Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


[GAMBAR] Ribuan Hadir Ceramah Husam Bersama Mat Sabu Di Kubang Kerian

Posted: 11 Mar 2016 06:28 PM PST

Desak Najib undur suruhan agama kata Husam

Bekas naib presiden Pas Dato' Husam Musa berkata
 usaha mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib
 Razak meletak jawatan adalah bertepatan dengan
 ajaran agama Islam.

Menurut beliau perkara ini dinisbahkan kepada tindakan
 nabi SAW yang menyertai peristiwa "Hilful Fudhul" 
semasa baginda masih remaja lagi.

"Dalam peristiwa ini nabi SAW menyertai 
sekumpulan penduduk Mekah yang membuat
 perjanjian untuk membela peniaga yang dianiaya seorang pembesar yang enggan membayar
 hutang," kata beliau di majlis ceramah perdana mantan ahli parlimen Kubang kerian 10 Mac lalu.



Ceramah anjuran sebuah NGO itu diadakan di bandar setelit Pasir Tumboh dan dipengerusikan
 Ahli Parlimen Kubang Kerian Ustaz Baihaki Atiqullah.

Menurut Husam walaupun kumpulan yang membuat perjanjian tersebut adalah terdiri daripada
 penyembah-penyembah berhala baginda nabi tidak teragak-agak untuk menyertainya kerana ia
 melibatkan soal maruah dan integriti.

Beliau yang turut menandatangani deklarasi rakyat yang mendesak Najib berundur menyeru
 orang ramai menyertai kempen ini kerana ia tidak bercanggah dengan undang-undang negara dan
bertepatan dengan ajaran Islam.

"Dalam kisah hilful fudhul pembesar Mekah itu hanya khianat kepada seorang peniaga sedang
 dalam kes Najib pengkhianatan dilakukan kepada sejumlah rakyat yang begitu ramai," jelasnya.

Beliau mengambil contoh kes Tabung Haji (TH) bagaimana badan yang dimiliki umat Islam itu diperalat
 untuk membeli sebidang tanah dengan harga berganda yang tidak masuk akal semata-mata
 untuk melindungi skandal 1MDB. 

"Berapa ramai pendeposit TH yang dianiayai dan dikhianati dalam kes ini sahaja," soal beliau.

Beliau melahirkan rasa terkejut kerana ada pihak yang mendakwa mendesak PM meletak
 jawatan akan membawa huru-hara dan keadaan anarki.

"Dalam perlembagaan negara kita seorang perdana menteri boleh meletakkan jawatan sebagai 

salah satu kaedah peralihan kuasa yang dibenarkan,"

"Ini telah berlaku kepada Tun Husein Onn, Tun Abdullah Badawi dan Kepada Tun Mahathir sendiri.

 kata beliau.

"Masa mereka ni undur dengan meletakkan jawatan mana ada masalah," kata beliau.

Turut berceramah dimajlis tersebut adalah Presiden Parti Amanah Negara (Amanah)
 Haji Mohd Sabu dan timbalannya, Haji Salahuddin Ayub.- Malaysia Dateline

Peristiwa Hilful Fudhul


Beliau Shallallahu'alaihi Wasallam pernah bersabda: "Aku menghadiri sebuah perjanjian di rumah Abdullah bin Jud'an. Tidaklah ada yang melebihi kecintaanku pada unta merah kecuali perjanjian ini. Andai aku diajak untuk menyepakati perjanjian ini di masa Islam, aku pun akan mendatanginya" (HR. Al Baihaqi dalam Sunan Al Kubra no 12110, dihasankan oleh Al Albani dalam Silsilah Ash Shahihah no.1900)

Seorang pedagang dari Yaman yang berasal dari kabilah Zabid datang ke kota Mekkah membawa barang dagangan. Lalu ada seorang lelaki dari suku Quraisy yang membeli barang darinya. Lelaki ini terkenal akan kekejaman, kejahatan dan kezalimannya. Ia adalah Al 'Ash bin Wa'il As Sahmi, yang merupakan ayah dari sahabat Nabi Amr bin Al 'Ash dan Hisyam bin Al 'Ash radhiallahu'anhuma. Ketika Al 'Ash mendapatkan barangnya dan sudah diletakkan di tempatnya, ia tidak mau membayar kepada si pedagang.

Si pedagang tersebut berusaha minta tolong kepada para penduduk dan pembesar Quraisy untuk membantunya namun usahanya sia-sia. Setelah putus asa, ia pergi ke tengah-tengah Masjidil Haram di samping Ka'bah lalu bersyair:

ياآل فهر لمظلوم بضاعتـه.. ببطن مكة نائي الدار والنفر
ومحرم أشعث لم يقض عمرته .. يا للرجال وبين الحِجر والحَجر
البيت هذا لمن تمت مروءته .. وليس للفاجر المأفـون والغدر

Wahai keturunan Fihr! Tolonglah orang yang perdagangannya dizhalimi
Di tengah kota Mekkah, sementara ia jauh dari rumah dan sanak keluarga
Dalam kondisi berihram, rambut kusut, dan belum menyelesaikan umrahnya
Wahai para pembesar di antara dua batu (hajar Ismail dan hajar Aswad)
Sesungguhnya Baitullah ini hanya pantas untuk orang yang sempurna kehormatannya
Bukan untuk orang yang jahat dan suka berkhianat

Bangkitlah salah seorang pemuka Bani Abdil Muthallib pun datang, namanya adalah Az Zubair. Ia berkata kepada si pedagang: "Aku penuhi panggilanmu dengan membawa solusi. Sungguh kezaliman ini sudah tidak bisa ditahan lagi dan tidak bisa dibiarkan lagi". Lalu Az Zubair bergegas saat itu juga pergi ke rumah salah seorang pembesar Quraisy yang bernama Abdullah bin Jud'an, yang masih ada hubungan kerabat dengan Abu Bakar Ash Shiddiq radhiallahu'anhu. Abdullah bin Jud'an dikenal kemuliaannya dan kedermawanannya. Abdullah bin Jud'an pun bersedia untuk bangkit dan bertindak. Ia pun memanggil penduduk Quraisy dan sekitarnya: "Ayolah para pemuka kota Mekkah, datanglah ke rumahku, kita buat perjanjian yang dapat menolong orang yang terzhalimi dan menghentikan perbuatan orang zhalim".

Panggilan ini diamini oleh banyak orang termasuk para pemuka dari Bani Hisyam, Bani Abdil Muthallib, Bani Asad, Bani Zahrah, Bani Tamim. Juga dihadiri oleh Rasulullah Shallallahu'alaihi Wasallam yang ketika itu belum diutus menjadi Nabi dan Rasul namun beliau sudah memiliki reputasi sebagai orang yang digelari Al Amin. Beliau Shallallahu'alaihi Wasallam pernah bersabda:

لَقَدْ شَهِدْتُ فِي دَارِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جُدْعَانَ حِلْفًا مَا أُحِبُّ أَنَّ لِيَ بِهِ حُمْرَ النَّعَمِ ، وَلَوْ أُدْعَى بِهِ فِي الإِسْلامِ لأَجَبْتُ

"Aku menghadiri sebuah perjanjian di rumah Abdullah bin Jud'an. Tidaklah ada yang melebihi kecintaanku pada unta merah kecuali perjanjian ini. Andai aku diajak untuk menyepakati perjanjian ini di masa Islam, aku pun akan mendatanginya" (HR. Al Baihaqi dalam Sunan Al Kubra no 12110, dihasankan oleh Al Albani dalam Silsilah Ash Shahihah no.1900)

Lalu mereka membuat satu perjanjian yang isinya: di Mekkah tidak boleh ada orang yang dizhalimi baik penduduk Mekkah sendiri maupun pendatang kecuali pasti akan dibantu dan kembalikan haknya dari pihak yang menzhalimi. Lalu orang-orang Quraisy menamai perjanjian itu dengan nama Hilful Fudhul, karena disepakati orang para afadhil (orang-orang yang memiliki keutamaan).

Saat itu juga, orang-orang yang menyepakati perjanjian tersebut mendatangi rumah Al 'Ash lalu memintanya memenuhi hak si pedagang dari Yaman. Sejak itu orang-orang yang berada di Mekkah di jamin keamanannya oleh penduduk Mekkah dari segala bentuk kezhaliman. -muslim.or.id







DESAK PM NAJIB LETAK JAWATAN BERTEPATAN TUNTUTAN ISLAM – HUSAM

Posted: 11 Mar 2016 06:12 PM PST

TAMRIN TUMPANG TANYA, ADAKAH KU NAN KAUM KERABAT SULTAN MELAKA?

Posted: 11 Mar 2016 06:08 PM PST


Di sebalik Khairuddin Abu Hassan yang kerap mempertikaikan awalan nama  "Tengku" yang digunakan oleh Tengku Adnan Tengku Mansor, bekas Ahli Parlimen Batu Berendam, Melaka, Tamrin Tun Ghafar pula melahirkan rasa hairannya dengan gelaran yang dipakai pemimpin UMNO itu.

"Saya berasal dari Melaka, setahu saya tidak ada orang Melaka yang bergelar "Raja"  atau "Tengku"  kerana Kesultanan Melaka sudah berakhir sejak kira-kira 500 tahun dulu lagi," katanya.

Lantaran itu, katanya, beliau benar-benar hairan bagaimana Tengku Adnan yang keluarganya dikatakan berasal dari Tengkera, Melaka ada gelaran "Tengku" tersebut.

"Adakah beliau sebenarnya merupakan keturunan atau ada hubungan darah dengan Sultan Melaka yang sekarang heboh diperkatakan mahu menuntut takhta di negeri itu?" soal Tamrin lagi.

Semalam Khairuddin membidas Tengku Adnan dengan mengatakan Setiausaha Agung UMNO itu tidak layak mempertikaikan kehadiran pemimpin-pemimpin UMNO yang menandatangani Deklarasi Rakyat berikutan gelaran "Tengku" yang digunakannya sendiri adalah palsu.

"Dengan rakyat pun dia menipu dengan menggunakan gelaran palsu, siapa dia untuk mengatakan tokoh-tokoh UMNO yang menandatangani deklarasi itu sebagai kebudak-budakan," kata bekas Naib Ketua UMNO Batu Kawan itu.
Menurut Tamrin, sebagai pemimpin kanan UMNO dan kerajaan, rakyat berhak mengetahui asal usul dan salasilah sebenar Tengku Adnan kerana ia mencerminkan intergriti dirinya di mata khalayak umum.

Katanya, beliau juga ada mendengar cakap-cakap bahawa Tengku Adnan menambah  gelaran "Tengku" pada awalan namanya dan nama bapanya hanya selepas berkahwin dengan kerabat Diraja Pahang.

"Saya tidak mengetahui dengan pasti perkara itu, tetapi jika ianya benar, adakah nama datuk dan moyangnya juga ditambah dengan gelaran "Tengku" sama?" tanya Tamrin lagi.

Apa pun, menurut Tamrin, untuk mengelakkan perkara itu terus menjadi bualan rakyat, ada baiknya Tengku Adnan sendiri tampil menjelaskannya kepada umum.

Bagi Tamrin, jika asal usul dan keturunan sendiri pun sentiasa diragui, bagaimana Tengku Adnan sebagai pemimpin dapat meyakinkan orangramai tentang setiap butir kata-kata dan tindakannya? (SH 11/03/2016).

Malaysia perlu alternatif baru ekonomi, jangan terlalu bergantung dengan minyak

Posted: 11 Mar 2016 06:05 PM PST


yeo bee yin is
PETALING JAYA, 12 MAC: Sudah tiba masanya kerajaan mengurangkan kebergantungan ekonomi negara terhadap sumber minyak mentah dan mencari sumber alternatif baru untuk menampung keperluan negara, selain langkah berjimat-cermat dalam setiap perbelanjaannya.
"Malaysia harus bingkas daripada kemelut ekonomi yang melanda sebelum ia memusnahkan negara kita," kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Damansara Utama, Yeo Bee Yin.
Menurutnya, tempoh kejatuhan harga minyak mentah pada masa ini sewajarnya menjadi waktu yang tepat untuk menyedarkan Putrajaya bagi menggerakkan ekonomi negara lebih daripada sekadar penghasilan minyak.
Lebih membimbangkan, ujar beliau, dengan jangkaan harga minyak rendah secara berpanjangan, Petronas mungkin terpaksa menggunakan simpanannya untuk membayar dividen kepada Putrajaya bagi menampung keperluan kerajaan.
"Pada tahun 2008, kejatuhan ekonomi turut diikuti lonjakan harga minyak, yang memberi faedah dan keuntungan kepada Petronas. Justeru, ia mampu membantu ekonomi negara di tengah-tengah kejutan ekonomi itu. Tapi sekarang ini keadaan sudah berbeza," katanya dalam satu kenyataan.
Beliau merujuk kepada laporan media 29 Februari 2016 tentang Petronas mengalami penyusutan keuntungan sebanyak 56 peratus, iaitu RM21 bilion pada tahun 2015 berbanding tahun 2014 dengan penguncupan harga minyak mentah sehingga 75 peratus sepanjang 18 bulan lalu daripada USD110 setong kepada USD35 setong saat ini.
"Paling mustahak, berapakah jumlah yang mampu ditampung Petronas sebelum ia sendiri tidak dapat menampung kedudukannya?" soalnya.
Bee Yin yang juga Ahli Jawatankuasa Pusat Sosialis Muda DAP (DAPSY) berkata, sejak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengambil alih pentadbiran kerajaan bermula 2009, sebanyak RM426 bilion telah dipungut sejak 2009 sehingga 2014 daripada Petronas dalam bentuk dividen, cukai, tunai dan duti eksport.
Katanya, kerajaan telah mengutip sekitar 50 peratus atau RM426 bilion daripada jumlah terkumpul sumbangan Petronas kepada Putrajaya sejak ia ditubuhkan pada 1974 sehingga 2014 iaitu sebanyak RM881 bilion.
"Namun, bagaimanakah sumbangan minyak ini diterjemahkan kepada faedah-faedah nyata kepada orang awam? Apa yang dapat kita lihat sekarang ialah belanjawan buncit Putrajaya sedangkan rakyat Malaysia sedang sengsara akibat cukai tambahan dan pemotongan subsidi melampau dalam semua segi," ujar beliau.
Katanya, Laporan Tahunan Petronas menyatakan RM74 bilion telah dipungut pada tahun 2009, RM57.6 bilion bagi tahun 2010, RM65.7 bilion pada 2011, RM80 bilion pada 2012, RM73.4 bilion pada 2013 dan RM75.3 bilion pada tahun 2014. – Roketkini.com
 jadual story bee yin


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


BERITA BAIK UNTUK PETRONAS

Posted: 11 Mar 2016 08:00 PM PST







ADA KERJA

KOSONG


Putrajaya tamatkan khidmat Dr Mahathir sebagai penasihat Petronas


Kabinet hari ini bersetuju sebulat suara menamatkan pelantikan Dr Mahathir Mohamad sebagai penasihat Petroliam Nasional Berhad (Petronas). 

- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKeUIPImFjfBOr5GD6O3t51sco2e1vhFT4zmGB8YMaHOfvMCj8P7snA79qBVqBMVATFRstv1%2FCW0apxCq88au8Qpyy%2FeB23uAlSCbew%3D&b=5#sthash.fTxmbGyF.dpuf

RAKYAT WAJiB

SOKONG

HADI SOTONG

SEBAGAI GANTI



-----------

SIAPA DICADANGKAN ZETI

Posted: 11 Mar 2016 07:30 PM PST






SOALAN HAKiKI

KURUN INI

SiAPA?



Pengganti Zeti: Nama dah bagi, terpulang kerajaan


KUALA LUMPUR - Sewaktu melangkah ke pentas bagi menyampaikan ucapan pada Forum Global Wharton di sini, hari ini,  Dr Zeti Akhtar Aziz mungkin dilihat sekadar menyempurnakan satu lagi tugasan harian digalas wanita berwajah tenang ini.

Namun, bagi mereka yang hadir di Dewan Sasana Kijang, khususnya kalangan media, pertanyaan yang berlegar di minda adalah siapa bakal pengganti Zeti untuk mengemudi Bank Negara Malaysia - antara jawatan penting apalagi di tengah-tengah ketidaktentuan ekonomi masa kini.


Zeti dilantik sebagai Gabenor Bank Negara pada tahun 2000 ketika Malaysia serta negara-negara lain Asia sedang bergelut keluar daripada krisis kewangan pada masa itu.

Gabenor berusia 68 tahun yang dinobatkan sebagai Gabenor Bank Pusat Terbaik Dunia 2009 oleh majalah kewangan Global Finance, akan bersara pada bulan depan.

Pada majlis hari ini, di sebalik pelbagai usaha mendapatkan nama bakal penggantinya, Zeti, seperti lazimnya melontarkan jawapan - terpulanglah kepada kerajaan untuk memutuskannya sambil mengakui cadangan mengenainya sudah dibuat.

SATU DUNIA

BERTANYA

NAMA SIAPA

DICADANG ZETI

ADAKAH NAMA

HADI AWANG

KAH KAH KAH

-------------

PROGRAM MELAWAN DI JOHOR

Posted: 11 Mar 2016 07:00 PM PST






MELAYU JOHOR

BERMARUAH





PETANG INI

Jelajah Melayu Bermaruah - Johor

Hi-Tea dan Dialog Rakyat

Tarikh : Sabtu 12 Mac 2016
Masa :Jam 5.00 petang
Tempat : 

1) Taman Perumahan Plentong, Pasir Gudang
2) Kampung Sri Lukut, Kahang, Kluang
3) Blok P, Flat Sri Stulang, JB
4) Lot Letak Kereta, Dataran Penawar, Bandar Penawar, Kota Tinggi



MALAM INI

Ceramah Perdana #MelayuBermaruah Johor

Tarikh : Sabtu 12 Mac 2016
Masa : 9.00 malam - 12.00 malam
Tempat : Pejabat KEADILAN Johor, 14, Jalan Padi 1, Bandar Baru Uda, Johor Bahru (Sebelah Petronas UDA)
Maklumat, sila hubungi : 011-10558738




--------------

RAKYAT KEDAH TIBAI NAJIB

Posted: 11 Mar 2016 06:00 PM PST








HANG ORANG

MANA?

DEPA ORANG

UTARAK



Marah Najib, rakyat Kedah sokong Dr Mahathir


Mahathir Mohamad kekal popular di negeri kelahirannya Kedah, ketika Umno menyerang dan mengkritiknya kerana bekerjasama dengan pemimpin pembangkang untuk menjatuhkan Najib.
Walaupun Putrajaya menghukum  Mahathir dengan menamatkan khidmatnya sebagai penasihat Petronas, rakyat Kedah masih lagi mengingati legasinya di negeri utara itu. 
Memori penyingkiran Mukhriz Mahathir sebagai menteri besar Kedah masih segar dalam ingatan dan mereka menyalahkan Najib terhadap langkah yang disifatkan sebagai percaturan politik semata-mata.
Pada sisi lain, mereka masih menghormati Mahathir dan sesetengahnya turut menyokong Deklarasi Rakyat – gerakan bersama di antara pemimpin Umno, pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) untuk menyingkirkan Najib. 
- See more at: http://www.unblockaccess.com/service/page.php?u=C85mb6b2epBSqz0MiWy%2FlQ2RRcjGrzEXH327okw1iBrvkYZ7dp4uX0lfTytIzKeSIOIuEH%2FbdrxOH%2Bfov5h8PpTW0%2FxMT5CgCh5eLqrFMvkEy8X7tDwr7ORK&b=5#sthash.WvJH8P5u.dpuf


HANG TAK CAYA

INI BUKTINYA

ANAK MUDA

KEDAH TIBAI

MAT MONGOL




LAPORAN SAHABAT

Posted: 11 Mar 2016 05:00 AM PST








SETAKAT INI

jumaat 11/03/16
sahabat mat sabu
telah berjaya mengumpul
RM 139,450 
diucapkan ribuan terima kaseh
sasaran kami ialah
RM 200,000
sila teruskan menderma


MAY BANK

5642 5857 6644







-----------------

APA TELAH BERLAKU?

Posted: 11 Mar 2016 04:30 AM PST







JENG JENG JENG

PASAL APA?



Ketua Puteri Umno T'ganu ditukar, kata Mas Ermieyati

Katanya, mesyuarat pengurusan pergerakan itu pada Isnin lepas telah memutuskan untuk menukar Rozita Ismail.





MINAH INI

SOKONG 

MAT SAID KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




------------

ROTAN PINK

Posted: 11 Mar 2016 04:00 AM PST






 ROTAN PINK
Apa lagi yang nak di kaji .. kalau dah negeri pemerintahang Isle teruskanglah .. dah puloh tahung ambo donga mu royak nak potong tange dan rotan niih. Nanti upocaro rotan buleh buak kak stadium dee, punguk tikek .. full house lagi, 40,000 pononton. 

Cari penajo, ambo ghaso Datuk Vida boleh sponsor .. tukang rotan kena pakai pink lah. Poooh sambil ikuk perintah tuhe, pitih pong dapak .. itulah rezeki tuhe namonyo. Lagi ramai ore ngentot cara haram, lagi kembong poket kito .. kah kah kah. Pitih dah banyok tok seh potong balak lagi dee, banjir pong tak dok .. hemdulilla. on INGATAN SEBELUM MEROTAN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/10/16





--------------

SIARAN RADIO BANGSAR UTAMA

Posted: 11 Mar 2016 12:09 AM PST






SiARAN 

LANGSUNG

RADIO BANGSAR

AHAD MALAM

DARI 

DEWAN CiNA








----------------

BAR RABA RABA BONTOT

Posted: 10 Mar 2016 11:06 PM PST






ANAK SAPA

GERANGAN?


WSJ: Goldman siasat anak bekas pembantu Najib



Firma pengurusan pelaburan, Goldman Sachs sedang mengkaji pengambilan anak perempuan kepada seorang pembantu kanan Najib ketika firma itu mengadakan rundingan dengan 1MDB, dakwa akhbar Wall Street Journal.
Memetik sumber, WSJ berkata ini adalah sebahagian daripada siasatan dalaman berhubung urusan Goldman dengan 1MDB dan ke atas bekas pengerusi syarikat itu bagi operasi di Asia Tenggara, Tim Leissner
Sumber WSJ berkata Leissner bukanlah hubungan utama bank itu dengan 1MDB pada masa wanita itu diambil bekerja.
Malaysiakini tidak menyiarkan nama individu yang diambil bekerja itu sementara menunggu reaksinya.

KAH KAH KAH

LETiH BERIKIR

LEBIH BAiK

RABA RABA

BONTOT

KAH KAH KAH


-----------

BACA SEKALI LAGI

Posted: 10 Mar 2016 09:09 PM PST




BACA DISINI:

https://www.malaysiakini.com/columns/333573















--------------

PROGRAM AHAD MALAM

Posted: 10 Mar 2016 08:38 PM PST








JEMPUTAN

AHAD MALAM

DEWAN CHiNA


SIARAN 

LANGSUNG

untuk warga di luar kota
sila layari radio bangsar



---------

LAGI CERITA MAT FRAUD

Posted: 10 Mar 2016 08:17 PM PST









FACE BOOK

Kah...kah...kah....
Nah sejibik kat dahi tu.... tanam dalam kepala hotak tu.... Tengku la sangat.... hahaha..
..



'Ku Nan, 'tengku palsu' tak layak komen – Khairuddin












------------

EKONOMI DUNIA HARI INI

Posted: 10 Mar 2016 07:43 PM PST









EKONOMi

DUNIA MASiH

TiDAK MENENTU

WASPADA!




A Warning From the Bank for International Settlements : The Calm Before the Storm?
"We may not be seeing isolated bolts from the blue but the signs of a gathering storm that has been building for a long time."

European Central Bank reveals strong stimulus plan: The ECB cuts main interest rate to zero and unveils new measures aimed at encouraging banks to increase lending.

European stocks turn lower as ECB says more rate cuts unlikely, banks up: European shares turned lower on Thursday after the European Central Bank President Mario Draghi said more rate cuts were unlikely, but bank shares rose on plans for a new round of cheap funding.

IMF issues new warning on global economy: In a major speech to the National Association for Business Economics in Washington on Tuesday, the first deputy managing director of the IMF, David Lipton, said that it was "most disconcerting" that the rise in "risk aversion" was leading to a "sharp retrenchment in global capital and trade flows."

US credit card debt balloons to $917B: What it means: While rising debt issuance usually points to a strong economy, danger could be lurking ahead.


----------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT