Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


ZAMIHAN DIKECAM WARGA MAYA SEBAGAI PENAKUT

Posted: 08 Feb 2016 05:06 AM PST





Ramai warga maya menganggap bahawa Zamihan sebagai seorang yang penakut untuk berdebat secara terbuka. Ustaz Asri yang pernah memberikan saranan agar debat bersama Zamihan ini dibuat secara langsung, namun hari ini beliau memberikan alasan agar dinasihatkan oleh Shahidan Kasim supaya dibuat secara tertutup...lihat komen warga maya mengutuk beliau.




Asri setuju 7 tarikh alternatif debat Zamihan sebelum tutup kes


Romzi Bin Yusoff Zie ·
Sembang je dogol zahamizan ni
Like · Reply · 1 · 1 hr
Kita Minda ·
Cuba nasihat igp supaya amanah dgn kuasa yg ada padanya.
Like · Reply · 1 · 1 hr
Malamwira Malamwira ·
Ulamak yg baik ikutan nabi2..ulamak yg buruk berperangai seperti va......
Like · Reply · 1 hr
Romzi Bin Yusoff Zie ·
Senang2 je kata org kafir lah..wahabilah
Ni ke di namakan ust..
Temberang je lebih..tolol
Uda Ngalah ·
Kalau nak buat tertutup...baik tak payah debat lah..
Bukan nama debat
Itu perbincangan atau meeting..beserta kopi o secawan seorang beserta karipap bocor nampak inti..
So kalau nak tertutup juga tak perlu lah canang gembar gembur sana sini..
Tak payah beritahu media lah...buat diam2..
Like · Reply · 6 · 1 hr
Bala Singan
Very truth
Like · Reply · 1 hr
Yazid Surip
nak cakap telor kecut malu pulak.. kahkahkah
Like · Reply · 21 mins
Alif Ain ·
bertelagah di medan terbuka.. nak diselesaikan di medan tertutup....
yang keliru rakyat umum...
Like · Reply · 4 · 1 hr
Radzwil Ranjit ·
memanggil org 'ANJING' tak menimbulkan perbalahan, tapi berdebat menimbulkan perbalahan... Ustaz... Ustaz... Bertaubat la....
Like · Reply · 1 · 54 mins
Johnny Tung
lebih baik kita debat macam mana nak selamatkan ekonomi dan memajukan Negara, Semua Agama ajar umatnya buat baik, jangan fitnah, jangan curi, Jangan tipu, Simple je, Kalau tu pun tak boleh buat...... tak payahlah.............
Like · Reply · 1 · 54 mins
Mujaheed Abdullah ·
Militant IS? yang umum tahu dia lah yg merupakan militant IS, perangai pon burok nak ajar orang lain. Jadi ketua ISIS atau perkasa dan Isma boleh lah si Zahamizan
Like · Reply · 1 · 54 mins
Azemi Shaari ·
Works at Self-Employed
celaru macam ni, pi lah sembang ka dailog ka jgn duk keriau jerit sana sini.
Like · Reply · 54 mins
Safian Tan Sulaiman ·
cabar mencabar secara terbuka.bila debat tertutup pula ngapa? umat msia ada sikit bersatu banyak terabor oleh hujah2222........siapa agaknya?
Like · Reply · 1 · 52 mins
Tembaring Tom ·
Kalau buat tertutup, dimana kebenarannya. Ust baru ni bercakap diruang bicara berkata orang macam kami tidak fikir secara baik jadi buat terbuka supaya kami dapat ilmu. Ini bukan cari kalah menang macam ust minta, ini cari kebenaran seperti dr maza minta. Ust pernah berkata tanpa syarat dimana saja bila bila masa hatta di utara ust pi. Sekarang alasan kuliah untuk banduan macam alasan tak logik langsung. Macam KDN tak ada ust lain yg boleh ganti. Ust dari PDRM tak boleh kah? Atau hanya Ust seorang saja yang layak. Cuma kami hanya nak pencerahan. Setahu saya, haram hukumnya jika sembunyikan ilmu Allah terutama dari ust atau dari siapa saja yang tahu.
Like · Reply · 2 · 52 mins
Leslie Chan ·
Kah kah kah debat tertutup ni samalah garu peliaq syok sendiri kah kah kah
Like · Reply · 1 · 49 mins
Syed Amran Tuan Long ·
Zamihan ni kaki kelentong.....jangan percaya kpd ust jenis ni....ckp bukan main kagi
Like · Reply · 1 · 48 mins


KENAPA AMANAH BERTANDING DI SELANGOR..

Posted: 08 Feb 2016 03:28 AM PST

"Ramai yang bertanya tentang kesahihan laporan Sinar Harian hari ini tentang hasrat Amanah Selangor nak bertanding lawan PAS dlm PRU 14 akan datang. Jawapan nya betul cuma tak berapa lengkap. Butir-butirnya begini:

✔ 1. Kami menganggap pertandingan dalam PRU 14 akan datang adalah hanya antara Pakatan Harapan dan BN sahaja. Di bawah sistem demokrasi, mana-mana calon daripada parti lain atau bebas pun boleh bertanding tetapi kami menganggap itu tidak membawa apa-apa makna kerana mereka tidak berupaya membentuk kerajaan jika menang satu atau dua kerusi sahaja. Justeru itu PH akan meletakkan calon di semua kerusi, DUN dan Parlimen bagi menentang BN kerana kita mahu mengambil alih pentadbiran di negeri-negeri dan Persekutuan.

✔ 2. Amanah mengambil keputusan menggantikan PAS dalam PH dan dengan itu secara automatik akan mewakili PH bertanding di semua kawasan yang ditandingi PAS dalam PRU 13 dahulu. Walaubagaimanapun keputusan terakhir bergantung kepada perbincangan sesama rakan-rakan dalam PH yakni PKR dan DAP. Dan PAS TIDAK terlibat dalam perbincangan ini kerana PAS bukan parti komponen PH.

✔ 3. Tindakan ini bukan berasaskan dendam atau marah kepada PAS tetapi atas kesedaran bahawa pembangkang perlu bersatu atas satu platform jika ingin menumbangkan Umno/BN sebagaimana yang dibuktikan dalam PRU 12 dan 13. Dan platform yang dimaksudkan ialah Pakatan Harapan. Sehingga hari ini PAS menolak PH dan menyatakan ingin bekerjasama dengan Umno. Maka kami dalam PH menganggap PAS akan menjadi lawan kami dalam PRU akan datang kecuali ada perubahan drastik pada kedudukan PAS sekarang.

✔ 4. PH menegaskan sekali lagi bahawa rakyat termasuk pembangkang perlu bersatu untuk menumbangkan Umno/BN demi rakyat dan negara. Umno/BN sudah tidak relevan lagi, sudah rosak "beyond repair" dan mesti ditumbangkan dalam PRU 14. Kami masih membuka pintu pada semua yang sedia bersama PH untuk menentang BN. Tetapi pintu ini tidak terbuka sampai bila-bila kerana PRU 14 makin hampir."

Ir Izham Hashim
Pengerusi
AMANAH Selangor

MAKLUMAN -AWAS KEPADA SEMUA PENGGUNA FB,WASSAP,BLOGGERS ,TWEETERS

Posted: 08 Feb 2016 02:38 AM PST

SKMM WALAU BAGAIMANA PUN MENAFIKAN MEREKA MENGELUARKAN ARAHAN SEBEGINI

Apandi jadikan sistem perundangan macam badut

Posted: 08 Feb 2016 01:59 AM PST


SHEIKH_OMAR_ALI_SENAWANG_03072015_TMIKAMAL_ARIFFIN_09
KUALA LUMPUR 8  FEB: Keseluruhan sistem perundangan di negara ini seakan-akan di'badut'kan bagi melindungi skandal rasuah yang menyelubungi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak
Penolong Setiausaha Publisiti DAP Johor, Sheikh Omar Ali, berkata seluruh sistem seakan-akan di'badut'kan oleh tangan-tangan berkepentingan yang gagal meletak kebenaran di tempat teratas.
"Kegilaan apakah ini? Jika keadaan ini berterusan, rakyat bukan sahaja akan melakar imej wajah Najib untuk di'badut'kan, bahkan rakyat akan hilang kepercayaan," katanya.
Beliau berkata demikian pada kenyataan media hari ini berikutan percanggahan kenyataan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali dengan Menteri Luar Saudi, Adel bin Ahmed al-Jubeir.
Menteri Luar Saudi, Adel menyatakan dana RM2.6b itu bukan sumbangan politik atau ia berasal dari kerajaan Arab Saudi sebaliknya 'pelaburan' yang tidak dinyatakan
Sebaliknya, Apandi ketika membebaskan Najib dari siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyatakan dana itu sebagai suatu sumbangan
Sheikh Omar berkata, Apandi harus merungkai persoalan itu dan mengangkat kebenaran berikutan rakyat seolah-olah dipermainkan dengan kenyataan 'flip flop' berhubung skandal itu.
Beliau mempersoal sama ada Apandi bakal menuruti langkah polis yang mewujudkan Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) bagi menyekat penggunaan media sosial untuk mengkritik Najib.
Katanya, Apandi seolah-olah mengikuti jejak langkah sama apabila mahu meminda Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972 dengan menjadikan penjara seumur hidup dan 10 sebatan sebagai hukuman.
"Ia digambarkan terhadap mereka yang membocorkan rahsia negara dan wartawan yang melaporkannya," katanya sambil mengakui rahsia dan keselamatan negara perlu dipelihara.
Namun, kata Sheikh Omar, semangat perlembagaan dan undang-undang yang luhur dalam sesebuah negara demokrasi mesti menyebelahi dan menegakkan kebenaran.

GONG XI FA CAI

Posted: 08 Feb 2016 01:56 AM PST

Nasib Baik Bukan Mat Sabu Punya Hal Bro ? Kalo Tidak?...BATU BARA BLOGSPOT

Posted: 08 Feb 2016 01:13 AM PST




ITU AKU KATA KALAU DEPA BUAT TAK APA ...KALAU ORANG LAIN BUAT SAH KAPIAQ....TAK GUNA BETOI...GUNA AGAMA UNTUK KEPENTINGAN PARTI KA OIIIIII

Nasib Baik Bukan 

Mat Sabu Punya Hal Bro ? Kalo Tidak?

"Meraikan orang-orang Cina semperna Tahun Baru Cina bukanlah suatu kesalahan kerana
ia adalah perayaan budaya orang Cina sejak zaman berzaman tetapi meniru tatasusila

 serta berpakaian seperti Dewa sembahan orang Cina mendapat pertikaian orang ramai." Kah Kah Kah
Kalo Bro Mat Sabu Presiden Amanah tu yang buat perangai pakai macam 'orang PAS' nie bro?

Seantero Malaya nanti PAS melalui Pascai dan Walaa auta depa akan canang sepanjang tahun bro?

Depa nanti hingaq yang bukan-bukan? kes Mat Sabu yang dah setel 20 tahun lebih pun depa penaik

depa dendang lagi bro? Kah Kah Kah - Lihat
Bang Mat tahu hukum hakam Islam yang mana boleh yang mana tak boleh, Amanah ada

dua penasihat hebat..tentu Bang Mat akan tanya dulu perkara2 'syubhah' macam nie !
Melahok dan melehaq sangat PAS nak raih undi Cina, tapi dengan Cina DAP bukan main

kasaq lagi bahasa depa? Apa yang depa tak kata kat DAP? cer tengok balik bawah nie.. 


Kita tengok laa apa DUPP akan ejas nanti? Ini soal tatasusila bro !

ia ada hukum jelas berkaitan dengan bentuk perlakuan seperti yang

 Setiausaha Perhubungan Pas Negeri Selangor YB Mohd Khairudin

Othman  membuat 'aksi' begini? Sama-sama kita tunggu!

Nasib baik 
bukan MAT SABU yang pakai 
pakaian seperti Dewa Sembahan Orang Cina


PAS SELANGOR TERDESAK MERAIH SOKONGAN ORANG CINA SEMPERNA SAMBUTAN TAHUN BARU CINA 2016



Terdesaknya Pas untuk meraih sokongan undi daripada orang Tionghua sehingga sanggup meniru tatasusila serta kepercayaan orang-orang Cina beribadat dengan berpakaian laksana dewa-dewa sembahan orang Cina.
Meraikan orang-orang Cina semperna Tahun Baru Cina bukanlah suatu kesalahan kerana ia adalah perayaan budaya orang Cina sejak zaman berzaman tetapi meniru tatasusila serta berpakaian seperti Dewa sembahan orang Cina mendapat pertikaian orang ramai.
Nabi s.a.w melarang umat Islam meniru tatasusila orang bukan Islam, antaranya sabda Nabi s.a.w:
"Bukan tergolong dari kalangan kami siapa yang menyerupai selain kami (iaitu orang kafir)." (Hasan Al-Tirmizi)
Nabi juga bersabda: "Barangsiapa menyerupai suatu kaum, maka dia tergolong daripada mereka."(Sahih Ahmad).
Apa agaknya yang akan di jadikan kenyataan Majlis Syura Ulama Pas berhubung peristiwa ini. Adakah mereka akan menghalalkan tindak tanduk Setiausaha Perhubungan Pas Negeri Selangor YB Mohd Khairudin Othman.?
AdminUstaz Ahmad Awang Supporters 











copy dan paste dari KDL@Nasib baik bukan MAT SABU yang pakai pakaian seperti 
Dewa Sembahan Orang Cina  



AL-Kisah


Masak lebai PAS jadi lauk sekarang..... Wala'un pun tak sempat nak angkat muka,
 peluru datang bertalu-talu, tak sempat nak tepis..... lepas satu, satu...
 Wala'un sampai phobia, tak berani nak bukak FB.

Kah Kah Kah


Apa 
Keperluan memakai begitu?

Itu bukan Maharaja Cina tetapi salah seorang drp 8 dewa kepercayaan

kaum cina.
Berasal dari mitologi Taoisme, dan termasuk dewa dewi terkenal dalam

kisah klasik Tionghoa. Mereka adalah simbol keberuntungan bagi

masyarakat Tionghoa.
Masing-masing dewa mewakili 8 kondisi kehidupan : ....
1. anak muda, 2. lansia, 3. kemiskinan, 4. kekayaan, 5. rakyat jelata,

 6. ningrat, 7. pria dan 8. wanita.
YB Khairuddin Othman, ADUN PAS Paya Jaras itu membawa imej

dewa Cao Guo Jiu. Kalau diperhati, di rumah² kaum tionghua ada

tempat sembahyang utk dewa² ni.Sekarang, apakah perlu

YB Khairuddin memakai pakaian dewa yang menjadi sembahan kaum lain?

Apa hukumnya? Memadailah kita cuma sama² meraikan sambutan

tahun baru (kalender) cina.. Ustaz Ahmad Awang Supporters 

PUNYA NAK DAPAT SEMULA KEPERCAYAAN KAUM CINA...SANGGUPKAH BERPAKAIAN BEGINI???

Posted: 08 Feb 2016 01:10 AM PST



Kepada;
Yang Berhormat Setiausaha
Majlis Syura Ulama (MSU)
Parti Islam SeMalaysia (PAS)
Yang Berhormat Ustaz,
PEMAKAIAN BERUPA DEWA CINA OLEH YB KHAIRUDIN OTHMAN (SETIAUSAHA PAS SELANGOR)
Merujuk kepada hal diatas yang semakin viral menerusi laman sosial.
2. Saya menuntut MSU menyatakan pendirian berdasarkan rujukan dan bersandarkan hukum atas tindakan YB Khairudin Othman tersebut.
3. MSU perlu segera tampil membuat penjelasan dan tidak mendiamkan diri. Jika ia suatu pelanggaran syariat, YB Khairudin mesti diminta bertaubat nasuha dan sekaligus melepaskan jawatan sebagai Setiausaha Perhubungan PAS Selangor dengan serta merta. Jika sebaliknya, MSU diminta mengarahkan semua para ustaz yang merupakan ahli dan penyokong PAS untuk memberikan penjelasan bahawa perlakuan Setiausaha PAS Selangor adalah diharuskan demi mengekalkan perpaduan kaum dan kepentingan parti sewaktu PRU akan datang.
4. Perkara ini mesti disegerakan kerana ia sudah mula 'panas' dan YB Khairudin hingga kini masih mendiamkan diri.
5. Sudah kedengaran disana sini ungkapan siapa sebenarnya boneka DAP?. Ini amat memalukan PAS. Harap MSU segera mendapatkan dalil untuk mengharuskan tindakan peribadi tersebut kerana sekarang PAS diheret sama.
Sekian.
Haji Ahmad Jauhari Maskon
Sabak Bernam
Selangor
8 Feb. 2016

‘APAKAH MAKNA RM2.6 BILION PELABURAN?’ TANYA ANWAR DARI PENJARA

Posted: 08 Feb 2016 12:45 AM PST

‘DAKWA RAZAK BAGINDA DI PERANCIS SELESAI KEMELUT RASUAH SCORPENE’ DR M

Posted: 08 Feb 2016 12:40 AM PST

PERMAINAN ‘TANGKAP PM’ JADI REBUTAN DI INTERNET

Posted: 08 Feb 2016 12:39 AM PST

‘BUKTI BAHARU DARI ARAB SAUDI, BUKA SEMULA KES RM2.6 BILION’

Posted: 08 Feb 2016 12:34 AM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT