Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


APA DIA RAHSIA KHAIRY JAMALUDDIN

Posted: 11 Dec 2016 08:00 PM PST





jeng jeng 
jeng jeng
jeng jeng



KESAH MAKIN

MENARIK

GEROMBOLAN

SEDANG 

BERAMUK

AWAS!

BERJAGA JAGA


APA CERITA NI KJ? BILA NAK JAWAB LIMA SOALAN INI?


Dalam Perhimpunan Agung UMNO yang lalu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin bukan saja menunjukkan pengampuannya yang luar biasa kepada Najib  melalui serangan kepada Mahathir Mohamad dengan mengubahsuai sajak "Melayu Mudah Lupa", malah juga mempersenda dan mengejek Mukhriz Mahathir dengan beberapa kali memanggilnya sebagai "Boboi".
"Saya telah menang Ketua Pemuda, tetapi saya dimasukkan ke dalam peti simpanan.
"Namun Boboi yang tewas telah dilantik sebagai Timbalan Menteri, tetapi saya tidak kecewa, saya istiqaamah bersama Presiden.
"Saya juga dituduh berwajah jahat berbanding "muka sedih"  Boboi," kata Khairy Jamaluddin lagi yang juga lebih popular dengan panggilan KJ.
Bagaimanapun, sekarang ini Mukhriz pula mendedahkan bahawa KJ sebenarnya pernah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib kerana tidak bersetuju dengan penjelasan mengenai 1MDB.
Namun, tambah Mukhriz, beliau difahamkan KJ kemudian menarik balik surat itu setelah dipujuk oleh Ahmad Zahid Hamidi.
Mukhriz turut mendedahkan bagaimana beliau sendiri pergi ke rumah KJ pada jam 11.30 malam, tahun lepas setelah dijemput oleh seorang kenalan dan pertemuan sulit  dengan Menteri Belia dan Sukan turut ada saksi yang hadir bagi bertujuan mencari jalan untuk menyelamatkan masa depan UMNO berikutan akar umbi yang dikesan semakin menolak kepimpinan Najib.
Maka, apa cerita ni KJ? Betulkan pendedahan yang dibuat oleh Mukhriz itu?
Pertama, betulkah beliau tidak setuju dengan penjelasan Najib mengenai 1MDB sebelum ini?
Kedua, benarkah beliau pernah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib?
Ketiga, benarkah Zahid Hamidi memujuknya agar menarik balik surat perletakan jawatan itu dan apa "pujukan" daripada seorang Timbalan Perdana Menteri yang membuatkannya setuju menarik balik itu?
Keempat, benarkah pernah ada pertemuan sulit antara beliau dengan Mukhriz pada jam 11.30 malam di rumahnya sepertimana yang didedahkan oleh bekas Menteri Kedah itu?
Kelima, apakah faktor sebenar yang menyebabkan beliau sekarang ini seolah-olah bersetuju dengan 1MDB, malah sedia menjadi pengampu tersohor kepada Najib?
Hanya lima soalan saja KJ, bila nak jawab ni?
http://shahbudindotcom.blogspot.com/2016/12/apa-cerita-ni-kj-bila-nak-jawab-lima.html

PERANG

MAKIN BESAR

PERANG MAKIN

MELUAS

NAJIB SEDANG

DIKEPONG





------------------------

RAHSIA KHAIRY BOCOR

Posted: 11 Dec 2016 07:30 PM PST






jeng jeng
jeng jeng
jeng jeng
jeng jeng



TETIBA TERBUKA

KES RASUAH

100 JUTA $$$

KEMENTERIAN KJ


ADA APA APA KE

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


KJ hantar surat letak jawatan?

ALOR SETAR - Bekas Menteri Besar Kedah,  Mukhriz Mahathir mendedahkan bahawa Khairy Jamaluddin Abu Bakar pernah menghantar surat peletakan jawatan sebagai Menteri Belia dan Sukan kepada Najib.

Beliau berkata, peletakan jawatan itu dibuat kerana Ketua Pemuda Umno itu tidak bersetuju dengan penjelasan yang diberikan berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan derma RM2.6 bilion pada tahun lalu.

"Pada tahun lepas, salah seorang kenalan kita menjemput saya untuk berjumpa dengan KJ secara sulit di rumahnya, kira-kira jam 11.30 malam. Saya pergi sendiri ke rumah dia, berjumpa tiga orang sahaja dan ada saksi.

"Perjumpaan itu kononnya untuk menyatukan kami berdua kerana kami dilihat pemimpin-pemimpin muda dalam Umno yang walaupun nampak sebelum ini bertentangan, tapi dalam hal menyelamatkan Umno ketika itu dia ingat kami berdua mungkin boleh lakukan suatu menggerakkan ahli-ahli di peringkat akar umbi khususnya orang muda untuk menolak kepimpinan Najib," katanya.

Beliau berkata demikian semasa ceramah perdana sempena majlis perasmian ibu pejabat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kedah oleh Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin di Stargate, di sini, kelmarin.

Menurutnya, pengakuan daripada KJ itu dibuat dengan alasan tidak mempercayai langsung alasan yang diberikan perdana menteri mengenai isu 1MDB dan derma RM2.6 bilion.

"Dia kata kepada saya, alasan-alasan yang diberikan langsung tak masuk akal dan macam memperbodohkan rakyat. Kemudian mengenai RM2.6 bilion, dia kata pak Arab ini bukan semuanya kaya termasuklah putera-putera raja pun. Jadi pilihlah yang mana tak kaya, bagi RM10 atau RM20 juta, suruh dia mengaku kononnya dia bagi RM2.6 bilion kepada Najib, selesailah.

"Itu kata-kata KJ kepada saya dan dia yakin perkara itu berlaku. Bukan setakat itu sahaja, dinyatakan bahawa dia sudah bersedia untuk letak jawatan kerana sudah tak tahan membela seorang pemimpin yang dia tahu salah guna kuasa. Kami memang sependapat mengenai masalah yang dibawa ke dalam Umno oleh presiden sendiri," katanya.

Mukhriz berkata, maklumat yang beliau terima akhirnya KJ memang sudah menyerahkan surat peletakan jawatan Menteri Belia dan Sukan kepada Najib dan mungkin melibatkan juga jawatan Ketua Pemuda Umno.

"Tetapi saya difahamkan Najib suruh (Naib Presiden Umno,  Ahmad) Zahid Hamidi pujuk KJ dengan apa-apa tawaran yang saya tak pasti, sehingga akhirnya KJ tarik balik surat peletakan jawatan itu.

"Ini membuktikan bahawa apa yang dia sebut dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) baru-baru ini kononnya dia sokong tak berbelah bahagi memang ayat Umno. Kononnya orang sangka dia itu jahat, tengok Mukhriz pun dah tinggal Umno. Hanya dia yang kekal, maka dia lah orang yang baik-baik kononnya," katanya.

Mengulas lanjut mengenai PAU 2016, Mukhriz mengakui berasa janggal dan pelik apabila buat kali pertama tidak menghadirinya pada kali ini.

"Saya nak buat pengakuan memang benar dakwaan mereka bahawa ada musuh dalam selimut, dalam Umno sebab mereka sebenarnya orang-orang Bersatu.  Saya nak sentuh mengenai PAU ini kerana kita nak balas balik apa yang mereka bangkitkan itu," katanya.


LEPAS KES

HILANG DUIT

100 JUTA $$$

KJ SEYAP KEJAP

LEPAS TU BODEK

BPODEK BODEK

ROSMAH NAJIB




----------------

DAPAT DEDAK

Posted: 11 Dec 2016 07:00 PM PST




SOKMO DUK MEK DUIT
Anggap sajo PAS ni samo ngan Pokaso. Abih cito. Parti jo Isle. Isle gapo? Isle pitih! Dakdok pitih, Isle boleh lebong sano sini biking pitih. Ulamok nge ustak pun nak idup Bang Ishe oooo. Buke make minung malekat datang trebe kibah kibah sayak nge suap kmuluk siang male makane daghi syurgo. Ugamo Isle buleh jua kotakotan. 

Acu lawe, kecek ugamo. Acu lawe, kecek ugamo.. Lagi oghe takok, lagi pitih masuk banyok. Mace tike judi tu.. tapi moda air lio. Sombo sano sombo sini..beh weh.. potih masok.. Mu tengok Ustak Samdol Dobat.. sodap dio sombo.. kobaan dapek dodak yg beh tuh.. UMNO apo poduli sumo tu.. sokmo2 dok make duik hare jadi hale doh. 

Alloh Taalo pong kona jua jugok ngan menate UMNO nge PAH ni.. pade lo kenye smile puloh juto tu.. masyoookk.. Ambo ghaso, bio Ling Kit Siye ngan Mahadey pulok pake jubah nge srghebei.. meh kito tengok guano.. PAH mace harejjadoh doh.. kei mu nak trai guano.. on KENALI SIAPA MUSUH KAMU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/11/16










------------------

TUNJUK PUNAI DALAM FB

Posted: 11 Dec 2016 06:30 PM PST






F.B


Dah sampai peringkat tunjuk punai kat FB didedahkan,diviralkan..saman la ustaz...



Abd Malik Ahmad Woiii apa punai2 nii....kah kah
LikeReply114 hrs
HairulNizam Md Samsun Mana nak cari ulama tunjuk punai...
LikeReply111 hrs
Saiful Izham Ramli Rare spesies
LikeReply111 hrs


-------------------

APA ITYU OLAMAK

Posted: 11 Dec 2016 06:00 PM PST





OLAMAK
Presideng pas hadi olamak dunia lg terok. Dah 2x berkepit dgn najib klepto. Dulu dlm multaqa olamak azhar. Mggu lepas pimpin pulak dlm solidarity for rohingya. Apo makno semua ni. Hadi dah jadi robot najib?? 

Tapi muka titm masam mencuko. Hihihi. Hai hadi. Amanat kafirkan umno thn 1981 di banggol peradung sudah batal or tarik balik? Jelaskan ini dulu. Hadi baik dgn najib ada makna. Bila mau saman SR kes pas dapat hadiah rm90juta. 

Ingat. Olamak jahat ialah olamak yg berbaik dgn umarak yg zalim. Takkan hadi dah lupo ini? Huhuhuhu. Kesian walaunta dlm pas termasuk idris ahmad yg telah maksumkan hadi awe. Sekian on KALAU OOO KALAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/12/16





-----------------

TEBUS DENGAN HUDUD

Posted: 11 Dec 2016 05:29 PM PST




HUDUD
Bila hudud dilaksanakan nanti Allah akan tolong kita cari duit dan tebus semula yang tergadai tu on TANAH MELAYU DIGADAI OLEH NAJIB
Publish | Delete | Spam
azam
on 12/11/16




------------

SELAMAT MENYAMBUT MAULID NABI MUHAMAD

Posted: 11 Dec 2016 05:19 PM PST







UCAPAN DARI

TIM 

TUKAR TIUB





-------------

AL-FATIHAH

Posted: 11 Dec 2016 05:00 AM PST







Egypt: bomb blast at Cairo Coptic cathedral kills at least 25 people

A bomb blast at Egypt's main Coptic Christian cathedral has killed at least 25 people, state media said.
The attack on the Cairo church, at about 10am (0800 GMT) on Sunday morning, was one of the deadliest against the country's Christian minority in recent memory.



------------------

BERITA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA

Posted: 11 Dec 2016 04:30 AM PST








MEDIA LUAR

MELAPORKAN

NAJIB AKAN

DI TANGKAP

AKAN DIDAKWA

HANYA TUNGGU

MASA


BEBERAPA

WARAN 

TANGKAP

TELAH KELUAR

Najib will be charged

The next stage is then proceeded with at leisure and thoroughly, as the criminal indictments are carefully prepared. Senior insiders have confirmed to Sarawak Report that   in any money laundering offence it is a matter of principle that all the known perpetrators are charged, whether they are themselves in the United States, whether they are US citizens or whoever they are in terms of rank.

Najib was not named in the sequestration, because it was not through his name that the assets seized were held.  However, his lawyers will have warned him that the order in July plainly confirmed his key role in the conspiracy to steal money from Malaysia and then to commit the further offence of laundering it through the United States.

Put simply, the evidence against Najib is overwhelming and legions of bankers and collaborators are now cooperating with the FBI investigation to firm up that evidence.  He willtherefore be named and a warrant of arrest will be issued and Malaysia will be requested to extradite him to the USA to face those charges.

Najib knows this, but is trading off the ignorance of Malaysians, who are being told by BN's controlled media that since he has not been named in the asset seizure order he will not be named in the subsequent criminal charges.

Najib is also trying to gull ignorant Malaysians into believing that somehow 'Trump will pull the dogs off'. This is not how the system works in the United States, which is a country where justice operates independently of politicians and follows the due process of the law. There is also a free media, which would fall upon the scandal of Trump intervening in such a case…. and why should Trump bother anyway?

The US DOJ has issued several warrants for politically powerful people around the world, solely on the basis of the crimes they have committed. Indeed, to fail to charge the ringleader, who personally received a billion dollars from the crime, would be deemed unacceptable if other charges were to be laid against lower players (unlike the 'whipping boy' system which operates in Malaysia and which has so far protected Najib from numerous local criminal matters).






------------------

KAPALA BANA AYAH KAU

Posted: 11 Dec 2016 04:00 AM PST








kepala

bana
NAJIB UMO

BERAPO?

ROSMAH TIGO

KALI JANDO

UMO BERAPO?

SHARIZAT UMO

BERAPO?

ANNUAR MUSA

UMO BERAPO?




Putrajaya bimbang 96 peratus kes rasuah babitkan golongan muda

KOTA SAMARAHAN, 9 Dis ― Peningkatan ketara golongan muda dalam rasuah sejak tiga tahun mutakhir ini semakin membimbangkan, kata  Nancy Shukri.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu mendedahkan kira-kira 96 peratus mereka yang ditahan kes rasuah berusia bawah 40 tahun
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/putrajaya-bimbang-96-peratus-golongan-muda-terlibat-rasuah#sthash.ER2gzWiD.Fv17Ues2.dpuf


antan ayah

nancy shukri

bengkok

apam mak kau

busuk

apam  nancy

kona lada

tu pasal

cakap merapu

napo tak 

tangkap najib?

rosmah? ijat

& anwar musa



-------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 11 Dec 2016 03:00 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

SUARA KAUM PEMODAL ANTARABANGSA

Posted: 11 Dec 2016 12:00 AM PST







TULISAN

MAJALAH

ECONOMIST

SUARA KAUM

PEMODAL

ANTARABANGSA


"Malaysians Underestimate The Trouble Their Country Is In" - The Economist Spells It Out Over The 1MDB Issue


Tainted analysts with vested interests in managing Malaysia's corruption, like the 'Asia Wealth Management' boss for the bank UBS, have been putting themselves about the media in recent days, trying to talk up the ringgit.

But, it isn't working. Excuses are being made for the continuing decline of the currency, such as 'The Trump Effect', when everyone knows the real problem is 'The Najib/1MDB Effect'.

For the past fortnight the true dire state of the ringgit has been disguised by Najib's tame new Central Bank Governor, who has been wasting the country's reserves by throwing huge sums at buying up the currency, which everyone else is sensibly getting out of.

He has made it fundamentally worse by lecturing banks that they must stop the frantic selling, thereby proving the desperate nature of the crisis.

The fact of the matter is that no one wants to invest in a country which is run by a coven of criminals, who are locking up people left, right and centre in an arbitrary fashion for complaining that the rule of law is not being upheld.
No one wants to invest in a country where all respectable people from all sides of the political divide have been forced to unite in condemnation of a thief Prime Minister, who refuses to quit office.

It is particularly telling for observers of Malaysia that this is a country where it remains possible for a man to remain in office, despite having been exposed as a kleptocrat billionaire – who on earth can consider their money safe under the jurisdiction of such a man and his bought and corrupted cohorts, who are making up the rules as they go along to  slap down anyone who points out the truth?

Because the UMNO leadership control the local media, these goons are still living in a mental bubble, telling themselves that they can keep up their crackdown and eventually obedience and order will reassert itself in their favour.  But, this is not Operation Lalang, not least because Mahathir was competent and everyone can see that Najib is not.

Najib may succeed in continuing to hold on to power by attacking protestors, locking up the opposition, encouraging extremism and violence and then cheating the election, but the price will be a tumbling ringgit and poverty for all. Malaysians are used to a better life and they will not thank UMNO for this.


nota:

kj selalu klim

dia pernah

jadi intern

di majalah ini

ada apa apa

yang tersorok?


----------------

KALAU OOO KALAU

Posted: 10 Dec 2016 10:30 PM PST









POTAI MELATO
Thorbaek... Kalo potai tumbuh melato kek Chino, dah tontu Molayu komponan nak raser biawok. Kasiankanloh Molayu, idop topinggir , introvert. 

Meolancap pun takut, sbb xdak lesen dari Pejabat Muti. Idop dlm dunia sorba perkauman dan kotakotan. Bior undang2 hanya den kobakan dari UMNO saja yg lohor. on MELAYU SUKO POTAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/10/16





------------------

GEMOK MEMBADAK

Posted: 10 Dec 2016 10:00 PM PST








F.B



Charlie Verona feeling funny.
Aku tengah tengok Anugerah Melodi dgn mak aku. Pastu keluar iklan London Weight Management. Tiba2 mak aku cakap,

"Mana boleh kurus kalau dah gemok gedempol mcm tu"
Aku senyum dan cakap,

"Boleh mak. Tu gambar dia lah tu sebelum dan selepas"
Mak aku jawab,

"Habis tu Rosmah Mansur yg duit berjuta-juta tu kenapa gemok jugak? Sampai nak bawak badan pun tak larat. Habis muka dia dibuatnya"

KaKaKa! Terburai perut aku gelak. 

Aku gelak bukan pasal hal orang gemok, tapi pasal mak aku contohkan Rosmah Mansur tu.






-----------------

AL-FATIHAH

Posted: 10 Dec 2016 09:00 PM PST








Turkey: over a dozen dead after two blasts in Istanbul

Two explosions, one thought to have been a suicide bomb, killed 15 people and wounded 69 outside a football stadium in Istanbul a Turkish official has said, in an attack that appeared to target police hours after a match between two of Turkey's top teams.






------------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT