pinang, tapi sekutu baru Pas

Posted: 03 Jun 2016 02:27 PM PDT


Tanah milik Melayu di Pulau Pinang kian merosot angkara pemimpin Melayu.Tanah milik Melayu di Pulau Pinang kian merosot angkara pemimpin Melayu.
DAP menyelar kenyataan Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Hafiz Alias yang cuba menyemarakkan emosi perkauman dengan menuduh Kerajaan Negeri Pakatan Harapan Pulau Pinang tidak berlaku adil terhadap penduduk Melayu berhubung isu tanah di negeri tersebut.
Penolong Setiausaha Publisiti DAP Pulau Pinang Syerleena Rashid, berkata dakwaan oleh ahli Pas itu seolah-olah cuba 'meniru' budaya Umno yang sentiasa mengaitkan sebarang isu melibatkan DAP dengan sentimen perkauman.
Kenyataan Hafiz bahawa semua pihak perlu menuntut agar kerajaan negeri mengekalkan 'tanah milik Melayu' dengan meminta semua konstituensi di Pulau Pinang menentang dasar-dasar kerajaan negeri bercanggah dengan fakta dan bukti sedia ada.
Syerleena RashidSyerleena RashidMalah, Syerleena menegaskan, Pas 'buat-buat lupa' dengan segala perlakuan Umno selama ini yang telah banyak merampas tanah-tanah milik Melayu dengan harga murah melalui syarikat proksi dan kemudian menjualkannya dengan harga yang lebih tinggi.
"Contohnya seperti apa yang berlaku di Kampung Terang Balik Pulau. 31 pemilik tanah Melayu menjual tanah mereka kepada Maison Heights Sdn Bhd dengan jumlah kira-kira RM8.56 juta pada Januari 2012. Syarikat itu kemudiannya menjual tanah tersebut kepada Kay Pride Sdn Bhd dengan harga sekitar RM13.45 juta pada Mei tahun yang sama.
"Keuntungan sebanyak RM5 juta, hanya dalam masa 5 bulan. Ini secara terang-terangan merupakan satu eksploitasi terhadap sistem sedia ada dan eksploitasi terhadap penduduk Melayu dengan cara yang sangat jijik.
"Jangan kita lupa bahawa dua anggota Lembaga Pengarah Maison Heights pada masa itu adalah Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Pengerusi Pilihanraya Barisan Nasional, Datuk Omar Faudzar," lapor Roketkini.com.
Menurut Syerleena yang juga ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MBPP), kerajaan negeri di bawah pemerintahan DAP telah berusaha sedaya-upaya membantu menyelesaikan masalah penduduk dengan pemaju di negeri itu.
Katanya, perkara itu jelas dibuktikan dengan kerja keras kerajaan negeri menuntut agar hak rakyat dipelihara dan diberi pampasan oleh pemaju seperti dalam kes Kampung Permatang Tok Subuh di Bukit Mertajam dan Kampung Chetty di Bukit Feringghi sebelum ini.
Oleh itu tegasnya, Pakatan Harapan sentiasa mengambil langkah yang terbaik demi keadilan sosial bagi mempertahankan hak kemanusiaan setiap individu di negara ini tanpa mengira kaum, agama dan latar belakang.
"Percaturan yang dimainkan oleh Pas dengan menuduh DAP dan Pakatan Harapan melalui dakwaan tidak berasas dan tanpa bukti kukuh hanya menunjukkan betapa gelabahnya Pas ketika ini untuk menawan hati sekutu politiknya yang baru," katanya.

Abai undi kaum lain, Pas perjudi nasib fokus Melayu - Ilham Centre

Posted: 03 Jun 2016 03:06 AM PDT


Presiden Pas memotong pulut ulang tahun Pas dengan keris panjang.Presiden Pas memotong pulut ulang tahun Pas dengan keris panjang.
Ilham Centre menyifatkan Pas sebenarnya sedang berjudi nasib apabila hanya memikirkan undi Melayu  dengan mengabaikan terus undi kaum lain.
Pengerusi Eksekutifnya, Hisommudin Bakar berkata, hal ini dapat dilihat pada aksi Presiden Pas yang tampil dengan sebilah keris panjang memotong pulut sebagai simbolik perasmian Muktamar Tahunan Pas ke-62 di Kota Bharu, Kelantan semalam.
Menurutnya, muktamar Pas cuba menghantar mesej bahawa parti diterajui Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu kini turut menjunjung perjuangan Melayu selain penekanan kepada Islam seperti kelaziman sebelum ini.
"Saya percaya tindakan ini selari dengan strategi Pas yang berusaha menawan hati penyokong Umno yang kecewa dengan kemelut parti mereka untuk memindah sokongan kepada Pas sebagai (parti) alternatif.
"Dengan formula itu, Pas sebenarnya beranggapan mereka akan menjadi parti yang mendapat laba dari perpecahan Umno dan akhirnya menjadikan Pas parti yang kuat kerana didukungi oleh orang Melayu.
"Dan adakah benar, formula menjulang keris dan berbusana lengkap pahlawan Melayu akan diterjemahkan undi orang Melayu kepada Pas?" soalnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.
Walau bagaimanapun pada fasa strategi Pas ini, ujarnya, parti tersebut kelihatan terpaksa mengorbankan sebarang pertalian dengan DAP demi mendekatkan sokongan Melayu kepada Pas.
"Dengan itu, menampakkan simbol penolakan total pada DAP dangan kenyataan berbaur serangan kepada DAP disamping mengukuhkan imej penonjolan membela kebudayaan Melayu," tegasnya.
Mengulas lanjut isu keris, Hisommudin berkata, Umno pernah terkena tempias penolakan bangsa lain kepada mereka akibat penggunaan senjata tradisional Melayu itu dan elemen menonjolkan aspek dominasi Melayu ke atas bangsa lain.
"Hishammuddin Tun Hussein sewaktu menjadi Ketua Pemuda Umno pernah menjulang dan mengucup keris telanjang dan akhirnya mengundang kecaman dari bangsa lain dan akhirnya menjadi isu yang besar perlu ditangkis Umno," jelasnya.
Sehubungan itu, beliau berharap Pas bersedia untuk dikritik selepas mengambil langkah tidak popular itu demi meraih matlamat yang dilihatnya masih lagi samar-samar digapai oleh Pas.
"Saya yakin, sejak dua hari muktamar Pas berlangsung, serangan sinis ataupun kecaman netizen dizahirkan terbuka di media sosial berbanding pujian kepada mesej Pas tersebut," tambah Hisommudin lagi.

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


PAKISTAN DAN HUDUD

Posted: 03 Jun 2016 07:00 PM PDT




PARTI BLACK METAL
Bro tukartiub..yang aku nampak parti pas ni dh mcm parti black metal pasal aku nampak ada persamaan..persamaan pertama mcm ni..black metal ada ayat2 dan istilah yg tersendiri..sbg contoh poser..antichrist..fireblazing..kalau pas era baru ni ayatnya sbg contoh haram..kafir..jebon dan seangkatan dengannya..yg kedua pulak kalau black metal ada yg puja setan ada yg tidak..

pas pulak ada yg boleh online dgn Allah ada yg tak boleh..ketiga..black metal jual stuff ganas utk pembeli tersendiri..pas pulak jual agama..bro sendiri faham contohnya..keempat black metal dgn seragam hitam dan corpse paintnya..klu pakai jeans biru dh x black metal..pas pulak dgn serban/kopiah putih..klu pakai baju tengkolok satu set dh x pas dah.. on ADA AGAMA BARU PULAK
Ak46
on 6/4/16

HILANG AKIDAH?
Haaaaaaaaa?????? Tak sokong pas maknanya hilang akidah?? Aku sokong abg mat bronson, abg mat lawan pemerintah yg zalim, abg mat lawan gst, abg mat lawan kenaikan harga petrol dan barangan asas, abg mat tak curi balak, abg mat bersolidariti tuntut pilihanraya bersih, abg mat melayu dan beragama islam, abg mat tak curi duit rakyat. Abg mat pemimpin yg bersama sama rakyat marhaen. Aku sokong abg mat, adakah aku bakal ke neraka????? Cuntfuse niii. on ADA AGAMA BARU PULAK
Anonymous
on 6/4/16

HUDUD PAKISTAN
Itu di pakistan bro......kita nak try test kat marangstan. Itu hari pundekau yg paling mulia (amin), dah bagi jalan tapi dia gohead gostan......mungkin dia nak laksana kan kat tg rambutan dulu kot. Tapi nampak nya susah bro....belum apa2 lagi dia dah hukum abg TT mabuk DAP kasi.......ameno kasi tak pe pula....sudah jadi sarkas dah! on HUDUD DI PAKISTAN
mfi usj
on 6/3/16

USTAZ HURAIKAN
Ada ke tak ustaz yg boleh ulas.... terbatal aqidah ISLAM ( MURTAD) tuu ada berapa BAB.....? Huraikan satu persatu....jgn biarkan penyelewengan islam berterusan.... Kecian tau kt tuang guru jk kita tak to long.... Tk sokong Pas terbatal aqidah. on ADA AGAMA BARU PULAK
Anonymousn 6/3/16





----------

HUDUD DI PAKISTAN

Posted: 03 Jun 2016 06:00 AM PDT




AL-FATIHAH

HUDUD TELAH

DIJALANKAN

TAHUN 1977

DI PAKISTAN


Dibakar hidup-hidup kerana tolak pinangan

MUREE - PAKISTAN. Seorang guru sekolah berusia 18 tahun maut akibat kecederaan teruk selepas dibakar dek kerana menolak pinangan, kata polis.

Pelaku memukul Maria Abbasi dan kemudian menyimbahnya dengan petrol sebelum bertindak membakar mangsa dan meninggalkannya,  kata ahli keluarga mangsa kepada CNN.

Menurut bapa saudara mangsa, Rafaqat Abbasi, Maria berada di rumah menjaga adiknya berusia 5 tahun ketika keluarganya keluar untuk menghadiri upacara pengebumian di bandar berdekatan.

"Pada majlis pengembumian, ahli keluarganya dimaklumkan Maria terlibat dalam satu kebakaran. Pada mulanya mereka menyangka dia mengalami kemalangan seperti gas bocor atau sesuatu insiden yang lain," katanya.

Insiden ngeri itu berlaku pada malam Isnin di kampung Daqvel, pinggir Muree, timur laut Pakistan.

Sementara itu, menurut Inspektor Sohail Abbasi, empat lelaki yang tidak mempunyai pertalian persaudaraan dengan keluarga mangsa telah memecah masuk rumah berkenaan.
Menurut Rafaqat, anak saudaranya itu ditemui terbaring di atas lantai dengan kesan melecur hampir 85 peratus pada badannya.

"Tiada jalan utama yang menghubungkan kampung berkenan dan kami terpaksa membawa mangsa dengan kerusi ke jalan terdekat untuk mendapatkan bantuan ambulans.

Wanita itu kemudian dibawa ke Institut Sains Perubatan di Islamabad yang terletak kira-kira 50km dari kediaman mangsa untuk mendapatan rawatan namun dia disahkan meninggal dunia.

Menurut jurucakap Polis Punjab, Nabeela Gazanfar berkata, tiga suspek telah ditahan berhubung kejadian.
Waran tangkap untuk penahanan empat individu telah dikeluarkan.

Ketua Menteri Wilayah Punjab mengarahkan satu kumpulan penyiasatan dibentuk bagi menyiasat kes berkenaan.

Menurut Suruhanjaya Bebas Hak Asasi Manusia Pakistan, keganasan terhadap wanita semakin menjadi-jadi di negara itu.

Pada tahun 2015,  polis telah menyiasat 76 kes wanita telah dibakar.


BETUL KE 

ADA HUKUM

HUDUD 

DI PAKISTAN 

SAJE TANYA


JANGAN MARAH

-----------

MACAM MANA NAK CANTIK

Posted: 03 Jun 2016 05:30 AM PDT




TIPS KECANTIKAN
Wowww.. rosmah memang pandai. Memang bijak.

 Tips kecantikan: 1. Untuk dilihat slim, berkawan dgn orang gemok. 

2. Untuk dilihat cantik, berkawan dgn orang hodoh 

3. Untuk dilihat putih cerah dan berseri, berkawan dgn orang hitam. 

4. Untuk jaminan hidup senang, mengorat dan kawin dgn PM. 

5. Supaya suami sayang, ajak kawan2 anda yg gemok, hodoh, buruk dan hitam makan malam bersama suami, gerenti nafsu suami akan tertutup utk perempuan lain, silap2 masa makan dia terus muntah sebab tak berselera dgn perempuan lain. 
Sila amalkan. on MUKA TEMBAM TEMBAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/3/16



-------------

ADA AGAMA BARU PULAK

Posted: 03 Jun 2016 05:00 AM PDT





MAT SOTONG

BERTAMBAH

MENTAL



Tidak taat pada PAS seperti hilang akidah, kata Hadi


KOTA BARU, 3 Jun — Presiden Abdul Hadi Awang menegaskan semua ahli mesti menumpahkan ketaatan kepada parti itu kerana ia seumpama akidah. 
"Kita perlu ada jati diri. Untuk berada dalam parti Islam Se-Malaysia kena ada akidah perjuangan. Jikalau kita tidak taat, hilang akidah kita," katanya dalam ucapan penggulungan muktamar ke-62 di sini pagi ini
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tidak-taat-pada-pas-seperti-hilang-akidah-kata-hadi#sthash.lTp1EPia.X0cnN8tv.dpuf

KAH KAH KAH

woit

gua udah bilang

susah jadi 

melayu

dah ada agama

baru pulak

kah kah kah

yanag lama

tak sempat ikut

yg baru sampai

kah kah kah

YA AKEE DAH 


------------

SIAPA BOLEH ONLINE DENGAN TUHAN

Posted: 03 Jun 2016 12:26 AM PDT






TALIAN DENGAN TUHAN
Tak akan berlaku hubungan online atau dalam talian dengan Tuhan atau Allah oleh sesiapa, hanya mereka yang dah berjaya mengawal minda pengikut-pengikutnya akan berlagak demikian. Masakan zaman Nabi Isa, Musa dan juga Muhammad yang mana mereka itu adalah insan maksum tak dapat berkomunikasi terus dengan Penciptanya tiada dan apa lagi insan yang bagaikan kucing kurap relatif kepada Penciptannya boleh berbuat hubungan dalam talian dengan-Nya.

 Tiada rekod atau dokumen yang boleh mengesahkan, cuma pengikut-pengikut yang telah ditanamkan dengan aqidah buta dan mungkin jua tiada ilmu atau tak berani menyoal cerita-cerita karut atau dongeng itu akan mempercayai.

 Dalam perspektif antropologi manusia itu mempunyai ciri yang cenderung mempercayai mitos, kejadian aneh2 dan luar biasa(supernatural) dan karut -marut (superstitions) kerana mereka tak sepenuhnya mempercayai ilmu dan penunjuk sains bagi melerai segala fenomena kehidupan realiti. Agamawan akan mengambil kesempatan mengeksploitasi isu on ONLINE DENGAN TUHAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/3/16





----------

TERAJANG NAJIB DULU

Posted: 02 Jun 2016 10:00 PM PDT






JELAS

TERAJANG

NAJIB DULU

BARU BUAT

PRU14 - PASTI

TAK KENA TIPU

Rakyat boleh pilih Anwar, DAP jika mahu- Dr M
Landskap politik Malaysia menyaksikan pelbagai kelainan pelik mutakhir ini, dan yang terbaru organ DAP Roketkini menampilkan temubual eksklusif dengan Mahathir Mohamad.
Seperti dijangka, Mahathir dalam temubual tersebut terus menghujani kritikan terhadap Najib..
Beliau turut mengakui hak rakyat memilih sesiapa yang mereka mahu sebagai pemimpin, termasuk bekas ketua pembangkang yang dipenjarakan,  Anwar Ibrahim.
Menurutnya, apa yang penting pada masa ini adalah menyingkirkan Najib dan kemudian mengembalikan semula proses demokrasi.
"Selagi mana Najib ada di situ, semua orang boleh bercakap, tentang reformasi atau apa saja. Tapi apa pun tak jadi. Buang Najib, kembali kepada demokrasi. Rakyat boleh buat pilihan mereka sendiri.
"Kalau Anwar keluar, tak kiralah. Kita balik kepada demokrasi. Rakyat akan pilih kerajaan yang bagaimana yang mereka mahukan. Apa jadi selepas itu, jika rakyat nak undi pilih Anwar, maka boleh pilih Anwar. Jika mereka memilih kerajaan yang akan membebaskan Anwar, maka itu hak mereka," katanya.
Katanya, selepas Najib diisingkirkan, kedaulatan undang-undang dan perlembagaan perlu dikembalikan, termasuk kebebasan bersuara dan berhimpun.
"Lepas tu kita akan ada pilihan raya umum, tanpa Najib. Terserahlah kepada rakyat. Kalau nak sokong reformasi, boleh teruskan.

----------

BOCOR RAHSIA

Posted: 02 Jun 2016 09:00 PM PDT






LARI LARI

MENINGGALKAN

PARTI  


MAT KUPANG


NOTA

maklumat sudah

bocor semua

sudah tahu


MUKA TEMBAM TEMBAM

Posted: 02 Jun 2016 08:39 PM PDT








AMAT BIJAK

SEMUA GEMOK

BIK MAMA

JADI SLIM



















Rosmah hos majlis makan malam rai wanita pertama

Suami Najib ,  Rosmah Mansor selaku penaung Permata malam ini menganjurkan majlis jamuan di Kompleks Seri Perdana di Putrajaya untuk meraikan wanita pertama yang menghadiri Persidangan Antarabangsa Permata (PIC) 2016 yang berakhir hari ini.

Wanita Pertama yang menghadiri majlis itu ialah Ratu Swaziland, Ratu Khontaphi Nomsa Matsebula; Wanita Pertama Belize, Kim Simplis Barrow dan Wanita Pertama Guinea, Hadja Djene Kaba Conde.

Menteri Gender, Kanak-kanak dan Perlindungan Sosial Ghana, Nana Oye Lithur dan isteri kepada Speaker Dewan Perwakilan Nigeria, Gimbiya Yakubu Dogara juga menghadiri majlis itu.




KAH KAH KAH

hitam hitam

gemok gemok

pendek pendek

muka bulat bulat

kaki tembam2

maka slimlah

bik mama

kah kah kah

WAK DUNGA 


--------------

GUA SUDAH CAKAP

Posted: 02 Jun 2016 07:56 PM PDT





GUA UDAH

CAKAP

BETUL TAK?



Syarikat telekomunikasi dibenar guna menara masjid sebagai pemancar
June 2, 2016
Syarat yang dikenakan, kawasan masjid dan sekitarnya diberi kemudahan WiFi percuma dan pulangan mengikut keuntungan yang mereka dapat.






NILAI: Syarikat telekomunikasi akan dibenarkan menggunakan menara masjid dan surau di Negeri Sembilan sebagai menara pemancar telekomunikasi mereka dalam masa terdekat.
Menteri Besar Mohamad Hasan berkata ini sebagai salah satu usaha menarik minat golongan muda dan masyarakat setempat untuk pergi ke masjid.
"Syarikat telekomunikasi ini nanti akan dibahagikan mengikut zon untuk dipasang menara pemancar mereka di menara masjid.


baca disini:

https://www.malaysiakini.com/columns/343746

http://tukartiub.blogspot.my/2016/06/berpuasa-untuk-apa.html


Ayam Hijrah - Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah... | Facebook

https://www.facebook.com/ayam.hijrah/posts/226721040804387
Translate this page
Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah 1-Ayam yang diterapi al-Quran.. 2-Diproses mematuhi syariah 100% 3-Konsep proses 11P P1-Pemilihan ayam Terbaik.

Harga dua kali ganda, 'ayam terapi Quran' bawa untung | Berita ...

www.themalaymailonline.com/.../harga-dua-kali-ganda-...
Translate this page
Malay Mail
Apr 29, 2016 - Peniaga kini memasarkan 'ayam terapi' yang dibacakan ayat al-Quran. — Foto failKUALA LUMPUR, 29 April — Peniaga kini menggunakan ...
You visited this page on 4/30/16.

Ayam 'terapi Quran' rendahkan martabat Islam, kata mufti Kedah ...

www.themalaymailonline.com/.../ayam-terapi-quran-re...
Translate this page
Malay Mail
May 1, 2016 - Mufti Kedah menyifatkan 'ayam yang dibaca al-Quran' sebagai tindakan peniaga tidak bertanggungjawab dan amalan itu bersalahan dari 

----------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT