Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


2 pakar rembat !

Posted: 23 Feb 2016 06:13 AM PST


dollah yankee -
Kenali 2 pakar rembat ... Faiz Subri cuma dapat 10 ribu dari kerajaan pakatan harapan negeri pulau pinang/guan eng. Striker seorang lagi pula dapat berbiliun ...

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


"Najib Bukan Penyamun"

Posted: 23 Feb 2016 01:57 AM PST




SIRUL ADA DUA PEGUAM, KERANI: SIAPA BAYAR BIL?

Posted: 23 Feb 2016 01:52 AM PST

PAK SAMAD BIMBANG NEGARA HURU-HARA, DARURAT

Posted: 23 Feb 2016 01:49 AM PST


Komentar Kini

0
sumber :-

Komentar Kini


Mat Sabu oh Mat Sabu

Posted: 23 Feb 2016 05:37 PM PST



Tidak lama dahulu ramai orang marah kat penulis. Mereka marah kat penulis apabila penulis kata Mat Sabu tak tahu urus emosi.

Sekarang sudah nyata Mat Sabu yang popular sepanjang berada dalam parti PAS sudah mula mengamuk dan menuduh itu dan ini dalam satu siri ceramah.

Mat Sabu rasa dirinya popular apabila menang dua kali dengan jawatan timbalan presiden.Malah beliau syok sendiri dalam siri ceramah yang mendapat sambutan lebih ramai berbanding siri ceramah presiden.

Rasa yakin jadi kuat kerana sudah hampir pasti ada harapan untuk jadi presiden parti islam se Malaysia dalam muktamar agung tahunan pememilihan presiden, timbalan dan naib naib presiden.

Belum sempat dicalonkan untuk bertanding lawan presiden, mat Sabu yang bertanding jawatan timbalan presiden lawan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kalah teruk.

Bukan Mat Sabu sahaja yang kalah teruk, malah golongan G18 yang benci presiden kalah belaka kecuali Mazlan Aliman yang kekal.

Pada yang marah kat penulis tempohari boleh fikir dan fikir betapa benarnya kata penulis bahawa Mat Sabu tak tahu urus emosi dan tergamak mengamuk sakan dalam satu majlis cermah sehingga pembesar suara menjadi mangsa.

Sehubungan dengan itu, bukan Mat sabu sahaja yang tak tahu urus emosi, malah rakan rakannya termasuk Datuk Husam Musa dan Datuk Mahfuz Omar turut tak tahu urus emosi miskipun masih kekal sebagai  batu api dalam Pas sekarang.

Penulis berani berkata selain Husam dan mahfuz, masih ramai lagi orang yang duduk dalam parti Pas kini telah, sedang dan akan bertindak  sebagai api dalam sekam, gunting dalam lipatan dan duri dalam daging.

Kata kata tersebut pernah disebut banyak kali oleh Datuk Dr Harun Din, ketika jadi timbalan mursyidul Am agar Pas waspada dengan gerakan golongan tersebut.

Penulis berani mengatakan Mat Sabu, walapun dapat RM 15,000 sebelun dengan DAP, akan tetapi kelihatan sudah dipijak kepalanya. Terutama sekali untuk dijadikan batu loncatan  agar dalam PRU 14 nanti DAP dapat tambah kerusi parlimen melebihi 39 kerusi.

Maka berbaloilah pelaburan yang dilaburkan terhadap orang orang Melayu yang tidak tahu urus emosi itu.

Sebelum ini DAP mendapat untung besar dari menang 10 kerusi parlimen dan tambah 39 kerusi,dengan alasan pas tak rugi  bekerjasama dengan parti anti islam itu.

Kini baru tahu, rupa rupa kata kata presiden pas tak rugi itu jadi terbalik kot dan rata rata bersetuju DAP telah mengkhianti kerjasama, macam Yahudi mengkhianati perjanjian kerajaan Madinah yang di terajui Nabi Muhammad SAW.

Jika perjanjian yang dibuat oleh Rasulullah SAW dengan Yahudi telah dikhianati. Apatah lagi dengan kerjasama antara DAP dengan Pas dalam pakatan rakyat. kerana manusia suatu zaman nanti menjadi lebih buruk dan babrak lagi berbanding dizaman kerajaan Madinah.

Kafir modern lebih kejam dan zalim berbanding kafir zaman silam. Bukit, Yahudi telah membunuh dua juta rakyat palestin dan meracun 250 kanak kanak palestin di kem Sabra dan Satilla. Merogol, membedah perut wanita mengandung dan membunuh umat Islam di Bosnia.

Bukti terdekat dengan kita. peristiwa 13 Mei, umat islam di Kuala Lumpur di perlakukan dengan kejam dan zalim oleh kafir modern dan tidak musthail akan berulang kembali apabila umat islam gagal mempertahankan kuasa memerintah Negara.

 

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


CARI MAKAN

Posted: 23 Feb 2016 06:50 PM PST




CARI MAKAN
Dulu ostat2 boleh cari makan jual agama.. skrg masa2 sukar la TT.. ostad2 kene buat kerja sampingan.. Ada yg menguntungkan.. jadi jurucakap dan panel2 syariah kpd Bank2 Islamik.. dah nama pun bank.. mestilah menipu kerjanya.. apala bodo sangat ostad2 ni.. malah bank2 kafirin pun sama buat produk islam.. semua riba dan duit penipuan adalah menjadi halal dgn petikan ayat2 quran dan hadis. Kendian buat bisnes lembu korban kat oversea.. beli lembu 1800 kat pak cik kampung..
kutip 7 bahagian dpt 5000 lebih.. lumayan sih.. hantar utk eskimo dan alaska sana yg masuk islam.. untung 3200 tu..mau 20 ekor lembu.. mmg bisnes best bro.. Tolong kutip derma Palestine Syria kejadah mende.. lagi untung.. entah sampai ke idak.. Siap setup derma guna service Maxis Celcom lagi.. mentekendarah ni mcm2 cara.. mcm ASTRO jugak.. 
Kendian buat bisnes umrah dan haji.. masyuk bhai..dapat bawak satu keluarga pegi melancung arab dan mekah secara free anak beranak serta mertua besan.. kicik2 pun ok.. upah haji. on JIN OOO JIN LAGI

--------------

BERITA HEBAT PAGI INI

Posted: 23 Feb 2016 06:18 PM PST






BERITA HANGAT

BERITA GEMPAR

TAHNIAH MEDIA

THE MINSIDER

Panel pemantau SPRM bertemu kali 

terakhir hari ini, gesa Najib didakwa 



Panel Penilaian Operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan bertemu untuk kali terakhir hari ini, masih berkeras supaya Najib didakwa ke atas skandal kewangannya, kata sumber.
Spekulasi hangat timbul ia mungkin dibubarkan selepas tempoh setahun panel yang terdiri daripada kumpulan 8 individu dipengerusikan bekas setiausaha kerajaan negeri Sarawak,  Dr Hamid Bugo berakhir hari ini, selepas mereka tidak menerima surat lanjutan perkhidmatan.
Ahli lain panel itu ialah  Mohamed Jawhar Hassan, Zamani Abdul Ghani, Azizah Arshad, Wan Abdul Wahab Abdullah, Profesor Dr Normah Omar, Dr Sundramoorthy M Pathmanathan dan Lim Chee Wee.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/panel-pemantau-sprm-bertemu-kali-terakhir-hari-ini-gesa-najib-didakwa#sthash.gfVw0kg2.dpuf


KAH KAH KAH
woit
satu malaysia tak sabar
semua tunggu apa kenyataan resmi
semua kena berhenti
kah kah kah
sebelum berhenti
buat tugas akhir
untuk nusa dan bangsa
tugas akhir untuk sejarah
tugas akhir untuk dunia
semua menunggu

TUGAS AKHiR



--------------

MASIH BELUM SELESAI

Posted: 23 Feb 2016 05:35 PM PST








RUPA RUPANYA

KES 1MDB BELUM

SELESAI

SAPA CAKAP

DAH SELESAi?



Zeti harap siasatan 1MDB selesai sebelum khidmatnya tamat



Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) Zeti Akhtar Aziz berharap dapat melihat siasatan ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB) selesai sebelum tempoh 5 tahun perkhidmatannya berakhir April ini.
"Itu apa yang saya nyatakan dan ke arah itulah hala tuju usaha saya, (iaitu), menyelesaikannya (siasatan 1MDB) semasa masih di dalam tempoh perkhidmatan saya, supaya gabenor selepas ini boleh memulakan tugasnya dengan rekod yang bersih," katanya kepada pemberita selepas majlis pecah tanah Asia School of Business, dengan kerjasama MIT Sloan School of Management di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau berkata demikian ketika mengulas sama ada beliau yakin siasatan ke atas skandal 1MDB dapat diselesaikan semasa tempoh perkhidmatannya sebagai gabenor bank negara.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/zeti-harap-siasatan-1mdb-selesai-sebelum-khidmatnya-tamat#sthash.ab4TVSEz.dpuf

KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap
kes ini tak akan habis
ini kes besar
ini kes antarabangsa
ini kes dunia
ini kes global
swiss - france -singapore
hong kong -uk -
kah kah kah
berapa lagi orang jahat
wanted oleh bank negara
kah kah kah
zeti pasti tahu
zeti pasti ada bukti
apa jadi dengan datuk subu?
apa jadi dengan nik?

TAK SELESAi
------------

LEEMBAGA EETAM TABUNG HAJEE

Posted: 23 Feb 2016 05:00 PM PST







LEEMBAGA

TABUNG HAJEE

ADA LEEMBAGA

EETAM LEEGAM


Tabung Haji rugi RM100 juta labur dalam syarikat roti, kata Rafizi


Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli hari ini mendakwa langkah agresif Lembaga Tabung Haji melabur dalam syarikat membuat roti pada 2007 menyebabkan kerugian hampir RM100 juta.
Beliau berkata, pembelian aktif saham Silverbird Group Berhad (kini dikenali sebagai Hi-5 Conglomerate Berhad) Tabung Haji secara meluas di antara September dan Oktober 2007, yang menyaksikan kenaikan saham syarikat membuat roti itu daripada 39 sen (awal September 2007) kepada RM1.08 pada 16 Oktober 2007.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tabung-haji-rugi-rm100-juta-labur-dalam-syarikat-roti-kata-rafizi#sthash.S20K7cK2.dpuf

KAH KAH KAH
woit
lee tabung hajee
habees punah
habees ranah
habees lingkup
akibat saeekor eee

EE EE EE LAGi



---------------

KENYATAAN RESMI - PERANG

Posted: 23 Feb 2016 09:50 AM PST








KENYATAAN MEDIA PERANG DI SYRIA: MALAYSIA 

JANGAN TERLIBAT, SYOR LANGKAH RUNDINGAN 

PERDAMAIAN Berita yang berkata Malaysia terlibat dalam satu siri latihan ketenteraan berkaitan peperangan di Syria baru-baru ini yang turut melibatkan 20 negara termasuk Arab Saudi amat membimbangkan. 

Ini kerana tindakan ketenteraan yang dipelopori Arab Saudi ini bakal mendatangkan impak geopolitik yang cukup negatif, bukan sahaja dari segi keselamatan di rantau Timur Tengah, tetapi juga pendirian neutral Malaysia selama ini. 

Saya menggesa agar Putrajaya mengkaji cara terbaik untuk mengundur ("disengagement") dari situasi yang memasukkan Malaysia ke dalam kancah peperangan di Syria. Pada masa yang sama, Malaysia perlu berhenti dari menyertai sebarang latihan ketenteraan berkaitan Syria, terutama yang tidak menggunakan saluran Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

Peperangan bukanlah perkara yang mudah mahupun murah, dan tatkala ekonomi Malaysia tidak begitu sihat serta dibelenggu pelbagai masalah dan skandal kepimpinan sedia ada, langkah ketenteraan di Timur Tengah tidak patut di ambil kira selagi jalan penyelesaian melalui meja rundingan belum berakhir.

Sebaliknya, Malaysia perlu tegas dan proaktif mengesyorkan langkah rundingan dan perbincangan untuk mencapai perdamaian di Syria dan Timur Tengah. Hanya penyelesaian politik melalui meja rundingan dapat mencapai perdamaian yang lebih mampan dan berkekalan. 

Dr Wan Azizah Wan Ismail 
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Presiden KEADILAN 
23 Februari 2016 -






-----------

KANG KONG HILANG KEBVUN

Posted: 23 Feb 2016 05:30 AM PST






BILA 

KANG KONG

HILANG KEBUN

TANDA LEDAKAN

AKAN SAMPAI


Tiada bajet, Putrajaya tamatkan kontrak 156 profesor 
KUALA LUMPUR, 23 Feb — Majlis Profesor Negara (MPN) menjelaskan seramai 156 profesor berstatus kontrak berusia 61 hingga 70 tahun di universiti awam tidak dilanjutkan perkhidmatan susulan kekangan bajet.  
Ketua pegawai eksekutifnya Prof  Dr Raduan Che Rose berkata sumbangan profesor kontrak sewajarnya dihargai kerana lebih separuh daripada mereka berumur dalam lingkungan 55 tahun.  
"Untuk meraih gelaran profesor, seseorang itu memerlukan proses yang panjang kerana mereka perlu diiktiraf menerusi kepakaran masing-masing. Namun begitu, apabila sampai umur 60 tahun, mereka diberhentikan pula.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tiada-bajet-putrajaya-tamatkan-kontrak-156-profesor#sthash.dyibRjfc.dpuf


----------------

JAUH LAGI

Posted: 23 Feb 2016 05:00 AM PST







YANG 

MENGHULUR

TERIMA KASEH

SASARAN

JAUH LAGI

RM75,160


KUTIPAN
Terbaek tuan tt.sentiasa lah update jumlah kutipan utk memudahkan org menderma..secara tak langsung kutipan ini menampakkan brp rmi sokongan rakyat kpd mat sabu.bykn penduduk Malaysia brp ramai.katalah sorg kasi singgit.. Kalau 500 ribu derma singgit bkn ke byk tu.blh buat dan pembangunan Unit Amanah..tapi sila gunakan dgn amanah,siarkan kemana perbelanjaan,apa yg diusahakan pasti rakyat makin menyokong...Mmg stkt ni Amanah yg terbaek berbanding parti lain,Pkr nmpk xberprinsip,dap dan pas x habis2 gado pasal hudud. Bosan woi... on LAPORAN SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/22/16
SEMOGA
Dah pergi separuh TT.. RM250.00..Semoga berjaya hendaknya mencapai RM200K tu.. Ada RM250 lagi.. tunggu gaji ya.. on SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/22/16

MEK
Mek dah derma. Tapi mek ada satu soale. Kalu duit lebih Abe Mat Sabu pulang balik pada penderma tak? Kah Kah Kah... on SAHABAT MAT SABU
mek
on 2/22/16

GILIRAN
Hallamak.. insyaAllah..hari ni giliran gua masukkan 250.00 ya TT. Target gua x banyak.. dlm 500.00 ja. Mmg gayat la sikit nak sumbang kaddaboom gitu. Apapun gua masukkan separuh dulu. Gaji pun 2-3 hari lagi dah nak dpt. Selamat berjuang Abg Mat Bronson. InsyaAllah.. kalo kene saman lagi, gua spare siap2 RM1000.00 pulak ya.. skrg mmg gua tengah sengkek botoi2. on TERIMA KASEH DARI SAHABAT MAT SABU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/22/16

TOK ARAB
Wow.br brp hari dah 70k...kalau mcmni rsnye nt mau dpt lebih pulak, kalau dibiarkan terus mau lebih drp derma 2.6 bilion tu nt marah pula penderma2 arab.kih on TERIMA KASEH DARI SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/21/16

MAY BANK

5642 5857 6644
-----------------

BERITA BAIK

Posted: 23 Feb 2016 04:30 AM PST








BERITA BAIK

PERSOALAN

BERAPA LAMA

BOLEH BERTAHAN?



US, Russia reach deal on ceasefire in Syria to begin Feb. 27 – reports: Islamic State (IS, former ISIS/ISIL) and the Al-Qaeda-linked Al-Nusra Front are excluded from the plan.. The document has yet to be signed by all the parties to the Syrian conflict – with an obvious exception of IS and Al-Nusra, as they are on the UN Security Council's list of terrorist organizations.



--------------

JIN OOO JIN LAGI

Posted: 23 Feb 2016 04:00 AM PST
















TANGKAL
hebat..syabas..manusia harun jin dan zamihan ni bole pegang beribu2 jin.agaknya jin2 milik guru ji atau puaka kok ros tu bole tangkap dan ditangkal ke?mcm ne manusia bole confident dgn pengakuan islamic si jin2 tu?jin2 ada ic islam ke ada halal jakim ke?sedangkan manusia yg ada mgucap dua kalimah syadah pun kini masih kukuh sebagai penguasa yg memiliki negara dan memerintah dgn rasuah, akta2
baginda, akta2 zalim, gst cukai mekai yg menjerut leher tak kira rakyat islam ke rakyat hindu ke rakyat cina ke..apakah manusia2 spt zamihan dan harun jin ini bole merasuk ke sultan2 saudi agar tidak mbunuh warga yemen?cite2 alam jin ini kelihatan sgt hebat..sedangkan perkara2 kezaliman yg tuhan allah tunjukkan depan mata dgn mata kasar manusia, dgn mata syarit manusia, tp manusia tak dpt melihat, inikan pulak hal2 gaib yg langsung tak nampak.wajib la manusia zamihan dan harun jin ni bersatu dan mengumpulkan tentera2 gaib atau jin2 yg diislamkan serta disunatkan agar laknattullah amerika si taghut on HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN
Anonymous

on 2/22/16


TOK PAWANG
Kalau tukang batu kerje nye seharian ngikat batu, tukap atap buat atap .. ustaz dah tentu ngajar ugama, ngajar supaya manusia ini bermoral dan berintegreti, tak buat dua kerja
dalam satu masa, tak makan rasuah, tak dagangkan ugama .. bukan ajar camne nak masuk surge, itu kerja tuhan. Yang berurusan dengan hantu dan jin, sejak dulu lagi kita tahu ini urusan Tok Pawang, Bomoh dan Dukun.
Tapi sejak nama Harun Din terpacul aku tengok orang ugama dah pandai tangkap hantu. Aku kaanfiyus, memikirkan macamana pemain bola boleh masuk acara renang, macamana pelacur tetiba jadi uztazah. Uztaz dah tentu ramai di gajikan untuk ngajar ugama .. jadi ngajar jelah jangan curi masa jadi Pawang, nanti Pawang nak makan apa. Ustaz bukan setakat ngajar baca dan apal tapi secara praktikal untuk hadapi tata hidup hari ini .. supaya budak melayu tak stim dan terjerit-jerit lagi lihat lembu pakai baju kurung melintas dan nanti bila tua sikit tak makan rasuah. Tengok je lah kes buli dan pukoi hampir on HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN
panglimo potaseh


on 2/22/16



-------------

BERITA JAM TIGA PETANG

Posted: 22 Feb 2016 11:17 PM PST








JAM 3 PETANG

 23/02/16

SETAKAD INI

RM75,650 

TERKUMPUL

TERIMA KASEH

TERUSKAN LAGI

MAY BANK

5642 5857 6644






------------

TAK ADA APA NAK CAKAP

Posted: 22 Feb 2016 09:00 PM PST





TERGOLEK

DOG KETAWA



Pembentangan laporan akhir 1MDB ketua audit negara PAC ditangguh lagi

23 Feb — Menggunakan alasan komitmen ahli, Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) menangguhkan pembentangan Laporan Akhir Ketua Audit Negara berhubung syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke satu tarikh yang akan ditetapkan. Ketua audit…

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

PUNDEEEK

WAK KRAAAAK






-------------

MAT BANGLA OOO MAT BANGLA

Posted: 22 Feb 2016 08:00 PM PST




Keputusan U-turn ambil pekerja Bangladesh buktikan suara rakyat penting

Pengumuman oleh Timbalan Perdana Menteri untuk menangguhkan pengambilan pekerja asing termasuk 1.5 juta pekerja Bangladesh membuktikan bahawa suara rakyat itu penting dan berkesan. Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (AMK KEADILAN) menyeru agar rakyat untuk terus bersuara dan menyampaikan pandangan tentang pelbagai dasar kerajaan untuk mengingatkan pihak pemerintah supaya tidak melaksanakan dasar-dasar yang tidak memberikan manfaat kepada rakyat dan negara.

Kedegilan pihak kerajaan untuk membawa masuk 1.5 juta pekerja dari negara Bangladesh sebelum ini telah membangkitkan kemarahan dan ketidakpuasan rakyat, kerana pengambilan pekerja asing secara besar-besaran bermaksud pekerjaan rakyat dirampas, gaji rakyat ditekan dan kemungkinan mendatangkan pelbagai masalah sosial. Sesungguhnya, AMK KEADILAN memahami kemarahan dan ketidakpuasan rakyat tentang keinginan pihak kerajaan untuk membawa lebih banyak pekerja asing.

Jelasnya, penangguhan pengambilan pekerja asing ialah satu pertimbangan politik berikutan kebangkitan rakyat dan lahirnya semakin banyak musuh politik pentadbiran Najib akibat daripada isu 1MDB, isu RM2,600 juta dalam akaun peribadi Perdana Menteri dan isu menukarkan Menteri Besar negeri Kedah. Jika tidak, kerajaan BN tidak akan mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing sehari selepas menandatangani perjanjian dengan kerajaan Bangladesh untuk membawa masuk pekerja dari negara tersebut.

Hal ini  juga membuktikan bahawa jika suara rakyat itu lantang dan jika rakyat terus bersuara, pihak pemerintah tidak akan bertindak sewenang-wenangnya, dan suara rakyat itu boleh mengubah nasib negara.

Sebelum ini, Menteri Sumber Manusia pernah menyatakan bahawa jumlah pekerja asing yang mempunyai permit dan pekerja asing haram di negara kita telah mencecah 6.7 juta orang. Jika kerajaan membawa masuk lagi 1.5 juta pekerja Bangladesh lagi, bilangan pekerja asing di negara kita akan tidak jauh daripada 10 juta orang; populasi negara kita sekarang hanya sekitar 30 juta orang.

Kebergantungan kepada pekerja asing yang keterlaluan dalam pelbagai sektor terutamanya sektor pembinaan merupakan satu perkembangan yang tidak sihat dan perlu diperbetulkan oleh kerajaan. Pada zaman 1980an, kerja-kerja sektor pembinaan dalam negeri dipikul oleh pekerja tempatan, dan tidak kurang juga golongan wanita di kalangan mereka, malah seorang penyanyi tempatan pernah menyanyikan sebuah lagu untuk memuji pekerja wanita di sektor pembinaan.

Sementara itu, kerajaan juga perlu menyekat pelaburan asing dan syarikat asing yang bergantung kepada pekerja asing. Pada kebiasaan, kerajaan memberikan insentif cukai kepada pelabur asing untuk menarik pelaburan mereka ke negara kita, jika mereka dibenarkan untuk mengupah pekerja asing secara besar-besaran dan bukannya pekerja tempatan, ia tidak akan memberikan sebarang manfaat ekonomi kepada rakyat dan negara.

Selain dasar kerajaan, majikan-majikan tertentu juga perlu melakukan perubahan dalam pemikiran dan pengurusan mereka. Mereka harus mengerjakan kecekapan dan keberkesanan pekerja, bukannya hanya kerajinan dan waktu bekerja yang panjang.

Terdapat satu berita ringkas bergambar dalam akhbar hari ini yang boleh menjadi rujukan kepada para majikan: Penyelidikan daripada Universiti Hokkaido di Jepun membuktikan bahawa walaupun masyarakat semut mempunyai satu sistem berehatnya sendiri, iaitu dalam setiap sarang semut, terdapat 20% hingga 30% 'pekerja simpanan' yang khusus untuk memikul kerja-kerja secara bergilir-gilir, jika tidak, kelangsungan operasi sarang tersebut akan terjejas. Kata wakil pasukan penyelidikan tersebut, ini bermaksud jika manusia hanya mengerjakan pencapaian jangka pendek dan meminta pekerja untuk bekerja lebih masa dengan kerap, ia akan memberikan kesan buruk kepada perkembangan organisasi tersebut.
  
YB Lee Chean Chung
Ketua Penerangan
Angkatan Muda KEADILAN
Parti Keadilan Rakyat





---------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT