Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


SELEPAS POLIS PENGIRING TUN M DITARIK BALIK, APAKAH JET KERAJAAN PULA DISEKAT SELEPAS INI?

Posted: 29 Apr 2016 07:18 PM PDT


Menurut tulisan yang dikemaskini dalam blog A Kadir Jasin, khidmat polis pengiring bermotosikal untuk Tun Mahathir Mohamad telah ditarik balik oleh kerajaan berkuat kuasa 28 April yang lalu. Namun, khidmat ADC dan Unit Tindakan Khas atau UTK masih dikekalkan.

Walaupun tidak diketahui dengan jelas sebab-sebab tindakan itu diambil, ia dipercayai bagi menyukarkan lagi perjalanan Tun Mahathir untuk menghadiri majlis-majlis yang berkaitan pengumpulan tandatangan Deklarasi Rakyat.

Apa pun sebabnya, penarikan itu tentunya berkaitan dengan pendirian bekas Perdana Menteri itu yang tidak lagi menyokong Najib Razak dan berterusan mendesaknya meletakkan jawatan.

Apa pula selepas ini? Mungkinkah kemudahan lain seperti jet kerajaan juga akan ditarik balik?

Yang jelas, di mata rakyat, tindakan kerajaan itu seperti kebudak-budakkan dan tidak matang. Ia seperti seorang kanak-kanak yang apabila kawan sebelah rumahnya tidak mahu lagi berkawan dengannya, lalu bertindak mengambil balik semua permainan yang selama ini biasa dikongsi bersama.

Selepas jawatan Penasihat Petronas dilucutkan, ini adalah tindakan kebudak-budakan kedua yang diambil Najib terhadap Tun Mahathir.

Tetapi, jika Najib merasakan tindakan menarik khidmat polis pengiring itu akan menyukarkan perjalanan Tun Mahathir dan membuatkannya selalu terperangkap dalam kesesakan jalanraya, simpati dan sokongan yang diterima oleh bekas Perdana Menteri itu mungkin lebih berganda jadinya.

Kecuali penagih dedak yang senantiasa bersetuju, rakyat biasa akan melihatnya suatu layanan melampau kepada seorang negarawan yang banyak berjasa kepada negara.

Bagi seorang bekas Perdana Menteri, khidmat polis pengiring bermotosikal adalah kelayakan yang sepatutnya diterima, malah Tun Abdullah Badawi juga menerima perkhidmatan itu.

Jika khidmat itu ditarik daripada Tun Mahathir yang menentang, apakah ia masih dikekalkan kepada Tun Abdullah yang menyokong Najib?

Kiranya penarikan itu semata-mata kerana mengkritik dan tidak menyokong, tetapi terus dikekalkan kepada Tun Abdullah, ternyata Tun Mahathir jauh lebih berjiwa besar kerana tidak pernah pun mengusik khidmat polis pengiring kepada Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj yang juga tidak menyokong dan selalu mengkritiknya.  (SH 30/04/2016).

Khabar gembira buat Adenan Satem: Pulau Pinang sudah lama sediakan bas percuma

Posted: 29 Apr 2016 07:03 PM PDT



bas percuma penang
KUCHING, 29 APRIL: Kerajaan negeri Pulau Pinang telah lama menyediakan perkhidmatan bas percuma kepada penduduk, termasuk masyarakat luar bandar, malah sedang berusaha mengambil alih syarikat-syarikat bas swasta di negeri itu.
Sehubungan itu, Penolong Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Zairil Khir Johari, membidas kenyataan pemangku Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem, kononnya Pulau Pinang gagal menyediakan perkhidmatan bas percuma kepada golongan luar bandar.
Zairil yang juga Ahli Parlimen Bukit Bendera itu berkata, Pulau Pinang menyediakan kemudahan itu kepada rakyat negeri tersebut sejak 2009 semasa kerajaan negeri melancarkan bas Central Area Transit (CAT) di George Town.
"Pada 2011 pula, Bridge Express Shuffle Transit (BEST) Zon Perindustrian Bebas (FIZ) pula diperkenalkan kepada pekerja feri bagi memudahkan mereka ke Bayan Lepas, manakala servis BEST di Komtar bermula pada 2012.
"Terbaru, satu lagi perkhidmatan bas percuma iaitu Pulau Tikus Free Shuttle diperkenalkan di kawasan Parlimen Bukit Bendera, dengan kerjasama dan tajaan pihak berwajib tempatan," katanya dalam satu kenyataan media.
Adenan sebelum ini mengatakan bahawa Pulau Pinang gagal menyediakan kemudahan bas percuma kepada penduduk luar bandar, malah tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda untuk mengambil alih syarikat-syarikat bas swasta yang beroperasi di negeri itu.
Beliau mengulas demikian sebagai respon kepada manifesto mesra rakyat DAP Sarawak yang menggariskan perkhidmatan bas percuma kepada penduduk bandar besar Sarawak, iaitu Kuching, Miri, Bintulu dan Sibu sebagai salah satu perkara terpenting.
Menurut Zairil, kerajaan negeri Pulau Pinang memang sudah lama berazam mahu mengambil alih syarikat-syarikat bas swasta di negeri itu tetapi digagalkan oleh isu perlesenan.
"Tidak seperti di negara lain, di Malaysia, pengangkutan awam sepenuhnya dikawal oleh Jabatan Perdana Menteri melalui Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD). Seperti yang kita semua maklum, kerjasama dari mereka tidak selalu ada.
"Selain itu, kerajaan negeri memang cuba menyediakan perkhidmatan bas percuma di seluruh negeri pada waktu puncak pada hari minggu.
"Ketua Menteri Lim Guan Eng telah menulis surat rasmi kepada syarikat milik Kementerian Kewangan, Prasarana yang mengendalikan perkhidmatan bas RapidPenang dengan tawaran geran tahunan untuk menyediakan perkhidmatan bas percuma di seluruh negeri.
"Malangnya, Prasarana tidak menerima tawaran itu," katanya.
Beliau menambah, Sarawak tidak boleh dibandingkan dengan Pulau Pinang berikutan Sarawak merupakan negeri yang kaya dengan sumber, malah mempunyai bajet tahunan sebanyak RM6 bilion – enam kali lebih besar dari Pulau Pinang.
"Dengan sumber sebanyak itu, Sarawak mempunyai kapasiti untuk melaksanakan dasar-dasar hebat termasuk cadangan DAP Sarawak itu. Malah, ia mampu menyediakan tiga kali ganda jumlah bas percuma di kawasan utama di negeri tersebut," katanya. – Roketkini.com

‘TEAM B’ UMNO DAPAT SAMBUTAN HANGAT DI JITRA, KEDAH

Posted: 29 Apr 2016 06:51 PM PDT

Manifesto kitar semula BN, lebih 100 ribu rumah lagi tiada bekalan air bersih di Sarawak

Posted: 29 Apr 2016 06:42 PM PDT


Janji sama dikitar semulaJanji sama dikitar semula
Persembahan manifesto Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak terus dilihat mengulangi perkara sama yang menunjukkan kegagalan pentadbiran sejak merdeka.
Kecenderungan manifesto salin dan tampal ini dapat dilihat apabila BN Sarawak mendakwa sebanyak 471,425 isi rumah atau 80 peratus isi rumah telah menerima bekalan air terawat hasil daripada apa yang dipanggil transformasi luar bandar.
Hal ini bermakna, sebanyak 117,856 isi rumah masih belum lagi menikmati bekalan air bersih walaupun BN lebih 50 tahun menguasai Sarawak.
PRN kali ke-11 terus menyaksikan BN mencampakkan pelbagai projek infrastruktur sebagai umpan bagi memancing sokongan 1,138,650 pengundi di Bumi Kenyalang itu.
Hal ini dapat dilihat pada manifesto BN yang kelapan iaitu untuk mempercepatkan pembangunan jaringan jalan, liputan bekalan air, elektrik dan telekomunikasi.
Paling ketara dapat dilihat pada keterujaan BN terhadap projek Lebuhraya Pan Borneo yang bakal merentasi dari Telok Melano di hujung barat laut ke bandar Merapok di Lawas di sempadan Sabah.
Projek mega sepanjang 1,089 kilometer itu ibarat 'bapa' kepada banyak lagi projek yang diasak ke telinga rakyat di Sarawak melalui semua saluran media daripada TV sehingga akhbar yang dikuasai parti pemerintah sepanjang tempoh kempen PRN ini.
Bahkan, janji manis berkenaan projek itu juga diulang oleh Perdana Menteri, Najib Razak ketika membentangkan laporan tahunan program transformasi negara 2015, di Angkasapuri, Kuala Lumpur Selasa lalu sekaligus mengambil kesempatan untuk berkempen termasuk menyerang blok pembangkang.
Sejak kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu lagi, BN berjanji untuk membina Lebuh Raya Pan Borneo tetapi ketika itu, jarak keseluruhan yang dicanang ialah 2,300 km bermula dari Sematan di Sarawak hingga ke Serudong, Sabah.
Tidak hairanlah, projek membabitkan Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri Sarawak dan Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd (LBU) yang dimeterai pada Jun 2015 itu tidak lebih sekadar mengitar semula janji ibarat 'candu' kepada rakyat di Sarawak.
Monopoli BN terhadap akses rangkaian media di negara ini yang sudah menjadi kelaziman setiap kali musim pilihan raya turut mendedahkan kononnya tanpa BN, rakyat di Sarawak tidak akan memperoleh jalan berturap, bekalan elektrik dan air terawat.
Lantaran itu, lambakan angka termasuk 'auta' apa yang dipanggil transformasi luar bandar pun dibentang. Antaranya, BN Sarawak setakat ini didakwa sudah membina lebih 1,400 km jalan serta berbangga dengan pencapaian 513,170 isi rumah atau 90 peratus isi rumah menerima bekalan elektrik 24 jam.
Politik pembangunan 'recycle' itu juga dapat dilihat semasa musim PRU-13 lalu yang antara lain berjanji untuk membina jalan raya berturap di Sarawak sepanjang 2,800 km dalam tempoh lima tahun.
Berdasarkan janji BN pada 2013 lalu juga, sebanyak 80,000 isi rumah baharu di Sarawak sepatutnya sudah dilengkapi bekalan air bersih memandangkan tempoh PRU-14 yang semakin hampir.
Namun, angka bagi manifesto BN Sarawak bagi PRN kali ini berkaitan penyediaan bekalan air terawat terus dihantui persoalan apabila sebanyak 79,000 isi rumah baharu akan disediakan kemudahan asas itu.
Soalnya, bagaimana angka bagi rentang masa kira-kira tiga tahun tersebut menjadi lebih kurang sama atau adakah sekadar 'copy and paste' sahaja?
Dalam manifestonya pada PRU13 lalu, BN mengaku telah memperuntukkan sejumlah RM18.7 bilion sepanjang 2010 hingga 2013 untuk pembangunan infrastruktur luar bandar. Soalnya, ke mana bocornya dana sebanyak itu ketika ramai lagi rakyat tidak mendapat kemudahan asas pada kadar yang sepatutnya?
Paling malang, jika berpandukan janji BN Sarawak bagi PRN Mei ini, ini bermakna sebanyak 33 peratus isi rumah lain sudah tentu perlu menanti menagih bekalan air terawat pada PRN selanjutnya pula.
Oleh itu, bila lagi majoriti pengundi Sarawak mahu bangkit berani berubah memilih calon Pakatan Harapan pada 7 Mei ini daripada terus dibuai dengan candu kitar semula BN?

PERNIAGAAN MEROSOT, KEMELESETAN EKONOMI SEMAKIN HAMPIR?

Posted: 29 Apr 2016 06:41 PM PDT

TERENGGANU: MUNGKINKAH PAS AKAN SOKONG MB BARU SEHINGGA PRU 14?

Posted: 29 Apr 2016 06:23 PM PDT


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


FORUM DI TANJUNG

Posted: 29 Apr 2016 06:30 PM PDT







FACE BOOK
Forum Deklarasi Rakyat anjuran aktivis NGO... penuh 200 orang hadir..
公民宣言论坛爆满,200人出席
#UndurNajib
#ReformasiInstitusi
#纳吉下台
#改革国家机关















-----------

AL -FATIHAH

Posted: 29 Apr 2016 05:02 PM PDT





AL -FATIHAH


Penyanyi kumpulan punk maut di Vietnam
 
Lelaki warga Malaysia yang ditemui mati dipercaya dibunuh di Ho Chi Minh pada 27 April lalu dikenal pasti sebagai vokalis kumpulan punk Svatantrata, Mohd Azhar Abdull Wahab.
 
Dia yang menetap di Kulim Kedah mengunjungi Vietnam bersama seorang rakan pada 12 April lalu.
 
Adik mangsa, Mohd Norazman, 31, berkata allahyarham dan rakannya pergi ke negara itu untuk melancong.
 
"Sepatutnya dia balik hari ini," katanya kepada Malaysiakini.
Mohd Azhar, 33, bekerja sebagai pembantu kedai makan di Taman Selasih, Kulim dan menjadi vokalis kumpulan berkenaan sejak beberapa tahun lalu.
 
Mayat Mohd Azhar ditemui pekerja hotel berkenaan pada 27 April.
Kata Mohd Norazman berita sedih itu diterima melalui panggilan pihak Kedutaan Malaysia di Ho Chi Minh.




------------

KHIANAT PULAK

Posted: 29 Apr 2016 06:00 AM PDT



 


BIAR BETUL

BETUL KAH 

BERITA INI?


29 April 2016
KOTA BHARU - Semua lokasi panas diperiksa. Memang sah ada 'sesuatu' yang mengganggu! Malangnya, ia bukan gangguan biasa namun berbaur unsur pengkhianat hingga menimbulkan huru-hara histeria melibatkan lebih 45 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pengkalan Chepa 2, baru-baru ini.


KAH KAH KAH

tak ada apa

nak royak

tergolek dog

dulu cakap

keran panas

ni lain pulak

kah kah kah




----------------

SURAT UNTUK KAWAN

Posted: 29 Apr 2016 05:00 AM PDT





KAWAN KU YANG BAIK HATI,

ketika aku menulis surat ini cuaca diluar redup tapi bahang panas. jam baru melintasi 10.18 pagi.  semuanya kelihatan berkabus dan berjerebu. aku terbaca berita hutan 34 hektar terbakar  di kuantan.

aku masih risau dengan keadaan cuaca sademikian. kadangkala aku merasa kenapa aku menjadi risau. kadang kala aku merasa apakah wajib aku merasa risau. lalu aku putuskan. kera kita memiliki hanya stau alam maka aku wajib bersuara. dalam kerisauan ini klau wajib berdakwah membawa penceraha kepada anak semua bangsa.
dalam suasana redup mendung macam pagi ini aku teringat kepada  hutan bukit tangga jelebu. aku teringat dengan sawah dan air sungai. aku teringat dengan jeram toi. aku ngelamun. sawah telah tiada lagi. bukit tangga masih wujud. jeram toi kali akhir tahun lepas aku kesana airnya masih jernih. amin.
kawan ku yang baik,

bila kau baca surat ini aku berada di tanjung. aku mendakwah disana. aku rasa ini kali akhir aku ke tanjung sebelum aku dipenjarakan. lalu aku mahu makan nasi kandar. lalu aku mahu marasa nikmat keuh teow goreng. dan aku akan cuba beratur sabar untuk cendol.
juga aku difahamkan ada air nira di tanjung. aku amat suka dengan air nira. tapi untuk air nira aku wajib memesan awal kerana kadang kala kelapa gagal berbunga. tambahan cuca panas.

kawan ku,

aku ditanjung mendakwah tentang deklarsi rakyat. kamu yang baik hati - apakah kamu telah menanda tangani? aku hanya bertanya. jangan ambil hati.

sampai disini dahulu. berseronoklah dihujung minggu. have a good weekend

salam



DEKLARASI

BUKA DISINI:





-------------

LEDAKAN EKONOMI

Posted: 29 Apr 2016 04:00 AM PDT





POLITIK DUNIA

SEMAKIN KACAU

AWAS BERSEDIA

LEDAKAN 

EKONOMI



US to give Israel 'largest military aid package in history': The White House is reportedly planning to accept Israeli demands for increased military aid, following pressure by the US Senate . Israel has been pressuring the White House to enlarge the annual aid package from $3.1 billion to between $4-4.5 billion.
83% of senators call for boosting exorbitant U.S. aid to Israel; Israel already gets $3 billion per year, 53 percent of U.S. foreign military financing, but 83 senators want more
U.S. Financial Aid To Israel: Figures, Facts, and Impact: Find out how much money your representative has taken from pro\-Israel PACs:
U.S. Ruling Over Compensation for '83 Beirut Bombing Riles Iran: Anger is building among even Iran's staunchest defenders of the historic nuclear agreement with the United States, after a recent decision by the American Supreme Court allowing relatives of victims of a 1983 bombing to sue Tehran for $2 billion in compensation from frozen Iranian funds.







----------------

SEBENAR NYA

Posted: 29 Apr 2016 01:00 AM PDT









APA KITA INI

masalah besar

yang kita hadapi

di malaysia ini

bukan kerana

orang jahat 

terlalu ramai

orang zalim

terlalu  ramai

sebenarnya

orang baik baik

orang jujur jujur

lebih ramai

tapi masalahnya 

orang baik baik

orang jujur jujur

tidak melakukan

apa apa langkah

kalau mereka

bergerak kita

semua selamat

AMIN



---------------

AMERIKA KUNCUP

Posted: 29 Apr 2016 12:00 AM PDT





BERHATI HATI

DENGAN KERJA

BERHATI HATI

DENGAN DUIT

KALAU EKONOMI

AMERIKA SUSUT

DUNIA AKAN

SERABUT




The U.S. Economy Officially Joins The Global Economic Slowdown – 1st Quarter GDP Comes In At 0.5%


Even the government is admitting that the U.S. economy is slowing down.  On Thursday, we learned that U.S. GDP grew at just a 0.5 percent annual rate during the first quarter of 2016.  This was lower than analysts were anticipating, and it marks the third time in a row that the GDP number has declined compared to the previous quarter.  In other words, GDP growth has been declining for close to a year now, and this lines up perfectly with what I have been saying about how the second half of last year was a turning point that plunged us into the early chapters of a brand new economic crisis.  And as you will see below, the official GDP number is highly manipulated, and the way that it is calculated has been changed numerous times over the years.  So the bad number that is being reported by the government is actually the best case scenario.




----------------

USTAZ MODEN DAN COOL

Posted: 28 Apr 2016 11:00 PM PDT






USTAZ MODEN

DENGAN

USTAZ COOL



Ustaz 'moden' diperlukan di Malaysia, bukan Sarawak sahaja

 | April 28, 2016
Wan Ji berkata, agamawan perlu mempunyai sikap selagi ada pandangan yang mengatakan tidak haram, pandangan tersebut wajar dikemukakan sama.







PETALING JAYA : Penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin berkata, ciri-ciri ustaz 'moden' yang disifatkan Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem pada bekas mufti dan calon BN, Dr Juanda Jaya diperlukan bukan sahaja di Sarawak, tetapi juga di Semenanjung tanah air.
Semalam, ketika ditanya FMT, Adenan berkata Juanda dipilih kerana beliau memiliki ciri-ciri ustaz yang dimahukan di Sarawak, iaitu seorang agamawan yang tidak berfikiran sempit, tidak berlagak alim, berpandangan luas, dan 'liberal'.
Wan Ji bersetuju ciri-ciri yang disebut Adenan itu ciri-ciri yang penting dalam budaya beragama di negara seperti Malaysia, terutama dalam kerangka politik.
Bagaimanapun, Wan Ji menganggap terma 'liberal' yang digunakan Adenan sebagai kurang tepat, dan lebih gemar terma 'keterbukaan' dan tidak mudah hendak mengharamkan sesuatu perkara.
"Pada saya, tafsiran agama yang bersifat keterbukaan itu perlu di Malaysia sebenarnya," katanya ketika dihubungi FMT.
"Berfikiran terbuka sebenarnya penting dalam budaya beragama di Malaysia bukan sahaja di Sarawak, bahkan Semenanjung."

KAH KAH KAH

ini dua ustaz
yang kita mahu
moden dan cool
bukan  ustaz
kapir mengkapir
bukan ustaz 
teropong bilik
bukan ustaz
kaki bodek
kah kah kah

YA USTAAZ

-----------------

DAH JUMPA UBAT TAHAN LAMA

Posted: 28 Apr 2016 10:00 PM PDT





DAH JUMPA

UBAT TAHAN

LAMA



MB Terengganu hadir mesyuarat di Putrajaya

PUTRAJAYA - Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman adalah antara menteri besar dan ketua menteri yang hadir pada Mesyuarat Ke-72 Majlis Tanah Negara (MTN) di sini, hari ini.

"Menteri Besar Terengganu datang," kata Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi apabila ditanya pemberita mengenai kehadiran Ahmad Razif pada mesyuarat itu.

Ahmad Zahid mempengerusikan mesyuarat itu yang diadakan di Unit Penyelarasan dan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri pagi tadi sebelum mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Tertinggi Pengurusan Bencana Pusat petang tadi.

KAH KAH KAH

woit

masih kuat

masih ada

masih embee

kah kah kah

lu mau cakap apa

kah kah kah

TERUSKAN LAGI

------------

KACAU BISNESS BUMI

Posted: 28 Apr 2016 09:00 PM PDT





BERITA


POTONG


STIM



21 ditahan dalam majlis anugerah 'Datuk Naning'

Seramai 21 individu ditahan dalam satu penganjuran majlis penganugerahan pingat dan darjah kebesaran 'Datuk Naning' di sebuah resort di Alor Gajah di sini kelmarin.

Op Naning yang dilakukan kira- kira jam 11.30 malam itu diketuai Ketua Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Kamaluddin Kassim bersama pegawai polis dari Alor Gajah dan Ibuprjabat Polis Kontinjen (IPK) negeri.

Ketua Polis Negeri, Datuk Ramli Din berkata, seramai 47 individu menerima pingat dan darjah kebesaran, namun 21 yang berjaya ditahan ketika makan malam sebaik selesai majlis penganugerahan.

Kes disiasat mengikut seksyen 419 kanun keseksaan kerana menipu secara penyamaran.



KAH KAH KAH


woit

betul ke ini?

ini sudah kacau

ini ganggu
'
anti bisnes melayu

anti bisnes bumi

kah kah kah

ini bisnes asal

ini bisnes asli

kah kah kah

ini monopoli

kah kah kah

pasal apa kacau



GANGGU


----------------

HAL BUMI KITA

Posted: 28 Apr 2016 08:00 PM PDT






HAL BUMI
hal bumi memang sudah dijangka..tak caya tanya ulama2 tanya ustaz ustazah..sudah diberitahu dlm quran..tp untuk mejaga bumi, quran tak cite..walaupun quran tu lengkap tapi tiada bab mjaga alam..blum dgr lagi ulama2 bckp mngenai alam musnah sb pembangunan yg dilakukan termasuk org islam sendri.

lihat saudi, warisan lama dimusnahkan dan dimodenkan , apabila berlaku bencana dikatanya ujian tuhan.ramai ulama ostaz2 kata dunia kepanasan sb hadi kerap bertukar mjadi sotong..ops silap..sb byk maksiat.byk anak luar perkahwian dan tak pakai sarkot

..ada betul gak kata2 sang ustaz tu sb maksiat yg besar itu adalah maksiat didlm hati dan tersembunyi..contohnya, berjubah berserban tp diam2 tgk german porno.berjubah berserban abis hutan dipadang pasirkan.ataupun ckp flip flop..ataupun kerap bertukar warna ikut angka di kepala agung..kalo angka besar maka penyamaran makin bagus..snowden pun tak bole detect.. on SENGAJA BUAT DUNNO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/28/16


BACA DISINI:

https://www.malaysiakini.com/columns/339361


----------

KITA JUMPA DI PULAU PINANG MALAM INI

Posted: 28 Apr 2016 07:20 PM PDT





MALAM INI

JUMPA

DI TANJUNG






BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT