Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


'Champion' nya Mahathir

Posted: 13 Mar 2016 07:11 AM PDT

Memang Tun Mahathir seorang yang sangat 'champion' dalam segala hal. Sebelum beliau menandatangani deklarasi rakyat, beliau telah dapat membaca apa yang bakal terjadi, jadi beliau telah bertindak lebih awal ...

Sebelum dilucut, Tun M lebih awal letak jawatan – Ku Li

Tengku Razaleigh mendedahkan Dr Mahathir telah menghantar surat letak jawatan sebagai Penasihat Petronas sebelum Kabinet melucutkan jawatannya.
PETALING JAYA: Mahathir Mohamad menghantar surat meletak jawatan sebagai Penasihat Petronas lebih awal sebelum Kabinet menamatkan perkhidmatan beliau, kata Tengku Razaleigh Hamzah.
"Saya diberitahu bahawa, sebelum Kabinet meluluskan pelucutan jawatan itu, Mahathir lebih awal menyerahkan surat peletakan jawatannya sebagai Penasihat Petronas," katanya.


Jawatan Tun M sebagai Penasihat Petronas ditamatkan

PETALING JAYA: Jemaah Menteri sebulat suara menamatkan                                               pelantikan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad                                                     sebagai Penasihat Petronas. 
Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat                                                                         Perdana Menteri hari ini,penamatan itu ekoran tindakan                                                                         Dr Mahathir melancarkan Deklarasi Rakyat bersama                                                         pembangkang baru-baru ini.
dollah yankee - Yang ni baru lah nak Kah..Kah..Kah..

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


KU NAN SEORANG PEJUANG...KAHKAHKAH

Posted: 13 Mar 2016 04:23 PM PDT


Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini menjelaskan, beliau adalah keturunan Tengku dari Acheh yang didakwanya merupakan pejuang agama dan bangsa.

"Lihat sejarah Acheh di mana Tengku Nyah Abu pergi dan inilah cucu dia, pejuang Islam dan pejuang yang mempertahankan tanahair.

"Datuk dan nenek saya tidak pernah tunduk kepada Belanda. Sebab itulah saya kuat, darah itulah yang mengalir," kata Menteri Wilayah Persekutuan itu lagi.

Dengan menggambarkan demikian, tidak lain Ku Nan bermaksud untuk memberitahu bahawa beliau juga seorang pejuang sebenarnya, sama seperti nenek moyangnya dahulu.

Tetapi berdasarkan rekod Ku Nan selama ini, beliau hanya dikenali sebagai pembodek kepada pemimpin yang berkuasa semata-mata. 

Datuk dan neneknya tidak pernah tunduk kepada Belanda, tetapi beliau sepanjang masa hanya membiarkan dirinya tunduk kepada pemimpin yang ada kuasa sahaja.

Mereka yang berada dalam UMNO tentunya lebih mengetahui perkara ini.

Zaman Tun Mahathir, beliau bodek Tun Mahathir. Zaman Anwar Ibrahim, beliau bodek Anwar Ibrahim. Zaman Tun Abdulah Ahmad Badawi, beliau bodek Tun Abdullah Badawi dan zaman Najib, lagi kuat bodek Najib.

Jika selepas ini, Zahid Hamidi naik, Zahid Hamidi pula dibodeknya.

Maka, di mana yang dikatakan beliau  itu seorang pejuang?

Sebelumnya, Ku Nan lebih dikenali sebagai ahli perniagaan bersama seorang taikun Cina yang terkenal sebelum dilantik menjadi Setiausaha Kerja UMNO, Setiausaha Agung UMNO dan kemudian sebagai menteri.

Dan bila masa beliau pernah dikenali sebagai pejuang yang berani dan lantang dalam memperjuangkan kepentingan agama dan bangsa?

Pembodek yang berani mungkin ya, tetapi adakah membodek itu suatu perjuangan? 

Apakah juga membodek pemimpin yang ada kuasa suatu perbuatan yang mendatangkan apa-apa manfaat untuk agama dan bangsa atau hanya untuk dirinya saja? (SH 13/03/2016).

Selamatkan Malaysia: Berbuat sesuatu lebih baik daripada tidak buat apa-apa

Posted: 13 Mar 2016 04:17 PM PDT


komentar rkini
Hari yang indah, keliru dan pilu.
Hari ini 8 Mac adalah Hari Wanita Sedunia. Hari ini juga genap dua tahun hilangnya pesawat MH370 bersama 239 penumpang dan anak kapal, dan ia masih menjadi satu misteri besar di abad ini.
Di sebalik kesedihan itu, masih ada ruang untuk menepuk dada tanda sedikit lega. Kerana hari ini juga hari ulang tahun tsunami politik 2008 dalam Pilihan Raya Umum ke-12 di mana pengundi Malaysia membuat kejutan dengan menyingkirkan Barisan Nasional dari lima negeri, dan menafikan majoriti dua pertiga Parlimen.
Era Pakatan 2008 – 2013 (selain rampasan kuasa oleh BN di Perak) menonjolkan kemampuan kerajaan negeri "pembangkang" di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan Perak (sehingga awal 2009) untuk membangunkan negeri.
Malah, di beberapa negeri Pakatan Rakyat, ia lebih baik daripada kebanyakan negeri tadbiran BN. Buktinya bukan angkat bakul Pakatan tetapi bersumber daripada laporan Ketua Audit Negara sepanjang tempoh berkenaan.
Namun, kejayaan pentadbiran pasca-PRU12 gagal dipertahankan oleh watak-watak utama politik apabila mereka mula bertikam lidah selepas PRU 2013. Walaupun BN juga mengalami krisis dalaman, media yang dikuasai BN seperti TV, radio dan akhbar hanya menyebarkan dakyah tentang kelemahan Pakatan tetapi menutup kemelut UMNO-BN.
Dengan itu, Pakatan Rakyat mati tak berkubur (walau serpihannya masih wujud di Selangor dalam keadaan yang unik) pada 2015. Maka hidup pula gabungan baru atas nama Pakatan Harapan.
Ini meresahkan jutaan akar umbi pembangkang yang sedar bahawa sementara pimpinan mereka bertelagah, BN semakin teruk dilanda skandal kewangan, semakin kuku besi menutup ruang kebebasan, semakin mempermainkan agama dan kaum untuk mempertahankan kuasa mereka.
Dalam kegelisahan itu, ada sesuatu yang tidak disangka pula berlaku.
Kebobrokan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak seolah-olah menjadi pencetus kepada perpaduan pembangkang seperti Lim Kit Siang (DAP), Azmin Ali (PKR), Mohamad Sabu (Amanah) dan Mustafa Ali (PAS) serta disokong Datuk Seri Anwar Ibrahim; malah, membawa bersama suara NGO, aktivis, pemimpin politik BN dan rakyat keseluruhannya.
Ini kerana Tun Dr Mahathir Mohamad bersama pemimpin UMNO yang dimangsakan parti sendiri seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Paduka Mukhriz Mahathir dan Datuk Seri Shafie Apdal sudi bersama pembangkang untuk memulakan usaha menyingkirkan Najib secara sah.
Lebih dari itu, aktivis seperti Datuk Ambiga Sreenevasan, Maria Chin Abdullah, Hishamuddin Rais dan ramai lagi sudi bersama orang-orang UMNO itu untuk membuka lembaran baru untuk Malaysia.
Bayangkan musuh politik boleh duduk bersama pada 4 Mac lalu untuk menandatangani Deklarasi Rakyat atau Citizens Declaration yang mempunyai empat matlamat asas:
1. Menyingkirkan Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia menerusi saluran yang aman dan mengikut undang-undang yang dibenarkan;
2. Menyingkirkan semua mereka yang bersekongkol dengannya;
*3. Memansuhkan semua undang-undang dan perjanjian baru yang jelas melanggar hak asasi yang termaktub di bawah Perlembagaan Persekutuan dan melemahkan polisi terpilih; dan
4. Memulihkan integriti institusi yang telah dilemahkan, seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC).
Ini sekadar langkah permulaan. Tiada siapa tahu bagaimana akhirnya nanti. Sudah tentu ada yang suka, ada yang benci, dan ramai pula yang mengakui terpaksa menerima hakikat ini walau hati berat dengannya.
Seperti kata Kit Siang: "Ia sesuatu yang patut dicuba. Belum tahu gagal atau tidak. Lebih baik kita cuba daripada tidak buat apa-apa."
Sudah tentu pelbagai fitnah dan pembohongan akan terus dilemparkan. Cuma kali ini, mungkin penyebar fitnah menghadapi "sedikit" masalah kerana Deklarasi Rakyat bukan milik Pakatan Harapan atau Pakatan Rakyat atau mana-mana parti.
Deklarasi Rakyat milik semua yang mahukan perubahan, dan ini termasuk tokoh besar UMNO/Melayu seperti Dr Mahathir dan Muhyiddin.
Memang deklarasi itu tidak sempurna. Ia bukan kendi ajaib yang boleh menurunkan Najib esok atau minggu depan. Ia bukan boleh menamatkan penguasaan BN serta-merta. Ia penyambung perjalanan yang telah dimulakan sejak lama dulu.
Namun, ia adalah satu langkah baru untuk membawa Malaysia ke arah demokrasi yang sebenar, peluang ekonomi yang lebih adil, ruang pendidikan yang lebih terbuka, dan mungkin juga muhibbah yang selama ini dipencilkan atas nama kaum dan agama.
Walaupun tidak sempurna, rasanya ia lebih baik daripada sekadar syok sendiri menyalahkan orang lain yang mahu mencuba membawa perubahan, walau sekecil mana usaha itu. – Roketkini.com

Kit Siang: Dengan Najib pun saya sudi bekerjasama, dengan syarat…

Posted: 13 Mar 2016 04:06 PM PDT






a570


PADANG BESAR, 13 MAC: Lim Kit Siang bukan saja sanggup bekerjasama dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin, malah sudi bersama Datuk Seri Najib Razak, demi menyelamatkan Malaysia daripada kehancuran.
Ketua Parlimen DAP itu berkata, beliau sanggup bekerjasama jika Perdana Menteri sanggup mengakui telah salah tadbir negara, dan menerima hakikat Malaysia perlu diselamatkan melalui reformasi demokrasi dan institusi.
Menurutnya, jika Najib setuju dengan kempen "Selamatkan Malaysia", beliau perlu melaksanakan lima perkara secepat mungkin:
  1. Bebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kembalikan semua hak asasi dan politik beliau, seperti mana yang diperolehi Nelson Mandela selepas dibebaskan dari penjara, untuk membolehkan beliau menyertai proses reformasi demokrasi dan institusi.
  2. Tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) yang bebas dan berwibawa bagi menyiasat skandal RM55 bilion 1MDB dan "derma" RM2.6 bilion yang melibatkan Najib, dengan memanggil semua yang terlibat termasuk Najib sendiri serta mereka yang terlibat dalam Pasukan Petugas yang asal, iaitu bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail; Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar; Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz; Ketua Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Tan Sri Abu Kassim Mohamad; dan Peguam Negara, Tan Sri Mohamad Apandi Ali; selain itu, semua penderma RM2.6 bilion (di mana angkanya sudah meningkat RM4.2 bilion mengikut laporan media) dan watak-watak utama 1MDB serta personaliti pihak kerajaan, hartawan Jho Low, perlu dipanggil juga untuk siasatan.
  3. Lepaskan jawatan Perdana Menteri buat seketika untuk bercuti bagi membolehkan RCI menyiasat skandal mega berkembar Najib tanpa perlu ditekan atau dipengaruhi kuasa Perdana Menteri.
  4. Hentikan trend ke arah pemerintahan kuku besi, dengan menarik balik semua usul perundangan zalim, termasuk pindaan Akta Rahsia Rasmi, Akta Hasutan, Kanun Keseksaan dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan; menarik balik Rang Undang-Undang Majlis Keselamatan Negara; dan menarik balik semua tuduhan dan siasatan terhadap pemimpin dan ahli pembangkang serta masyarakat sivil yang didakwa mengikut undang-undang yang zalim itu.
  5. Mansuhkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan jimatkan perbelanjaan negara dengan membatalkan RM50 bilion yang hanya bersifat korup dan membazir termasuk mengurangkan separuh saiz Kabinet, serta mengutamakan sektor pendidikan, kesihatan dan perumahan yang diperlukan oleh semua rakyat Malaysia.
Kit Siang yang menyuarakan pandangannya itu dalam usaha mempopularkan kempen Selamatkan Malaysia kini dalam rangka jelajah ceramah di utara Semenanjung.
Sebelum mengunjungi Perlis hari ini, beliau berada di Kedah semalam dengan mengadakan pertemuan bersama rakyat di Sungai Petani, Semeling, Anak Bukit dan Alor Setar. – Roketkini.com

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TENGKU FRAUD

Posted: 13 Mar 2016 06:46 PM PDT










INi SUDAH

AMAT BERAT

MADEY UDAH

GILA 

Siapa Tengku Adnan Tengku Mansor - Perjuangan adalah ...

chegubard.blogspot.com/.../siapa-tengku-adnan-tengk...

Translate this page
Jul 17, 2006 - Tengku Adnan bin Tengku Mansor, Menteri Pelancongan dalam kerajaan ... dari nama asal Mansor bin Haji Baba kepada Tengku Mansor bin  ...
You've visited this page 3 times. Last visit: 11/12/15

AMANAH PROGRESIF PEDULI: Adnan Mansor Penipu


alhusseyn51.blogspot.com/.../adnan-mansor-penipu.ht...

Translate this page
Mar 12, 2007 - Mengikut beritanya, Adnan telah menambah 'Tengku' dihadapan namanya dan nama bapanya kerana gara-gara hendak menuntut tahta  ...

Mahathir 'gila' kerjasama dengan pembangkang, kata Ku Nan


Mahathir Mohamad sudah "gila" menjalinkan kerjasama dengan pembangkang bagi menyingkirkan Najib sebagai perdana menteri, kata Tengku Adnan Mansor, hari ini.
Setiausaha agung Umno itu berkata, pembangkang terutamanya DAP mahu mengganggu-gugat keharmonian di negara ini.
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=NCJYu3Yy7J4EDumbR5a8%2BDNY8KlWlRc4DFUrjz5fyQ%2Fp3fLIgR6lKkr0Pw5qTbB7F3LRv%2BYWtejGEd6p9gsOST2VXeohOsEmZ0jUi5W80lenz3OEOldSq8%2BCjJRvYoPQIOy3Bel6%2BeI%3D&b=5#sthash.QVHwscIw.dpuf

NAK TANYA

BOLEH TAK

SIAPA DIA

MANSOR BIN 

HAJI BABA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH


--------------

DENGAR DAN FAHAM

Posted: 13 Mar 2016 06:00 PM PDT






HANG LIHAT

HANG DENGAR

 BAIK BAIK

PASTI HANG TAHU

 KENAPA DEPA

KENA TAHAN




Wartawan ABC ditahan kerana enggan arahan polis

KUCHING - Jabatan Peguam Negara (AG) akan menentukan tindakan sewajarnya terhadap dua warga Australia yang ditahan selepas merempuh  kawalan keselamatan kerana cuba menemubual Najib, malam tadi.
    
Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar berkata identiti kedua-dua mereka yang mendakwa sebagai wartawan Australia Broadcasting Corporation (ABC) itu akan disiasat.
    
"Saya sahkan dua orang ini ditangkap kerana mereka tidak mengendahkan arahan polis


PASAL APA


KENA TAHAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH

KU LI PECAH LUBANG

Posted: 13 Mar 2016 06:00 AM PDT







ALAAAMAK

KU Li SUDAH

PECAH LUBANG

Sebelum dilucut, Tun M lebih awal letak jawatan – Ku Li


Tengku Razaleigh mendedahkan Dr Mahathir telah menghantar surat letak jawatan sebagai Penasihat Petronas sebelum Kabinet melucutkan jawatannya.
PETALING JAYA: Mahathir Mohamad menghantar surat meletak jawatan sebagai Penasihat Petronas lebih awal sebelum Kabinet menamatkan perkhidmatan beliau, kata Tengku Razaleigh Hamzah.
"Saya diberitahu bahawa, sebelum Kabinet meluluskan pelucutan jawatan itu, Mahathir lebih awal menyerahkan surat peletakan jawatannya sebagai Penasihat Petronas," katanya.
Ahli Parlimen Gua Musang berkata, isu penamatan khidmat Mahathir bukan perkara baharu kerana bekas Perdana Menteri itu pernah menghantar surat meletak jawatan tetapi ditolak kerana kerajaan pada waktu itu masih memerlukan khidmatnya.

KAH KAH KAH

woit
bagus juga berita ini
baru kita tahu 
ingatkan ayahanda TUN
kena terajang
rupa rupanya
letak jawatah
pooooraaaah

MUNDEK KAH



------------

AKAUN SIAPA INI?

Posted: 13 Mar 2016 05:30 AM PDT








INI BUKAN

 NO AKAUN

SAHABAT 

MAT SABU

2112022011880


2112022011906


AKAUN SAHABAT

DI MAY BANK


MAY BANK

5642 5857 6644

INI BARU BETUL

 AKAUN

SAHABAT

MAT SABU




-------------------

APA SUDAH JADI?

Posted: 13 Mar 2016 05:00 AM PDT








PENASIHAT PETRONAS
I sokong hadi awe jd penasihat petronas. Sure harga minyak turong lagi. Hadi pemimpin yg Allah pilih. Mcm najibtuya jugok. Kahkah on BERITA BERGAMBAR
Anonymous
on 3/13/16
BAITUL MAL 
Tapi Ankel Sham, lupa nak habaq.. Tadi aku jumpa member, dia bukak satu cerita 'lawak' katanya kat aku. Dia habaq bini dia apply dari baitulmal kl untuk yuran pengajian. Permohonan beliau juga telah diluluskan dengan jayanya. Tapi...Ni part lawak dia...walaupun pinjaman dah diluluskan, bini member aku ni terima telepon dari u dia mengaji...habaq yuran belum dejelaskan. Macam bewak jugak member aku gelabah...mana nak cekau. Jadi amik jalan selesai, telepon laa baitulmal...

Ni paling 'lawak'..maaf ye encik, walaupun permohonan encik telah diluluskan namun pihak kami sekarang tidak mempunyai dana untuk diagihkan...luit talak oo...olang kata lawak kalau bulan 3 baitulmal sulah talak luit... Soalan aku buat hang Ankel Sham...Ni kes lawak ka seram? Ke nyilu senak punya pasai? on JAHANAM KITA SEMUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/13/16

GENG PARPU
Nokharom...punggah dah, pakat dok pacak geng parpu jadi tekong. Pelaq sungguh perangai tuan hamba. Sepelaq pelaq hat lepaih, pekat lagi hang punya pelaq. Ludah kat muka pun tak cukup puak ni. Mau kumpoi semua hat dok ada, pakat pakat boh penendang soghang skali Kat kepala...agak dah koma mau kencin kat muka..pelaq buih punya nokharom. **Ankel Sham, hang sengap sat. Hat kat ataih ni takdak kena mengena dengan hang. Hat ataih tu aku buat ikhlaih kat geng nokharom. on JAHANAM KITA SEMUA
Anonymous
on 3/13/16


SETUJU
sesuai tu...tt...nama pun punahsehat...kah kah kah .....mat setuju.sangat...macam punahsehat...agama...yang dari utara tu.....hahahaha selamat nanti harta petronas....ularmak katakan...tt setuju ker... on BERITA BERGAMBAR
usop ali
on 3/12/16

MAU JAWATANG
Haji Hadee presideng dia tak mau jawatang tu. Apa kata kalau menantu dia ding ayam yg jadi punasehat petolonas........baru kaw....pakar ekonomi islang tu. Logo petolonas pung tukar boh cap ayam. on BERITA BERGAMBAR
Boley Jalan
on 3/12/16

SEDANG KOSONG
saya ingin memohon utk jawatan yg sedang kosong ini sebab saya berpengalaman luas dlm industri ini dimana saya sebagai ketua jurupam minyak di petronas servis station kepada 8 orang jurupam minyak warga bangladesh dan nepal.. kahkzahkah on BERITA BAIK
Lanblack Lanblack
on 3/12/16

TAK SETUJU
Aku tak setuju hadi ketuai petronas. Hadi lebih sesuai terajui tabung haji sebab lebih dekat dgn Allah. Lagipun dia selalu online dgn yg maha esa. Mungkin boleh negotiate utk kuota tambahan jemaah haji serta dapat package haji yg lebih murah. Petronas sesuai dgn harun din sebab proses carigali minyak berlaku di laut. Di laut byk hantu dan jin jadi utk mudahkan proses carigali biar harun din arahkan jin untuk cari tempat tempat minyak, kos mencari telaga minyak boleh jimat. on BERITA BERGAMBAR
Anonymous
on 3/12/16

HASAN MALIK
TT... bagi peluang Hasan Malik jadi gabenur bank negara. Aku rasa dia manusia paling layak untuk jawatan tu... setuju? Angkat tangan! on SIAPA DICADANGKAN ZETI
Anonymous
on 3/12/16


LEMBAGA ITAM
Cuba peratikan gambar Tuang Guru tu bebetul.. lembaga itam kat belakang dia tu sapa??.. jin ke??. Phooh .. brutal betul Tuang Guru ni,bawak jin pi menjala. Jika Si Sotong ni jadi Panausehat Petronas .. bantuan 3,541 ekor jin akan digunakan untuk cari telaga minyak yang baru .. hemdulilah, kos akan dapat dikurangkan dengan banyaknya .. sebab tak perlu guna jurutera .. jin tak ambil upah .. tapi tuan pada jin mungkin kita boleh janjikan 70 bidadari untuk di entot lepas dia kiok nanti. Phooh. on BERITA BERGAMBAR
panglimo potaseh
on 3/12/16


-----------

PERKEMBANGAN BARU

Posted: 13 Mar 2016 12:00 AM PST





JENG JENG JENG

WOW !

INI HEBAT



Muhyiddin mungkin kemuka undi tak percaya Najib di Parlimen


Muhyiddin Yassin mungkin akan mengusulkan undi tidak percaya terhadap Najib di Parlimen bagi menyelamatkan Malaysia, lapor akhbar Sinar Harian.
"Itu salah satu daripadanya (usul undi tidak percaya) kalau jumlah bilangan memadai untuk membuat perubahan, tetapi saya lihat ia sukar dilaksanakan, kerana ahli-ahli Parlimen tidak bersedia dan berani menghadapi perkara itu sebagaimana banyak berlaku di negara maju.
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=F%2BSLegO0Cdzbg427NBAoJJjD0pkdu99hATxxrzFW9x%2BSmKrvGBiYBR7AUZ%2BYSoid%2BrmC1MgY%2FkgtMCtCozKSDWupV046D4wvvOlzOgu%2FTfTT4%2BIbiWcDPLASBwLxl2clUILBXlPR7UpovQ%3D%3D&b=5#sthash.ZNSBP7Nd.dpuf

KAH KAH KAH

woit
bukan senang wooooi
ramai yb makan dedak
ramai yb jadi hasan malek
ramai yb jadi mentol
kah kah kah
cuba jangan tak cuba
belum cuba belum tahu
kah kah kah
tok batin gua musang
apa cerita buah durian?

KU LI MANA?


-----------

KAMI BERSIMPATI

Posted: 12 Mar 2016 11:30 PM PST





JANGAN SILAP

INI BUKAN

WAYANG TAMiL

INI CARI MAKAN

KITA SEMUA

WAJIB FAHAM



Chaos when wife of late private investigator tries to apologise to Rosmah 

PETALING JAYA - Chaos ensued at a press conference here when the wife of the late private investigator P. Balasubramaniam contradicted herself by first apologising to the Prime Minister and his family for accusing them of her husband's murder and then retracting her apology.

During a press conference at Pertubuhan Minda dan Social Prihatin Malaysia (Minda), A. Santamil Selvi first read out an apology to Najib and his family for the allegations and difficulties she and her family had caused to them.

When asked for an explanation on why she had "all of a sudden" apologised, Santamil just said she had made the allegations out of anger.
"I was upset over his death and so upon hearing everyone blaming Rosmah Mansor (Najib's wife), I too was influenced that she murdered my husband.
"Which is why I want to retract what I said and I want to apologise for causing the family any sort of difficulty," she said.
Balasubramaniam was the PI during the murder of Mongolian interpreter Altantunya Shaariibuu.
Balasubramaniam, who passed away in 2013 soon after returning from exile in India, had made two statutory declarations over Najib's alleged involvement in Altantuya's murder. The second SD was made to rectract the first SD.
Asked whether she was retracting her legal suit against the Prime Minister and his wife, Santamil hesitated to answer.
"I am just here to get funding for my children's education, those who promised me the money and a lot of other things, they did not keep their word so I am here today to ask this NGO for money.
"PKR promised me financial aid but when I went to them I was asked to see if Barisan Nasional can give me a better offer, I am left with no choice so I am here.
"I struggled for three years since my husband passed away in 2013 and now I agree that he had died due to a heart problem and not murdered," she said.
In 2013, Santamil and her three children filed a charge against the Prime Minister for their exile from 2008 until 2013.
The suit that also named Najib's brothers, Ahmad Johari Abdul Razak and  Mohd Nazim Abdul Razak, senior lawyer T Cecil Abraham and his son Sunil Abraham, commissioner of oaths Zainal Abidin Muhayat and lawyer M. Arunapalam as respondents.
When asked again if she was retracting the suit, Santamil said no, adding "whatever Bala said was true I am only taking back what I had said. I blamed Rosmah for my husband's death and now I am taking that back".
Asked if she still believed that Najib and former political analyst Abdul Razak Baginda were involved in the murder, Santamil nodded.
Pressed further for an explanation on why she needed to apologise to the Prime Minister, Santamil said it was to get funding for her children's education. Santamil then became anxious and began muttering under her breath.
A heated conversation took place between Santamil and Minda president  Ramesh Rao when she blurted in Tamil "This is not how it was supposed to go!"
Shortly after Santamil got up and shouted at reporters saying that she was merely there to get funds for her children's education and had nothing to do with the Najib or Rosmah.
Santamil then stormed out of the room.
Ramesh Rao explained that the NGO only wanted to help the family who was an acquaintance for over 25 years. He was himself unable to explain why Santamil had gone to the extend of apologising to Rosmah.
Asked why Santamil needed to apologise to get funds from the NGO, Ramesh Rao shot back saying "you don't get it, you don't get it."
When a foreign reporter interfered, asking for further explanations, Ramesh Rao shouted him blurting out "you white man, why don't you understand."
The press conference ended there as Ramesh Rao walked out of the room.
- See more at: http://news.asiaone.com/news/malaysia/chaos-when-wife-late-private-investigator-tries-apologise-rosmah#sthash.saHDEdSK.dpuf

KITA SIMPATI

KITA FAHAM

MENAJADI BALU

IBU TUNGGAL

JAGA ANAK

DAN DAN DAN

SEMOGA BERJAYA


-------------

MALAM INI DEWAN CHINA

Posted: 12 Mar 2016 11:00 PM PST









SIARAN 

LANGSUNG

RADIO BANGSAR
MALAM INI

DEWAN CHINA



-----------

INI AMAT JELAS

Posted: 12 Mar 2016 10:00 PM PST







INi JELAS

AMAT JELAS




Maria Chin tandatangan Deklarasi Rakyat atas kapasiti peribadi, kata Bersih 2.0


Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0 menyokong tindakan pengerusinya Maria Chin Abdullah menandatangani Deklarasi Rakyat atas kapasiti peribadi sebagai aktivis yang lama bergerak dalam masyarakat.
Dalam kenyataan petang ini, jawatankuasa itu memberi syarat sokongan itu mestilah melangkaui hasrat menggesa peletakan jawatan Najib.
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=3P4OVYuYqbR2gojQHhd99h%2FNlV6E3%2BoLzC1CTYVQUBL9b%2F3o4B%2BF5DLplgk22ySue6yloe2wa4i7ZK5Xdp5QmlBR09tl%2FzJ7deuWoCHYX7dtHlaFpRE9AetDhWTY45PfLO8RO%2FSDLIizj5Oz3Zmh24YToLFO%2B3ZG7g%3D%3D&b=5#sthash.WkA3J0vs.dpuf


TAK CAYA

TANYA 

CIK GU PA

DIA PUN SAIN

SAJE NAK BERI

TAHU JANGAN

MARAH MARAH

KAH KAH KAH


-----------

LEDAKAN AKAN SAMPAI

Posted: 12 Mar 2016 09:00 PM PST








HUTANG HUTANG

DAN HUTANG

MEMBAWA 

LEDAKAN

Add caption

Credit Card Debt In The United States Is Approaching A Trillion Dollars


For the first time ever, total credit card debt in the United States is approaching a trillion dollars.  Instead of learning painful lessons from the last recession, Americans continue to make the same horrendous financial mistakes over and over again.  In fact, U.S. consumers accumulated more new credit card debt during the 4th quarter of 2015 than they did during the years of 2009, 2010 and 2011combined.  That is absolutely insanity, because other than payday loans, credit card debt is just about the worst kind of debt that consumers could possibly go into.  Extremely high rates of interest, combined with severe penalties and fees, can choke the financial life out of almost any family in no time at all.




-----------------

DARI FACE BOOK

Posted: 12 Mar 2016 08:00 PM PST






FACE BOOK


Razali Alias feeling confused.
23 hrs
BUAH FIKIRAN HARI INI...
Sewaktu dijemput utk sertai Pakatan Harapan, dia tolak & tidak hadir sidang meja bulat...
*Rupa-rupanya berhasrat nak tubuh PAKATAN BARU???


Mungkin YB Rafizi Ramli sahaja yg tidak tahu. Barangkali YAB Azmin Ali tahu dan sudah dibincangkan. Mustahil rakan berpakat PKR diperlakukan begitu sahaja tanpa sebarang pemakluman oleh Parti Hj Hadi. Jika penubuhan pakatan baharu ini tidak dibincang dgn PKR, maka faham2lah. Amacam?

-------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT