Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


PRK SUNGAI BESAR: AZMIN, JANGAN BERI MUKA KEPADA PAS, PENGUNDI KELIRU

Posted: 22 May 2016 06:35 AM PDT

2 PRK: PEMBERONTAK UMNO BERI KEMENANGAN KEPADA PH?

Posted: 22 May 2016 06:33 AM PDT

Kedegilan PAS mahu bertanding kedua-dua kerusi PRK hanya untungkan UMNO

Posted: 22 May 2016 02:06 AM PDT


TAIPING, 22 MEI: Sikap angkuh dan keengganan pemimpin Parti Islam Se-Malaysia (PAS) untuk berunding dan membenarkan pertandingan satu lawan satu dalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Kangsar, Perak dan Parlimen Sungai Besar, Selangor akan hanya menguntungkan UMNO.
Sebelum ini, Pakatan Harapan Perak memutuskan untuk memastikan pertandingan satu lawan satu dalam dua pilihanraya kecil itu, malah sanggup memberi laluan kepada PAS meletakkan calonnya di salah satu kerusi demi memastikan kemenangan untuk rakyat dapat dicapai pada hari keputusan PRK nanti.
Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming, menjelaskan bahawa tindakan PAS itu seperti mahu menggagalkan usaha Pakatan Harapan untuk mengalahkan UMNO di kedua-dua kerusi terbabit.
"PAS sedar bahawa sebarang perlawanan tiga penjuru antara BN, Pakatan Harapan dan PAS akan menguntungkan BN, tetapi mereka tetap degil dengan sikap tutup pintu dan enggan berunding.
"Adalah amat pelik apabila tujuannya berpolitik bukanlah untuk menang tetapi ingin menjadi 'sekutu sulit' UMNO-BN," katanya dalam kenyataan media hari ini.
Pimpinan PAS tetap enggan berunding dengan Pakatan Harapan dan berkeras mahu meletakkan calon di kedua-dua kerusi berkenaan kerana yakin dapat menewaskan UMNO di kedua-dua kawasan.
Disebabkan kedegilan PAS itu, Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping,  mengesyorkan agar Pakatan Harapan meletakkan calon yang terbaik di kedua-dua kerusi supaya rakyat dapat memilih pihak yang paling layak bagi mewakili mereka di Parlimen pada 18 Jun nanti.
"Sikap tutup pintu yang dipamerkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, menunjukkan bahawa parti itu telah menolak pakatan pembangkang serta lebih cenderung untuk menyelamatkan UMNO.
"Jadi, memandangkan PAS kini tidak lagi ingin bersama pakatan pembangkang, rakyat Malaysia tetap berhak mendapat satu barisan alternatif yang lebih mapan untuk menggantikan UMNO-BN, iaitu dengan cara meletakkan calon yang paling berkaliber di kedua-dua kawasan," katanya,
Dua kerusi itu kosong setelah Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datuk Wan Mohammad Khairil Anuar Wan Ahmad, dan Ahli Parlimen Sungai Besar, Datuk Noriah Kasnon, meninggal dunia dalam tragedi malang nahas helikopter di kawasan Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lalu yang turut melibatkan empat lagi individu. – Roketkini.com

NAJIB, PEMIMPIN YANG SUDAH TIADA RASA MALU DALAM DIRINYA

Posted: 22 May 2016 02:03 AM PDT




Seorang pemimpin UMNO yang baru kembali dari menunaikan umrah memberitahu, antara doanya di Multazam, satu tempat berhampiran Kaabah yang dianggap paling makbul untuk memohon sesuatu hajat ialah meminta kepada Tuhan supaya negara kita segera diberikan pemimpin yang baik dan bebas daripada segala skandal.

Katanya, selain meminta beberapa doa lain, tindakannya memohon doa sedemikian ialah kerana merasakan sudah tiada jalan lagi untuk mengharapkan Najib berundur daripada jawatannya.

Najib, katanya, seolah-olah tidak mahu mendengar suara dari dalam dan luar negara yang menolak dan mengutuknya berkaitan skandal 1MDB serta dana yang masuk ke akaun peribadinya, meskipun secara lumrahnya, jika di negara lain, mereka sudah pasti mengundurkan diri kerana tidak mahu terus-terusan mengorbankan rakyat dan negara.

Hanya dengan berdoa kepada Tuhan, ia merupakan usaha terakhir yang saya mampu lakukan untuk kepentingan negara sambil berharap doa saya akan dimakbulkan, kata pemimpin tersebut yang kemudian menunjukkan bulu roma di tangannya yang sedang tegak berdiri.

Sememangnya, Najib boleh dianggap mencipta sejarah yang tersendiri buat negara dan dirinya. Sepanjang masa, di seluruh dunia ada saja berita-berita buruk disiarkan mengenai dirinya melalui pelbagai saluran media.

Kadang-kadang, sepertimana yang dilakukan oleh Chanel 4, sebuah saluran TV di United Kingdom, berita mengenai dakwaan rasuah melibatkan Najib itu sengaja disiarkan ketika kunjungan rasmi Perdana Menteri ke London baru-baru ini.

Ia disiarkan seolah-olah sebagai bantahan atau protes terhadap lawatan rasmi Najib, pemimpin yang dianggap paling tercemar di dunia ketika ini.

Tidak ada mana-mana pemimpin lain, sama ada di dunia sebelah Asia, Afrika, Amerika Latin dan sebagainya yang paling menjadi fokus media antarabangsa sekarang ini melainkan Najib. 

Tetapi, di sebalik berita silih berganti dan pelbagai pendedahan baru mengenai dirinya, Najib masih lagi selamba saja menghadapi semua itu seolah-olah sedikit pun tiada perasaan malu dalam dirinya.

Beliau tetap mempamerkan wajah tidak bersalahnya, walaupun dalam masa yang sama semua orang juga tahu bahawa banyak media antarabangsa tidak dilayannya, malah diusir keluar hanya kerana bertanyakan soalan kepadanya.

Sesungguhnya, ia tidak pernah berlaku sebelum ini. Berbeza dengan Tun Mahathir yang tidak pernah lari daripada menjawab soalan, bahkan tidak pernah menolak sesiapa untuk bertanyakan soalan kepadanya.

Sebab itu, bagaimana sekali pun orang marah dan menolak Tun Mahathir, tetapi kerana sumbangan dan jasanya juga tak ternilai, tidak pernah kedengaran ada sesiapa sampai sanggup berdoa di depan Kaabah di sebalik dalam masa yang sama terus memberikan kepada UMNO dan pemimpin-pemimpin yang lain.

Hanya di bawah Najib, sementara secara berdepan ada yang tidak mampu melakukan penolakan secara terbuka sebagaimana banyak pihak lain yang sudah berbuat demikian, ada juga yang dalam diam menganggap beliaulah pemimpin paling menyusahkan rakyat dan negara. (SH 21/05/2016).

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Salleh Keruak lebih lucu dari kartun2 Zunar

Posted: 22 May 2016 05:08 AM PDT

KUALA LUMPUR: Tindakan kartunis kontroversi, Zulkifli Anwar Ulhaque atau Zunar yang mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melalui karyanya pada satu pameran di Geneva, Switzerland disifatkan sebagai menghina pemimpin yang telah dipilih rakyat.
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata selain memalukan negara, beliau tidak menolak kemungkinan wujud unsur gabungan yang mahu menjatuhkan Perdana Menteri."Saya kesal dengan perbuatannya. Kalau ada pun perbezaan pendapat dan sebagainya, uruslah dalam Malaysia."Tidak salah jika kita berbeza pendapat, bahkan tidak salah juga jika tak setuju dengan pandangan kerajaan tapi kenapa perlu libatkan negara lain," katanya kepada pemberita selepas sesi meja bulat dan dialog kementerian berkenaan di sini, Khamis.
Zunar mendapat perhatian netizen di laman sosial apabila mengutuk Perdana Menteri melalui karyanya.Salleh berkata Malaysia adalah negara demokrasi yang tidak menyekat mana-mana pihak untuk memberikan pendapat namun perlulah secara berhemah.Selain memberi gambaran negatif tentang masyarakat Malaysia kepada negara luar, tindakan seumpama itu juga dilihat mensabotaj ekonomi negara yang secara tidak langsung membantutkan keyakinan pelabur ke Malaysia.
Menteri Multimedia dan Komunikasi, Salleh Keruak dalam kenyataan medianya berkata bahawa pameran saya di Geneva bertujuan memalukan perdana menteri (PM). Ini adalah kenyataan balas saya kepada Salleh.
SALLEH: Salleh berkata dia tidak menafikan kemungkinan ada usaha kolektif daripada kartunis Zunar untuk menjatuhkan PM.
ZUNAR: Kalau kartunis boleh jatuhkan PM, itu bukan kesalahan tetapi kelucuan.
SALLEH: Malaysia adalah negara demokratik yang tidak menghalang sesiapa daripada mengeluarkan pendapat, tetapi ia harus dilakukan melalui saluran yang betul.
ZUNAR: Siapa yang kamu cuba perbodohkan? Makhluk asing dari Marikh pun tak akan percaya kata-kata kamu. Kalau Malaysia begitu demokratik, kenapa lebih dari 100 individu telah disiasat, ditangkap atau dihukum di bawah Akta Hasutan semata-mata kerana mengeluarkan pendapat mereka sejak 2014?
Mengeluarkan pendapat mestilah melalui saluran yang betul? Saya sendiri telah ditangkap, diganggu, pejabat diserbu dan secara berterusan ditekan pihak berkuasa semata-mata kerana menzahir pendapat melalui cara kreatif! Apakah melukis kartun dan menerbitkan buku kartun bukan saluran yang betul?
SALLEH: Tidak salah untuk mempunyai pendapat yang berbeza atau tidak setuju dengan kerajaan, tetapi kenapa melibatkan negara luar?
ZUNAR: Sebagai pemenang anugerah 2016 Cartooning for Peace, saya telah dijemput oleh Yayasan Cartooning for Peace dan Datuk Bandar Geneva untuk mempamerkan 10 karya kartun di Switzerland bermula 3 Mei lalu. Karya bersaiz besar itu dipamerkan di lokasi strategik di tasik Lac Leman sehingga awal Jun ini.
Sebagai menteri komunikasi, Salleh harus sedar bahawa kita sekarang hidup dalam dunia tak bersempadan. Semua isu telah menjadi masalah sejagat. Untuk pengetahuan, saya juga telah dijemput untuk berucap di PBB ketika di Geneva kerana bagi mereka kebebasan bersuara adalah isu gobal.
Dunia telah menjadi rapat. Kerana itu, media seperti The Wall Street Journal di New York boleh membuat laporan mengenai apa yang berlaku di Malaysia. Kerana itu juga perdana menteri boleh menyaman mereka dari Malaysia, cuma dia masih menunggu hari Selasa datang!
Adakah kamu telah melihat pameran saya, Salleh? Jika tidak, biar saya beritahu kamu bahawa isu yang terkandung ialah rasuah, kebebasan bersuara, konspirasi terhadap Anwar dan Majlis Keselamatan Negara. Adakah antara kartun ini tidak menceritakan kebenaran?
Kalau kamu masih tak jelas mengenai kartun-kartun saya, dipersilakan datang ke pelancaran buku baru saya, WASABI (Wa Sapu Billion) hari Sabtu ini (14 Mei) dan beli satu. Sila ke capaian di sini untuk maklumat lengkap.
Tidak, kamu tidak boleh mendapatkan buku saya di kedai buku kerana kerajaan 'demokratik' kamu telah mengharamkannya.
SALLEH: Pameran Zunar adalah satu penghinaan kepada pemimpin yang dipilih rakyat.
ZUNAR: Ketika di Geneva, orang di sana telah mengetahui mengenai isu rasuah di Malaysia kerana ia telah disiarkan secara besar-besaran oleh media antarabangsa. Soalan popular ialah: "Kenapa RM2.6 billion dikatakan sebagai derma?".
Jadi sebenarnya PM dan seluruh kabinet telah memalukan diri mereka sendiri dan negara. Bukan saya. Saya ingin mengulangi kenyataan bahawa menjadi tanggungjawab seorang kartunis untuk mendedahkan korupsi dan saya akan terus melukis hingga ke titisan dakwat terakhir!
SALLEH: Disamping memberi imej buruk kepada negara, pameran Zunar juga dilihat sebagai sabotaj kepada ekonomi negara dan menjejaskan keyakinan pelabur asing terhadap Malaysia.
ZUNAR: Lebih dari RM42 billion wang rakyat lesap dalam skandal 1MDB, kamu masih menyalahkan kartunis kerana masalah ekonomi. Kamu adalah menteri yang sangat lucu, Salleh!
dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..yang curi tak hina kah?!


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


KES NAJIB MAKIN BERAT

Posted: 22 May 2016 06:30 PM PDT




UMANG AIII

RAMAI BONAR


KOMENTAR
jumlah 50 cawangan
adalah terlalu banyak
malah jika 1 cawangan pun
maknanya cukup mendalam
ini hanya berlaku dikedah
kita tahu ada dua undi
anti najib di macang kelantan
di johor belum ada berita

malah cubaan nak jatuhkan
mb johor dikatakan
khalid nordin gagal mengawal
undi terajang najib dari cawangan 

negeri negeri lain
belum ada berita

undi tidak percaya pada najib
undi tidak percaya terhadap presiden
tidak pernah terjadi
belum pernah diusulakan
ini orang puteh kata UNPRECEDENTED
tak pernak berlaku


Mukhriz: 50 cawangan Umno Kedah usul undi tak percaya Najib

Bekas Menteri Besar Kedah,  Mukhriz Mahathir mendakwa 50 cawangan Umno Kedah telah membuat usul tidak percaya terhadap presiden parti Najib pada mesyuarat agung tahunan masing-masing.
Mukhriz  menyenaraikan nama cawangan terbabit di Facebook beliau yang didakwa turut meminta pemilihan parti diadakan tahun ini.
"Mungkin ada lagi cawangan-cawangan yang buat usul yang sama tapi tidak melaporkannya.
"Jumlah cawangan ini tentunya akan dikatakan terlalu sikit berbanding jumlah cawangan Umno di Kedah.
"Tapi belum pernah dalam sejarah kita ada usul-usul seperti ini diluluskan oleh begitu banyak cawangan-cawangan Umno.

KAH KAH KAH

najib parah

FBI sedang cari

cawangan lulus

undi tak caya 

ini kes berat

kah kah kah

madey terus

serang lagi

kah kah kah

TUNGGU MASA

-----------

SIAPA DIA DIN POULET

Posted: 22 May 2016 06:00 PM PDT





DIN POULET
Din Poulet aka Din Ayam, menantu tuang lebai Hadi. Dia dok CARMA dlm kerajaan negeri Selangor, kerja goyang kaki angkat tangan baca doa tapi dapat elaun belas puluh ribu sebulan hasil duit pembayar cukai org Selangor. Hidup mewah dgn jadi tukang karut dan baca doa, jubah serban harga ribu-ribu. Berbangga lah kamu dgn pemimpin yg islamik dan zuhud mcm Din Poulet, mudah2an dapat syafaat dan masuk syurga. Amin. Takbir!! Kah kah kah. on SIAPA DIA MAT DIN POULET
Anonymous
on 5/22/16




-----------

KE MANA MEREKA LARI

Posted: 22 May 2016 02:30 AM PDT








MANA MEREKA

SEMUA LARI?

With SRC now in spotlight, Najib must address Parliament
While the focus of the international press and local critics have been aimed at the debt-ridden 1MDB, its former subsidiary SRC International has been kept relatively under the radar. However, if 1MDB was found by the parliamentary public accounts committee (PAC) to have suffered from gross mismanagement, then stranger and more suspicious transactions have taken place in SRC International.
First of all, given all the shenanigans which took place in SRC International including the latest disclosure in Singapore, and the known fact that Nik Faisal has disappeared off the face of Malaysia for nearly a year, why is Nik Faisal still a director and the managing director of the company?
Secondly, his fellow director, Suboh Mohd Yassin has also similarly disappeared from the country. Why have they not been replaced by Ministry of Finance officials? With a federal government guaranteed RM4 billion loan from the Malaysian Pension Fund (KWAP), who exactly is running the company today? Or is the company being run via remote control by fugitives?
Read more: https://www.malaysiakini.com/news/341544#ixzz48kV9cnzI


SEDANG 

DI CARI

PEMAIN

 UTAMA

-------------

TANDA AKHIR ZAMAN

Posted: 22 May 2016 01:30 AM PDT




FACE BOOK

Bila manusia jadi bodoh daun kering & kabel dlm longkang pula yg disalahkannya..
Benarlah.. Akhir Zaman Kekuasaan Dipegang Oleh Orang-Orang Bodoh & Zalim






































------------

AL-FATIHAH

Posted: 22 May 2016 12:30 AM PDT





AL- FATIHAH





 "Unfortunately, today there was another incident with an Egyptian Airlines plane. Apparently, it is a terrorist attack, which killed 66 people from 12 countries," Bortnikov was cited as saying by TASS.
Wreckage of crashed EgyptAir plane found at sea: "The Egyptian Ministry of Civil Aviation has just received an official letter from the Egyptian Ministry of Foreign Affairs that confirms the finding of wreckage of the missing aircraft No. MS 804," it said in English on its Twitter account

--------------

LAGI NIK ABDOOH

Posted: 21 May 2016 11:00 PM PDT





PERJUANGAN

SUCI ISLAM

MULUT NIK ABDUH
ayat2 yg keluar dari mulut nik abduh dan seangkatan dgn nya adalah ayat2 biasa yg keluar dari mulut org2 arab terutama kelahiran india..ini la akibatnya belajar kat middle east.mulut2 hasilan middle aest ni tak keluar isu melawan kezaliman, tak keluar isu ekonomi. yg dikata buka dikota tapi di kotekan..nik abduh mahu myakinkan dunia bahawa beliau adalah org2 pilihan tuhan.

kalo pilihan tuhan, nape menghilang ketika tentera amerika dtg??bertahun2 lamanya menghafal, kini masa utk meluahkan semula hafalan yg dibuat.islam nik abudh adalah islam dilarang berpikir..ikut je..tp yakin la, partinya akan semakin kuat dan berpendapatan tinggi sbyk duit 2.6 bilion belum abis lg..

org seperti nik abduh ni bukan ada kemaluan sb dia duduk dikalagan teman2 yg tiada kemaluan.. on NIK ABDUH REKRUT ALLAH - SATU PANDANGAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/20/16



----------

SIAPA DIA MAT DIN POULET

Posted: 21 May 2016 10:00 PM PDT



A QUI

MAT DIN POULET


Sedia sebarang kemungkinan selepas PRK

MELAKA - Pas bersedia sebarang kemungkinan termasuk menghadapi dakwaan 'kata dua' Menteri Besar Selangor supaya tiga Exco Selangor dari parti itu meletakkan jawatan jika bertegas bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar.

Presiden Pas, Tuan Lebai Haji  Abdul Hadi Awang berkata, soal kedudukan ahli Exco adalah urusan sesebuah negeri malah pelantikan dilakukan harus mendapat perkenan Sultan.

"Saya cuma mendapat khabar berita angin dan ia mungkin betul dan mungkin salah.

"Kalau benar pun dia nak minta Exco letak jawatan, soal pelantikan Exco adalah urusan kerajaan negeri manakala hal meletak calon dalam pilihan raya adalah soal parti.


KAH KAH KAH

woit

ramai CARMA

di selangor

kah kah kah

paling besar

mat din poulet

kah kah kah

siapa dia 


mat din poulet

lu cari sendirila

POULET ROTI





-------------

BETUL KE BERIA INi?

Posted: 21 May 2016 09:00 PM PDT






BETUL KE 

RISAU PASAI

APA?

Umno Kedah bimbang berhadapan PRU14
ALOR SETAR - Umno Kedah berasa bimbang untuk menentukan kemenangan dan mengekalkan kuasa pada PRU14, akui pengerusinya,  Ahmad Bashah Md Hanipah.

Menurut Ahmad Bashah, ia bukan perkara mudah untuk dilaksanakan kerana memerlukan muafakat seluruh jentera dan parti komponen BN.

"Kita harus bermula dari awal kerana persiapan untuk menghadapi satu-satu kerja besar bukan perkara mudah. Itu adalah pengalaman yang kita lalui selama ini.


KAH KAH KAH

woit

tak perlu risau

ada LCE okay

sekarang ada


punah sesat

opps...maaaf

punah sehat

al hadi al jin

talipon aje

JINA KOLOJIS





L.C.E
-----------

100 RESTORAN

Posted: 21 May 2016 08:00 PM PDT



100 RESTORAN

WAJIB 

DINIKAMTI

SEBELUM MATI




NOTA

di paris ada 

le deux margots

di brussels ada

la mort subite

di barcelona ada

els 4gats

di jelebu ada

cafe ah lok


----------

SELAMAT HARI WESAK

Posted: 21 May 2016 07:38 PM PDT





SELAMAT

MENYAMBUT

HARI WESAK




------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT